fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

“Працюємо на всі 100%, але продовжуємо адаптацію” – Юлія Фролова, Альянс Банк, інтерв’ю спеціально для Financial Club

20/ 07/ 2022
  Юлія Фролова. Голова правління Альянс Банку Автор: FinClub Банки адаптуються до умов воєнного стану: відкривають більше відділень на заході країни, реструктуризують кредити, змінюють продукти відповідно до викликів часу. Про те, як в цих умовах трансформується Банк Альянс, в рубриці «Воєнний банкінг» розповіла голова правління Банку Альянс Юлія Фролова. На скільки відсотків від “довоєнного рівня” банк відновив свою роботу, продукти та послуги. Що в вашій діяльності ще тимчасово “заблоковано” і ви скоро це “розблокуєте”, а від чого вам повністю довелося відмовитися? Сказати на скільки відсотків Альянс Банк поновив роботу, мабуть буде некоректно, тому що зараз ми працюємо на всі 100%. Але зрозуміло, що вектор розвитку продуктів банку і пріоритетні сфери роботи змінилися, зважаючи на ситуацію в державі.  Процес адаптації до роботи в умовах війни триває в банку щодня: ми актуалізуємо банківські продукти для клієнтів зважаючи на регулювання НБУ та випуск нових постанов, створюємо нову процедуру оцінки ризиків - застосовуємо різні варіанти стрес-тестів та прогнозів, переоцінюємо скоринг-системи. Але це все лише внутрішні процеси банку, натомість клієнт має змогу користуватися усіма перевагами, що й раніше.  Наприклад, сьогодні клієнт Альянсу має змогу отримати кредит на розвиток своєї справи без застави, підписавши договір дистанційно. Ми розуміємо всю важливість підтримки бізнесу в сьогоденних умовах і пропонуємо відповідні продукти. Також важливим вважаю фінансування аграріїв в цьому році. В Альянс Банку ми надали навесні 355 млн. грн для проведення посівної кампанії. Це продукти і послуги в діяльності банку, які неможливо тримати сьогодні “заблокованими”. Хотілося б також сказати, що територіально ми працюємо як раніше, але все ж вимушені не нехтувати безпекою персоналу і клієнтів. На постійній основі працює 28 із 30 наших відділень по Україні. Ми розуміємо, що велика кількість наших клієнтів тимчасово змінила місце перебування та проводять вимушену релокацію бізнесу в західні регіони країни. Тому відкриваємо 4 нових відділення у містах Івано-Франківськ, Рівне, Луцьк та Тернопіль до кінця 2022 року.  Як змістилися акценти в роботі вашого банку? Які напрямки ви зараз вважаєте пріоритетними? А попит на які продукти та послуги зараз найнижчий? Якої депозитної політики дотримується ваш банк після підвищення облікової ставки? В перші дні війни головним акцентом, звичайно, було надання безперервного банківського сервісу та інформаційна підтримка клієнтів. Перша реакція - це створення кредитних канікул, продовження строку дії рахунків та перегляд умов існуючих продуктів.  За цих умов ми ще раз впевнились у важливості надання дистанційних послуг, про що свідчить збільшення попиту на них. Цифрова трансформація Альянс Банку продовжується згідно довгострокової стратегії, що включає запуск великого діджитал-продукту наприкінці 2022 року - проект залишається актуальним, тож ми продовжуємо працювати над його запуском.  Попит на банківські продукти населенням змінюється в реаліях військового стану. Якщо в перші тижні клієнтів цікавили лише розрахунки за товари та послуги, а кредитування виключно на короткострокову перспективу, то сьогодні вже є перші ознаки відновлення бізнес активності та попит на довгострокове фінансування бізнесу. Одним з найважливіших векторів є фінансування агробізнесу під час посівної та програма фінансування аграрної галузі спільно з Європейським Інвестиційним Банком.  Альянс Банк продовжив активну співпрацю з IFC у рамках Глобальної програми торговельного фінансування – Global Trade Finance Program (GTFP). Лінія торговельного фінансування дозволить Банку надавати своїм клієнтам необхідну підтримку при проведенні зовнішньоекономічних операцій шляхом покриття IFC платіжних ризиків безпосередньо клієнтів банку. Депозитну політику ми коригуємо відповідно до монетарної політики регулятора та разом із банківським ринком. На рівень ставок за депозитами значно вплинуло підвищення Національним Банком рівня облікової ставки. Намагаємось донести нашим клієнтам, що заощадження в банках допоможе укріпленню гривні та взагалі є більш надійними, ніж зберігати гроші вдома. Які ви бачите в змінених умовах нові “ризики” та “можливості” для банку? Ми маємо такі ж ризики і можливості, що і будь-який український банк зараз. Зі сторони ризиків - ведення бойових дій, неповернення кредитів, високий рівень невизначеності та відсутність стабільності у реалізації довгострокової стратегії. Серед можливостей - активна робота із клієнтами та реагування на їх потреби швидше, ніж ринок. Оперативне реагування та гнучкість дають нам змогу збільшити клієнтську базу та побудувати клієнтський портфель на довгий період часу. Такі відносини “банк-клієнт” можуть стати одними з найміцніших. Наскільки актуальними для ваших клієнтів виявилися кредитні канікули, що були оголошені в банківській системі? Через вторгнення російської федерації в Україну майже половина українців одразу залишились без роботи та стабільного заробітку. Розуміючи обставини, кредитні канікули з початку війни були більш, ніж необхідною умовою для підтримки клієнтів. Скасування обов’язкових щомісячних платежів та скасування штрафних санкцій не відмінило виплату щомісячних відсотків, але значно полегшило фінансовий стан мікробізнесу. Здебільшого, мова йде про ФОП, які в перші місяці війни майже не мали змоги продовжувати роботу в повному обсязі. Скільки ваших позичальників скористалися ними в перші місяці і чи почали вони повертатися до регулярної сплати кредитний зобов’язань? За період лютий-квітень кредитними канікулами скористались майже 60% клієнтів банку, в основному - клієнти мікробізнесу. Це дало їм змогу реструктуризувати кредит та перенести навантаження щодо щомісячних виплат на більш пізній період. Зараз ми бачимо, що більш, ніж половина клієнтів повертається до погашення кредитів за новим графіком. Але все ще існує частина клієнтів, що досі не змогли адаптувати свій бізнес до нових реалій і продовжують використовувати кредитні канікули. Ми готові пролонгувати цю можливість, щоб підтримати бізнес, але сподіваємось на відновлення виплат до кінця року. Банки, щоб пройти ці буремні часи, зараз потребують підтримки від клієнтів, регулятора та власників. Як ви вибудовуєте зараз комунікацію з акціонерами? Чи готові вони вас підтримати капіталом, якщо у вас виникне така потреба? В Альянс Банку акціонери розуміють важливість стійкості банку, особливо в часи, що переживає зараз Україна. Сьогодні ми вважаємо найважливішим підтримувати клієнтів для подальшого розвитку української економіки. Участь банків в цьому вкрай необхідна і Альянс Банк може забезпечити кредитування клієнтів, з урахуванням усіх ризиків. Акціонери банку підтримують наші рішення, а комунікація насамперед спрямована на реалізацію стратегії розвитку у воєнних умовах. За час ведення бойових дій Альянс Банк з акціонером Олександром Сосісом також вибудував новий вектор корпоративної соціальної відповідальності, направлений на гуманітарну допомогу постраждалим, забезпечення ЗСУ необхідним спорядженням та інформаційну підтримку з пошуку житла. Маємо надії, що навіть у буремний час ми здатні створити щось дійсно значуще і корисне.

Юлія Фролова

Голова правління Альянс Банку

Автор: 

Банки адаптуються до умов воєнного стану: відкривають більше відділень на заході країни, реструктуризують кредити, змінюють продукти відповідно до викликів часу. Про те, як в цих умовах трансформується Банк Альянс, в рубриці «Воєнний банкінг» розповіла голова правління Банку Альянс Юлія Фролова.

На скільки відсотків від “довоєнного рівня” банк відновив свою роботу, продукти та послуги. Що в вашій діяльності ще тимчасово “заблоковано” і ви скоро це “розблокуєте”, а від чого вам повністю довелося відмовитися?

Сказати на скільки відсотків Альянс Банк поновив роботу, мабуть буде некоректно, тому що зараз ми працюємо на всі 100%. Але зрозуміло, що вектор розвитку продуктів банку і пріоритетні сфери роботи змінилися, зважаючи на ситуацію в державі. 

Процес адаптації до роботи в умовах війни триває в банку щодня: ми актуалізуємо банківські продукти для клієнтів зважаючи на регулювання НБУ та випуск нових постанов, створюємо нову процедуру оцінки ризиків – застосовуємо різні варіанти стрес-тестів та прогнозів, переоцінюємо скоринг-системи. Але це все лише внутрішні процеси банку, натомість клієнт має змогу користуватися усіма перевагами, що й раніше. 

Наприклад, сьогодні клієнт Альянсу має змогу отримати кредит на розвиток своєї справи без застави, підписавши договір дистанційно. Ми розуміємо всю важливість підтримки бізнесу в сьогоденних умовах і пропонуємо відповідні продукти.

Також важливим вважаю фінансування аграріїв в цьому році. В Альянс Банку ми надали навесні 355 млн. грн для проведення посівної кампанії. Це продукти і послуги в діяльності банку, які неможливо тримати сьогодні “заблокованими”.

Хотілося б також сказати, що територіально ми працюємо як раніше, але все ж вимушені не нехтувати безпекою персоналу і клієнтів. На постійній основі працює 28 із 30 наших відділень по Україні. Ми розуміємо, що велика кількість наших клієнтів тимчасово змінила місце перебування та проводять вимушену релокацію бізнесу в західні регіони країни. Тому відкриваємо 4 нових відділення у містах Івано-Франківськ, Рівне, Луцьк та Тернопіль до кінця 2022 року. 

Як змістилися акценти в роботі вашого банку? Які напрямки ви зараз вважаєте пріоритетними? А попит на які продукти та послуги зараз найнижчий? Якої депозитної політики дотримується ваш банк після підвищення облікової ставки?

В перші дні війни головним акцентом, звичайно, було надання безперервного банківського сервісу та інформаційна підтримка клієнтів. Перша реакція – це створення кредитних канікул, продовження строку дії рахунків та перегляд умов існуючих продуктів. 

За цих умов ми ще раз впевнились у важливості надання дистанційних послуг, про що свідчить збільшення попиту на них. Цифрова трансформація Альянс Банку продовжується згідно довгострокової стратегії, що включає запуск великого діджитал-продукту наприкінці 2022 року – проект залишається актуальним, тож ми продовжуємо працювати над його запуском. 

Попит на банківські продукти населенням змінюється в реаліях військового стану. Якщо в перші тижні клієнтів цікавили лише розрахунки за товари та послуги, а кредитування виключно на короткострокову перспективу, то сьогодні вже є перші ознаки відновлення бізнес активності та попит на довгострокове фінансування бізнесу. Одним з найважливіших векторів є фінансування агробізнесу під час посівної та програма фінансування аграрної галузі спільно з Європейським Інвестиційним Банком. 

Альянс Банк продовжив активну співпрацю з IFC у рамках Глобальної програми торговельного фінансування – Global Trade Finance Program (GTFP). Лінія торговельного фінансування дозволить Банку надавати своїм клієнтам необхідну підтримку при проведенні зовнішньоекономічних операцій шляхом покриття IFC платіжних ризиків безпосередньо клієнтів банку.

Депозитну політику ми коригуємо відповідно до монетарної політики регулятора та разом із банківським ринком. На рівень ставок за депозитами значно вплинуло підвищення Національним Банком рівня облікової ставки. Намагаємось донести нашим клієнтам, що заощадження в банках допоможе укріпленню гривні та взагалі є більш надійними, ніж зберігати гроші вдома.

Які ви бачите в змінених умовах нові “ризики” та “можливості” для банку?

Ми маємо такі ж ризики і можливості, що і будь-який український банк зараз. Зі сторони ризиків – ведення бойових дій, неповернення кредитів, високий рівень невизначеності та відсутність стабільності у реалізації довгострокової стратегії. Серед можливостей – активна робота із клієнтами та реагування на їх потреби швидше, ніж ринок. Оперативне реагування та гнучкість дають нам змогу збільшити клієнтську базу та побудувати клієнтський портфель на довгий період часу. Такі відносини “банк-клієнт” можуть стати одними з найміцніших.

Наскільки актуальними для ваших клієнтів виявилися кредитні канікули, що були оголошені в банківській системі?

Через вторгнення російської федерації в Україну майже половина українців одразу залишились без роботи та стабільного заробітку. Розуміючи обставини, кредитні канікули з початку війни були більш, ніж необхідною умовою для підтримки клієнтів. Скасування обов’язкових щомісячних платежів та скасування штрафних санкцій не відмінило виплату щомісячних відсотків, але значно полегшило фінансовий стан мікробізнесу. Здебільшого, мова йде про ФОП, які в перші місяці війни майже не мали змоги продовжувати роботу в повному обсязі.

Скільки ваших позичальників скористалися ними в перші місяці і чи почали вони повертатися до регулярної сплати кредитний зобов’язань?

За період лютий-квітень кредитними канікулами скористались майже 60% клієнтів банку, в основному – клієнти мікробізнесу. Це дало їм змогу реструктуризувати кредит та перенести навантаження щодо щомісячних виплат на більш пізній період. Зараз ми бачимо, що більш, ніж половина клієнтів повертається до погашення кредитів за новим графіком. Але все ще існує частина клієнтів, що досі не змогли адаптувати свій бізнес до нових реалій і продовжують використовувати кредитні канікули. Ми готові пролонгувати цю можливість, щоб підтримати бізнес, але сподіваємось на відновлення виплат до кінця року.

Банки, щоб пройти ці буремні часи, зараз потребують підтримки від клієнтів, регулятора та власників. Як ви вибудовуєте зараз комунікацію з акціонерами? Чи готові вони вас підтримати капіталом, якщо у вас виникне така потреба?

В Альянс Банку акціонери розуміють важливість стійкості банку, особливо в часи, що переживає зараз Україна. Сьогодні ми вважаємо найважливішим підтримувати клієнтів для подальшого розвитку української економіки. Участь банків в цьому вкрай необхідна і Альянс Банк може забезпечити кредитування клієнтів, з урахуванням усіх ризиків. Акціонери банку підтримують наші рішення, а комунікація насамперед спрямована на реалізацію стратегії розвитку у воєнних умовах.

За час ведення бойових дій Альянс Банк з акціонером Олександром Сосісом також вибудував новий вектор корпоративної соціальної відповідальності, направлений на гуманітарну допомогу постраждалим, забезпечення ЗСУ необхідним спорядженням та інформаційну підтримку з пошуку житла. Маємо надії, що навіть у буремний час ми здатні створити щось дійсно значуще і корисне.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: