fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Послаблення режиму фінансового моніторингу на період дії воєнного стану

23/ 03/ 2022
  17.03.2022 набув чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану (Закон). Норми Закону, серед іншого, знімають окремі адміністративні бар’єри у питаннях фінансового моніторингу під час дії режиму воєнного часу. Закон доповнює розділ X Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення та встановлює окремі правила для функціонування системи фінансового моніторингу у воєнний час. Зокрема, банки не зобов’язані встановлювати джерела походження коштів (у сумі 400 тис гривень та більше), які вносяться готівкою фізичними особами-резидентами України на власні рахунки, навіть якщо такий клієнт не надав необхідних даних. При цьому, такими коштами можна розпорядитися лише для допомоги Збройним силам України та гуманітарної допомоги українцям (про що банки повідомляють таких клієнтів). Якщо у банку виникне підозра у тому, що такі кошти пов’язані з тероризмом, розповсюдженням зброї масового знищення, банк без повідомлення клієнта здійснює блокування таких коштів та повідомляє СБУ. У випадку, коли СБУ не знайде підтвердження щодо підозр банку, кошти негайно розблоковуються. Після припинення чи скасування воєнного стану банку потрібно буде встановити джерела походження таких коштів відповідно до вимог Закону про фінансовий моніторинг та у випадку замороження коштів повідомити Державну службу фінансового моніторингу України. Для отримання додаткової інформації просимо звертатися до партнера Астерс Олександра Онуфрієнка та старшого юриста Миколи Мельничука.

17.03.2022 набув чинності Закон України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану” (Закон).

Норми Закону, серед іншого, знімають окремі адміністративні бар’єри у питаннях фінансового моніторингу під час дії режиму воєнного часу.

Закон доповнює розділ X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення” та встановлює окремі правила для функціонування системи фінансового моніторингу у воєнний час.

Зокрема, банки не зобов’язані встановлювати джерела походження коштів (у сумі 400 тис гривень та більше), які вносяться готівкою фізичними особами-резидентами України на власні рахунки, навіть якщо такий клієнт не надав необхідних даних. При цьому, такими коштами можна розпорядитися лише для допомоги Збройним силам України та гуманітарної допомоги українцям (про що банки повідомляють таких клієнтів).

Якщо у банку виникне підозра у тому, що такі кошти пов’язані з тероризмом, розповсюдженням зброї масового знищення, банк без повідомлення клієнта здійснює блокування таких коштів та повідомляє СБУ. У випадку, коли СБУ не знайде підтвердження щодо підозр банку, кошти негайно розблоковуються.

Після припинення чи скасування воєнного стану банку потрібно буде встановити джерела походження таких коштів відповідно до вимог Закону про фінансовий моніторинг та у випадку замороження коштів повідомити Державну службу фінансового моніторингу України.

Для отримання додаткової інформації просимо звертатися до партнера Астерс Олександра Онуфрієнка та старшого юриста Миколи Мельничука.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: