fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Південний інвестклімат: чи варто інвестувати

10/ 10/ 2017
  Інвестиції здатні говорити. Про що вони розповідають в Україні? Передусім про те, що криза минула. За експертними оцінками перших осіб компаній-членів ЕBA індекс інвестиційної привабливості України сягнув 3,15 балів – тобто вийшов з негативної площини. Серед інших територій південь України є доволі цікавим місцем для ведення бізнесу. Він займає 18,8% площі України, на якій проживає 14,4% частки від всього населення держави. Навіть після анексії Криму, Одеська, Миколаївська та Херсонська області залишаються форпостом країни на Причорноморї. Перебуваючи на перехресті важливих транспортних шляхів, області мають стратегічно вигідне географічне розташування, що особливо важливе для розвитку торговельно-економічного співробітництва з країнами Європи, Азії та Африки. Зокрема, річковий шлях по Дунаю є найкоротшим виходом до Чорного моря з Німеччини, Австрії, Словаччини, Угорщини. Дністер сполучає області із Молдовою, а Чорне море – через Босфор з Середземним морем. Відповідно, головною галуззю економіки регіону є транспорт. Також розвинута торгівля, операції з нерухомим майном та ділові послуги, а також переробна промисловість, основними галузями якої є харчова та хімічна. Не дивлячись на ряд позитивних жорстких та м’яких факторів інвестування, слабкими сторонами Південного регіону та України, в цілому, насамперед залишаються недостатній розвиток транспортного комплексу у приморському регіоні. А також недосконале правове регулювання щодо базових галузей морського комплексу, занепад рибного господарства, недостатня реалізація перспектив рекреаційно-туристичного комплексу і несприятлива митно-тарифна політика. Остання тягне за собою програш у конкурентній боротьбі щодо залучення міжнародних вантажопотоків. Розвиток транспортно-логістичного потенціалу приморських областей має включати зміни у декількох напрямках. А саме, реконструкція та розбудова портової інфраструктури, спеціальний правовий режим функціонування портів та припортових територій, спеціальна тарифна політика для логістичних ланцюгів, розвиток логістичних центрів у припортових територіях. Туризм – ще один перспективний напрям розвитку області. Якщо місто Одеса щорічно приймає досить велику кількість туристів щороку, то інші території області поки що не використовують свій туристичний потенціал, незважаючи на широкі можливості для розвитку туризму. Розбудова відповідної інфраструктури, відновлення рекреаційного комплексу, широке інформування туристів, розробка нових туристичних маршрутів – все це може вивести південь України в один рівень з всесвітньовідомими курортами. Перспективна реіндустріалізація та модернізація виробничих потужностей створює додаткові ніші для розвитку промислового потенціалу даного регіону: Суднобудування стає можливим, як наслідок переплетення низки факторів. По- перше, поява військової загрози з моря обумовлює необхідність розвитку морського військового флоту. По-друге, перспективний розвиток морської галузі породжує необхідність відновлення риболовецького та транспортного морських флотів. По-третє, формування виробничо-транспортних «хабів» та розвиток АПК і рекреаційної інфраструктури, потребує виробництва кораблів класу «річка-море». А також балкерних та пасажирських суден, можливо на потужностях у м. Миколаїв. Машинобудування. Потреба у відновленні важкої військової техніки, а також розвиток сфери АПК та морських портів відкриває перспективи для розвитку підприємств, що включені до структури Укроборонпрому. А також для локалізації комплектування та ремонту різноманітних машин для АПК. Крім того, розвиток портової та логістичної інфраструктури відкриє можливості для налагодження виробництва різноманітних машин, які використовують при обробці товарів на виробничих потужностях м. Миколаїв, Одеси, Херсону та Маріуполя. Розвиток АПК відкриває можливості для локалізації виробництва обладнання рослинництва та тваринництва, пакувальних матеріалів для готової продукції. Виробничі потужності можуть бути розміщені у Миколаєвській, Херсонській, Одеській областях. Транспортна, рекреаційна, виробнича та АПК-інфраструктура створює умови для розвитку сфери будівельних матеріалів. Виробничі потужності можуть бути розміщені у Миколаївській, Одеській областях, де ця сфера вже набула розвитку. Рекреаційний комплекс потребує рішень для розвитку локальних електростанцій на альтернативних видах палива. Таким чином створюючи ринок для виробництва електроенергетичного обладнання. Налагодження виробництва можливо у м. Миколаїв та м. Херсон. Зважаючи на високе місце регіону у рейтингу інвестиційної привабливості, доцільним також може бути активізація зусиль щодо залучення інвесторів до економіки регіону в цілому, а не лише до окремих галузей. Маркетингові заходи можна поєднати із заходами з активізації транскордонного співробітництва та заходами із підвищення культури обслуговування підприємців. Посилення захисту прав власності через оперативне реагування у випадках сумнівної передачі майнових прав сприятиме тому, щоб інвестори залишались та почувались більш впевнено, були зацікавлені у вкладанні «довгих» коштів у регіоні. Насамкінець варто зазначити, що гроші – це інструмент створення необхідного. Вони повинні працювати й мати віддачу. А гривня – бути порахованою. Якщо капітал вкладають за таким принципом, обсяг інвестицій покожна, що кожна гривня, вкладена сьогодні, збільшить ВВП і зайнятість регіону завтра. І що більший обсяг інвестицій, то більше надії на те, що завтра жити буде краще й легше. Джерело: Новое время

Інвестиції здатні говорити. Про що вони розповідають в Україні? Передусім про те, що криза минула.

За експертними оцінками перших осіб компаній-членів ЕBA індекс інвестиційної привабливості України сягнув 3,15 балів – тобто вийшов з негативної площини.

Серед інших територій південь України є доволі цікавим місцем для ведення бізнесу. Він займає 18,8% площі України, на якій проживає 14,4% частки від всього населення держави. Навіть після анексії Криму, Одеська, Миколаївська та Херсонська області залишаються форпостом країни на Причорномор’ї.

Перебуваючи на перехресті важливих транспортних шляхів, області мають стратегічно вигідне географічне розташування, що особливо важливе для розвитку торговельно-економічного співробітництва з країнами Європи, Азії та Африки. Зокрема, річковий шлях по Дунаю є найкоротшим виходом до Чорного моря з Німеччини, Австрії, Словаччини, Угорщини. Дністер сполучає області із Молдовою, а Чорне море – через Босфор з Середземним морем.

Відповідно, головною галуззю економіки регіону є транспорт. Також розвинута торгівля, операції з нерухомим майном та ділові послуги, а також переробна промисловість, основними галузями якої є харчова та хімічна.

Не дивлячись на ряд позитивних жорстких та м’яких факторів інвестування, слабкими сторонами Південного регіону та України, в цілому, насамперед залишаються недостатній розвиток транспортного комплексу у приморському регіоні. А також недосконале правове регулювання щодо базових галузей морського комплексу, занепад рибного господарства, недостатня реалізація перспектив рекреаційно-туристичного комплексу і несприятлива митно-тарифна політика. Остання тягне за собою програш у конкурентній боротьбі щодо залучення міжнародних вантажопотоків.

Розвиток транспортно-логістичного потенціалу приморських областей має включати зміни у декількох напрямках. А саме, реконструкція та розбудова портової інфраструктури, спеціальний правовий режим функціонування портів та припортових територій, спеціальна тарифна політика для логістичних ланцюгів, розвиток логістичних центрів у припортових територіях.

Туризм – ще один перспективний напрям розвитку області. Якщо місто Одеса щорічно приймає досить велику кількість туристів щороку, то інші території області поки що не використовують свій туристичний потенціал, незважаючи на широкі можливості для розвитку туризму. Розбудова відповідної інфраструктури, відновлення рекреаційного комплексу, широке інформування туристів, розробка нових туристичних маршрутів – все це може вивести південь України в один рівень з всесвітньовідомими курортами.

Перспективна реіндустріалізація та модернізація виробничих потужностей створює додаткові ніші для розвитку промислового потенціалу даного регіону:

  • Суднобудування стає можливим, як наслідок переплетення низки факторів. По- перше, поява військової загрози з моря обумовлює необхідність розвитку морського військового флоту. По-друге, перспективний розвиток морської галузі породжує необхідність відновлення риболовецького та транспортного морських флотів. По-третє, формування виробничо-транспортних «хабів» та розвиток АПК і рекреаційної інфраструктури, потребує виробництва кораблів класу «річка-море». А також балкерних та пасажирських суден, можливо на потужностях у м. Миколаїв.
  • Машинобудування. Потреба у відновленні важкої військової техніки, а також розвиток сфери АПК та морських портів відкриває перспективи для розвитку підприємств, що включені до структури Укроборонпрому. А також для локалізації комплектування та ремонту різноманітних машин для АПК. Крім того, розвиток портової та логістичної інфраструктури відкриє можливості для налагодження виробництва різноманітних машин, які використовують при обробці товарів на виробничих потужностях м. Миколаїв, Одеси, Херсону та Маріуполя.
  • Розвиток АПК відкриває можливості для локалізації виробництва обладнання рослинництва та тваринництва, пакувальних матеріалів для готової продукції. Виробничі потужності можуть бути розміщені у Миколаєвській, Херсонській, Одеській областях.
  • Транспортна, рекреаційна, виробнича та АПК-інфраструктура створює умови для розвитку сфери будівельних матеріалів. Виробничі потужності можуть бути розміщені у Миколаївській, Одеській областях, де ця сфера вже набула розвитку.
  • Рекреаційний комплекс потребує рішень для розвитку локальних електростанцій на альтернативних видах палива. Таким чином створюючи ринок для виробництва електроенергетичного обладнання. Налагодження виробництва можливо у м. Миколаїв та м. Херсон.

Зважаючи на високе місце регіону у рейтингу інвестиційної привабливості, доцільним також може бути активізація зусиль щодо залучення інвесторів до економіки регіону в цілому, а не лише до окремих галузей. Маркетингові заходи можна поєднати із заходами з активізації транскордонного співробітництва та заходами із підвищення культури обслуговування підприємців.

Посилення захисту прав власності через оперативне реагування у випадках сумнівної передачі майнових прав сприятиме тому, щоб інвестори залишались та почувались більш впевнено, були зацікавлені у вкладанні «довгих» коштів у регіоні.

Насамкінець варто зазначити, що гроші – це інструмент створення необхідного. Вони повинні працювати й мати віддачу. А гривня – бути порахованою. Якщо капітал вкладають за таким принципом, обсяг інвестицій покожна, що кожна гривня, вкладена сьогодні, збільшить ВВП і зайнятість регіону завтра. І що більший обсяг інвестицій, то більше надії на те, що завтра жити буде краще й легше.

Джерело: Новое время

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: