fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Пілотний проєкт не потрібен

09/ 07/ 2021
  Даря Січкар. Менеджер Комітету з логістики. Бізнес пропонує скасувати пропускний режим для суден під іноземним прапором, що заходять до річкових портів України, без проведення експериментального проєкту, оскільки не бачить в ньому необхідності. Про що йдеться? 17 травня на засіданні Уряду була прийнята постанова Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проєкту щодо заходження до річкових портів України суден під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних договорів України про судноплавство на внутрішніх водних шляхах, без отримання одноразових тимчасових дозволів». Цією постановою передбачається старт такого пілотного проєкту тривалістю до кінця року. Відповідно, іноземні невійськові судна під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних договорів України про судноплавство на внутрішніх водних шляхах, зможуть заходити в річкові порти України без отримання одноразових тимчасових дозволів. Таке рішення було прийняте для того, аби стимулювати розвиток водних перевезень за рахунок підвищення конкурентоспроможності річкових портів у порівнянні з морськими, де наразі не передбачено отримання будь-яких дозволів. Втім, на переконання бізнесу, це потрібно було зробити вже давно і, до того ж, без експериментальних етапів. Європейська Бізнес Асоціація вже зверталася до Міністра інфраструктури України та Прем’єр-міністра України стосовно заходження до річкових портів суден під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних договорів про судноплавство на внутрішніх водних шляхах та видачі одноразових тимчасових дозволів. Компанії-члени Комітету з логістики Асоціації раніше вже звертали увагу Мінінфраструктури на негативні наслідки існуючого режиму заходження до річкових портів України, зокрема через необхідність щоразу отримувати дозволи, втрачалася конкурентоспроможність річкових портів  та створювалися інші нерівні умови у сфері річкових перевезень. Через це представники галузі наполягали на необхідності скасування відповідного регулювання та чинних правил. І хоча прийнята постанова дозволяє іноземним суднам заходити до річкових портів без отримання одноразових дозволів в рамках експериментального проєкту, представники бізнесу бачать не доцільності у експериментальній стадії, оскільки на даному етапі є достатні підстави для скасування режиму одноразових дозволів без етапу проведення пілотного проєкту. Механізм проведення експериментальних проєктів у державному управлінні, зазвичай, застосовується як підстава для прийняття управлінського рішення. Однак в даному випадку відповідні управлінські рішення вже були прийняті. Зокрема, Національною транспортною стратегією України на період до 2030 року передбачено забезпечення розвитку водного транспорту, зокрема через поступову лібералізацію вантажних перевезень внутрішніми водними шляхами і відкриття внутрішніх водних шляхів для іноземних суден. Крім того, наприкінці 2020 року Верховна Рада прийняла Закон України «Про внутрішній водний транспорт», яким передбачається скасування повноважень Державної служби морського та річкового транспорту України стосовно видачі одноразових дозволів та визначено, що допуск судна до плавання внутрішніми водними шляхами надається без оформлення будь-яких додаткових дозволів, у тому числі для іноземного судна, у разі якщо судно відповідає вимогам, встановленим законодавством (щодо безпеки судноплавства, охорони навколишнього природного середовища, до належного рівня підготовки, комплектування і кваліфікації членів екіпажу, технічних характеристик тощо). При цьому, компанії-члени Комітету з логістики Асоціації зазначають, що наразі на рівні закону встановлено лише повноваження Морської адміністрації на видачу таких дозволів, а питання необхідності отримання одноразових дозволів визначено постановою КМУ «Деякі питання заходження іноземних невійськових суден до річкових портів України» №155 та Порядком видачі одноразових тимчасових дозволів на захід до річкових портів України суднам під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних договорів про судноплавство на внутрішніх водних шляхах, затвердженим наказом Мінінфраструктури №665. Окрім цього, затверджений Порядок не містить чіткого переліку документів, які адміністрація держави прапора, судновласник або його представник подати до Морської адміністрації для участі в експериментальному проєкті. На переконання компаній-членів Асоціації, неоднозначність щодо переліку та вимог до документів, які заявник має подати для участі в експериментальному проєкті, може спричинити необґрунтовану відмову окремим іноземним суднам на заходження до річкових портів. Вказаний недолік Порядку також може призвести до зловживань посадових осіб Морської адміністрації при здійсненні ним владних управлінських функцій у цій сфері. Отже, бізнес-спільнота Асоціації вважає за доцільне пропустити етап пілотного проєкту та скасувати необхідність отримання дозволів для іноземних суден на постійній основі, а також доопрацювати Постанову №155 та скасувати Порядок №665 для приведення нормативних актів Уряду у відповідність з нормами законодавства. Джерело: журнал Mintrans, № 5 червень 2021
Дар'я Січкар Менеджер Комітету з логістики
Бізнес пропонує скасувати пропускний режим для суден під іноземним прапором, що заходять до річкових портів України, без проведення експериментального проєкту, оскільки не бачить в ньому необхідності.

Про що йдеться? 17 травня на засіданні Уряду була прийнята постанова Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проєкту щодо заходження до річкових портів України суден під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних договорів України про судноплавство на внутрішніх водних шляхах, без отримання одноразових тимчасових дозволів». Цією постановою передбачається старт такого пілотного проєкту тривалістю до кінця року. Відповідно, іноземні невійськові судна під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних договорів України про судноплавство на внутрішніх водних шляхах, зможуть заходити в річкові порти України без отримання одноразових тимчасових дозволів.

Таке рішення було прийняте для того, аби стимулювати розвиток водних перевезень за рахунок підвищення конкурентоспроможності річкових портів у порівнянні з морськими, де наразі не передбачено отримання будь-яких дозволів. Втім, на переконання бізнесу, це потрібно було зробити вже давно і, до того ж, без експериментальних етапів.

Європейська Бізнес Асоціація вже зверталася до Міністра інфраструктури України та Прем’єр-міністра України стосовно заходження до річкових портів суден під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних договорів про судноплавство на внутрішніх водних шляхах та видачі одноразових тимчасових дозволів. Компанії-члени Комітету з логістики Асоціації раніше вже звертали увагу Мінінфраструктури на негативні наслідки існуючого режиму заходження до річкових портів України, зокрема через необхідність щоразу отримувати дозволи, втрачалася конкурентоспроможність річкових портів  та створювалися інші нерівні умови у сфері річкових перевезень.

Через це представники галузі наполягали на необхідності скасування відповідного регулювання та чинних правил. І хоча прийнята постанова дозволяє іноземним суднам заходити до річкових портів без отримання одноразових дозволів в рамках експериментального проєкту, представники бізнесу бачать не доцільності у експериментальній стадії, оскільки на даному етапі є достатні підстави для скасування режиму одноразових дозволів без етапу проведення пілотного проєкту.

Механізм проведення експериментальних проєктів у державному управлінні, зазвичай, застосовується як підстава для прийняття управлінського рішення. Однак в даному випадку відповідні управлінські рішення вже були прийняті. Зокрема, Національною транспортною стратегією України на період до 2030 року передбачено забезпечення розвитку водного транспорту, зокрема через поступову лібералізацію вантажних перевезень внутрішніми водними шляхами і відкриття внутрішніх водних шляхів для іноземних суден.

Крім того, наприкінці 2020 року Верховна Рада прийняла Закон України «Про внутрішній водний транспорт», яким передбачається скасування повноважень Державної служби морського та річкового транспорту України стосовно видачі одноразових дозволів та визначено, що допуск судна до плавання внутрішніми водними шляхами надається без оформлення будь-яких додаткових дозволів, у тому числі для іноземного судна, у разі якщо судно відповідає вимогам, встановленим законодавством (щодо безпеки судноплавства, охорони навколишнього природного середовища, до належного рівня підготовки, комплектування і кваліфікації членів екіпажу, технічних характеристик тощо).

При цьому, компанії-члени Комітету з логістики Асоціації зазначають, що наразі на рівні закону встановлено лише повноваження Морської адміністрації на видачу таких дозволів, а питання необхідності отримання одноразових дозволів визначено постановою КМУ «Деякі питання заходження іноземних невійськових суден до річкових портів України» №155 та Порядком видачі одноразових тимчасових дозволів на захід до річкових портів України суднам під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних договорів про судноплавство на внутрішніх водних шляхах, затвердженим наказом Мінінфраструктури №665.

Окрім цього, затверджений Порядок не містить чіткого переліку документів, які адміністрація держави прапора, судновласник або його представник подати до Морської адміністрації для участі в експериментальному проєкті. На переконання компаній-членів Асоціації, неоднозначність щодо переліку та вимог до документів, які заявник має подати для участі в експериментальному проєкті, може спричинити необґрунтовану відмову окремим іноземним суднам на заходження до річкових портів.

Вказаний недолік Порядку також може призвести до зловживань посадових осіб Морської адміністрації при здійсненні ним владних управлінських функцій у цій сфері.

Отже, бізнес-спільнота Асоціації вважає за доцільне пропустити етап пілотного проєкту та скасувати необхідність отримання дозволів для іноземних суден на постійній основі, а також доопрацювати Постанову №155 та скасувати Порядок №665 для приведення нормативних актів Уряду у відповідність з нормами законодавства.

Джерело: журнал Mintrans, № 5 червень 2021

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: