fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Перші авторизовані економічні оператори з’являться в Україні тільки у 2021 році

06/ 08/ 2020
   У Держмитслужбі повідомляють, що будуть готові до прийняття заявок у електронному вигляді на здобуття статусу АЕО через два-три тижні. Втім, вже зараз заявники можуть надіслати на адресу відомства необхідний пакет документів у паперовому вигляді – поштою, або відсканований варіант документів на електронну адресу канцелярії Державної митної служби. Станом на сьогодні Держмитслужба ще не отримувала запитів від компаній щодо проходження авторизації АЕО. Тож навіть якщо перша заявка надійде найближчими днями, через тривалий термін процедури оцінки відповідності підприємства критеріям АЕО, на появу перших авторизованих економічних операторів в Україні можна розраховувати тільки з січня 2021 року. Про це стало відомо у ході зустрічі Європейської Бізнес Асоціації з Ігорем Муратовим, т.в.о Голови Державної митної служби України, яка відбулася у четвер, 6 серпня. Так, головними темами обговорення були поточний статус впровадження АЕО статусу в Україні, зокрема нещодавно затверджена Урядом Постанова № 665 від 29 липня 2020 року, концепція реформування митниці, запропонована Офісом простих рішень та результатів, а також вже традиційне питання відпрацювання ризиків контролю митної вартості. Так, Держмитслужба очікує на отримання перших заявок на здобуття статусу АЕО вже незабаром, так як у строк 2-3 тижні мають бути завершені технічні роботи для отримання заявок в електронному вигляді. Передбачається, що подати заявку можна буде як в електронному кабінеті, так і завантажити електронні аплікаційні форми та надіслати через e-mail. Про готовність отримувати заявки в електронному вигляді Держмитслужба сповістить окремим повідомленням на своїх ресурсах. Учасники обговорили перспективи щодо отримання статусу АЕО компаніями, що не є одночасно виробниками і експортерами (імпортерами), оскільки Постанова №665 відтермінувала цю можливість для таких компаній до 7 листопада 2022 року. А також деякі питання функціонування Комісії, що проводитиме оцінку компаній-аплікантів та способи підтвердження кваліфікації представників компанії, які відповідатимуть за її діяльність як АЕО. Зокрема, аби допомогти спеціалістам компаній підготуватися для проходження процедури отримання АЕО та роботи за нових умов, Асоціація запускає навчальні семінари з АЕО. Про запуск семінарів та усі деталі ми поінформуємо додатково на сайті Асоціації. Друге питання сьогоднішньої розмови стосувалося концепції реформування митних органів, запропонованої офісом простих рішень та результатів. Так, експерти Офісу запропонували радикальний підхід, а саме ліквідувати інститут митних брокерів. Керівництво Держмитслужби, як здебільшого і бізнес спільнота, не є прихильниками таких радикальних рішень, а натомість підтримують шлях реформування митниці через спрощення процедур та автоматизацію процесів. Також учасники зустрічі обговорили питання, які вже неодноразово порушувалися членами Асоціації, а саме – можливість перевезення особистих речей без супроводження за спрощеною процедурою та запровадити для авіа перевезень вантажів можливість зміни пунктів пропуску з авіа на наземний без зміни митної декларації. Сподіваємося на спільне відпрацювання цих точкових, але важливих питань разом з Держмитслужбою.  І наостанок учасники порушили вже традиційну проблему коригування митної вартості. За інформацією від компаній, останнім часом почастішали випадки необґрунтованого коригування митної вартості на підставі індикативних цін системи ризику СУР. У цьому контексті бізнес дуже гостро потребує процедуру адекватного адміністративного оскарження таких випадків. Наразі представники Держмитслужби погодились розглядати спірні випадки окремо в більш оперативному порядку. Також було домовлено провести окрему робочу зустріч щодо інвентаризації та аудиту митних формальностей в морських портах, який провели експерти Асоціації, щодо напрацювання конкретних кроків щодо вирішення проблем. Дякуємо керівництву Держмитслужби за діалог та сподіваємося його конструктивне продовження і дотримання досягнутих домовленостей!   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

 У Держмитслужбі повідомляють, що будуть готові до прийняття заявок у електронному вигляді на здобуття статусу АЕО через два-три тижні. Втім, вже зараз заявники можуть надіслати на адресу відомства необхідний пакет документів у паперовому вигляді – поштою, або відсканований варіант документів на електронну адресу канцелярії Державної митної служби. Станом на сьогодні Держмитслужба ще не отримувала запитів від компаній щодо проходження авторизації АЕО. Тож навіть якщо перша заявка надійде найближчими днями, через тривалий термін процедури оцінки відповідності підприємства критеріям АЕО, на появу перших авторизованих економічних операторів в Україні можна розраховувати тільки з січня 2021 року.

Про це стало відомо у ході зустрічі Європейської Бізнес Асоціації з Ігорем Муратовим, т.в.о Голови Державної митної служби України, яка відбулася у четвер, 6 серпня. Так, головними темами обговорення були поточний статус впровадження АЕО статусу в Україні, зокрема нещодавно затверджена Урядом Постанова № 665 від 29 липня 2020 року, концепція реформування митниці, запропонована Офісом простих рішень та результатів, а також вже традиційне питання відпрацювання ризиків контролю митної вартості.

Так, Держмитслужба очікує на отримання перших заявок на здобуття статусу АЕО вже незабаром, так як у строк 2-3 тижні мають бути завершені технічні роботи для отримання заявок в електронному вигляді. Передбачається, що подати заявку можна буде як в електронному кабінеті, так і завантажити електронні аплікаційні форми та надіслати через e-mail. Про готовність отримувати заявки в електронному вигляді Держмитслужба сповістить окремим повідомленням на своїх ресурсах.

Учасники обговорили перспективи щодо отримання статусу АЕО компаніями, що не є одночасно виробниками і експортерами (імпортерами), оскільки Постанова №665 відтермінувала цю можливість для таких компаній до 7 листопада 2022 року. А також деякі питання функціонування Комісії, що проводитиме оцінку компаній-аплікантів та способи підтвердження кваліфікації представників компанії, які відповідатимуть за її діяльність як АЕО.

Зокрема, аби допомогти спеціалістам компаній підготуватися для проходження процедури отримання АЕО та роботи за нових умов, Асоціація запускає навчальні семінари з АЕО. Про запуск семінарів та усі деталі ми поінформуємо додатково на сайті Асоціації.

Друге питання сьогоднішньої розмови стосувалося концепції реформування митних органів, запропонованої офісом простих рішень та результатів. Так, експерти Офісу запропонували радикальний підхід, а саме ліквідувати інститут митних брокерів. Керівництво Держмитслужби, як здебільшого і бізнес спільнота, не є прихильниками таких радикальних рішень, а натомість підтримують шлях реформування митниці через спрощення процедур та автоматизацію процесів.

Також учасники зустрічі обговорили питання, які вже неодноразово порушувалися членами Асоціації, а саме – можливість перевезення особистих речей без супроводження за спрощеною процедурою та запровадити для авіа перевезень вантажів можливість зміни пунктів пропуску з авіа на наземний без зміни митної декларації. Сподіваємося на спільне відпрацювання цих точкових, але важливих питань разом з Держмитслужбою. 

І наостанок учасники порушили вже традиційну проблему коригування митної вартості. За інформацією від компаній, останнім часом почастішали випадки необґрунтованого коригування митної вартості на підставі індикативних цін системи ризику СУР. У цьому контексті бізнес дуже гостро потребує процедуру адекватного адміністративного оскарження таких випадків. Наразі представники Держмитслужби погодились розглядати спірні випадки окремо в більш оперативному порядку.

Також було домовлено провести окрему робочу зустріч щодо інвентаризації та аудиту митних формальностей в морських портах, який провели експерти Асоціації, щодо напрацювання конкретних кроків щодо вирішення проблем.

Дякуємо керівництву Держмитслужби за діалог та сподіваємося його конструктивне продовження і дотримання досягнутих домовленостей!

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: