fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Оцінка бізнесом роботи митниці впала до дворічного мінімуму, – опитування ЕВА

21/ 04/ 2021
  Інтегральний показник Митного індексу знизився до 3,08 балів за 5-ти бальною шкалою – це найнижчий показник з першої половини 2019 року. Такими є висновки нової хвилі експертного дослідження, проведеного Європейською Бізнес Асоціацією разом з DHL Express в Україні. У попередньому періоді показник індексу складав 3,37 балів. Серед складників індексу найгірше митні експерти оцінили якість надання митних послуг, найкраще – роботу «Єдиного вікна». Переглянути презентацію Бізнес дещо погіршив оцінку роботи митних органів у другому півріччі 2020 року, хоча з 2019 року настрої митних експертів залишалися концептуально незмінними. Так, 32% респондентів здебільшого незадоволені, а 11% - повністю незадоволені якістю послуг та професіоналізмом посадових осіб на митниці. У порівнянні з минулорічними 10% незадоволених станом справ на митниці ці показники суттєво зросли. Водночас зменшилася і кількість здебільшого задоволених роботою митних органів експертів – 38% (54% у минулому періоді). Втім, практично незмінною залишається оцінка рівня корупції – 57% вважають, що корупція в митних органах залишається на тому ж рівні (56% у попередньому періоді). Далі думки бізнесу поляризувались. Тоді як 21% опитаних помітили збільшення проявів корупції, інші 22% вважають, що рівень корупційного тиску на бізнес зменшився. Оцінка роботи системи «Єдине вікно» хоча й виявилася найвищою серед компонентів індексу, втім теж дещо погіршилась у порівнянні з минулим роком. Відсоток респондентів, які здебільшого або повністю задоволені користуванням системи дещо зменшився з 67% до поточних 55%. Водночас 18% залишилися невдоволеними роботою системи (7% у попередньому періоді). Однією з причин цьому можуть бути недоліки функціонування «Єдиного вікна», про які бізнес повідомляє із року в рік – це, перш за все, випадки затребування паперових документів на додачу до електронних та відсутність злагодженої взаємодії між митними та контролюючими органами. Анна Дерев’янко. Виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації. У контексті взаємодії з митницею протягом останніх пів року бізнес відзначає «кадрову лихоманку» серед топ-керівництва Держмитслужби, адже за цей час встигло змінитись чотири очільники відомства. Звісно, це не додало стабільності роботі митниці. До того ж, спільнота Асоціації була схвильована безпрецедентними затримками оформлення вантажів, тиском митних органів з метою змусити компанії завищувати митну вартість імпортованих товарів. Цілком природно, що подібний досвід значно зіпсував оцінку бізнесом взаємодії з митними органами. Вадим Сидорук. Генеральний директор DHL Express в Україні. Аналіз результатів дослідження дає можливість визначити проблемні напрямки, що виникають в процесі взаємодії бізнесу з митницею, які можливо вирішити завдяки узгодженим та зваженим діям суспільства та влади, активній позиції підприємств, відкритому діалогу та орієнтації на провідні міжнародні практики. Як повідомляють митні експерти Асоціації, найбільше труднощів при проходженні митного контролю протягом останніх пів року у бізнесу виникало з відділом тарифного регулювання, які вимагали нерелевантні документи та схиляли компанії до завищення митної вартості товарів, правоохоронними органами, що втручалися у проходження митного контролю, відділом по боротьбі з контрабандою, Укртрансбезпекою, які вимагали сертифікати відповідності, не приймали європейські сертифікати всупереч законодавству, Держпродспоживслужбою у контексті фітосанітарного контролю. Також компанії скаржаться на тривалість митного огляду та затягування процедур, що призводить до вимушених простоїв, тривале очікування підготовки експертних висновків в лабораторіях. Партнер дослідження Аналітичний партнер Довідково: Митний індекс − проводиться Європейською Бізнес Асоціацією з 2010 року. Дослідження складається з трьох тематичних блоків – корупція, якість митних послуг, робота «Єдиного вікна». Індекс вимірюється два рази на рік. Позначка 3 вважається нейтральною. Максимальна оцінка складає 5 балів. Опитування проводилось за період липень-грудень 2020 року, у ньому взяли участь 85 митних експертів з компаній-членів Асоціації.    

Інтегральний показник Митного індексу знизився до 3,08 балів за 5-ти бальною шкалою – це найнижчий показник з першої половини 2019 року. Такими є висновки нової хвилі експертного дослідження, проведеного Європейською Бізнес Асоціацією разом з DHL Express в Україні. У попередньому періоді показник індексу складав 3,37 балів. Серед складників індексу найгірше митні експерти оцінили якість надання митних послуг, найкраще – роботу «Єдиного вікна».

Переглянути презентацію

Бізнес дещо погіршив оцінку роботи митних органів у другому півріччі 2020 року, хоча з 2019 року настрої митних експертів залишалися концептуально незмінними. Так, 32% респондентів здебільшого незадоволені, а 11% – повністю незадоволені якістю послуг та професіоналізмом посадових осіб на митниці. У порівнянні з минулорічними 10% незадоволених станом справ на митниці ці показники суттєво зросли. Водночас зменшилася і кількість здебільшого задоволених роботою митних органів експертів – 38% (54% у минулому періоді).

Втім, практично незмінною залишається оцінка рівня корупції – 57% вважають, що корупція в митних органах залишається на тому ж рівні (56% у попередньому періоді). Далі думки бізнесу поляризувались. Тоді як 21% опитаних помітили збільшення проявів корупції, інші 22% вважають, що рівень корупційного тиску на бізнес зменшився.

Оцінка роботи системи «Єдине вікно» хоча й виявилася найвищою серед компонентів індексу, втім теж дещо погіршилась у порівнянні з минулим роком. Відсоток респондентів, які здебільшого або повністю задоволені користуванням системи дещо зменшився з 67% до поточних 55%. Водночас 18% залишилися невдоволеними роботою системи (7% у попередньому періоді). Однією з причин цьому можуть бути недоліки функціонування «Єдиного вікна», про які бізнес повідомляє із року в рік – це, перш за все, випадки затребування паперових документів на додачу до електронних та відсутність злагодженої взаємодії між митними та контролюючими органами.

Анна Дерев’янко Виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації
У контексті взаємодії з митницею протягом останніх пів року бізнес відзначає «кадрову лихоманку» серед топ-керівництва Держмитслужби, адже за цей час встигло змінитись чотири очільники відомства. Звісно, це не додало стабільності роботі митниці. До того ж, спільнота Асоціації була схвильована безпрецедентними затримками оформлення вантажів, тиском митних органів з метою змусити компанії завищувати митну вартість імпортованих товарів. Цілком природно, що подібний досвід значно зіпсував оцінку бізнесом взаємодії з митними органами.
Вадим Сидорук Генеральний директор DHL Express в Україні
Аналіз результатів дослідження дає можливість визначити проблемні напрямки, що виникають в процесі взаємодії бізнесу з митницею, які можливо вирішити завдяки узгодженим та зваженим діям суспільства та влади, активній позиції підприємств, відкритому діалогу та орієнтації на провідні міжнародні практики.

Як повідомляють митні експерти Асоціації, найбільше труднощів при проходженні митного контролю протягом останніх пів року у бізнесу виникало з відділом тарифного регулювання, які вимагали нерелевантні документи та схиляли компанії до завищення митної вартості товарів, правоохоронними органами, що втручалися у проходження митного контролю, відділом по боротьбі з контрабандою, Укртрансбезпекою, які вимагали сертифікати відповідності, не приймали європейські сертифікати всупереч законодавству, Держпродспоживслужбою у контексті фітосанітарного контролю. Також компанії скаржаться на тривалість митного огляду та затягування процедур, що призводить до вимушених простоїв, тривале очікування підготовки експертних висновків в лабораторіях.

Партнер дослідження

Аналітичний партнер

Довідково:

Митний індекс − проводиться Європейською Бізнес Асоціацією з 2010 року.

Дослідження складається з трьох тематичних блоків – корупція, якість митних послуг, робота «Єдиного вікна». Індекс вимірюється два рази на рік. Позначка 3 вважається нейтральною. Максимальна оцінка складає 5 балів.

Опитування проводилось за період липень-грудень 2020 року, у ньому взяли участь 85 митних експертів з компаній-членів Асоціації.

 

 

Презентації та документи

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: