fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Обговорення нової редакції проєкту Закону «Про залізничний транспорт України».

15/ 08/ 2024
  Вчора представники Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації взяли участь у нараді під головуванням Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури, під час якої обговорювалась нова редакція проєкту Закону «Про залізничний транспорт України».   На зустрічі також були присутні представники Світового Банку, Американської торговельної палати в Україні, Голова Комітету ВРУ з питань інтеграції України до Європейського Союзу Іванна Климпуш-Цинцадзе, Василь Шкураков, Виконуючий обов’язки Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури, Євген Лященко, Голова правління Укрзалізниці.   Це була перша спільна зустріч бізнесу із розробниками законопроєкту, на якій бізнес частково озвучив основні моменти, які, на переконання експертів Комітету з логістики, мають бути доопрацьовані у законопроєкті.   Зокрема, менеджерка Комітету з логістики Асоціації Даря Січкар наголосила на основних моментах: Бізнес розуміє та підтримує прийняття нового законопроєкту «Про залізничний транспорт», адже ми рухаємось до ЄС та маємо відповідні зобов’язання лібералізувати ринок залізничних перевезень. Також цей закон стане основним поштовхом для повноцінного відкриття ринку приватної тяги. Закон потребує доопрацювання до моменту його офіційної реєстрації у ВРУ. Зокрема: У законопроекті є положення про те, що протягом 5 років з дня набрання чинності законом перевезення на інфраструктурних мережах з шириною колії 1520 мм здійснюються лише суб’єктами господарювання державного сектора економіки і закон набирає чинності лише через 5 років з моменту припинення або скасування воєнного стану на території України. Іншим словами, у кращому випадку, лише через 10 років буде можливість приватним операторам вийти на колію 1520. Це категорично не підтримується бізнесом, тож ми сподіваємось це положення доопрацювати. Законопроєкт не передбачає можливості функціонування ринку послуг об’єктів обслуговування, що дозволило б залучити приватний капітал у розвиток залізничного транспорту. Є значна кількість питань щодо визначень, таких як «оператор інфраструктури», «інфраструктура регіонального значення», «інфраструктура загального користування», «інфраструктура». Відсутність положень про Інформаційну Систему загального користування. У законопроєкті не передбачений обов’язок оператора інфраструктури по забезпеченню збереження вантажу та залізничного рухомого складу. Ряд інших важливих положень, що додатково обговорюватимуться на окремій зустрічі. Ми сподіваємось, що спільно із авторами законопроєкту нам вдасться його доопрацювати. Комітет з логістики Асоціації наразі готує порівняльну таблицю, яку найближчим часом передасть до профільного Комітету ВРУ. Тож ми очікуємо на продуктивну роботу над текстом документу у більш робочому форматі.
01/
Вчора представники Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації взяли участь у нараді під головуванням Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури, під час якої обговорювалась нова редакція проєкту Закону «Про залізничний транспорт України».
 
На зустрічі також були присутні представники Світового Банку, Американської торговельної палати в Україні, Голова Комітету ВРУ з питань інтеграції України до Європейського Союзу Іванна Климпуш-Цинцадзе, Василь Шкураков, Виконуючий обов’язки Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури, Євген Лященко, Голова правління Укрзалізниці.
 
Це була перша спільна зустріч бізнесу із розробниками законопроєкту, на якій бізнес частково озвучив основні моменти, які, на переконання експертів Комітету з логістики, мають бути доопрацьовані у законопроєкті.
 
Зокрема, менеджерка Комітету з логістики Асоціації Дар’я Січкар наголосила на основних моментах:
  1. Бізнес розуміє та підтримує прийняття нового законопроєкту «Про залізничний транспорт», адже ми рухаємось до ЄС та маємо відповідні зобов’язання лібералізувати ринок залізничних перевезень. Також цей закон стане основним поштовхом для повноцінного відкриття ринку приватної тяги.
  2. Закон потребує доопрацювання до моменту його офіційної реєстрації у ВРУ. Зокрема:
  • У законопроекті є положення про те, що протягом 5 років з дня набрання чинності законом перевезення на інфраструктурних мережах з шириною колії 1520 мм здійснюються лише суб’єктами господарювання державного сектора економіки і закон набирає чинності лише через 5 років з моменту припинення або скасування воєнного стану на території України. Іншим словами, у кращому випадку, лише через 10 років буде можливість приватним операторам вийти на колію 1520. Це категорично не підтримується бізнесом, тож ми сподіваємось це положення доопрацювати.
  • Законопроєкт не передбачає можливості функціонування ринку послуг об’єктів обслуговування, що дозволило б залучити приватний капітал у розвиток залізничного транспорту.
  • Є значна кількість питань щодо визначень, таких як «оператор інфраструктури», «інфраструктура регіонального значення», «інфраструктура загального користування», «інфраструктура».
  • Відсутність положень про Інформаційну Систему загального користування.
  • У законопроєкті не передбачений обов’язок оператора інфраструктури по забезпеченню збереження вантажу та залізничного рухомого складу.
  • Ряд інших важливих положень, що додатково обговорюватимуться на окремій зустрічі.
Ми сподіваємось, що спільно із авторами законопроєкту нам вдасться його доопрацювати. Комітет з логістики Асоціації наразі готує порівняльну таблицю, яку найближчим часом передасть до профільного Комітету ВРУ. Тож ми очікуємо на продуктивну роботу над текстом документу у більш робочому форматі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: