fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Назад в дев’яності

08/ 06/ 2018
  Анна Деревянко. Виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації. У минулому році державний бюджет недоотримав 70 мільярдів гривень через контрабанду і сірий імпорт. Іншими словами, ми з вами недоотримали 70 мільярдів – у вигляді невідремонтованих доріг, невиплачених зарплат і пенсій, необлаштованоъ житлової інфраструктури. У мінусі опинився законослухняний бізнес, який сплатив всі податки, створив робочі місця й інвестував у країну. В цей же час розцвіли човники. Перекупники возять із сусідніх Польщі, Німеччини, Румунії – без сплати податків і митних зборів, без перевірок якості товару, без елементарних тестів на безпеку товару. А возять, до речі, все – від БАДів і ліків до побутової техніки. Човники стали винахідливішими, ніж у 90-ті – побудували цілі нелегальні схеми з дробленням партій товарів і поверненням tax free. У підсумку в Україну стікаються цілі потоки сірих товарів. Чи варто говорити про те, як це заважає чесній конкуренції, провокує зростання тіньової економіки і погіршує інвестиційний клімат країни? Щоб хоч якось протидіяти таким махінаціям, у минулому році Мінфін запропонував, а Верховна Рада підтримала введення додаткових умов для ввезення товару на суму до € 500 без податків і зборів. Для цього потрібно (1) перебувати закордоном не менше 24 годин і (2) виїжджати з країни не частіше ніж один раз на три дні. Якщо ці умови не виконуються, то сума зменшується до € 50. І ось зараз окремі громадські активісти пропонують норму 24 години скасувати. Виникає питання, чиї інтереси вони захищають? Ми в Європейській Бізнес Асоціації дуже сподіваємося, що здоровий глузд переможе, і законопроект №7484, який передбачає скасування цієї норми, буде відхилений. Ми завжди були послідовними противниками недобросовісної конкуренції та ухилення від сплати податків. І тому впровадження тимчасового ліміту на перебування за кордоном для можливості безмитного ввезення товару – то мале, що ми можемо зробити, щоб прикрити цю дірку на кордоні. Якщо прибрати цю норму – це дасть зелене світло човникам, і ми знову повернемося до того, з чого починали. Асоціація вже виходила з відкритим зверненням до голови і керівництва політичних фракцій Верховної Ради, і тепер справа за народними депутатами, які, сподіваємося, не стануть заручниками популістів і прислухаються до голосу розуму. У свою чергу, Асоціація продовжить захищати легальний бізнес і боротися за однакові зрозумілі правила для всіх. Ми всі розуміємо, що не від хорошого життя в країні процвітає човниковий бізнес. Люди шукають будь-яку можливість заробити копійку, як і в 90-ті. І на сірий товар знаходяться покупці, адже доходи і купівельна спроможність українців все ще залишають бажати кращого. Але якщо ми хочемо жити в нормальній країні, з більш-менш стабільною економікою, із зарплатами і впевненістю в завтрашньому дні, потрібно дійсно намагатися все змінити. Природно, однією нормою закону проблему вирішити неможливо, і перш за все потрібно досягти поліпшення економічних показників, якісного підвищення рівня життя людей, стабільності економіки і внутрішньої ситуації в країні, реформування галузей. Тільки так ми зможемо домогтися того, що контрабанда стане непотрібною. Потрібно памятати, до чого ми прагнемо. А прагнемо ми до правової держави з цивілізованим суспільством. І навряд чи ми зможемо побудувати таке майбутнє, спираючись на напівлегальні схеми і вишукуючи лазівки в законах і можливості обдурити державу заради легкої наживи. Можливо, тягаючи контрабанду через кордон, хтось і буде в короткостроковому плюсі, але в цілому, від цього ми всі в підсумку програємо. Джерело: Новое время
Анна Дерев'янко Виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації
У минулому році державний бюджет недоотримав 70 мільярдів гривень через контрабанду і сірий імпорт.

Іншими словами, ми з вами недоотримали 70 мільярдів – у вигляді невідремонтованих доріг, невиплачених зарплат і пенсій, необлаштованоъ житлової інфраструктури. У мінусі опинився законослухняний бізнес, який сплатив всі податки, створив робочі місця й інвестував у країну.

В цей же час розцвіли “човники”. Перекупники возять із сусідніх Польщі, Німеччини, Румунії – без сплати податків і митних зборів, без перевірок якості товару, без елементарних тестів на безпеку товару. А возять, до речі, все – від БАДів і ліків до побутової техніки.

“Човники” стали винахідливішими, ніж у 90-ті – побудували цілі нелегальні схеми з дробленням партій товарів і поверненням tax free. У підсумку в Україну стікаються цілі потоки сірих товарів. Чи варто говорити про те, як це заважає чесній конкуренції, провокує зростання тіньової економіки і погіршує інвестиційний клімат країни?

Щоб хоч якось протидіяти таким махінаціям, у минулому році Мінфін запропонував, а Верховна Рада підтримала введення додаткових умов для ввезення товару на суму до € 500 без податків і зборів.

Для цього потрібно (1) перебувати закордоном не менше 24 годин і (2) виїжджати з країни не частіше ніж один раз на три дні. Якщо ці умови не виконуються, то сума зменшується до € 50. І ось зараз окремі “громадські активісти” пропонують норму “24 години” скасувати. Виникає питання, чиї інтереси вони захищають?

Ми в Європейській Бізнес Асоціації дуже сподіваємося, що здоровий глузд переможе, і законопроект №7484, який передбачає скасування цієї норми, буде відхилений. Ми завжди були послідовними противниками недобросовісної конкуренції та ухилення від сплати податків. І тому впровадження тимчасового ліміту на перебування за кордоном для можливості безмитного ввезення товару – то мале, що ми можемо зробити, щоб прикрити цю дірку на кордоні. Якщо прибрати цю норму – це дасть зелене світло “човникам”, і ми знову повернемося до того, з чого починали.

Асоціація вже виходила з відкритим зверненням до голови і керівництва політичних фракцій Верховної Ради, і тепер справа за народними депутатами, які, сподіваємося, не стануть заручниками популістів і прислухаються до голосу розуму. У свою чергу, Асоціація продовжить захищати легальний бізнес і боротися за однакові зрозумілі правила для всіх.

Ми всі розуміємо, що не від хорошого життя в країні процвітає човниковий бізнес. Люди шукають будь-яку можливість заробити копійку, як і в 90-ті. І на сірий товар знаходяться покупці, адже доходи і купівельна спроможність українців все ще залишають бажати кращого.

Але якщо ми хочемо жити в нормальній країні, з більш-менш стабільною економікою, із зарплатами і впевненістю в завтрашньому дні, потрібно дійсно намагатися все змінити. Природно, однією нормою закону проблему вирішити неможливо, і перш за все потрібно досягти поліпшення економічних показників, якісного підвищення рівня життя людей, стабільності економіки і внутрішньої ситуації в країні, реформування галузей. Тільки так ми зможемо домогтися того, що контрабанда стане непотрібною.

Потрібно пам’ятати, до чого ми прагнемо. А прагнемо ми до правової держави з цивілізованим суспільством. І навряд чи ми зможемо побудувати таке майбутнє, спираючись на напівлегальні схеми і вишукуючи лазівки в законах і можливості обдурити державу заради легкої наживи. Можливо, тягаючи контрабанду через кордон, хтось і буде в короткостроковому плюсі, але в цілому, від цього ми всі в підсумку програємо.

Джерело: Новое время

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: