fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Навіщо нам закон про валюту

26/ 03/ 2018
  Ігор Гоцик. Координатор комітетів. 19 березня Президент України подав до Верховної Ради проект закону України Про валюту, який був визначений як невідкладний. Тобто, може бути розглянутий і прийнятий найближчим часом. Чому це так важливо? В рамках зобовязань щодо Угоди про асоціацію з ЄС, Україна повинна забезпечити вільний рух капіталу і гармонізувати своє валютне законодавство з нормами ЄС. А розроблений Національним банком України законопроект якраз містить ключові рамкові норми і регулювання, яке покликане забезпечити вільний рух капіталу - як в, так і з України. Бізнес вже давно говорить про критичну необхідність оновити валютне законодавство України. А саме, про скасування застарілих норм, які абсолютно не відповідають нинішнім реаліям ведення бізнесу. Саме це і очікується з прийняттям законопроекту про валюту - зняття багатьох неефективних обмежень і введення прогресивних норм. Це посприяє збільшенню обсягів зовнішнього інвестування і поліпшить імідж України для потенційних інвесторів в контексті повернення інвестицій. Нинішнє валютне законодавство багато в чому є навіть абсурдним. Давайте розберемо конкретний приклад. Українська компанія поставила за експортним контрактом мільйон деталей. При цьому, нормальна кількість браку - 5-10 штук на мільйон. За контрактом компанія повинна отримати $1 млн експортної виручки. Однак, компанія-покупець за умовами договору не платить за браковані деталі, і в Україну зайде $999.990 замість мільйона. В цьому випадку виникає розбіжність суми контракту і суми реального приходу виручки. Відповідно, згідно з нинішнім законодавством, Державна фіскальна служба (ДФС) накладає на компанію штрафи за недопоставку валютної виручки. На додачу, щоб компанія могла вийти з ситуації і довести ДФС і банку, що сума виручки може бути менше, і компанію можна зняти з валютного контролю, їй потрібно звернутися в Торгово-промислову палату України чи іншу експертну організацію для підтвердження суми виручки. Пояснити всі ці складні і заплутані схеми інвестору досить важко. І справа не в тому, що такими юридичними і фінансовими аспектами займаються менеджери, а в тому, що компаніям і інвесторам потрібні прості і зрозумілі правила гри. Тому бізнес покладає великі надії, що з прийняттям нового закону ефективність валютного законодавства значно підвищиться. Що насторожує бізнес в новому законі, так це дуже широкі повноваження Нацбанку з регулювання валютного і фінансового ринків. У бізнесу є серйозні побоювання, що рішення будуть прийматися регулятором з принципу краще заборонити, щоб контролювати. Хоча проект закону несе в собі іншу філософію - дозволено все, що не заборонено. Джерело: Новое время
Ігор Гоцик Координатор комітетів
19 березня Президент України подав до Верховної Ради проект закону України Про валюту, який був визначений як невідкладний. Тобто, може бути розглянутий і прийнятий найближчим часом.

Чому це так важливо? В рамках зобов’язань щодо Угоди про асоціацію з ЄС, Україна повинна забезпечити вільний рух капіталу і гармонізувати своє валютне законодавство з нормами ЄС. А розроблений Національним банком України законопроект якраз містить ключові рамкові норми і регулювання, яке покликане забезпечити вільний рух капіталу – як в, так і з України.

Бізнес вже давно говорить про критичну необхідність оновити валютне законодавство України. А саме, про скасування застарілих норм, які абсолютно не відповідають нинішнім реаліям ведення бізнесу. Саме це і очікується з прийняттям законопроекту про валюту – зняття багатьох неефективних обмежень і введення прогресивних норм. Це посприяє збільшенню обсягів зовнішнього інвестування і поліпшить імідж України для потенційних інвесторів в контексті повернення інвестицій.

Нинішнє валютне законодавство багато в чому є навіть абсурдним. Давайте розберемо конкретний приклад. Українська компанія поставила за експортним контрактом мільйон деталей. При цьому, нормальна кількість браку – 5-10 штук на мільйон. За контрактом компанія повинна отримати $1 млн експортної виручки. Однак, компанія-покупець за умовами договору не платить за браковані деталі, і в Україну зайде $999.990 замість мільйона. В цьому випадку виникає розбіжність суми контракту і суми реального приходу виручки.

Відповідно, згідно з нинішнім законодавством, Державна фіскальна служба (ДФС) накладає на компанію штрафи за недопоставку валютної виручки. На додачу, щоб компанія могла вийти з ситуації і довести ДФС і банку, що сума виручки може бути менше, і компанію можна зняти з валютного контролю, їй потрібно звернутися в Торгово-промислову палату України чи іншу експертну організацію для підтвердження суми виручки.

Пояснити всі ці складні і заплутані схеми інвестору досить важко. І справа не в тому, що такими юридичними і фінансовими аспектами займаються менеджери, а в тому, що компаніям і інвесторам потрібні прості і зрозумілі правила гри. Тому бізнес покладає великі надії, що з прийняттям нового закону ефективність валютного законодавства значно підвищиться.

Що насторожує бізнес в новому законі, так це дуже широкі повноваження Нацбанку з регулювання валютного і фінансового ринків. У бізнесу є серйозні побоювання, що рішення будуть прийматися регулятором з принципу “краще заборонити, щоб контролювати”. Хоча проект закону несе в собі іншу філософію – “дозволено все, що не заборонено”.

Джерело: Новое время

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: