Наша новація – Радар життєстійкості, – One Philosophy
26/ 07/ 2021
Наталія Попович. Засновниця консалтингової групи One Philosophy
З чого почалася історія One Philosophy Group?
Група компаній One Philosophy — це так чи інакше результат від натхнення Революції Гідності. Якби не вона, хто знає, як склалася б доля. А взагалі наша історія почалася задовго до цього — 1 грудня 2003 року, коли після магістратури у США я почала розвивати агенцію PRP, філію Weber Shandwick в Україні. Найкращими інгредієнтами цього бізнесу стали фантастична й віддана справі команда, надійні клієнти та втілення на українському ринку найкращих міжнародних стандартів та етики PR — творчі підходи замість джинси та відповідальний підхід до формування репутації наших клієнтів.
У листопаді 2014 року Революція і напад Росії на Україну привели мене (на той час уже партнерку в бізнесі PRP на пострадянських ринках) до першого в моєму бізнесовому житті радикального політичного рішення — порвати стосунки з російськими партнерами й піти в самостійне плавання. Це був крок у невідомість, але за покликом серця і совісті. Вихід з партнерства привів не лише до втрати значної частини доходів, тимчасового розлучення з міжнародним брендом Weber Shandwick, ребрендингу PRP у Be—it, а й до важливого переосмислення спільно з командою. Чого ми хочемо досягти на українському й світовому ринку? Як хочемо їх змінити? Якими хочемо бути? У цей момент і почалась історія One Philosophy.
Спочатку я вирішила виокремити з Be—it два спеціалізовані агентства — Republic і Be—it Health, щоб сфокусувати команди на конкретних і потрібних ринку експертизах: не косметичній, а глибокій роботі з репутацією, вибудовуванні довіри між державою і суспільством, поліпшенні громадського здоровя українців через роботу з клієнтами з різних секторів від донорів до фармринку.
Разом із тим, глибший погляд на репутацію наших клієнтів, усвідомлення прогалин у питаннях лідерства й культури організацій, людяного брендингу й лаконічного, але потужного дизайну на українському ринку, привів до появи ще двох агенцій в рамках One Philosophy — Solutions for People і Сhangers.
Сьогодні One Philosophy ― це консалтингова група, яка готує бренди, репутацію, команди та суспільство до майбутнього. Група об’єднує 5 агенцій: Be—it Agency, Be—it Health & Social Impact, Changers, Republic і Solutions for People. Усі агенції — це єдина команда, що прагне творити кращу реальність навколо нас. І добре, що маємо можливість формувати нашу нову історію з надійними клієнтами, які зростають і також змінюються разом із нами.
За яким принципом організована робота групи One Philosophy? Чи можна вважати вас бірюзовою організацією? Які цінності та практики бірюзових компаній ви сповідуєте?
Не впевнена, чи якась організація відповідає всім критеріям бірюзової. Однак серед наших цінностей у дії є такі, що характерні для цього типу організацій. Серед них — самоусвідомлення. Ми чітко знаємо, хто ми є і хто ми не є, якими хочемо бути в кожній взаємодії, чому щось робимо або навпаки принципово не робимо. Ми плекаємо людяність — ставимось одне до одного як до рівноцінних партнерів, з повагою до людської гідності й приналежності до великої справи, яку робимо разом, ми всі в одному ковчегу або we are good people and we are in this together. Маємо сміливість, щоб виходити за рамки можливого (go beyond the brief) для наших клієнтів, зокрема працюючи з питаннями змістовності праці й життєстійкості організацій, а також оптимізм, який допомагає нам ставитися до кожного виклику як до можливості придумувати нові рішення з думкою про людину та її майбутнє, з бажанням залишити позитивний слід після себе для України й світу.
Ключові рішення ми ухвалюємо консенсусом лідерської команди — директорів агенцій і засновника, але більшість поточних операційних рішень я довіряю колегам. У нас досвідчена команда професіоналів у різних функціях. Ширша лідерська команда має власний великий рівень автономії й відповідальності за P&L агенції, практики чи кластеру клієнтів зі спільним баченням стратегії, яку ми підсумовуємо як 3P: purpose, profit, pioneering. Рішення про навчання і розвиток, які компетенції прокачати чи що поправити в алгоритмах нового бізнесу, дизайну чи клієнтського досвіду ми ухвалюємо з залученням думок всієї команди. До речі, уся команда знає (підтверджено дослідженнями) велику мету компанії, її стратегію і усвідомлює, що для нас важливо не лише зростати, а і те, як ми це робимо — зі змістом для себе й позитивним впливом для суспільства, етично, відповідально.
Наталіє, ви вже довгий час живете та працюєте на декілька країн, тож робота на відстані була звичним для вас форматом ще до пандемії. Втім, чи ви та ваша команда були готові до повноцінного переходу до діджиталу та які нові цифрові звички з’явилися на рівні компанії?
Де-факто я працюю без офісу або з різних офісів ще з 2005 року, з 2016-го навіть не мала кабінету в офісі, а лише hot-desk з колегами з лідерської команди. Тому, для мене перехід на формат віддаленої праці та відмова від зайвої частини офісу пройшли найменш помітно. Інша справа для команди — це була велика зміна рамки мислення. Ми якраз завершували перехід до нової СRM-системи, коли розпочалася пандемія. Квітень 2020-го став найкращими ліками для всіх запізнілих адептів цієї системи, бо вона стала єдиним способом функціонування нашої компанії, управління проєктами, фінансами, звітування тощо. Чи було це легко? Думаю, складно. Адже за короткий час усі колеги, котрі до початку пандемії могли вирішувати ті чи інші питання, заглянувши до бухгалтерії чи особисто поспілкувавшись з іншим колегою чи підрядниками, мусили почати працювати в новій для них системі й планувати всі «спонтанні» зустрічі віддалено. Це стало головною цифровою звичкою. Крім цього, звичайно, постала звичка користуватися Teams, Zoom, вивчити нові платформи для проведення власних і клієнтських зустрічей та подій. Найкращим компліментом цифровізації нашого бізнесу стало те, що сьогодні наші управлінці можуть працювати й вести проєкти з будь-якої точки світу (у декого з колег літній офіс у Хорватії замість Києва). Ми перейшли на гібридний формат користування офісом: до офісу колеги приїжджають, щоб щось конкретне обговорити або вирішити, а раніше це могло бути без осмисленої мети, просто тому, що так робиться.
Як на вашу думку «нова реальність» вплинула на роботу компанії та індустрію в цілому? Які нові послуги та сервіси пропонуєте клієнтам?
Ми бачимо, що під час пандемії наші клієнти потребують ще більше підтримки у комунікаціях з працівниками та споживачами. Знаєте, з часів магістратури у США я завжди дивилася на дисципліну public relations як стратегічну функцію управління та совість організації. Обидві ці ролі дуже добре проявилися в організаціях під час пандемії. На якийсь час на перший план вийшла взаємодія з працівниками й турбота про них, а зараз знову до норми повертається турбота про споживачів і їхнє життя в новій реальності.
Крім того, багато організацій почали переглядати місію та цінності, бренд, власну пропозицію ринку. Декотрі вже розпочали або планують ґрунтовно змінювати клієнтський досвід. І тепер ми ще більше, ніж будь-коли, мислимо категорією створення рішень для клієнтів, які закривають їхні нові потреби, а комунікації стають лише результатом їхнього впровадження. Дехто потребує точнішої оцінки, де зараз знаходиться організація на ринку, який серйозно змінюється. Власне, для розвязання всіх цих завдань у агенцій One Philosophy є конкретні рішення.
Серед нових послуг — дослідження й аналіз клієнтського шляху. Так ми вже допомогли переосмислити навігацію в міжнародному аеропорту «Бориспіль» та клієнтський досвід для клініки Добробут. Інший новий напрямок — це підвищення якості медичних послуг на різних рівнях — від конкретного медичного закладу до муніципалітету чи держави як замовника послуг для громадян, а також управлінські програми розвитку лідерства у сфері охорони здоровя.
Однак найбільша наша новація — це власна методологія з оцінювання життєстійкості бізнесу Resilience Radar або Радар життєстійкості, яку ми нещодавно презентували. Радар — це пристрій, що дає змогу побачити невидимі для неозброєного ока перешкоди, які чекають попереду, допомагає їх уникнути або підготуватися до зіткнення з ними. Так і Resilience Radar дає змогу компаніям побачити невидимі бар`єри та прокласти оптимальний шлях до довгострокової мети.
Для визначення коефіцієнту життєстійкості та проблемних місць в організації ми оцінюємо шість основних факторів або компонентів: мета та принципи компанії, управління інноваціями, здатність змінюватися, взаємодія з суспільством (вибудовування зв’язків з усіма стейкхолдерами), взаємодія з клієнтом (вибудовування бренду та клієнтського досвіду) та команда. Дослідження передбачає три етапи: глибинні інтерв’ю з керівниками компанії, опитування співробітників та експертне оцінювання. Така методологія допомагає отримати глибинні інсайти й виявити відмінності у сприйняття ключових питань різними групами працівників.
One Philosophy Group ґрунтовно займається дослідженням життєстійкості лідерів, команд і організацій. Ви започаткували платформу для обміну досвідом #Життєстійкі, а також готуєтесь до запуску другої хвилі дослідження серед представників бізнесу. Розкажіть, що це за проєкти та чому вони зараз є актуальними?
Пандемія COVID-19 відкрила дві нагальні істини про життєстійкість.
По-перше, ми всі побачили, як багато серйозних прогалин у наших стратегіях. Ми всі чомусь думали, що катастрофи — це не до нас. У цілому бізнес особливо недооцінював ймовірність таких подій, як пандемія, і до 2020 року мав доволі обмежене розуміння власного впливу на них.
По-друге, очевидною стала проблема з нашою перспективою, а саме з короткозорістю горизонту планування, особливо в бізнесі. Інвестиції, необхідні для підвищення життєстійкості, довгий час розглядались як короткострокові витрати, які слід виправдати, а не наріжний камінь для створення довгої вартості бізнесу.
За останній рік власники та керівники компаній гостро відчули, що між занепадом і процвітанням часом — дуже тонка межа. Унаслідок 7 із 10 компаній у світі, за даними PwC, планують інвестувати в зміцнення життєстійкості. До речі, життєстійкі компанії є прибутковішими за конкурентів у довшій перспективі. Так, за даними Accenture, готові до майбутнього організації демонструють у 2,8 раза вищий приріст корпоративної рентабельності та в 1,7 раза вищу ефективність у порівнянні з організаціями, які є лише стабільними чи ефективними.
Ще рік тому в Україні дуже бракувало дискусії про життєстійкість організацій. Тож ми заснували платформу #Життєстійкі, щоб створити для власників бізнесу, генеральних директорів і керівників організацій можливість спілкуватися і вчитися одне в одного. Річ у тім, що на відміну від розвинених ринків, в українських підприємців немає тривалого досвіду підприємництва, власних 100-літніх історій бізнесу, до яких вони можуть звернутися й пошукати ключі до викликів, подібних до COVID-19 — війни, пандемії минулих сторіч. Власне тому так важливо обмінюватися досвідом, через який проходять українські компанії зараз, а також документувати його для історії. Торік у рамках платформи команда групи провела перше в Україні дослідження життєстійкості організацій та низку онлайн-подій на актуальні теми. Цього року One Philosophy провела віртуальну конференцію Business Resilience Summit та запустила другу хвилю дослідження життєстійкості.
У кожному дослідженні й події ми нагадуємо нашим партнерам і клієнтам, що криза — це можливість зробити реальність навколо нас кращою, якщо винести з неї правильні уроки. Це також можливість залишити більш позитивний слід в історії і зробити власний бізнес чи організацію життєстійкішою до майбутніх викликів. Лише так і через 100 років ми зможемо побачити на продукції українських компаній написи «засновано 100 років тому».
Чи можна вважати One Philosophy Group життєстійкою організацією? Що порадите компаніям для підвищення їхньої стійкості до криз?
Я переконана, що життєстійкими є ті організації, які мають амбітну шляхетну місію та з відданістю і вірою щодня працюють над її втіленням. Ті, хто є свідомим своїх цінностей і шляху, але готовий дивитися на себе з майбутнього та коригувати стратегію й тактику, добре зчитуючи глобальний контекст і місцеві потреби. І ті, хто дивиться на себе, як на бета-версію, а саме так я дивлюся на бізнес One Philosophy. Ми — живий організм, який експериментує, десь «обпікається» і вчиться, десь здобуває перевагу через вдалі інвестиції у команду, нові продукти чи глобальні контакти.
Ми, як і більшість організацій під час пандемії, не мали актуального й заздалегідь пропрацьованого кризового плану на випадок такої ситуації. Більшість потрапили в океан невідомості, відразу на глибину, і намагались вибратися нагору як вміли. Ми швидко мобілізувалися як на необхідні кризові рішення з «позбуття від зайвого», так і збереження та навіть примноження інвестицій у нові сенси і продукти. Життєстійкі організації 2021 року — це ті, які присвячують час розробці конкретних сценаріїв підготовки до наступних «сірих лебедів», пропрацьовують і мінімізують ризики для бізнесу та репутації. Їм буде легше, коли прийде наступний ковід чи кіберковід. Щоб бути стійкішими до криз, мусимо звикнути до того, що кризи — це регулярні явища, що щодня зростає кількість ситуацій, де ми мусимо ухвалювати непрості моральні рішення й працювати з парадоксами. Упевнена, що ті компанії, які орієнтуються, як і ми, на довгий горизонт планування, на велику мету поруч зі зростанням прибутків, є стійкішими за ті, котрі й досі мислять лише категоріями зростання прибутку.
Нещодавно з вашою ініціативи вийшла книга «Одне життя. Як ми розучилися жити змістовно» данського підприємця Мортена Ельбека. Ви вирішили перекласти цю книгу, бо хотіли, щоб її прочитали в Україні. Чому вам спала така думка?
Ця книга дуже вчасно потрапила мені до рук. Наприкінці 2019-го я вже три роки поспіль жила на дві країни, мала близько 80 перельотів на рік, відчувала себе досить «розірваною» у пріоритетах між родиною, бізнесом і громадською діяльністю. Тож задуматися про своє одне життя мені справді було важливо.
Чому я не змогла сказати «ні» спокусі перекласти цю книжку й донести її сенси до українського читача? Бо переконана, що важливо усвідомлювати різницю між щастям, задоволенням і змістовністю життя. Не гнатись за тим, що не має сенсу.
Вірю, що прийняття єдиного життя і спростування міфу про баланс між роботою та життям убереже багатьох від надмірних очікувань від себе з одного боку, а з іншого — не дозволить йти на компроміси з совістю через професійні «досягнення» за будь-яку ціну чи перебування в токсичних організаціях. Занурення й пізнання себе дасть змогу краще зрозуміти, що є сродною — словами Сковороди, не Ельбека — працею, і чому так важливо не пропустити цей пошук і віднайдення того сенсу, який щодня підійматиме зранку до праці, яка є найкращою реалізацією вас самих.
Також згодна з Ельбеком, що, коли керуєш людьми, неможливо не бути з ними близькими, не любити їх, не прагнути цілісної відповідальності за їхнє життя. Немає нічого важливішого, ніж забезпечити сенс роботи для тих, хто її виконує. Коли ми взаємодіємо з іншою людиною, ми завжди тримаємо в руках чиюсь частку життя. Це може бути щось незначне: зміна настрою, піднесення, яке ослабло або прокинулось, посилена або згасла неприязнь. Але може бути й щось страшенно велике, і тоді від нас залежить, чи процвітає життя іншої людини.
У цій книжці неочікувано поєднуються різні історії. Дані з дослідження про 85 в’язнів британських тюрем, які настільки не знали себе, що вважали себе етичнішими за людей, які не мали проблем із законом. Повчальна згадка сцени про команду «Летючого голландця» з фільму «Пірати Карибського моря», яку автор розвиває в метафору про те, що стається з людьми, які обирають надовго залишитися в токсичних організаціях. Історія австралійської медсестри, яка через інтервю пацієнтів у госпісах дізнається, за чим ми найбільше шкодуємо, коли приходить час прощатися з життям.
Маю надію, що ця книжка надихне її читачів оцінити й переглянути змістовність власного життя, досвіду працівників у їхніх компаніях і, якщо потрібно, почати змінюватися.
Чому підприємцю важливо бути також трішки філософом?
Бути трішки філософом — не просто важливо, а обовязково. І не тільки підприємцю, а й людям інших професій. Це особливо корисно в часи надзвичайної невизначеності, у яких ми тепер живемо постійно. Ще Пітер Друкер колись сказав, що «менеджмент — це doing things right, а лідерство — doing the right things». Вирішувати, що є добрим, а що ні — це питання філософії. Вести добре життя організації — це давати можливість розкриватися таланту її працівників, реалізувати їхній потенціал. А це питання етики в стародавньому значенні цього слова, від давньогрецького «етос» — питання характеру. Найкраще життя — це те, де ми можемо найбільше розвинути наш характер, або, як я кажу про нашу роботу з клієнтами, взяти максимум з нашого моменту в історії.
Арістотель вважав, що людина відрізняється від тварини чи раба здатністю застосовувати мислення. Тварини діють відповідно до інстинкту, раби слідують наказам. Повноцінна людина, вважав він, може ухвалювати рішення раціонально, зважуючи власні інтереси й інтереси спільноти. Якби Арістотель скористався машиною часу й опинився б у сьогоднішньому дні, то помітив би велику кількість прихованого рабства в сучасному бізнесі, а також іноді превалювання тваринних інстинктів.
З іншого боку, можемо взяти Ніцше, який теж переймався питанням реалізації потенціалу людини, але через іншу призму. Для Ніцше «процвітати» означало прагнути досконалості, перетворюючи життя на мистецтво. Тваринні пристрасті перетворювати в енергію для творчості. У сучасному бізнесі ми потребуємо підходів як Арістотеля, так і Ніцше. Зрештою, як і Карла Поппера, Іммануїла Канта та Дейвіда Гюма. Останній вважав, що найважливіша комунікація відбувається не від лідера, а до лідера, а почути найкраще можна серцем, зовсім у дусі Екзюпері.
Групу компаній One Philosophy об’єднує спільне призначення – «створювати реальність, у якій ми хочемо жити». Як саме виглядає ця реальність та чи можливе в Україні її втілення?
Людині притаманно шукати сенс життя. Для чого жити? Що означає хороше життя? Якщо економісти можуть навчити підприємця проаналізувати потреби і створити послуги, які їх адресують, а психологи — як краще почуватися, то погляд філософів, як на мене, є найважливішим. Оскільки, крім матеріальних благ, крім того, щоб «почуватися добре», ми маємо ще знати, що є добрим для нас, бо саме це допомагає нам процвітати як людським істотам. Працюючи в Україні, де людина так довго була лише гвинтиком у радянській системі, привносити філософію в бізнес також є моментом просвітництва. Адже людям, зокрема підприємцям, словами Гузара, треба навчитися жити у свободі. Якщо дегуманізація була тією людською ціною, яку радянська система платила за індустріалізацію, за Чорнобиль, за продуктивні пятирічки, то в новітній історії бізнесу в Україні ми маємо знайти інший спосіб примножувати багатство. Для One Philosophy це означає дбати не лише про його кількість, а й про спосіб, у який ми його створюємо. Філософія допомагає гуманізувати бізнес, нагадувати, що організації можуть бути такими ж творчими, інновативними, зацікавленими, якими є окремі люди.
Ми у One Philosophy творимо кращу реальність навколо нас на різних рівнях.
По-перше, ми маємо й дотримуємося принципів, які можна підсумувати так: «Нам не байдуже суспільство, у якому ми працюємо, тому ми своїми діями робимо його здоровішим». Ми не працюємо з російськими компаніями і партнерами, доки не припиниться війна та репарації не будуть сплачені. Ми не працюємо з компаніями, що завдають шкоду здоровю людей (тютюновими й алкогольними брендами). Ми сплачуємо податки, не даємо й не беремо хабарів. Ми промотуємо українську мову в бізнесі. Це не повний перелік, а лише приклади прописаних принципів, які знає й дотримується вся команда.
По-друге, ми працюємо з понад 40 клієнтами в рік, серед яких — великі міжнародні компанії й масштабні донорські проєкти, що сягають мільйонів людей. І в кожному проєкті з клієнтами ми намагаємося поставити собі запитання: чи є тут можливість створити кращу реальність навколо нас? Якщо це довгострокова донорська програма з боротьби зі стереотипами щодо психічного здоровя, то, відповідно, докладаємо всіх зусиль у стратегії і тактиці, щоб досягти правдивих змін у знаннях і поведінці людей. Якщо це кампанія з питань пасків безпеки, навіть коли знаходишся на задньому сидінні, то в ній ми не залишимо неперевернутого камінчика, щоб досягти цільової аудиторії. Якщо це поліпшення досвіду туристів і зміна навігації в аеропорту Бориспіль, то ми розпочнемо з ґрунтовних досліджень вражень тих, хто ним користується, і лише тоді розробляємо на основі найкращих глобальних практик і з урахуванням особливих потреб конкретної аудиторії рішення, орієнтовані на людину.
По-третє, ми також реалізуємо щороку власні просвітницькі для ринку чи споживачів інформації проєкти. За останній рік, наприклад, ми спільно з Українським інститутом реалізували важливе дослідження сприйняття України в контексті найважливіших цивілізаційних наративів 20-го сторіччя в 6 європейських країнах, а разом з European Values Think Tank провели дослідження впливу Росії на економіки Центральної і Східної Європи. Серед сталих проєктів One Philosophy — підтримка ветеранської спільноти через проєкт «Воїни», повернення поваги одне до одного у зраненому українському суспільстві, робота з сенсами довіри в рамках таких конференцій, як Employer Leadership Summit, чи впровадження рамки мислення з майбутнього через події Global Insights та Confident Future, які ми реалізуємо для розвитку ринку. У нашому pipeline зараз є кілька проєктів на цей і наступні роки, які у свій спосіб робитимуть Україну життєстійкішим суспільством.
Ми знаємо про вашу небайдужість до смачної домашньої їжі. Розкажіть про ваш останній кулінарний експеримент і, якщо можна, поділіться рецептом.
Досвід проживання в різних країнах збагачує багатьма друзями з різних країн, завдяки яким ми куштуємо й перетворюємо на власну кухні багатьох народів світу. Поділюсь двома рецептами від канадських і близькосхідних друзів.
Курка з сухофруктами і горіхами
Органічна курятина — ціла курка, розділена на частини, чи 12 стегон.
6 цілих невеликих цибулин
250 г сушених фіг
200 г чорносливу
200 г кураги
Маринад:
1/2 склянки олії
2 столові ложки сезамової олії
3 столові ложки меду
1/2 склянки соєвого соусу
5 зубчиків часнику, порізаних
3 палички цинамону
1 столова ложка коріандрових зерняток
1 чайна ложка куркуми
1 столова ложка зерняток кмину, потовчених
2 столові ложки сезамових зерняток
Сіль і свіжомелений чорний перець
1/4 склянки бальзамічного оцту
2 склянки червоного вина
Подавати:
Найкраще з 1/2 кг кускусу
1/2 склянки волоських підсмажених горіхів
Поєднайте всі інгредієнти для маринаду
Викладіть кусочки курки, цибулю і сухофрукти у форму для запікання та залийте маринадом щонайменше на 3 години (максимум — 24 год) в охолодженому місці.
Нагрійте духовку до 180 градусів.
Випікайте без накриття 40 хв або до моменту, коли колір мяса не стане коричневим. Час від часу поливайте рідиною з форми для випікання.
Перед подачею приготуйте кускус, розкладіть курку і сухофрукти поверх кускусу і посипте підсмаженими горіхами.
Журавлино-мигдалевий запечений брі
230 г сиру брі
1/4 склянки кленового сиропу
1 столова ложка коричневого цукру
2 столові ложки масла
1 гілочка тимяну або розмарину
1 паличка цинамону
1 кілька сантиметрова стружка цедри помаранчі
1/4 склянки несолоних підсмажених горіхів мигдалю, грубо посічених
3 столові ложки ягід сушеної журавлини
Розігрійте духовку до 160 градусів. Помістіть брі у форму для запікання на пергаменті. Випікайте допоки ніж, застромлений до центру, не буде теплим. Приблизно 20-25 хв. Дайте вистигнути 5 хв.
Розігрійте кленовий сироп, цукор, масло, тимян, цинамон і стружку цедри помаранчі у невеликій ринці, доведіть до кипіння. Додайте мигдаль і зменште температуру до середньо-низької. Дайте соусу загуснути, до 2 хв. Заберіть з вогню і додайте журавлину чи вишню. Вилийте соус на брі й подавайте з крекерами, свіжими фруктами чи румяним багетом.
Журавлину можна замінити на курагу, мигдаль можна замінити волоськими горіхами чи пеканами.
Смачного!
Наталія Попович
Засновниця консалтингової групи One Philosophy
З чого почалася історія One Philosophy Group?
Група компаній One Philosophy — це так чи інакше результат від натхнення Революції Гідності. Якби не вона, хто знає, як склалася б доля. А взагалі наша історія почалася задовго до цього — 1 грудня 2003 року, коли після магістратури у США я почала розвивати агенцію PRP, філію Weber Shandwick в Україні. Найкращими інгредієнтами цього бізнесу стали фантастична й віддана справі команда, надійні клієнти та втілення на українському ринку найкращих міжнародних стандартів та етики PR — творчі підходи замість джинси та відповідальний підхід до формування репутації наших клієнтів.
У листопаді 2014 року Революція і напад Росії на Україну привели мене (на той час уже партнерку в бізнесі PRP на пострадянських ринках) до першого в моєму бізнесовому житті радикального політичного рішення — порвати стосунки з російськими партнерами й піти в самостійне плавання. Це був крок у невідомість, але за покликом серця і совісті. Вихід з партнерства привів не лише до втрати значної частини доходів, тимчасового розлучення з міжнародним брендом Weber Shandwick, ребрендингу PRP у Be—it, а й до важливого переосмислення спільно з командою. Чого ми хочемо досягти на українському й світовому ринку? Як хочемо їх змінити? Якими хочемо бути? У цей момент і почалась історія One Philosophy.
Спочатку я вирішила виокремити з Be—it два спеціалізовані агентства — Republic і Be—it Health, щоб сфокусувати команди на конкретних і потрібних ринку експертизах: не косметичній, а глибокій роботі з репутацією, вибудовуванні довіри між державою і суспільством, поліпшенні громадського здоров’я українців через роботу з клієнтами з різних секторів від донорів до фармринку.
Разом із тим, глибший погляд на репутацію наших клієнтів, усвідомлення прогалин у питаннях лідерства й культури організацій, людяного брендингу й лаконічного, але потужного дизайну на українському ринку, привів до появи ще двох агенцій в рамках One Philosophy — Solutions for People і Сhangers.
Сьогодні One Philosophy ― це консалтингова група, яка готує бренди, репутацію, команди та суспільство до майбутнього. Група об’єднує 5 агенцій: Be—it Agency, Be—it Health & Social Impact, Changers, Republic і Solutions for People. Усі агенції — це єдина команда, що прагне творити кращу реальність навколо нас. І добре, що маємо можливість формувати нашу нову історію з надійними клієнтами, які зростають і також змінюються разом із нами.
За яким принципом організована робота групи One Philosophy? Чи можна вважати вас бірюзовою організацією? Які цінності та практики бірюзових компаній ви сповідуєте?
Не впевнена, чи якась організація відповідає всім критеріям бірюзової. Однак серед наших цінностей у дії є такі, що характерні для цього типу організацій. Серед них — самоусвідомлення. Ми чітко знаємо, хто ми є і хто ми не є, якими хочемо бути в кожній взаємодії, чому щось робимо або навпаки принципово не робимо. Ми плекаємо людяність — ставимось одне до одного як до рівноцінних партнерів, з повагою до людської гідності й приналежності до великої справи, яку робимо разом, ми всі в одному ковчегу або we are good people and we are in this together. Маємо сміливість, щоб виходити за рамки можливого (go beyond the brief) для наших клієнтів, зокрема працюючи з питаннями змістовності праці й життєстійкості організацій, а також оптимізм, який допомагає нам ставитися до кожного виклику як до можливості придумувати нові рішення з думкою про людину та її майбутнє, з бажанням залишити позитивний слід після себе для України й світу.
Ключові рішення ми ухвалюємо консенсусом лідерської команди — директорів агенцій і засновника, але більшість поточних операційних рішень я довіряю колегам. У нас досвідчена команда професіоналів у різних функціях. Ширша лідерська команда має власний великий рівень автономії й відповідальності за P&L агенції, практики чи кластеру клієнтів зі спільним баченням стратегії, яку ми підсумовуємо як 3P: purpose, profit, pioneering. Рішення про навчання і розвиток, які компетенції прокачати чи що поправити в алгоритмах нового бізнесу, дизайну чи клієнтського досвіду ми ухвалюємо з залученням думок всієї команди. До речі, уся команда знає (підтверджено дослідженнями) велику мету компанії, її стратегію і усвідомлює, що для нас важливо не лише зростати, а і те, як ми це робимо — зі змістом для себе й позитивним впливом для суспільства, етично, відповідально.
Наталіє, ви вже довгий час живете та працюєте на декілька країн, тож робота на відстані була звичним для вас форматом ще до пандемії. Втім, чи ви та ваша команда були готові до повноцінного переходу до діджиталу та які нові цифрові звички з’явилися на рівні компанії?
Де-факто я працюю без офісу або з різних офісів ще з 2005 року, з 2016-го навіть не мала кабінету в офісі, а лише hot-desk з колегами з лідерської команди. Тому, для мене перехід на формат віддаленої праці та відмова від зайвої частини офісу пройшли найменш помітно. Інша справа для команди — це була велика зміна рамки мислення. Ми якраз завершували перехід до нової СRM-системи, коли розпочалася пандемія. Квітень 2020-го став найкращими ліками для всіх запізнілих адептів цієї системи, бо вона стала єдиним способом функціонування нашої компанії, управління проєктами, фінансами, звітування тощо. Чи було це легко? Думаю, складно. Адже за короткий час усі колеги, котрі до початку пандемії могли вирішувати ті чи інші питання, заглянувши до бухгалтерії чи особисто поспілкувавшись з іншим колегою чи підрядниками, мусили почати працювати в новій для них системі й планувати всі «спонтанні» зустрічі віддалено. Це стало головною цифровою звичкою. Крім цього, звичайно, постала звичка користуватися Teams, Zoom, вивчити нові платформи для проведення власних і клієнтських зустрічей та подій. Найкращим компліментом цифровізації нашого бізнесу стало те, що сьогодні наші управлінці можуть працювати й вести проєкти з будь-якої точки світу (у декого з колег літній офіс у Хорватії замість Києва). Ми перейшли на гібридний формат користування офісом: до офісу колеги приїжджають, щоб щось конкретне обговорити або вирішити, а раніше це могло бути без осмисленої мети, просто тому, що так робиться.
Як на вашу думку «нова реальність» вплинула на роботу компанії та індустрію в цілому? Які нові послуги та сервіси пропонуєте клієнтам?
Ми бачимо, що під час пандемії наші клієнти потребують ще більше підтримки у комунікаціях з працівниками та споживачами. Знаєте, з часів магістратури у США я завжди дивилася на дисципліну public relations як стратегічну функцію управління та совість організації. Обидві ці ролі дуже добре проявилися в організаціях під час пандемії. На якийсь час на перший план вийшла взаємодія з працівниками й турбота про них, а зараз знову до норми повертається турбота про споживачів і їхнє життя в новій реальності.
Крім того, багато організацій почали переглядати місію та цінності, бренд, власну пропозицію ринку. Декотрі вже розпочали або планують ґрунтовно змінювати клієнтський досвід. І тепер ми ще більше, ніж будь-коли, мислимо категорією створення рішень для клієнтів, які закривають їхні нові потреби, а комунікації стають лише результатом їхнього впровадження. Дехто потребує точнішої оцінки, де зараз знаходиться організація на ринку, який серйозно змінюється. Власне, для розв’язання всіх цих завдань у агенцій One Philosophy є конкретні рішення.
Серед нових послуг — дослідження й аналіз клієнтського шляху. Так ми вже допомогли переосмислити навігацію в міжнародному аеропорту «Бориспіль» та клієнтський досвід для клініки Добробут. Інший новий напрямок — це підвищення якості медичних послуг на різних рівнях — від конкретного медичного закладу до муніципалітету чи держави як замовника послуг для громадян, а також управлінські програми розвитку лідерства у сфері охорони здоров’я.
Однак найбільша наша новація — це власна методологія з оцінювання життєстійкості бізнесу Resilience Radar або Радар життєстійкості, яку ми нещодавно презентували. Радар — це пристрій, що дає змогу побачити невидимі для неозброєного ока перешкоди, які чекають попереду, допомагає їх уникнути або підготуватися до зіткнення з ними. Так і Resilience Radar дає змогу компаніям побачити невидимі бар`єри та прокласти оптимальний шлях до довгострокової мети.
Для визначення коефіцієнту життєстійкості та проблемних місць в організації ми оцінюємо шість основних факторів або компонентів: мета та принципи компанії, управління інноваціями, здатність змінюватися, взаємодія з суспільством (вибудовування зв’язків з усіма стейкхолдерами), взаємодія з клієнтом (вибудовування бренду та клієнтського досвіду) та команда. Дослідження передбачає три етапи: глибинні інтерв’ю з керівниками компанії, опитування співробітників та експертне оцінювання. Така методологія допомагає отримати глибинні інсайти й виявити відмінності у сприйняття ключових питань різними групами працівників.
One Philosophy Group ґрунтовно займається дослідженням життєстійкості лідерів, команд і організацій. Ви започаткували платформу для обміну досвідом #Життєстійкі, а також готуєтесь до запуску другої хвилі дослідження серед представників бізнесу. Розкажіть, що це за проєкти та чому вони зараз є актуальними?
Пандемія COVID-19 відкрила дві нагальні істини про життєстійкість.
По-перше, ми всі побачили, як багато серйозних прогалин у наших стратегіях. Ми всі чомусь думали, що катастрофи — це не до нас. У цілому бізнес особливо недооцінював ймовірність таких подій, як пандемія, і до 2020 року мав доволі обмежене розуміння власного впливу на них.
По-друге, очевидною стала проблема з нашою перспективою, а саме з короткозорістю горизонту планування, особливо в бізнесі. Інвестиції, необхідні для підвищення життєстійкості, довгий час розглядались як короткострокові витрати, які слід виправдати, а не наріжний камінь для створення довгої вартості бізнесу.
За останній рік власники та керівники компаній гостро відчули, що між занепадом і процвітанням часом — дуже тонка межа. Унаслідок 7 із 10 компаній у світі, за даними PwC, планують інвестувати в зміцнення життєстійкості. До речі, життєстійкі компанії є прибутковішими за конкурентів у довшій перспективі. Так, за даними Accenture, готові до майбутнього організації демонструють у 2,8 раза вищий приріст корпоративної рентабельності та в 1,7 раза вищу ефективність у порівнянні з організаціями, які є лише стабільними чи ефективними.
Ще рік тому в Україні дуже бракувало дискусії про життєстійкість організацій. Тож ми заснували платформу #Життєстійкі, щоб створити для власників бізнесу, генеральних директорів і керівників організацій можливість спілкуватися і вчитися одне в одного. Річ у тім, що на відміну від розвинених ринків, в українських підприємців немає тривалого досвіду підприємництва, власних 100-літніх історій бізнесу, до яких вони можуть звернутися й пошукати ключі до викликів, подібних до COVID-19 — війни, пандемії минулих сторіч. Власне тому так важливо обмінюватися досвідом, через який проходять українські компанії зараз, а також документувати його для історії. Торік у рамках платформи команда групи провела перше в Україні дослідження життєстійкості організацій та низку онлайн-подій на актуальні теми. Цього року One Philosophy провела віртуальну конференцію Business Resilience Summit та запустила другу хвилю дослідження життєстійкості.
У кожному дослідженні й події ми нагадуємо нашим партнерам і клієнтам, що криза — це можливість зробити реальність навколо нас кращою, якщо винести з неї правильні уроки. Це також можливість залишити більш позитивний слід в історії і зробити власний бізнес чи організацію життєстійкішою до майбутніх викликів. Лише так і через 100 років ми зможемо побачити на продукції українських компаній написи «засновано 100 років тому».
Чи можна вважати One Philosophy Group життєстійкою організацією? Що порадите компаніям для підвищення їхньої стійкості до криз?
Я переконана, що життєстійкими є ті організації, які мають амбітну шляхетну місію та з відданістю і вірою щодня працюють над її втіленням. Ті, хто є свідомим своїх цінностей і шляху, але готовий дивитися на себе з майбутнього та коригувати стратегію й тактику, добре зчитуючи глобальний контекст і місцеві потреби. І ті, хто дивиться на себе, як на бета-версію, а саме так я дивлюся на бізнес One Philosophy. Ми — живий організм, який експериментує, десь «обпікається» і вчиться, десь здобуває перевагу через вдалі інвестиції у команду, нові продукти чи глобальні контакти.
Ми, як і більшість організацій під час пандемії, не мали актуального й заздалегідь пропрацьованого кризового плану на випадок такої ситуації. Більшість потрапили в океан невідомості, відразу на глибину, і намагались вибратися нагору як вміли. Ми швидко мобілізувалися як на необхідні кризові рішення з «позбуття від зайвого», так і збереження та навіть примноження інвестицій у нові сенси і продукти. Життєстійкі організації 2021 року — це ті, які присвячують час розробці конкретних сценаріїв підготовки до наступних «сірих лебедів», пропрацьовують і мінімізують ризики для бізнесу та репутації. Їм буде легше, коли прийде наступний ковід чи кіберковід. Щоб бути стійкішими до криз, мусимо звикнути до того, що кризи — це регулярні явища, що щодня зростає кількість ситуацій, де ми мусимо ухвалювати непрості моральні рішення й працювати з парадоксами. Упевнена, що ті компанії, які орієнтуються, як і ми, на довгий горизонт планування, на велику мету поруч зі зростанням прибутків, є стійкішими за ті, котрі й досі мислять лише категоріями зростання прибутку.
Нещодавно з вашою ініціативи вийшла книга «Одне життя. Як ми розучилися жити змістовно» данського підприємця Мортена Ельбека. Ви вирішили перекласти цю книгу, бо хотіли, щоб її прочитали в Україні. Чому вам спала така думка?
Ця книга дуже вчасно потрапила мені до рук. Наприкінці 2019-го я вже три роки поспіль жила на дві країни, мала близько 80 перельотів на рік, відчувала себе досить «розірваною» у пріоритетах між родиною, бізнесом і громадською діяльністю. Тож задуматися про своє одне життя мені справді було важливо.
Чому я не змогла сказати «ні» спокусі перекласти цю книжку й донести її сенси до українського читача? Бо переконана, що важливо усвідомлювати різницю між щастям, задоволенням і змістовністю життя. Не гнатись за тим, що не має сенсу.
Вірю, що прийняття єдиного життя і спростування міфу про баланс між роботою та життям убереже багатьох від надмірних очікувань від себе з одного боку, а з іншого — не дозволить йти на компроміси з совістю через професійні «досягнення» за будь-яку ціну чи перебування в токсичних організаціях. Занурення й пізнання себе дасть змогу краще зрозуміти, що є сродною — словами Сковороди, не Ельбека — працею, і чому так важливо не пропустити цей пошук і віднайдення того сенсу, який щодня підійматиме зранку до праці, яка є найкращою реалізацією вас самих.
Також згодна з Ельбеком, що, коли керуєш людьми, неможливо не бути з ними близькими, не любити їх, не прагнути цілісної відповідальності за їхнє життя. Немає нічого важливішого, ніж забезпечити сенс роботи для тих, хто її виконує. Коли ми взаємодіємо з іншою людиною, ми завжди тримаємо в руках чиюсь частку життя. Це може бути щось незначне: зміна настрою, піднесення, яке ослабло або прокинулось, посилена або згасла неприязнь. Але може бути й щось страшенно велике, і тоді від нас залежить, чи процвітає життя іншої людини.
У цій книжці неочікувано поєднуються різні історії. Дані з дослідження про 85 в’язнів британських тюрем, які настільки не знали себе, що вважали себе етичнішими за людей, які не мали проблем із законом. Повчальна згадка сцени про команду «Летючого голландця» з фільму «Пірати Карибського моря», яку автор розвиває в метафору про те, що стається з людьми, які обирають надовго залишитися в токсичних організаціях. Історія австралійської медсестри, яка через інтерв’ю пацієнтів у госпісах дізнається, за чим ми найбільше шкодуємо, коли приходить час прощатися з життям.
Маю надію, що ця книжка надихне її читачів оцінити й переглянути змістовність власного життя, досвіду працівників у їхніх компаніях і, якщо потрібно, почати змінюватися.
Чому підприємцю важливо бути також трішки філософом?
Бути трішки філософом — не просто важливо, а обов’язково. І не тільки підприємцю, а й людям інших професій. Це особливо корисно в часи надзвичайної невизначеності, у яких ми тепер живемо постійно. Ще Пітер Друкер колись сказав, що «менеджмент — це doing things right, а лідерство — doing the right things». Вирішувати, що є добрим, а що ні — це питання філософії. Вести добре життя організації — це давати можливість розкриватися таланту її працівників, реалізувати їхній потенціал. А це питання етики в стародавньому значенні цього слова, від давньогрецького «етос» — питання характеру. Найкраще життя — це те, де ми можемо найбільше розвинути наш характер, або, як я кажу про нашу роботу з клієнтами, взяти максимум з нашого моменту в історії.
Арістотель вважав, що людина відрізняється від тварини чи раба здатністю застосовувати мислення. Тварини діють відповідно до інстинкту, раби слідують наказам. Повноцінна людина, вважав він, може ухвалювати рішення раціонально, зважуючи власні інтереси й інтереси спільноти. Якби Арістотель скористався машиною часу й опинився б у сьогоднішньому дні, то помітив би велику кількість прихованого рабства в сучасному бізнесі, а також іноді превалювання тваринних інстинктів.
З іншого боку, можемо взяти Ніцше, який теж переймався питанням реалізації потенціалу людини, але через іншу призму. Для Ніцше «процвітати» означало прагнути досконалості, перетворюючи життя на мистецтво. Тваринні пристрасті перетворювати в енергію для творчості. У сучасному бізнесі ми потребуємо підходів як Арістотеля, так і Ніцше. Зрештою, як і Карла Поппера, Іммануїла Канта та Дейвіда Г’юма. Останній вважав, що найважливіша комунікація відбувається не від лідера, а до лідера, а почути найкраще можна серцем, зовсім у дусі Екзюпері.
Групу компаній One Philosophy об’єднує спільне призначення – «створювати реальність, у якій ми хочемо жити». Як саме виглядає ця реальність та чи можливе в Україні її втілення?
Людині притаманно шукати сенс життя. Для чого жити? Що означає хороше життя? Якщо економісти можуть навчити підприємця проаналізувати потреби і створити послуги, які їх адресують, а психологи — як краще почуватися, то погляд філософів, як на мене, є найважливішим. Оскільки, крім матеріальних благ, крім того, щоб «почуватися добре», ми маємо ще знати, що є добрим для нас, бо саме це допомагає нам процвітати як людським істотам. Працюючи в Україні, де людина так довго була лише гвинтиком у радянській системі, привносити філософію в бізнес також є моментом просвітництва. Адже людям, зокрема підприємцям, словами Гузара, треба навчитися жити у свободі. Якщо дегуманізація була тією людською ціною, яку радянська система платила за індустріалізацію, за Чорнобиль, за продуктивні п’ятирічки, то в новітній історії бізнесу в Україні ми маємо знайти інший спосіб примножувати багатство. Для One Philosophy це означає дбати не лише про його кількість, а й про спосіб, у який ми його створюємо. Філософія допомагає гуманізувати бізнес, нагадувати, що організації можуть бути такими ж творчими, інновативними, зацікавленими, якими є окремі люди.
Ми у One Philosophy творимо кращу реальність навколо нас на різних рівнях.
По-перше, ми маємо й дотримуємося принципів, які можна підсумувати так: «Нам не байдуже суспільство, у якому ми працюємо, тому ми своїми діями робимо його здоровішим». Ми не працюємо з російськими компаніями і партнерами, доки не припиниться війна та репарації не будуть сплачені. Ми не працюємо з компаніями, що завдають шкоду здоров’ю людей (тютюновими й алкогольними брендами). Ми сплачуємо податки, не даємо й не беремо хабарів. Ми промотуємо українську мову в бізнесі. Це не повний перелік, а лише приклади прописаних принципів, які знає й дотримується вся команда.
По-друге, ми працюємо з понад 40 клієнтами в рік, серед яких — великі міжнародні компанії й масштабні донорські проєкти, що сягають мільйонів людей. І в кожному проєкті з клієнтами ми намагаємося поставити собі запитання: чи є тут можливість створити кращу реальність навколо нас? Якщо це довгострокова донорська програма з боротьби зі стереотипами щодо психічного здоров’я, то, відповідно, докладаємо всіх зусиль у стратегії і тактиці, щоб досягти правдивих змін у знаннях і поведінці людей. Якщо це кампанія з питань пасків безпеки, навіть коли знаходишся на задньому сидінні, то в ній ми не залишимо неперевернутого камінчика, щоб досягти цільової аудиторії. Якщо це поліпшення досвіду туристів і зміна навігації в аеропорту Бориспіль, то ми розпочнемо з ґрунтовних досліджень вражень тих, хто ним користується, і лише тоді розробляємо на основі найкращих глобальних практик і з урахуванням особливих потреб конкретної аудиторії рішення, орієнтовані на людину.
По-третє, ми також реалізуємо щороку власні просвітницькі для ринку чи споживачів інформації проєкти. За останній рік, наприклад, ми спільно з Українським інститутом реалізували важливе дослідження сприйняття України в контексті найважливіших цивілізаційних наративів 20-го сторіччя в 6 європейських країнах, а разом з European Values Think Tank провели дослідження впливу Росії на економіки Центральної і Східної Європи. Серед сталих проєктів One Philosophy — підтримка ветеранської спільноти через проєкт «Воїни», повернення поваги одне до одного у зраненому українському суспільстві, робота з сенсами довіри в рамках таких конференцій, як Employer Leadership Summit, чи впровадження рамки мислення з майбутнього через події Global Insights та Confident Future, які ми реалізуємо для розвитку ринку. У нашому pipeline зараз є кілька проєктів на цей і наступні роки, які у свій спосіб робитимуть Україну життєстійкішим суспільством.
Ми знаємо про вашу небайдужість до смачної домашньої їжі. Розкажіть про ваш останній кулінарний експеримент і, якщо можна, поділіться рецептом.
Досвід проживання в різних країнах збагачує багатьма друзями з різних країн, завдяки яким ми куштуємо й перетворюємо на власну кухні багатьох народів світу. Поділюсь двома рецептами від канадських і близькосхідних друзів.
Курка з сухофруктами і горіхами
Органічна курятина — ціла курка, розділена на частини, чи 12 стегон.
6 цілих невеликих цибулин
250 г сушених фіг
200 г чорносливу
200 г кураги
Маринад:
1/2 склянки олії
2 столові ложки сезамової олії
3 столові ложки меду
1/2 склянки соєвого соусу
5 зубчиків часнику, порізаних
3 палички цинамону
1 столова ложка коріандрових зерняток
1 чайна ложка куркуми
1 столова ложка зерняток кмину, потовчених
2 столові ложки сезамових зерняток
Сіль і свіжомелений чорний перець
1/4 склянки бальзамічного оцту
2 склянки червоного вина
Подавати:
Найкраще з 1/2 кг кускусу
1/2 склянки волоських підсмажених горіхів
Поєднайте всі інгредієнти для маринаду
Викладіть кусочки курки, цибулю і сухофрукти у форму для запікання та залийте маринадом щонайменше на 3 години (максимум — 24 год) в охолодженому місці.
Нагрійте духовку до 180 градусів.
Випікайте без накриття 40 хв або до моменту, коли колір м’яса не стане коричневим. Час від часу поливайте рідиною з форми для випікання.
Перед подачею приготуйте кускус, розкладіть курку і сухофрукти поверх кускусу і посипте підсмаженими горіхами.
Розігрійте духовку до 160 градусів. Помістіть брі у форму для запікання на пергаменті. Випікайте допоки ніж, застромлений до центру, не буде теплим. Приблизно 20-25 хв. Дайте вистигнути 5 хв.
Розігрійте кленовий сироп, цукор, масло, тим’ян, цинамон і стружку цедри помаранчі у невеликій ринці, доведіть до кипіння. Додайте мигдаль і зменште температуру до середньо-низької. Дайте соусу загуснути, до 2 хв. Заберіть з вогню і додайте журавлину чи вишню. Вилийте соус на брі й подавайте з крекерами, свіжими фруктами чи рум’яним багетом.
Журавлину можна замінити на курагу, мигдаль можна замінити волоськими горіхами чи пеканами.
Смачного!
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.
Коли ви створюєте особистий кабінет, ми обробляємо ваші персональні дані згідно з Політикою конфіденційності Асоціації, положення якої викладені нижче. Тому вам необхідно надати згоду на обробку персональних даних та підтвердження, що ви ознайомилися з нашою Політикою конфіденційності.
Політика конфіденційності Європейської Бізнес Асоціації (EBA Privacy Policy)
Європейська Бізнес Асоціація («Асоціація») поважає конфіденційність ваших даних. Ця Політика конфіденційності («Політика») охоплює питання збору, використання, розголошення, передачі та зберігання вашої особистої інформації.
Будь ласка, переконайтесь, що ви ознайомились із нашими правилами конфіденційності та зв'яжіться з нами, якщо у вас виникли запитання з цього приводу.
1) Визначення
Для того, щоб ви розуміли як оброблятимуться ваші дані, спочатку ми пояснимо терміни, що використовуються у цій Політиці:
Персональні дані – будь-які відомості про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована (зокрема, відомості про вас);
Суб’єкт персональних даних – ідентифікована чи така, що може бути ідентифікована фізична особа (зокрема, ви), персональні дані якої обробляються володільцем персональних даних, який є відповідальним за обробку таких даних;
Обробка персональних даних – будь-яка дія або сукупність дій, котрі вчиняються по відношенню до персональних даних або сукупності персональних даних, такі як збирання, реєстрація, накопичення, структурування, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, знеособлення, використання і поширення шляхом передачі, розповсюдження чи іншим способом, що робить такі дані доступними, комбінування, обмеження чи знищення персональних даних, у тому числі з використанням інформаційних (автоматизованих) систем;
Обмеження щодо обробки персональних даних – позначення персональних даних, що зберігаються, з метою обмеження їхньої обробки в майбутньому;
Володілець персональних даних – фізична або юридична особа, яка самостійно або спільно з іншими особами визначає мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх обробки (зокрема, Асоціація);
Розпорядник персональних даних – фізична чи юридична особа, якій володільцем персональних даних надано право обробляти ці дані від імені володільця;
Третя особа – будь-яка фізична або юридична особа, за винятком суб’єкта персональних даних, володільця чи розпорядника персональних даних, якій володільцем чи розпорядником персональних даних здійснюється передача персональних даних та яка уповноважена здійснювати їх обробку;
Згода суб’єкта персональних даних – добровільне волевиявлення фізичної особи щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди;
IP-адреса – унікальний ідентифікатор, який використовується певними електронними пристроями для ідентифікації та обміну даними один з одним в мережі Інтернет.
2) Які дані ми збираємо?
Коли ви зв'язуєтесь з нами, використовуючи будь-які засоби комунікації, у тому числі, але не виключно: електронна пошта, факс, телефон, соціальні мережі, за допомогою онлайн-форми, надсилаєте нам різні файли, резюме, використовуєте персональний електронний кабінет на веб-сайті Асоціації або укладаєте угоди з нами, відвідуєте заходи, які ми організовуємо або до організації яких долучаємось, ми можемо збирати ваші персональні дані, у тому числі:
контактні дані (ім'я, прізвище, дата народження, посада, компанія, номер телефону, факс, адреса електронної пошти, посилання на особисті сторінки в соціальних мережах тощо);
паспортні дані;
фотографії, матеріали відео записів тощо.
Ми також можемо збирати дані, які містять інформацію про доменне ім'я або IP-адресу, дату та тривалість перебування Інтернет-користувача на сайті Асоціації. Такі дані збираються автоматично, коли Інтернет-користувач відвідує сайт Асоціації. У поєднанні з іншими даними ця інформація допомагає нам дізнатися, який контент є найбільш привабливими для наших відвідувачів. Крім того, такі дані допомагають нам виявити дестабілізацію роботи обладнання.
Асоціація може отримувати персональні дані також і від третіх осіб (наприклад, партнерів), які є володільцями відповідних персональних даних. При цьому відповідні особи мають забезпечити законність такої передачі та у разі необхідності отримати від суб’єктів персональних даних добровільну інформовану згоду на передачу. В деяких випадках Асоціація може виступати розпорядником персональних даних (data processor) та обробляти отримані дані згідно з наданими інструкціями та виключно в тих цілях, для яких вони були передані Асоціації. Зі свого боку, якщо таке зобов’язання буде застосовним, Асоціація повідомить суб’єктів персональних даних про отримання їхніх даних протягом розумного строку.
3) Політика використання файлів cookies
Веб-сайт Асоціації використовує файли cookie, що являють собою невеликі текстові файли, які розміщені на вашому пристрої для зберігання даних і котрі може читати веб-сервер в домені, що розмістив їх. Ми використовуємо файли cookie для забезпечення можливості вашої авторизації на веб-сайті Асоціації, аналізу роботи веб-сайту, відстеження діяльності користувачів на веб-сайті, збору даних трафіку та для досягнення інших законних цілей.
Більшість веб-браузерів автоматично використовують файли cookie, надаючи при цьому користувачам можливість керувати цим процесом шляхом їх блокування або видалення. Інструкції з блокування або видалення файлів cookie можна знайти в налаштуваннях конфіденційності або довідковій документації кожного веб-браузера.
4) Як ми використовуємо ваші дані?
Цілі обробки ваших персональних даних Асоціацією залежать від характеру наших із вами відносин:
Якщо ви співробітник компанії-члена Асоціації, наша загальна мета збору та обробки ваших даних полягає в тому, щоб надати вам можливість отримати доступ до переваг, які пов’язані з членством вашого роботодавця в Асоціації. Таким чином, обробка ваших персональних даних здійснюється для таких цілей:
направлення вам повідомлень, які містять інформацію про новини, заходи, події, які, на нашу думку, можуть бути цікавими для вас
підготовка списків, а також зустрічей робочих органів Асоціації
надання відповідей на ваші запити, питання та реагування на ваші потреби
проведення опитувань та досліджень, а також направлення їх результатів вам
адміністрування членства та збір внесків до Асоціації
зберігання, оновлення та аналіз даних у корпоративному програмному забезпеченні
використання вами веб-сайту Асоціації та його функціоналу
адміністрування вашого облікового запису, веб-сайтів Асоціації, у тому числі покращення роботи Інтернет-сервісів Асоціації (розробка нових функцій та пропозицій тощо)
Якщо ви відвідуєте заходи, які організовуються або до організації яких залучається Асоціація, ми збиратимемо та/або оброблятимемо ваші персональні дані для досягнення таких цілей:
обробка вашої реєстрації на захід (це може включати організацію вашого доступу до місця проведення заходу, створення посилань, що дозволяють підключатися до подій, що проводяться в онлайн- або змішаному форматі, тощо)
подальші дії щодо вашої реєстрації та будь-яких коментарів і скарг у цьому контексті
збір внесків до Асоціації (якщо це є застосовним для відповідного заходу)
надання вам додаткових матеріалів, які можуть бути доступні для учасників окремих заходів
зберігання, оновлення та аналіз даних у корпоративному програмному забезпеченні
Якщо ви представник потенційного члена Асоціації, ми збираємо та обробляємо ваші персональні дані для досягнення таких цілей:
направлення вам повідомлень, які містять інформацію про новини, заходи, події, які, на нашу думку, можуть бути цікавими для вас
виконання процедур, необхідних для завершення процесу набуття членства
зберігання, оновлення та аналіз даних у корпоративному програмному забезпеченні
надання відповідей на ваші запити, питання та реагування на ваші потреби
Якщо ви є представником компанії, яка не є членом Асоціації, але котра має доступ до окремих переваг Асоціації, ми збиратимемо та оброблятимемо ваші персональні дані для досягнення таких цілей:
використання вами веб-сайту Асоціації та його функціоналу
адміністрування вашого облікового запису, веб-сайтів Асоціації, у тому числі покращення роботи Інтернет-сервісів Асоціації (розробка нових функцій та пропозицій тощо)
зберігання, оновлення та аналіз даних у корпоративному програмному забезпеченні
направлення вам повідомлень, які містять інформацію про новини, заходи, події, які, на нашу думку, можуть бути цікавими для вас
надання відповідей на ваші запити, питання та реагування на ваші потреби
збір внесків до Асоціації (якщо це є застосовним)
Якщо ви є працівником або представником постачальника, з яким Асоціація має (або планує мати, або мала в минулому) договірні відносини, ми будемо збирати та/або обробляти ваші персональні дані для виконання договірних відносин (якщо вони тривають) та виконання наших обов’язків, встановлених законодавством (наприклад, зберігати бухгалтерські документи протягом встановленого законодавством строку). Це також може включати зберігання, оновлення та аналіз даних у нашому корпоративному програмному забезпеченні.
Якщо ви кандидат на працевлаштування в Асоціації, ми збиратимемо та оброблятимемо ваші персональні дані для досягнення цілей вашого можливого працевлаштування в нашій організації та виконання зобов’язань, встановлених законодавством, якщо такі застосовні. З цією метою ваші дані можуть зберігатися, оновлюватися та аналізуватися в нашому корпоративному програмному забезпеченні. Будь ласка, зверніть увагу, що до кандидатів на працевлаштування в Асоціації не застосовуються засоби автоматизованого прийняття рішень.
Варто зазначити, що, окрім перерахованих вище цілей, ми також можемо обробляти ваші персональні дані для надання правоохоронним органам інформації, яка є необхідною для кримінального провадження, або якщо така обробка є необхідною для виконання іншого законного обов'язку, з метою захисту вашого життєво-важливого інтересу як суб’єкта персональних даних або інтересу іншої фізичної особи, або захисту будь-яких інших законних інтересів Асоціації чи третьої особи, які не порушують ваші основні права та свободи як суб'єкта персональних даних.
Законний інтерес означає інтерес Асоціації в рамках здійснення її статутної діяльності. Коли ми обробляємо вашу особисту інформацію в цілях, що відповідають нашим законним інтересам, ми обов'язково збалансовуємо будь-який потенційний вплив на вас та ваші права. Наші законні інтереси автоматично не превалюють над вашими інтересами.
Ми обробляємо персональні дані для конкретних законних цілей, серед яких, зокрема:
зв'язок з вами;
направлення вам електронних повідомлень, які містять інформацію про новини, заходи, події тощо, які, на нашу думку, можуть бути цікавими для вас.
Ми також можемо збирати дані, які не відносяться безпосередньо до конкретної людини (вони не є персональними даними). Ми можемо збирати, використовувати, передавати і розкривати такі відомості з будь-якою метою. При об'єднанні даних, що не є персональними, з персональними даними об'єднані дані будуть вважатися особистими, поки вони залишаються об'єднаними.
5) Як довго ми зберігаємо ваші дані?
Ми намагаємось полегшити для вас процес відстеження точності, повноти та актуальності ваших персональних даних. Ми будемо зберігати вашу особисту інформацію протягом періоду, необхідного для виконання цілей, викладених у цій Політиці. Визначаючи тривалість таких періодів, ми спочатку вирішуємо, чи потрібно нам збирати персональні дані взагалі, і, якщо така потреба дійсно існує, ми зберігаємо їх лише на строк, необхідний для реалізації мети збору (наприклад, на строк ваших трудових відносин з компанією-членом Асоціації тощо), за винятком випадків, коли закон встановлює більшу тривалість зберігання.
Ми очікуємо, що член Асоціації повідомить нас, якщо співробітник покине його компанію, що дасть нам зрозуміти, що дані відповідної особи більше не можуть використовуватися для цілей, пов’язаних з членством його колишнього роботодавця в Асоціації.
6) Кому ми надаємо ваші дані?
Ми не надаємо Ваші персональні дані компаніям, організаціям чи особам за межами Асоціації, окрім указаних нижче випадків:
дані співробітників/представників компаній-членів Асоціації, потенційних членів Асоціації, та компаній, які не є членами Асоціації, але мають доступ до окремих її переваг, можуть бути надані поштовим сервісам, сервісам розсилок електронних повідомлень, компаніям, що надають бухгалтерські послуги, ресторанам, банкам, платіжним платформам, службам таксі, журналістам, охоронним компаніям, сервісам обміну файлами, телефонним операторам, органам державної влади в межах статутної діяльності Асоціації, компаніям-членам Асоціації або контрагентам Асоціації (наприклад, кур’єрським службам);
дані учасників заходів, що організовуються Асоціацією або до організації яких долучається Асоціація, можуть бути надані протокольним службам органів державної влади, адміністраціїбудівель, де відбувається захід для забезпечення вільного входу, спікерам (модераторам) заходів, а також провайдерам сервісів для організації відеоконферецій, якщо захід відбувається в онлайн або змішаному форматі (наприклад, Zoom, Microsoft Teams, Google Meet тощо) для забезпечення можливості приєднатись до відеоконференції
дані постачальників Асоціації можуть надаватися компаніям-членам Асоціації, компаніям, що надають бухгалтерські послуги, банкам тощо.
Лише імена, прізвища, електронні адреси, фотографії та посади учасників заходів, що організовуються Асоціацією або до організації яких долучається Асоціація, членів керівних органів Асоціації, співробітників компаній-членів Асоціації можуть бути опубліковані на веб-сайті (веб-сайтах) Асоціації.
Асоціація опубліковує на своєму веб-сайті імена, прізвища, фотографії представників компаній-членів Асоціації, які представляють їх в органах управління Асоціації (наприклад, в Правлінні Асоціації), в керівництві робочих органів Асоціації (індустріальних та відкритих комітетів, тимчасових та постійних робочих груп тощо) та регіональних офісів Асоціації (координаційних радах регіональних офісів, якщо вони створені).
7) Як ми захищаємо ваші дані?
Асоціація дуже серйозно ставиться до захисту ваших персональних даних. Ми захищаємо ваші персональні дані різними способами з метою збереження конфіденційності та цілісності, запобігання несанкціонованому використанню або розголошенню ваших персональних даних та захисту ваших персональних даних від втрати, неправильного використання, несанкціонованого доступу, розголошення, зміни та знищення.
Перш за все, в Асоціації діють корпоративні процедури, які визначають, як працівники повинні залишати своє робоче місце, коли вони виходять з офісу (політика чистого столу). Крім того, у кожного співробітника Асоціації є унікальний пароль для доступу до адміністративної частини веб-сайту, а також паролі для доступу до локальної бази даних, що включає двофакторну автентифікацію для отримання відповідного доступу.
Хостинг-провайдери та оператори сервісів обміну файлами забезпечують захист за допомогою шифрування. Деякі типи даних, які зберігаються на сервісі обміну файлами, можуть бути обмежені у доступі для певної групи користувачів. Наприклад, співробітники одного відділу не можуть отримати доступ до даних інших відділів.
Приміщення з ноутбуками та локальними серверами обладнані сигнальною системою і знаходяться під охороною, що забезпечується орендодавцем приміщення, де знаходиться офіс Асоціації. Доступ до таких приміщень з ноутбуками можна отримати виключно маючи перепустки до локації, що є унікальними для кожного співробітника Асоціації.
8) Яким чином ви можете керувати своїми даними?
Ви маєте право на виправлення, видалення або доступ до ваших персональних даних, обмеження їхньої обробки або заперечення щодо обробки ваших персональних даних. Якщо обробка здійснюється за вашою згодою, ви маєте право відкликати її в будь-який час.
Для здійснення цих прав, будь ласка, зв'яжіться з нами за адресою: [email protected].
9) Передача даних
Інформація, яку ми збираємо, може бути передана, збережена та оброблена в будь-якій країні, де розміщується одна або декілька з компаній-членів Асоціації, або в країні перебування третіх осіб. Треті особи можуть розташовуватися поза межами України та Європейської економічної зони («ЄЕЗ»), тому обробка ваших персональних даних в цьому випадку передбачає передачу даних за межі України та, відповідно, ЄЕЗ.
Зокрема, ми можемо передавати персональні дані працівників компаній-членів Асоціації сервісу розсилки електронних повідомлень – The Rocket Science Group LLC, зареєстрованому в США, для розсилки інформаційних повідомлень, бюлетенів, запрошень, пропозицій тощо.
Ми також можемо надавати персональні дані оператору нашого сервісу обміну файлами – Microsoft Corporation, зареєстрованому в США, для забезпечення зберігання інформації, що на ньому знаходиться.
Дані можуть передаватися також компанії Google LLC шляхом використання платформою Google Analytics файлів cookie. В даному випадку компанія Google LLC виступає в якості розпорядника таких даних.
Додатково дані можуть передаватись компаніям-провайдерам сервісів відеоконференцій Zoom (Zoom Video Communications, Inc.), Microsoft Teams (Microsoft Corporation), Google Meet (Google LLC), зареєстрованих в США, для забезпечення можливості приєднатись до відеоконференцій, що організовуються Асоціацією або до організації яких долучається Асоціація.
Хоча зазначені території можуть і не мати таких самих стандартів захисту персональних даних, як в межах вашої країни, ми будемо захищати персональні дані, які ми передаємо, відповідно до положень цієї Політики.
бізнес ресурси
Події, Новини, Лоббінг, Розвиток, Медіа та більше...
Цей сайт використовує файли cookies, щоб зробити кращим Ваше користування ним.