fbpx

Найкращий роботодавець 2019: чого студенти очікують від роботи

09/ 04/ 2020

КИЇВ, 9 КВІТНЯ 2020 РОКУ. В умовах зростання різноманітності робочої сили та динамічної зміни вподобань кандидатів, боротьба за таланти загострюється. Компаніям доводиться ретельно слідкувати за тенденціями на ринку праці та враховувати актуальні побажання кандидатів. Фахівці практики People Advisory Services компанії EY в Україні провели чергове дослідження «Найкращий роботодавець», яке дало змогу проаналізувати вподобання студентів при виборі роботодавця.

У рамках дослідження у 2019 році було опитано більше 2000 студентів із понад 60 ВНЗ України. Опитування проводилось з вересня по грудень 2019 року. Компанія EY висловлює особливу подяку провідним українським вищим навчальним закладам за співпрацю та поширення анкет серед студентів. Більш детальна інформація про результати дослідження доступна за посиланням.

Фактори привабливості роботодавців

Як і в минулі роки, обираючи роботодавця студенти звертають увагу на можливості кар’єрного зростання (69%) та розмір заробітної плати (57%). Варто відзначити, що більше половини опитаних респондентів (53%) очікують зарплату у розмірі від 15 тисяч гривень (після оподаткування) на місяць.

Цього року значно зросла популярність таких факторів як «Імідж компанії на ринку» (54%), «Комфортні умови праці» (50%), «Можливість працевлаштування за фахом» (37%) та «Корпоративна культура» (28%). Відповідно, пріоритетність факторів «Особистісне і професійне зростання» (51%) та «Набуття міжнародного досвіду» (46%) поступово спадає протягом останніх декількох років.

Найпривабливіші галузі та роботодавці

Трійка найбільш привабливих галузей залишається без змін, більшість студентів хотіли б працювати в компаніях IT-галузі, споживчого сектору та сфери професійних послуг (аудит та консалтинг). Галузь роздрібної торгівлі та банківський сектор залишаються відносно популярними. Найменш привабливими галузями залишились агропромислова, агрохімічна та страхова.

До найбільш згадуваних компаній увійшли (в алфавітному порядку): «1+1 медіа», «Гугл», «ГлобалЛоджик», «ЕПАМ»,  «Майкрософт», «Нестле», «ПриватБанк», «СофтСерв» та аудиторсько-консалтингові компанії «Великої четвірки».

Джерела інформації про роботодавців

У 2019 році основним джерелом інформації про роботодавців для переважної більшості кандидатів (98%) залишається інтернет. Популярними залишаються сайти з працевлаштування (77%) та соціальні мережі (75% респондентів, що на 10% менше, ніж минулого року). Менш популярними стали корпоративні сайти, які називали 51% респондентів.

Другим за популярністю джерелом інформації про роботодавців стали заходи за участі компанії – їх обрали 73% респондентів. Студенти, в основному, отримують інформацію про компанії на ярмарках вакансій (60%). Через засоби масової інформації про роботодавців дізнаються 72% кандидатів, переважно за рахунок онлайн-видань.

Складнощі в процесі пошуку роботи

У 2019 році студенти відзначили, що більшість складнощів під час пошуку роботи пов’язані з відсутністю досвіду роботи, а також недостатнім рівнем знань та навичок.

33% респондентів стикаються з проблемою обмеженої кількості вакансій за фахом, що пов’язано із бажанням студентів працювати за спеціальністю. 64% респондентів готові працювати за фахом.

Близько 20% респондентів стикаються з труднощами, що пов’язані з комунікаціями з роботодавцем: відсутність зворотного зв’язку, нестача інформації про можливості працевлаштування та інші.

Мобільність студентів

Більшість студентів готові до переїзду з метою працевлаштування, з них 63% – у межах країни, а  73% – за кордон. Ці показники дещо нижче за минулорічні (на 5% та 4% відповідно), що свідчить про зменшення готовності студентів до переїзду. 

Найбільш популярними містами для переїзду в межах країни залишаються Київ, Львів, Одеса, Харків та Дніпро (вказані в порядку зниження популярності). Серед найбільш популярних напрямків для переїзду за кордон студенти вказали Німеччину, США, Канаду, Чехію і Польщу. Серед причин переїзду за кордон студенти вказали отримання досвіду життя в іншій країні, покращення матеріального добробуту та професійний розвиток.

Характеристики ідеального керівника

У дослідженні 2019 року студенти також могли обрати із запропонованого переліку ключові характеристики ідеального керівника. За результатами опитування, більшість респондентів хочуть бачити в керівнику такі якості: «Поважає співробітника», «Відкритий до нових ідей», «Підтримує розвиток співробітників», «Відкрито спілкується» Найменш згадувані характеристики ідеального керівника такі – «Етична поведінка» та «Застосування найкращих практик».

Про дослідження

Дослідження «Найкращий роботодавець» проводиться компанією EY в Україні з 2005 року. Метою дослідження є аналіз привабливості роботодавців на ринку праці, визначення вподобань кандидатів при виборі місця роботи та надання рекомендацій з питань управління брендом роботодавця. Під час опитування респонденти можуть самостійно назвати до трьох роботодавців у порядку їхньої привабливості, а також обрати цікаві їм компанії серед запропонованих галузевих списків, що складаються на основі незалежних згадувань учасників минулорічних досліджень. Крім того, кандидати вказують фактори привабливості та джерела інформації про роботодавців, а також відповідають на інші запитання, що допомагають визначити загальні тенденції на ринку праці.

Практика People Advisory Services компанії EY в Україні надає консультаційні послуги з питань управління персоналом, зокрема, проводить дослідження зовнішнього іміджу роботодавців, а також внутрішні дослідження думок співробітників (рівень залученості, корпоративна культура, цінності, мотиваційні фактори тощо).

Інформація про компанію EY

EY є міжнародним лідером із аудиту, оподаткування, супроводу угод і консультування. Наші знання та якість послуг, які ми надаємо, сприяють зміцненню довіри і впевненості на ринках різних країн у всьому світі. Ми формуємо команду видатних лідерів, під чиїм управлінням наш колектив виконує взяті на себе зобов’язання. Таким чином, ми робимо суттєвий внесок у поліпшення ділового середовища в інтересах співробітників, клієнтів і суспільства в цілому.

Назва EY відноситься до глобальної організації та може відноситися до однієї чи декількох компаній, що входять до складу Ernst & Young Global Limited, кожна з яких є окремою юридичною особою. Ernst & Young Global Limited – юридична особа, створена відповідно до законодавства Великобританії, – є компанією, що обмежена відповідальністю її учасників і не надає послуг клієнтам.

Дізнайтеся більше на сайті: ey.com.

Контакти

Наталія Летік

Старший фахівець із маркетингу EY в Україні

Nataliya.Letik@ua.ey.com

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: