fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Найкращий роботодавець 2018 – дослідження вподобань студентів

25/ 04/ 2019
  КИЇВ, 25 КВІТНЯ 2019 РОКУ. Фахівці практики People Advisory Services компанії EY в Україні провели чергове дослідження «Найкращий роботодавець», яке серед іншого дало змогу проаналізувати вподобання студентів при виборі роботодавця. В рамках дослідження у 2018 році було опитано близько 1400 студентів з понад 30 ВНЗ України. Опитування проводилось з вересня до грудня 2018 року. Компанія EY висловлює особливу подяку партнерам за допомогу у проведенні онлайн-опитування, а також українським вищим навчальним закладам – за співпрацю та поширення анкет серед студентів. Ознайомитись із детальними результатами дослідження Фактори привабливості роботодавців Протягом останніх декількох років ключові критерії вибору студентами роботодавця залишаються без змін. Серед них найбільш важливими для молоді є наявність можливостей для карєрного зростання, конкурентної заробітної плати і можливостей для особистого та професійного розвитку – ці варіанти обрали 70%, 57% та 51% респондентів відповідно. Варто зазначити, що розрив між такими критеріями як «Карєрне зростання» та «Розмір заробітної плати» збільшився у 2018 році порівняно з попередніми роками. При цьому студенти, які мають досвід роботи, обирали фактор «Розмір заробітної плати» частіше ніж інші. Також, як і в минулорічному дослідженні, студенти віднесли до ключових факторів міжнародний досвід компанії та її імідж на ринку. Окрім цього, підвищилась пріоритетність фактору «Графік роботи» як порівняти із 2017 роком. Це доводить глобальну тенденцію, що студенти прагнуть поєднувати роботу з навчанням та мати баланс між роботою та особистим життям. Найпривабливіші галузі та роботодавці Традиційно, найбільш привабливими для студентів є компанії IT-галузі, де хотіли б працювати 55% студентів. Велика частка респондентів обрала також сферу професійних послуг (аудит і консалтинг) та споживчий сектор. Найменш привабливими залишились нафтогазова, телекомунікаційна та агрохімічна галузі. У рамках опитування студенти самостійно вказували компанії, які вони вважають найбільш привабливими для працевлаштування. До найбільш згадуваних компаній увійшли (в алфавітному порядку) «1+1 Медіа», «Гугл», «Майкрософт», «Нестле», «ПриватБанк», «СофтСерв», «Філіп Моріс Україна» та аудиторсько-консалтингові компанії «Великої четвірки». Джерела інформації про роботодавців Інформацію про роботодавців студенти найчастіше отримують з інтернет-джерел, засобів масової інформації та заходів за участі компанії (99%, 82% та 77% респондентів відповідно). Цікаво, що популярність соціальних мереж як джерела інформації про роботодавців зросла за останні три роки. Так, у 2018 році це джерело вийшло на перше місце, обігнавши спеціалізовані сайти з працевлаштування. Протягом останніх років найбільш популярними залишаються інтернет-ЗМІ (91% згадувань), тоді як традиційні ЗМІ (телебачення, друковані видання та радіо) вказало менше третини студентів. Серед заходів за участі роботодавців найбільш популярними залишаються ярмарки вакансій, в той час як дні відкритих дверей активно відвідують лише 22% респондентів. Важливим джерелом інформації про роботодавців залишаються знайомі та родичі – майже половина респондентів прислухається до рекомендацій близьких людей. Складнощі в процесі пошуку роботи Відповідно до дослідження, більшість складнощів під час пошуку роботи пов’язані з обмеженою кількістю інформації про можливості працевлаштування. З цією проблемою стикається більше половини студентів, як з досвідом роботи так і без. 37% респондентів відчувають нестачу досвіду роботи. Серед іншого учасники дослідження також вказували такі проблеми, як недостатній рівень знань і навичок, невідповідність інформації в описі вакансії дійсності, відсутність зворотного звязку від компаній. Дві останні проблеми згадувались частіше на 6% і 10% відповідно, ніж минулого року. Мобільність студентів Більшість студентів готові до переїзду з метою працевлаштування, з них 68% - у межах країни, а 77% - за кордон. За останні три роки частка студентів, готових до переїзду, зменшилася. Найбільш популярними містами для переїзду в межах країни залишаються Київ, Львів, Одеса, Харків та Дніпро (вказані в порядку зниження популярності). Серед найбільш популярних напрямків для переїзду за кордон студенти вказали Німеччину, США, Польщу, Канаду і Чехію. Водночас лише 14% респондентів готові до переїзду протягом найближчого року. Серед найбільш популярних причин переїзду за кордон студенти вказали матеріальний достаток, досвід життя в інших країнах та підвищення рівня кваліфікації. Традиційно, частка студентів, готових до переїзду за кордон, набагато вища серед студентів з високим рівнем знання англійської мови. Характеристики ідеального керівника У дослідженні 2018 року студенти також могли обрати із запропонованого переліку ключові характеристики ідеального керівника. Студенти загалом вказували менше характеристик, ніж досвідчені кандидати. За результатами опитування, для 64% молодих фахівців найбільш важливими є повага з боку керівника та відкритість до нових ідей. Окрім цього, студентам важливо, щоб керівник підтримував їх професійний розвиток (49%), відкрито спілкувався (48%) та володів стратегічним баченням (41%). Про дослідження Дослідження «Найкращий роботодавець» проводиться компанією EY в Україні з 2005 року. Метою дослідження є аналіз привабливості роботодавців на ринку праці, визначення вподобань кандидатів при виборі місця роботи та надання рекомендацій з питань управління брендом роботодавця. Під час опитування респонденти можуть самостійно назвати до трьох роботодавців у порядку їхньої привабливості, а також обрати цікаві їм компанії серед запропонованих галузевих списків, що складаються на основі незалежних згадувань учасників минулорічних досліджень. Крім того, кандидати вказують фактори привабливості та джерела інформації про роботодавців, а також відповідають на інші запитання, що допомагають визначити загальні тенденції на ринку праці. Практика People Advisory Services компанії EY в Україні надає консультаційні послуги з питань управління персоналом, зокрема, проводить дослідження зовнішнього іміджу роботодавців, а також внутрішні дослідження думок співробітників (рівень залученості, корпоративна культура, цінності, мотиваційні фактори тощо). Інформація про компанію EY EY є міжнародним лідером із аудиту, оподаткування, супроводу угод і консультування. Наші знання та якість послуг, які ми надаємо, сприяють зміцненню довіри і впевненості на ринках різних країн у всьому світі. Ми формуємо команду видатних лідерів, під чиїм управлінням наш колектив виконує взяті на себе зобовязання. Таким чином, ми робимо суттєвий внесок у поліпшення ділового середовища в інтересах співробітників, клієнтів і суспільства в цілому. Назва EY відноситься до глобальної організації та може відноситися до однієї чи декількох компаній, що входять до складу Ernst & Young Global Limited, кожна з яких є окремою юридичною особою. Ernst & Young Global Limited – юридична особа, створена відповідно до законодавства Великобританії, – є компанією, що обмежена відповідальністю її учасників і не надає послуг клієнтам. Дізнайтеся більше на сайті: ey.com. Контакти Наталія Летік Старший фахівець з маркетингу, EY в Україні +380 (44) 499 3364 [email protected]

КИЇВ, 25 КВІТНЯ 2019 РОКУ. Фахівці практики People Advisory Services компанії EY в Україні провели чергове дослідження «Найкращий роботодавець», яке серед іншого дало змогу проаналізувати вподобання студентів при виборі роботодавця. В рамках дослідження у 2018 році було опитано близько 1400 студентів з понад 30 ВНЗ України. Опитування проводилось з вересня до грудня 2018 року.

Компанія EY висловлює особливу подяку партнерам за допомогу у проведенні онлайн-опитування, а також українським вищим навчальним закладам – за співпрацю та поширення анкет серед студентів.

Ознайомитись із детальними результатами дослідження

Фактори привабливості роботодавців

Протягом останніх декількох років ключові критерії вибору студентами роботодавця залишаються без змін. Серед них найбільш важливими для молоді є наявність можливостей для кар’єрного зростання, конкурентної заробітної плати і можливостей для особистого та професійного розвитку – ці варіанти обрали 70%, 57% та 51% респондентів відповідно. Варто зазначити, що розрив між такими критеріями як «Кар’єрне зростання» та «Розмір заробітної плати» збільшився у 2018 році порівняно з попередніми роками. При цьому студенти, які мають досвід роботи, обирали фактор «Розмір заробітної плати» частіше ніж інші. Також, як і в минулорічному дослідженні, студенти віднесли до ключових факторів міжнародний досвід компанії та її імідж на ринку. Окрім цього, підвищилась пріоритетність фактору «Графік роботи» як порівняти із 2017 роком. Це доводить глобальну тенденцію, що студенти прагнуть поєднувати роботу з навчанням та мати баланс між роботою та особистим життям.

Найпривабливіші галузі та роботодавці

Традиційно, найбільш привабливими для студентів є компанії IT-галузі, де хотіли б працювати 55% студентів. Велика частка респондентів обрала також сферу професійних послуг (аудит і консалтинг) та споживчий сектор. Найменш привабливими залишились нафтогазова, телекомунікаційна та агрохімічна галузі.

У рамках опитування студенти самостійно вказували компанії, які вони вважають найбільш привабливими для працевлаштування. До найбільш згадуваних компаній увійшли (в алфавітному порядку) «1+1 Медіа», «Гугл», «Майкрософт», «Нестле», «ПриватБанк», «СофтСерв», «Філіп Моріс Україна» та аудиторсько-консалтингові компанії «Великої четвірки».

Джерела інформації про роботодавців

Інформацію про роботодавців студенти найчастіше отримують з інтернет-джерел, засобів масової інформації та заходів за участі компанії (99%, 82% та 77% респондентів відповідно). Цікаво, що популярність соціальних мереж як джерела інформації про роботодавців зросла за останні три роки. Так, у 2018 році це джерело вийшло на перше місце, обігнавши спеціалізовані сайти з працевлаштування. Протягом останніх років найбільш популярними залишаються інтернет-ЗМІ (91% згадувань), тоді як традиційні ЗМІ (телебачення, друковані видання та радіо) вказало менше третини студентів. Серед заходів за участі роботодавців найбільш популярними залишаються ярмарки вакансій, в той час як дні відкритих дверей активно відвідують лише 22% респондентів.

Важливим джерелом інформації про роботодавців залишаються знайомі та родичі – майже половина респондентів прислухається до рекомендацій близьких людей.

Складнощі в процесі пошуку роботи

Відповідно до дослідження, більшість складнощів під час пошуку роботи пов’язані з обмеженою кількістю інформації про можливості працевлаштування. З цією проблемою стикається більше половини студентів, як з досвідом роботи так і без. 37% респондентів відчувають нестачу досвіду роботи. Серед іншого учасники дослідження також вказували такі проблеми, як недостатній рівень знань і навичок, невідповідність інформації в описі вакансії дійсності, відсутність зворотного зв’язку від компаній. Дві останні проблеми згадувались частіше на 6% і 10% відповідно, ніж минулого року.

Мобільність студентів

Більшість студентів готові до переїзду з метою працевлаштування, з них 68% – у межах країни, а 77% – за кордон. За останні три роки частка студентів, готових до переїзду, зменшилася. Найбільш популярними містами для переїзду в межах країни залишаються Київ, Львів, Одеса, Харків та Дніпро (вказані в порядку зниження популярності). Серед найбільш популярних напрямків для переїзду за кордон студенти вказали Німеччину, США, Польщу, Канаду і Чехію. Водночас лише 14% респондентів готові до переїзду протягом найближчого року.

Серед найбільш популярних причин переїзду за кордон студенти вказали матеріальний достаток, досвід життя в інших країнах та підвищення рівня кваліфікації. Традиційно, частка студентів, готових до переїзду за кордон, набагато вища серед студентів з високим рівнем знання англійської мови.

Характеристики ідеального керівника

У дослідженні 2018 року студенти також могли обрати із запропонованого переліку ключові характеристики ідеального керівника. Студенти загалом вказували менше характеристик, ніж досвідчені кандидати. За результатами опитування, для 64% молодих фахівців найбільш важливими є повага з боку керівника та відкритість до нових ідей. Окрім цього, студентам важливо, щоб керівник підтримував їх професійний розвиток (49%), відкрито спілкувався (48%) та володів стратегічним баченням (41%).

Про дослідження

Дослідження «Найкращий роботодавець» проводиться компанією EY в Україні з 2005 року. Метою дослідження є аналіз привабливості роботодавців на ринку праці, визначення вподобань кандидатів при виборі місця роботи та надання рекомендацій з питань управління брендом роботодавця. Під час опитування респонденти можуть самостійно назвати до трьох роботодавців у порядку їхньої привабливості, а також обрати цікаві їм компанії серед запропонованих галузевих списків, що складаються на основі незалежних згадувань учасників минулорічних досліджень. Крім того, кандидати вказують фактори привабливості та джерела інформації про роботодавців, а також відповідають на інші запитання, що допомагають визначити загальні тенденції на ринку праці.

Практика People Advisory Services компанії EY в Україні надає консультаційні послуги з питань управління персоналом, зокрема, проводить дослідження зовнішнього іміджу роботодавців, а також внутрішні дослідження думок співробітників (рівень залученості, корпоративна культура, цінності, мотиваційні фактори тощо).

Інформація про компанію EY

EY є міжнародним лідером із аудиту, оподаткування, супроводу угод і консультування. Наші знання та якість послуг, які ми надаємо, сприяють зміцненню довіри і впевненості на ринках різних країн у всьому світі. Ми формуємо команду видатних лідерів, під чиїм управлінням наш колектив виконує взяті на себе зобов’язання. Таким чином, ми робимо суттєвий внесок у поліпшення ділового середовища в інтересах співробітників, клієнтів і суспільства в цілому.

Назва EY відноситься до глобальної організації та може відноситися до однієї чи декількох компаній, що входять до складу Ernst & Young Global Limited, кожна з яких є окремою юридичною особою. Ernst & Young Global Limited – юридична особа, створена відповідно до законодавства Великобританії, – є компанією, що обмежена відповідальністю її учасників і не надає послуг клієнтам.

Дізнайтеся більше на сайті: ey.com.

Контакти

Наталія Летік

Старший фахівець з маркетингу, EY в Україні

+380 (44) 499 3364

[email protected]

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: