Найкращі роботодавці 2018 року: як досвідчені кандидати обирають місце роботи?

26/ 04/ 2019

КИЇВ, 25 КВІТНЯ 2019 РОКУ. Глобалізація, технології та демографічні зміни впливають на ринок праці, змушуючи компанії в Україні та світі приділяти більше уваги бренду роботодавця. За результатам дослідження EY «Загальногалузевий огляд заробітних плат та компенсацій – 2018» це питання залишається серед основних пріоритетів кадрової політики, а «Розвиток бренду роботодавця» та «Запуск HR бренду» все частіше зазначаються серед ключових показників ефективності HR-департаментів.

Фахівці практики People Advisory Services компанії EY в Україні провели чергове дослідження «Найкращий роботодавець-2018», яке дозволяє визначити фактори, що приваблюють кандидатів із досвідом роботи. У рамках дослідження за 2018 рік було опитано понад 750 кандидатів із досвідом роботи, з різних галузей та регіонів України. Опитування проводилось із вересня до грудня 2018 року.

Ознайомитися з детальними результатами дослідження

Фактори привабливості роботодавців

Як і в минулому році, до основних критеріїв вибору роботодавця можна віднести імідж компанії на ринку та розмір заробітної плати. Ці чинники були важливими для 68% та 67% респондентів відповідно. Розрив між цими факторами скорочувався протягом останніх трьох років, і у 2018 році імідж компанії опинився на першому місці. Третє місце серед факторів привабливості роботодавця посіли корпоративна культура й особистісне та професійне зростання – кожен з яких був важливим для 63% респондентів. До інших ключових факторів привабливості роботодавців можна віднести можливість кар’єрного зростання (60%) та отримання міжнародного досвіду (56%). Окрім цього, професійні кандидати все більше уваги приділяють умовам праці та графіку роботи (55%).

Найпривабливіші галузі та роботодавці

Перелік найбільш привабливих галузей для досвідчених кандидатів фактично не змінився за останні роки. На першому місці залишається ІТ-сектор, за яким йде сектор виробництва та продажу товарів широкого вжитку та сфера надання професійних послуг. Найбільш суттєво, як порівняти з минулим роком, підвищилась привабливість транспортного та логістичного секторів, натомість привабливість сектору юриспруденції зменшилась. Найменш привабливими галузями у 2018 році залишається страховий сектор та готельно-ресторанний бізнес.

У рамках дослідження респонденти мали можливість назвати трьох найкращих роботодавців на їхню думку. У 2018 році було названо понад 400 унікальних компаній, серед яких найбільш популярними були наступні (в алфавітному порядку): «Сіклум», «Кока-Кола», «ЕПАМ», «Гугл», «Джапан Тобакко Інтернешнл», «Майкрософт», «Нестле», «Філіп Моріс Україна» та «СофтСерв», а також аудиторсько-консалтингові компанії «Великої четвірки».

Джерела інформації про роботодавців

За результатами дослідження, ключовим джерелом інформації про роботодавців залишаються засоби масової інформації. 80% досвідчених кандидатів отримують інформацію про роботодавців зі ЗМІ, з яких 97% – з інтернет-ЗМІ. У той же час, за результатами «Загальногалузевого огляду заробітних плат та компенсацій – 2018», лише 27% компаній просувають свій бренд роботодавця через ЗМІ, втрачаючи можливості підвищення обізнаності кандидатів.

Друге місце за популярністю займають інтернет-джерела: соціальні мережі, корпоративні сайти компаній та сайти з працевлаштування (72%, 62% та 46% згадувань відповідно). Третє місце – заходи за участю компанії. Як і минулого року, 69% респондентів зазначили, що отримують інформацію про роботодавців на заходах за участю експертів компанії, а близько третини – на заходах з обміну досвідом чи нетворкінгах. Особисті та ділові контакти продовжують бути важливим джерелом інформації – більше половини всіх респондентів беруть до уваги такі джерела як «Знайомі та родичі» та «Співпраця з компанією».

Причини пошуку нової роботи

Згідно з дослідженням, 64% респондентів вважають негативну атмосферу в колективі основним фактором, який підштовхує їх до пошуку нової роботи. Варто зазначити, що жінки вказують цю причина частіше, ніж чоловіки (68% проти 54%). Серед інших причин – обмеженість можливостей професійного та особистісного розвитку та кар’єрного зростання, а також незадовільні відносини з безпосереднім керівником. Респонденти також могли вказати власний варіант відповіді, і більшість таких коментарів стосувалися низького рівня оплати праці, як і минулого року.

Ідеальний керівник для кандидатів із досвідом роботи

У дослідженні 2018 року респондентам було запропоновано обрати з переліку характеристики, якими повинен володіти ідеальний керівник. Більшість учасників зазначили, що найважливішою ознакою керівника є його зацікавленість у розвитку співробітника. Респонденти також обрали такі риси як повага до співробітника та наявність стратегічного бачення.

Мобільність кандидатів

Згідно з дослідженням, 50% опитаних кандидатів з метою працевлаштування готові до переїзду в межах України, а 77% – закордон. Тенденція останніх п’яти років демонструє, що частка готових до переїзду в межах країни продовжує зменшуватись. Найбільш привабливими містами в межах України є (у порядку спадання популярності): Львів, Київ, Одеса, Дніпро, Харків.

Хоча 77% респондентів зазначили свою готовність до переїзду за кордон з метою працевлаштування, лише 54% з них готові переїхати протягом найближчих трьох років. Прослідковується чітка закономірність – кандидати з високим рівнем знання іноземних мов більш схильні розглядати можливість переїзду. Найпопулярнішими країнами для релокації є США, Німеччина, Польща, Канада та Великобританія.

Про дослідження

Дослідження «Найкращий роботодавець» проводиться компанією EY в Україні з 2005 року. Метою дослідження є аналіз привабливості роботодавців на ринку праці, визначення вподобань кандидатів при виборі місця роботи та надання рекомендацій з питань управління брендом роботодавця. Під час опитування респонденти можуть самостійно назвати до трьох роботодавців у порядку їхньої привабливості, а також обрати цікаві їм компанії серед запропонованих галузевих списків, що складаються на основі незалежних згадувань учасників минулорічних досліджень. Крім того, кандидати вказують фактори привабливості та джерела інформації про роботодавців, а також відповідають на інші запитання, що допомагають визначити загальні тенденції на ринку праці.

Практика People Advisory Services компанії EY в Україні надає консультаційні послуги з питань управління персоналом, зокрема, проводить дослідження зовнішнього іміджу роботодавців, а також внутрішні дослідження думок співробітників (рівень залученості, корпоративна культура, цінності, мотиваційні фактори тощо).

Інформація про компанію EY

EY є міжнародним лідером із аудиту, оподаткування, супроводу угод і консультування. Наші знання та якість послуг, які ми надаємо, сприяють зміцненню довіри і впевненості на ринках різних країн у всьому світі. Ми формуємо команду видатних лідерів, під чиїм управлінням наш колектив виконує взяті на себе зобов’язання. Таким чином, ми робимо суттєвий внесок у поліпшення ділового середовища в інтересах співробітників, клієнтів і суспільства в цілому.

Назва EY відноситься до глобальної організації та може відноситися до однієї чи декількох компаній, що входять до складу Ernst & Young Global Limited, кожна з яких є окремою юридичною особою. Ernst & Young Global Limited – юридична особа, створена відповідно до законодавства Великобританії, – є компанією, що обмежена відповідальністю її учасників і не надає послуг клієнтам. Дізнайтеся більше на сайті: ey.com.

Контакти

Наталія Летік

Старший фахівець з маркетингу, EY в Україні

+380 (44) 499 3364

Nataliya.Letik@ua.ey.com

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: