fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Ми були схожі на хакатон, який генерував декілька стартаперських проектів в період локдауну, – Романчук Роман, CEO Multiplex

07/ 10/ 2021
  Останній рік був досить непростим для кінотеатрів. Як мережа Multiplex пережила пік пандемії та як почуває себе зараз? Для кіноіндустрії це найскладніший період за всю історію її існування, так як кінотеатри велику кількість місяців були повністю закриті і ревенью був рівний нулю. Ці події потребували прийняття набору ординарних і неординарних рішень. Вони були непростими і швидкими. В цілому, нам вдалося це пережити завдяки трьом основним факторам: злагоджена робота команди в кризовий період; наші партнери (торговельні центри, постачальники обладнання і сервісу), які були готові до гнучких переговорів з нами та прийняттю неординарних рішень, про які ми просили; і третій визначальний фактор – це злагоджена робота на рівні борду та основних стейкхолдерів цього бізнесу. Також хочеться відмітити, що нетипові для нашої бізнес-моделі рішення в цей період дозволяли генерувати хоч і незначний, але значимий ревенью стрім. Ми були схожі на хакатон, який генерував декілька стартаперських проектів в період локдауну. Якісь з них спрацьовували, наприклад, продаж сертифікатів в кіно для відвідування в майбутні періоди, продаж попкорну через онлайн-канали, колаборація з декількома ресторанними мережами зі створення унікального продукту за спец. замовленням Multiplex, який ми продавали серед нашої бази лояльних клієнтів. Зараз ми знаходимось в стані легкого оптимізму, потрохи відновлюємось, оскільки кінотеатри відкрито, з кожним місяцем виходить все більше цікавого світового контенту, блокбастерів, що приваблює аудиторію для відвідування кінотеатру. При цьому залишається високим ступінь ризиковості і невизначеності стосовно найближчого періоду. Водночас, всередині компанії реалізується ряд пілотних проектів, в рамках яких тестуються нові сервіси і продукти, які ми плануємо запускати і розвивати як супутні під час споживання основного продукту в кінотеатрі. Які нові стандарти безпеки впровадили у себе Multiplex? Як виглядає похід в кіно у ковідній реальності? На кожному етапі customer flow ми забезпечуємо відвідувачів засобами для дезінфікування рук, забезпечуємо дистанцію 1,5 метри між клієнтами. Співробітники кінотеатрів використовують усі необхідні засоби гігієни і захисту, а також вакцинуються. В період, коли та чи інша територія набуває спец. категорію і переходить з зеленої в помаранчеву або іншу зону, додаються обмеження з розсадки в залах. При цьому хочеться відмітити, що відповідно до низки глобальних досліджень існує однозначний висновок, що кінотеатри – це одне з найбезпечніших місць для відвідування людей завдяки високим стелям, конфігурації приміщень і великій кратності обміну повітря, що забезпечується системою вентиляції і кондиціонування. Нещодавно до команди Multiplex приєднався новий спеціаліст - Chief Digital Officer. Навіщо вам свій фахівець з «цифри»? Та які у компанії плани з цифрової трансформації? Спеціаліст потрібен для успішного й ефективного лідерства в даному напрямку. В нашому портфелі є пул проектів, пов’язаних з посиленням стратегії діджиталізації для реалізації customer flow (додаткові сервіси у додатку Multiplex, сайт, замовлення і доставка їжі та напоїв до і після сеансів і у будь-яке місце поза межами кінотеатру, а також декілька пілотних проектів, які поки що не хотілося б анонсувати). Є пул проектів, пов’язаних із веденням наступного витка електронного документообігу всередині компанії із застосуванням штучного інтелекту для роботи з базою даних наших клієнтів і вдосконалення програми лояльності. Як взагалі змінився ваш підхід до планування – як особистого, так і бізнесового? Ми почали планувати з іншим горизонтом. Основне планування відбувається з командою на 6-тижневій базі. Підхід до бюджетування також змінився, тепер ми робимо його з горизонтом 12-ти місяців, але з апдейтом кожні три місяці в горизонті наступних 12-ти місяців. Що стосується особистого планування, то воно теж зазнало багато змін, оскільки через недоукомплектованість команди на рівні топ-менеджменту кількість прямих підлеглих збільшилась до 20-ти, у зв’язку з чим було налаштовано адаптовані графіки планування цілей і задач для кожного функціонального підрозділу, а також систему регулярних апдейтів і комунікаційних статусів з мідл- і топ-менеджментом. В період карантину ви проводили активну кампанію для привернення уваги представників влади до проблем бізнесу, а також зверталися з ініціативою щодо підтримки фонду оплати праці. Розкажіть про цей досвід, чи був він успішним? Як думаєте, що можна зробити для покращення взаємодії бізнес-держава? Досвід був різний. З точки зору оцінки результату, то вона (оцінка) є невисокою з декількох причин: складної організаційної структури та відсутності моделі прийняття рішень в низці міністерств і відомств; неготовності деяких чиновників приймати рішення. Що можна покращити: це створення функціональних робочих груп, які об’єднуються навколо пріоритетних питань, що стосуються бізнесу і держави, з якісним процесом відбору учасників до цих груп, а також регулярною декларацією результатів і процесів у публічній площині. Multiplex за цей час запустила низку нових проектів – робота з ресторанами, проведення заходів у кінотеатрах, доставка попкорну, продаж іграшок, тощо. Чи продовжите розвиток цих напрямів та на які колаборації чекати найближчим часом? Не по всім з цих напрямків ми продовжимо розвиток, а лише по тим, які мають перспективу. Відносно колаборації ми працюємо в трьох векторах: Підтримка і розвиток українського кіно (колаборація на рівні продюсерів, студій, дистриб’юторів) Створення нових моделей партнерства і розвиток існуючої категорії «їжа та напої» Широкий спектр ко-продуктів (ко-брендів), які є актуальними для нашої аудиторії і поза межами приміщення кінотеатру Вашому широкому колу знайомств можна позаздрити. Де знаходите нових людей? Як нетворкінг допомагає вам в професійному житті? Ті регулярні бізнес-комьюніті, в яких я приймаю участь, періодично передбачають розширення складу учасників, тому нові знайомства в існуючих бізнес-колах – це системний і регулярний процес. Додатково я виконую роль ментора для молодих підприємців, що є дуже цінним джерелом нових контактів. Я би сказав, що, з одного боку, нетворкінг - це основне джерело натхнення, а з іншого боку, він є ресурсом для створення спільних проектів, середовищем для брейнстормів і народження стартапів, які ми включаємо до пулу своїх активностей. Знаємо, що Ви призований автогонщик й завзятий спортсмен. Що на вашу думку об’єднує спорт, автоспорт та ведення бізнесу? Робота в команді, безумовна віра в успіх, ризиковість і кайф від процесу, планування з короткостроковим і середньостроковим горизонтом. Яку найслушнішу пораду ви отримували в житті? Те, що я впроваджую в життя, - це саммарі досвіду близьких мені людей або людей, від яких я отримую натхнення. Одна з фраз, яку умовно вибито на борту мого авіалайнера: «Найкраще, що ви можете зробити прямо зараз, - це продовжувати рухатися вперед». Як ви оцінюєте ринок кінотеатрів в Україні? Які є перспективи для його розвитку? Можна провести декілька паралелей. Якщо порівнювати з радянським періодом, під час якого на території нинішньої України було близько 12 тисяч залів, а зараз їх 600 на всю країну, то з цієї точки зору потенціал ринку виглядає великим, але це не зовсім так, оскільки за останні 20 років радикально змінилися контент, поведінка гостя, ситуація зі споживанням кінотеатру як продукту. Нині один з активних періодів змін для кінотеатральної індустрії, ми його проживаємо прямо зараз. При цьому, потенціал для розвитку кінотеатрального ринку України є, і кількість залів протягом найближчих п’яти років має збільшитись у 3-4 рази. Як часто дивитесь кіно? Порекомендуйте три хороших фільмів на бізнес-тематику. Дивлюсь кіно в середньому двічі на місяць. Мої рекомендації фільмів на бізнес-тематику – «Джентельмени», «Волк з Уолл-стріт», «Людина, яка змінила все».

Останній рік був досить непростим для кінотеатрів. Як мережа Multiplex пережила пік пандемії та як почуває себе зараз?

Для кіноіндустрії це найскладніший період за всю історію її існування, так як кінотеатри велику кількість місяців були повністю закриті і ревенью був рівний нулю. Ці події потребували прийняття набору ординарних і неординарних рішень. Вони були непростими і швидкими. В цілому, нам вдалося це пережити завдяки трьом основним факторам:

  1. злагоджена робота команди в кризовий період;
  2. наші партнери (торговельні центри, постачальники обладнання і сервісу), які були готові до гнучких переговорів з нами та прийняттю неординарних рішень, про які ми просили;
  3. і третій визначальний фактор – це злагоджена робота на рівні борду та основних стейкхолдерів цього бізнесу.

Також хочеться відмітити, що нетипові для нашої бізнес-моделі рішення в цей період дозволяли генерувати хоч і незначний, але значимий ревенью стрім. Ми були схожі на хакатон, який генерував декілька стартаперських проектів в період локдауну. Якісь з них спрацьовували, наприклад, продаж сертифікатів в кіно для відвідування в майбутні періоди, продаж попкорну через онлайн-канали, колаборація з декількома ресторанними мережами зі створення унікального продукту за спец. замовленням Multiplex, який ми продавали серед нашої бази лояльних клієнтів.

Зараз ми знаходимось в стані легкого оптимізму, потрохи відновлюємось, оскільки кінотеатри відкрито, з кожним місяцем виходить все більше цікавого світового контенту, блокбастерів, що приваблює аудиторію для відвідування кінотеатру. При цьому залишається високим ступінь ризиковості і невизначеності стосовно найближчого періоду.

Водночас, всередині компанії реалізується ряд пілотних проектів, в рамках яких тестуються нові сервіси і продукти, які ми плануємо запускати і розвивати як супутні під час споживання основного продукту в кінотеатрі.

Які нові стандарти безпеки впровадили у себе Multiplex? Як виглядає похід в кіно у ковідній реальності?

На кожному етапі customer flow ми забезпечуємо відвідувачів засобами для дезінфікування рук, забезпечуємо дистанцію 1,5 метри між клієнтами. Співробітники кінотеатрів використовують усі необхідні засоби гігієни і захисту, а також вакцинуються.

В період, коли та чи інша територія набуває спец. категорію і переходить з зеленої в помаранчеву або іншу зону, додаються обмеження з розсадки в залах.

При цьому хочеться відмітити, що відповідно до низки глобальних досліджень існує однозначний висновок, що кінотеатри – це одне з найбезпечніших місць для відвідування людей завдяки високим стелям, конфігурації приміщень і великій кратності обміну повітря, що забезпечується системою вентиляції і кондиціонування.

Нещодавно до команди Multiplex приєднався новий спеціаліст - Chief Digital Officer. Навіщо вам свій фахівець з «цифри»? Та які у компанії плани з цифрової трансформації?

Спеціаліст потрібен для успішного й ефективного лідерства в даному напрямку. В нашому портфелі є пул проектів, пов’язаних з посиленням стратегії діджиталізації для реалізації customer flow (додаткові сервіси у додатку Multiplex, сайт, замовлення і доставка їжі та напоїв до і після сеансів і у будь-яке місце поза межами кінотеатру, а також декілька пілотних проектів, які поки що не хотілося б анонсувати). Є пул проектів, пов’язаних із веденням наступного витка електронного документообігу всередині компанії із застосуванням штучного інтелекту для роботи з базою даних наших клієнтів і вдосконалення програми лояльності.

Як взагалі змінився ваш підхід до планування – як особистого, так і бізнесового?

Ми почали планувати з іншим горизонтом. Основне планування відбувається з командою на 6-тижневій базі. Підхід до бюджетування також змінився, тепер ми робимо його з горизонтом 12-ти місяців, але з апдейтом кожні три місяці в горизонті наступних 12-ти місяців. Що стосується особистого планування, то воно теж зазнало багато змін, оскільки через недоукомплектованість команди на рівні топ-менеджменту кількість прямих підлеглих збільшилась до 20-ти, у зв’язку з чим було налаштовано адаптовані графіки планування цілей і задач для кожного функціонального підрозділу, а також систему регулярних апдейтів і комунікаційних статусів з мідл- і топ-менеджментом.

В період карантину ви проводили активну кампанію для привернення уваги представників влади до проблем бізнесу, а також зверталися з ініціативою щодо підтримки фонду оплати праці. Розкажіть про цей досвід, чи був він успішним? Як думаєте, що можна зробити для покращення взаємодії бізнес-держава?

Досвід був різний. З точки зору оцінки результату, то вона (оцінка) є невисокою з декількох причин: складної організаційної структури та відсутності моделі прийняття рішень в низці міністерств і відомств; неготовності деяких чиновників приймати рішення.

Що можна покращити: це створення функціональних робочих груп, які об’єднуються навколо пріоритетних питань, що стосуються бізнесу і держави, з якісним процесом відбору учасників до цих груп, а також регулярною декларацією результатів і процесів у публічній площині.

Multiplex за цей час запустила низку нових проектів – робота з ресторанами, проведення заходів у кінотеатрах, доставка попкорну, продаж іграшок, тощо. Чи продовжите розвиток цих напрямів та на які колаборації чекати найближчим часом?

Не по всім з цих напрямків ми продовжимо розвиток, а лише по тим, які мають перспективу.

Відносно колаборації ми працюємо в трьох векторах:

  1. Підтримка і розвиток українського кіно (колаборація на рівні продюсерів, студій, дистриб’юторів)
  2. Створення нових моделей партнерства і розвиток існуючої категорії «їжа та напої»
  3. Широкий спектр ко-продуктів (ко-брендів), які є актуальними для нашої аудиторії і поза межами приміщення кінотеатру
Вашому широкому колу знайомств можна позаздрити. Де знаходите нових людей? Як нетворкінг допомагає вам в професійному житті?

Ті регулярні бізнес-комьюніті, в яких я приймаю участь, періодично передбачають розширення складу учасників, тому нові знайомства в існуючих бізнес-колах – це системний і регулярний процес. Додатково я виконую роль ментора для молодих підприємців, що є дуже цінним джерелом нових контактів. Я би сказав, що, з одного боку, нетворкінг – це основне джерело натхнення, а з іншого боку, він є ресурсом для створення спільних проектів, середовищем для брейнстормів і народження стартапів, які ми включаємо до пулу своїх активностей.

Знаємо, що Ви призований автогонщик й завзятий спортсмен. Що на вашу думку об’єднує спорт, автоспорт та ведення бізнесу?

Робота в команді, безумовна віра в успіх, ризиковість і кайф від процесу, планування з короткостроковим і середньостроковим горизонтом.

Яку найслушнішу пораду ви отримували в житті?

Те, що я впроваджую в життя, – це саммарі досвіду близьких мені людей або людей, від яких я отримую натхнення. Одна з фраз, яку умовно вибито на борту мого авіалайнера: «Найкраще, що ви можете зробити прямо зараз, – це продовжувати рухатися вперед».

Як ви оцінюєте ринок кінотеатрів в Україні? Які є перспективи для його розвитку?

Можна провести декілька паралелей. Якщо порівнювати з радянським періодом, під час якого на території нинішньої України було близько 12 тисяч залів, а зараз їх 600 на всю країну, то з цієї точки зору потенціал ринку виглядає великим, але це не зовсім так, оскільки за останні 20 років радикально змінилися контент, поведінка гостя, ситуація зі споживанням кінотеатру як продукту. Нині один з активних періодів змін для кінотеатральної індустрії, ми його проживаємо прямо зараз. При цьому, потенціал для розвитку кінотеатрального ринку України є, і кількість залів протягом найближчих п’яти років має збільшитись у 3-4 рази.

Як часто дивитесь кіно? Порекомендуйте три хороших фільмів на бізнес-тематику.

Дивлюсь кіно в середньому двічі на місяць.

Мої рекомендації фільмів на бізнес-тематику – «Джентельмени», «Волк з Уолл-стріт», «Людина, яка змінила все».

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: