fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Модернізація податкової системи вимагає зваженого підходу та не терпить непідготовленого поспіху

12/ 09/ 2019
  Європейська Бізнес Асоціація вітає зусилля влади, спрямовані на модернізацію податкових правил шляхом, зокрема, запозичення світового досвіду. Водночас Асоціація вкотре наголошує, що будь-які зміни мають бути спрямовані, насамперед, на стимулювання сумлінних платників податків, боротьбу з ухиленням від оподаткування та створення рівних правил гри для бізнесу. З огляду на зазначене вище, окремі положення, пропоновані законопроектом №1210, викликають занепокоєння у прозорого бізнесу. Переглянути лист Перш за все, йдеться про строки набрання чинності новими правилами – після опублікування або з 1 січня чи 1 липня 2020 року. Таке поспішне введення в дію Закону позбавить платників можливості пристосуватися до нових правил належним чином, налаштувати облікові системи, підготувати персонал. Подібні наслідки очікуються також для контролюючих органів. На практиці це призведе до покладення значного адміністративного навантаження на платників, на контролюючі органи та, як наслідок, до суттєвого зростання ризику конфліктів між бізнесом та державними органами. Поспіх у запровадженні нових правил ставить під загрозу діяльність сумлінних платників та, врешті-решт, бюджетні надходження. Водночас, поряд із імплементацією світового досвіду, законопроект містить низку норм, які бізнес сприймає як відмову від позитивних здобутків, досягнутих у минулому. Так, пропонується суттєво збільшити строки податкових перевірок та підстави для їх проведення, встановити обтяжливий розмір штрафів (фіксований штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних 3400 грн). Водночас, пропонується виключити із Податкового кодексу положення щодо особистої відповідальності податкових інспекторів за необґрунтовані донарахування податків та зборів. Це лише незначна частина питань, які викликали зауваження з боку бізнес-спільноти. З огляду на масштабність пропонованих змін та запровадження правил і концепцій, які є новими для податкової системи України, видається абсолютно обґрунтованим продовжити обговорення пропонованих змін задля напрацювання збалансованої позиції. Бізнес підтримує наміри розпочати податкову реформу навесні 2020 року та впровадити необхідні до законодавства зміни починаючи з 2021 року, що відповідає принципу стабільності податкового законодавства, на необхідності дотримання якого неодноразово наголошувала Європейська Бізнес Асоціація. Тож бізнес сподівається на своєчасне та всебічне обговорення податкових новацій та пошук компромісних рішень. Водночас, Європейська Бізнес Асоціація дякує за включення представників бізнесу до Робочої групи ВР з питань фінансів, податків та митної політики задля обговорення у конструктивний спосіб даного законопроекту та напрацювання узгодженого документу.

Європейська Бізнес Асоціація вітає зусилля влади, спрямовані на модернізацію податкових правил шляхом, зокрема, запозичення світового досвіду. Водночас Асоціація вкотре наголошує, що будь-які зміни мають бути спрямовані, насамперед, на стимулювання сумлінних платників податків, боротьбу з ухиленням від оподаткування та створення рівних правил гри для бізнесу.

З огляду на зазначене вище, окремі положення, пропоновані законопроектом №1210, викликають занепокоєння у прозорого бізнесу.

Переглянути лист

Перш за все, йдеться про строки набрання чинності новими правилами – після опублікування або з 1 січня чи 1 липня 2020 року. Таке поспішне введення в дію Закону позбавить платників можливості пристосуватися до нових правил належним чином, налаштувати облікові системи, підготувати персонал. Подібні наслідки очікуються також для контролюючих органів. На практиці це призведе до покладення значного адміністративного навантаження на платників, на контролюючі органи та, як наслідок, до суттєвого зростання ризику конфліктів між бізнесом та державними органами. Поспіх у запровадженні нових правил ставить під загрозу діяльність сумлінних платників та, врешті-решт, бюджетні надходження.

Водночас, поряд із імплементацією світового досвіду, законопроект містить низку норм, які бізнес сприймає як відмову від позитивних здобутків, досягнутих у минулому.

Так, пропонується суттєво збільшити строки податкових перевірок та підстави для їх проведення, встановити обтяжливий розмір штрафів (фіксований штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних 3400 грн). Водночас, пропонується виключити із Податкового кодексу положення щодо особистої відповідальності податкових інспекторів за необґрунтовані донарахування податків та зборів.

Це лише незначна частина питань, які викликали зауваження з боку бізнес-спільноти.

З огляду на масштабність пропонованих змін та запровадження правил і концепцій, які є новими для податкової системи України, видається абсолютно обґрунтованим продовжити обговорення пропонованих змін задля напрацювання збалансованої позиції.

Бізнес підтримує наміри розпочати податкову реформу навесні 2020 року та впровадити необхідні до законодавства зміни починаючи з 2021 року, що відповідає принципу стабільності податкового законодавства, на необхідності дотримання якого неодноразово наголошувала Європейська Бізнес Асоціація. Тож бізнес сподівається на своєчасне та всебічне обговорення податкових новацій та пошук компромісних рішень.

Водночас, Європейська Бізнес Асоціація дякує за включення представників бізнесу до Робочої групи ВР з питань фінансів, податків та митної політики задля обговорення у конструктивний спосіб даного законопроекту та напрацювання узгодженого документу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: