fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Людяність, амбасадори та Tik Tok – розмова з Головою Комітету з маркетингу та комунікацій Європейської Бізнес Асоціації

13/ 12/ 2021
  Анастасіє, вже майже рік ви є Головою Комітету з маркетингу та комунікацій Європейської Бізнес Асоціації. Розкажіть про свої враження від роботи. Що вам найбільше запам’яталося за цей час? Що було найскладніше? Бути Головою Комітету з маркетингу та комунікацій Європейської Бізнес Асоціації – дуже відповідальна справа. По-перше, це великий ресурс та велика можливість для співпраці та обміну досвідом зі спеціалістами із твоєї сфери. По-друге, це платформа для навчання та розвитку, адже протягом року я займалась пошуком спікерів та створенням плану навчальних лекцій для учасників Комітету. Мені було комфортно та цікаво працювати, більшість нашого матеріалу ми створили онлайн, але таким був рік, тож ми адаптували свою діяльність. На вашу думку, куди зараз рухається PR? Чого очікуватимуть від професіоналів у сфері? Останні декілька років PR тяжіє до теми «олюднення». Тобто, ми все більше намагаємось доносити свої меседжі через людей, умовно кажучи, застосовуючи принципи сторітелінгу. Наприклад, можна написати матеріал про роботу кол-центру вашої компанії, його технологічність, високоефективність тощо. Дати статистику задоволених та незадоволених клієнтів, можливо, навіть в інфографіці, щоб «чимось розбавити текст». А можна взяти, наприклад, Петра – співробітника цього кол-центру і через його особисту історію розповісти про роботу вашого кол-центру. На прикладі щоденної роботи конкретної людини, з її переживаннями та перемогами, віддачею та терплячістю, думками та мріями розповісти, який він, ваш кол-центр, та наскільки він «технологічний та високоефективний». Люди довіряють людям. І люди люблять історії. Тож за таким інструментом теперішня і майбутня PR-комунікація. За якими трендами ви особисто стежите? Необов’язково зі сфери PR Здебільшого стежу саме за трендами зі сфери PR та SMM, адже це мені цікаво і дотично до моєї роботи. Що відбувається, куди ми рухаємось тощо – це важливо розуміти. Наприклад, зараз мені цікаво, як буде розвиватись тренд на народне амбасадорство. Якщо коротко – його суть у тому, що бренди серед своїх споживачів, звичайних людей, просувають свої продукти (заздалегідь надсилаючи їх обраним за бажанням/анкетами амбасадорам). В Instagram-блогерів дуже багато реклами. І всі почали розуміти, які гроші вони на цьому заробляють, тож з кожним днем довіра до них нівелюється, наскільки б «нативною» не була ця інтеграція. А поради знайомої тобі людини завжди будуть відгукуватись краще.  Також стежу за поведінковими звичками поколінь, зокрема, чим цікавляться представники покоління Z та міленіали. Коли ти плануєш комунікацію у тому ж Instagram, знаючи, що твої підписники там зети, ти маєш розуміти, що хвилює твого читача та чи даси ти відповідь на запит покоління і чи буде твій контент цікавий для нього. Загалом, піарник має цікавитись усім та мати широкий світогляд – неможливо бути спеціалістом в усіх сферах, але хоча б поверхнево розумітись на них – необхідно. Також потрібно постійно бути у тренді: наприклад, одна моя знайома піарниця нещодавно зазначила, що не дивилась «Гру в кальмара», адже вона «хоче виділятись». Але це неможливо. Для піарника тренд – це той інструмент, який він має схопити та обробити, подобається йому це чи ні. Що ви зараз читаєте? Що могли б рекомендувати колегам до читання? Учора розпочала «Кар’єра без драм і травм» від авторок кар’єрного порталу Happy Monday Анни Мазур та Насті Пасенко. Дівчата – справжні професіоналки у своїй сфері та мають чимало реальних історій про різний кар’єрний розвиток. Не здивую, якщо скажу – універсального рецепта побудови успішної кар’єри не існує і в цій книжці ви також його не знайдете. У кожного свій шлях, але набір принципів, про які дівчата говорять, дійсно допоможуть вам приймати виважені кар’єрні рішення без «драм і травм». Із загальних рекомендацій я відповім коротко – завжди раджу звертатись до класики, якщо виникає запитання «що почитати». Теми, герої, ситуації, події із художньої літератури – усе це актуально й сьогодні. Якщо ти хочеш розвити креативне мислення, то, наприклад, 2 романи того ж Хемінгуея допоможуть краще, ніж 10 прочитаних книжок на кшталт «Кради як митець» (хоча нічого проти такої літератури не маю). Якби ви могли обрати лише один ресурс для перегляду, що б це було? Без сумніву, це був би Behance. Коли поганий настрій, немає мотивації або не вистачає натхнення – я завжди йду туди. Там зібрані усі сучасні тренди, кольори, форми, стилі – тобто увесь візуальний креатив, який надихає. Тут прикріпляю декілька останніх робіт, які я додала до улюблених (але насправді у мене зібрано безліч): Summer mood Things to do in Barcelona Christmas party invitation Ви запитали про один, але я не можу не вказати Tik Tok. Ну справді, особисто я вважаю цю платформу геніальною, якщо ти розумієш, як правильно її використовувати. Усі тренди в комунікації зараз йдуть саме звідти. В усій креативній рекламі, яку знімають бренди, використовують фішки із Tik Tok. Музиканти, які мають на меті стати популярними, в першу чергу йдуть туди. Я все ще стикаюсь із поглядами, що у Tik Tok «незрозумілий низькоінтелектуальний контент», тому я навіть написала матеріал з умовною назвою «Як піарнику правильно дивитись Tik Tok», але це вже окрема тема для розміщення. Які у вас плани на 2022 рік? Можливо є щось, що ви не встигли зробити в цьому році і хочете надолужити в наступному? Щодо роботи у Комітеті, то так, я маю плани. Торік я розуміла, що ковід-ситуація з нами залишається, і, мабуть, не тільки на цей рік, тож робити справжній, «людський» нетворкінг не вдасться. У 2021 онлайн-формат залишився з нами і моїм єдиним побоюванням було те, що в нашому житті і так настільки багато онлайну, що наш не буде збирати аудиторію. Але ні – протягом року ми щоразу отримували чималий показник реєстрацій та високий відсоток тих учасників, хто фактично «доходив» до лекцій. Отже, можна зробити висновок, що контент, який ми шукали – актуальний. Зараз я вдруге балотуюсь, бо хочу надолужити саме магію живого спілкування та нетворкінку у такому потужному колі професіоналів. Саме цього аспекту мені і не вистачило у минулому році.

Анастасіє, вже майже рік ви є Головою Комітету з маркетингу та комунікацій Європейської Бізнес Асоціації. Розкажіть про свої враження від роботи. Що вам найбільше запам’яталося за цей час? Що було найскладніше?

Бути Головою Комітету з маркетингу та комунікацій Європейської Бізнес Асоціації – дуже відповідальна справа. По-перше, це великий ресурс та велика можливість для співпраці та обміну досвідом зі спеціалістами із твоєї сфери. По-друге, це платформа для навчання та розвитку, адже протягом року я займалась пошуком спікерів та створенням плану навчальних лекцій для учасників Комітету. Мені було комфортно та цікаво працювати, більшість нашого матеріалу ми створили онлайн, але таким був рік, тож ми адаптували свою діяльність.

На вашу думку, куди зараз рухається PR? Чого очікуватимуть від професіоналів у сфері?

Останні декілька років PR тяжіє до теми «олюднення». Тобто, ми все більше намагаємось доносити свої меседжі через людей, умовно кажучи, застосовуючи принципи сторітелінгу. Наприклад, можна написати матеріал про роботу кол-центру вашої компанії, його технологічність, високоефективність тощо. Дати статистику задоволених та незадоволених клієнтів, можливо, навіть в інфографіці, щоб «чимось розбавити текст».

А можна взяти, наприклад, Петра – співробітника цього кол-центру і через його особисту історію розповісти про роботу вашого кол-центру. На прикладі щоденної роботи конкретної людини, з її переживаннями та перемогами, віддачею та терплячістю, думками та мріями розповісти, який він, ваш кол-центр, та наскільки він «технологічний та високоефективний».

Люди довіряють людям. І люди люблять історії. Тож за таким інструментом теперішня і майбутня PR-комунікація.

За якими трендами ви особисто стежите? Необов’язково зі сфери PR

Здебільшого стежу саме за трендами зі сфери PR та SMM, адже це мені цікаво і дотично до моєї роботи. Що відбувається, куди ми рухаємось тощо – це важливо розуміти. Наприклад, зараз мені цікаво, як буде розвиватись тренд на народне амбасадорство. Якщо коротко – його суть у тому, що бренди серед своїх споживачів, звичайних людей, просувають свої продукти (заздалегідь надсилаючи їх обраним за бажанням/анкетами амбасадорам).

В Instagram-блогерів дуже багато реклами. І всі почали розуміти, які гроші вони на цьому заробляють, тож з кожним днем довіра до них нівелюється, наскільки б «нативною» не була ця інтеграція. А поради знайомої тобі людини завжди будуть відгукуватись краще. 

Також стежу за поведінковими звичками поколінь, зокрема, чим цікавляться представники покоління Z та міленіали. Коли ти плануєш комунікацію у тому ж Instagram, знаючи, що твої підписники там зети, ти маєш розуміти, що хвилює твого читача та чи даси ти відповідь на запит покоління і чи буде твій контент цікавий для нього.

Загалом, піарник має цікавитись усім та мати широкий світогляд – неможливо бути спеціалістом в усіх сферах, але хоча б поверхнево розумітись на них – необхідно. Також потрібно постійно бути у тренді: наприклад, одна моя знайома піарниця нещодавно зазначила, що не дивилась «Гру в кальмара», адже вона «хоче виділятись». Але це неможливо. Для піарника тренд – це той інструмент, який він має схопити та обробити, подобається йому це чи ні.

Що ви зараз читаєте? Що могли б рекомендувати колегам до читання?

Учора розпочала «Кар’єра без драм і травм» від авторок кар’єрного порталу Happy Monday Анни Мазур та Насті Пасенко. Дівчата – справжні професіоналки у своїй сфері та мають чимало реальних історій про різний кар’єрний розвиток. Не здивую, якщо скажу – універсального рецепта побудови успішної кар’єри не існує і в цій книжці ви також його не знайдете. У кожного свій шлях, але набір принципів, про які дівчата говорять, дійсно допоможуть вам приймати виважені кар’єрні рішення без «драм і травм».

Із загальних рекомендацій я відповім коротко – завжди раджу звертатись до класики, якщо виникає запитання «що почитати». Теми, герої, ситуації, події із художньої літератури – усе це актуально й сьогодні. Якщо ти хочеш розвити креативне мислення, то, наприклад, 2 романи того ж Хемінгуея допоможуть краще, ніж 10 прочитаних книжок на кшталт «Кради як митець» (хоча нічого проти такої літератури не маю).

Якби ви могли обрати лише один ресурс для перегляду, що б це було?

Без сумніву, це був би Behance. Коли поганий настрій, немає мотивації або не вистачає натхнення – я завжди йду туди. Там зібрані усі сучасні тренди, кольори, форми, стилі – тобто увесь візуальний креатив, який надихає.

Тут прикріпляю декілька останніх робіт, які я додала до улюблених (але насправді у мене зібрано безліч):

  1. Summer mood
  2. Things to do in Barcelona
  3. Christmas party invitation

Ви запитали про один, але я не можу не вказати Tik Tok. Ну справді, особисто я вважаю цю платформу геніальною, якщо ти розумієш, як правильно її використовувати. Усі тренди в комунікації зараз йдуть саме звідти. В усій креативній рекламі, яку знімають бренди, використовують фішки із Tik Tok. Музиканти, які мають на меті стати популярними, в першу чергу йдуть туди. Я все ще стикаюсь із поглядами, що у Tik Tok «незрозумілий низькоінтелектуальний контент», тому я навіть написала матеріал з умовною назвою «Як піарнику правильно дивитись Tik Tok», але це вже окрема тема для розміщення.

Які у вас плани на 2022 рік? Можливо є щось, що ви не встигли зробити в цьому році і хочете надолужити в наступному?

Щодо роботи у Комітеті, то так, я маю плани. Торік я розуміла, що ковід-ситуація з нами залишається, і, мабуть, не тільки на цей рік, тож робити справжній, «людський» нетворкінг не вдасться.

У 2021 онлайн-формат залишився з нами і моїм єдиним побоюванням було те, що в нашому житті і так настільки багато онлайну, що наш не буде збирати аудиторію. Але ні – протягом року ми щоразу отримували чималий показник реєстрацій та високий відсоток тих учасників, хто фактично «доходив» до лекцій. Отже, можна зробити висновок, що контент, який ми шукали – актуальний.

Зараз я вдруге балотуюсь, бо хочу надолужити саме магію живого спілкування та нетворкінку у такому потужному колі професіоналів. Саме цього аспекту мені і не вистачило у минулому році.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: