fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Країні потрібен зрозумілий механізм сплати екоподатку, – ЕВА

21/ 05/ 2020
  На сьогодні в країні актуалізувалось питання зміни механізму збору та використання екоподатку, адже ставки екологічного податку зросли майже у 25 разів за останній рік. Проте, кошти, які повинні, зокрема, використовуватись на реалізацію заходів з ліквідації та зменшення впливу на навколишнє природне середовище йдуть на види діяльності, які не зовсім відповідають компенсаційній функції екоподатку, до прикладу, на висадку дерев. Так, станом на сьогодні у Верховній Раді зареєстровано 5 законопроектів щодо внесення змін у механізм збору та використання екоподатку - №2367, №2367-1, №2367-2, №2465 та №2465-1. На переконання бізнесу, кожен з цих документів має свої окремі раціональні пропозиції, але жоден з них не може бути прийнятий як основа для реформування екологічного оподаткування. Тому, варто вcе ж працювати не над кількістю, а над якістю законодавчих ініціатив – аби розробити дійсно дієву систему та забезпечити раціональне використання коштів, які сплачує бізнес до бюджету через екоподаток. Тому, Європейська Бізнес Асоціація пропонує консолідувати ефективні пропозиції з усіх 5 законопроєктів  в одному узгодженому проєкті Закону. Так, на думку бізнесу, важливо передбачити 5 ключових факторів, йдеться про: забезпечення цільового використання надходжень від екоподатку як фінансового інструменту підтримки (з боку держави) та стимулювання до модернізації підприємств і природоохоронних заходів; збільшення частки зарахування коштів екоподатку до місцевих бюджетів у пропорції 70% – місцеві бюджети, 30% – держбюджет і виключно через спеціальні фонди; можливість бізнесу використовувати до 70% екоподатку на інвестиції у природоохоронні проекти у регіонах присутності, через механізм зменшення нарахованої за результатами звітного періоду суми екоподатку на суму здійснених витрат та капітальних інвестицій, які спрямовані на охорону довкілля та запобігання, скорочення чи ліквідацію забруднення відповідними джерелами забруднення; актуалізацію переліку природоохоронних заходів, передбачених постановою Кабміну, за рахунок таких європейських практик, як управління енергетичними ресурсами, впровадження тепло- та енергозберігаючих технологій, будівництво та ремонт доріг з використанням відходів промисловості, тощо; введення тимчасового мораторію на підвищення ставки екоподатку до кінця 2021 року та прийняття подальших рішень про підвищення на основі довгострокового прогнозування економічних, соціальних та екологічних наслідків. Бізнес закликає народних депутатів врахувати ці пропозиції, аби запустити якісну систему оподаткуванні і щоб 3,9 млрд грн екологічних податків, сплачені бізнесом минулого року, набули цільового використання.

На сьогодні в країні актуалізувалось питання зміни механізму збору та використання екоподатку, адже ставки екологічного податку зросли майже у 25 разів за останній рік. Проте, кошти, які повинні, зокрема, використовуватись на реалізацію заходів з ліквідації та зменшення впливу на навколишнє природне середовище йдуть на види діяльності, які не зовсім відповідають компенсаційній функції екоподатку, до прикладу, на висадку дерев.

Так, станом на сьогодні у Верховній Раді зареєстровано 5 законопроектів щодо внесення змін у механізм збору та використання екоподатку – №2367, №2367-1, №2367-2, №2465 та №2465-1.

На переконання бізнесу, кожен з цих документів має свої окремі раціональні пропозиції, але жоден з них не може бути прийнятий як основа для реформування екологічного оподаткування. Тому, варто вcе ж працювати не над кількістю, а над якістю законодавчих ініціатив – аби розробити дійсно дієву систему та забезпечити раціональне використання коштів, які сплачує бізнес до бюджету через екоподаток.

Тому, Європейська Бізнес Асоціація пропонує консолідувати ефективні пропозиції з усіх 5 законопроєктів  в одному узгодженому проєкті Закону. Так, на думку бізнесу, важливо передбачити 5 ключових факторів, йдеться про:

  1. забезпечення цільового використання надходжень від екоподатку як фінансового інструменту підтримки (з боку держави) та стимулювання до модернізації підприємств і природоохоронних заходів;
  2. збільшення частки зарахування коштів екоподатку до місцевих бюджетів у пропорції 70% – місцеві бюджети, 30% – держбюджет і виключно через спеціальні фонди;
  3. можливість бізнесу використовувати до 70% екоподатку на інвестиції у природоохоронні проекти у регіонах присутності, через механізм зменшення нарахованої за результатами звітного періоду суми екоподатку на суму здійснених витрат та капітальних інвестицій, які спрямовані на охорону довкілля та запобігання, скорочення чи ліквідацію забруднення відповідними джерелами забруднення;
  4. актуалізацію переліку природоохоронних заходів, передбачених постановою Кабміну, за рахунок таких європейських практик, як управління енергетичними ресурсами, впровадження тепло- та енергозберігаючих технологій, будівництво та ремонт доріг з використанням відходів промисловості, тощо;
  5. введення тимчасового мораторію на підвищення ставки екоподатку до кінця 2021 року та прийняття подальших рішень про підвищення на основі довгострокового прогнозування економічних, соціальних та екологічних наслідків.

Бізнес закликає народних депутатів врахувати ці пропозиції, аби запустити якісну систему оподаткуванні і щоб 3,9 млрд грн екологічних податків, сплачені бізнесом минулого року, набули цільового використання.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: