fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Корисні поради з тайм-менеджменту: прості способи керування часом

11/ 11/ 2021
  Автор: Оксана Долгова, сертифікований бізнес-тренер компанії BogushTime Ми сьогодні говоримо про час і про те, чому нам насправді його так часто не вистачає. Що зробити для того, щоби він завжди був у нас під контролем.  Кожного дня ми прокидаемося і кудись біжимо, спішимо, намагаємось робити купу справ одночасно, а часу зазвичай на це не вистачає. Однак правильний підхід до розподілу тих дорогоцінних 24 годин дозволить нам зберегти нерви і привести своє життя до ладу. Про тайм-менеджмент, та способи керування часом говорила на телеканалі Київ Life Оксана Долгова, консультат з управління часом, та ведуча програми. Пані Оксано, добрий день! Дуже рада Вас вітати в нашій студії. Дякую, що завітали до нас сьогодні. Доброго дня, Олено. Отже, пані Оксано, я хочу вас запитати одразу - що взагалі є основою тайм менеджменту. Що таке «тайм-менеджмент»? Ми часто говоримо про тайм-менеджмент. Часто говоримо про час. Але кожен розуміє його значення по різному. І для того, щоб розуміти далі, про ще йдеться, треба сформулювати одну думку. Тайм-менеджмент – це керування часом, тобто не коли час керує нами і ми робимо справи згідно годинника, а коли ми управляємо своїм часом. Якщо брати глобально – це керування своїм життям. І насправді все визначається з наших цілей та бажань. Дуже часто люди кажуть «Ой, навіщо планувати?» , «Нащо цей тайм-менеджмент взагалі?», «Це так нудно».. Постійно записувати щось… Так, щось записувати. До речі, дякую, що Ви це зазначили. Хтось планує і зовсім не вважає, що треба для цього записувати. Планує в голові. До речі, ми  досить часто ми проводимо соцопитування серед громадян на вулиці і на питання «Чи плануєте?» відповідають «Так, планую». І на наступне запитання «А ввечері чи вранці?» відповідають «Що Ви маєте на увазі?» «Ну, Ві записуєте вранці чи ввечері?» «Що записую?» Тобто не планування… І якщо казати про планування часом, то все починається з бажань. Тобто це як перший крок. І тоді перше запитання – як правильно мріяти? Яким чином розпочинати і що має бути першим кроком? Мріяти – це досить глобально. Це ж досить філософська термінологія… Але це ж можна робити практично. Давайте розкриємо, яким чином можна мріяти практично. Насправді, так. Мріяти практично – це коли береш аркуш паперу, ручку і починаєш писати свої бажання. Насправді, кожен з нас в дитинстві це робив. Це важливо і це потрібно робити і у дорослому житті. І згідно нашій технології на тренінгу учасники пишуть від 41 бажання. І часто дорослі запитують «А чому так багато?». Дуже багато. Так,  41 бажання. Тому що перші 15 соціум нав’язав. Батьки кажуть, що треба йти отримувати освіту, бабуся запитує, коли ти вже вийдеш заміж. І ось таким чином соціум впливає. Ми ніби-то хочемо вищу освіту, ми ніби-то хочемо вийти заміж. Але дуже часто виявляється, що якась дівчинка або хлопчик в свої 30 років зовсім не хоче ні заміж, ні одружуватися, ні вчитися. Він хоче просто собі подорожувати світом або десь поїхати на Тібет і там медитувати тощо. Важливо записувати саме 41 бажання, тому ще десь з 15, 16-го,  коли вже важко стає писати.. І виписавши все, що є на поверхні,  тепер людина починає мріяти по-справжньому «Чого я хочу?». І починає із «середини» витягувати.  І часто буває далекі спогади із дитинства – колись хотів велосипед, чи вивчити іспанську мову чи ще щось, що забулося. І ці справжні бажання мають дуже велике значення. І їх треба здійснювати. Бо якщо та увага там тримається, то це забирає силу та енергію. І в сьогоднішній момент немає у людини енергії. Чому не хочеться нічого робити? Це тому, що є у людини щось нездійсненне далеко .І управління часом починається з того, що ти ті «хвости» ніби підтягуєш у сьогодні і починаєш працювати. Якщо ти згадав про той велосипед, і тут так тепленько стало, і хочеться цього велосипеда.. Це є мотивація. Так, точно. А що ж таке ціль? Чому починати треба з цілей? Тому що вони надихають, мотивують. Вони якраз є рушійною силою, яка заставляє нас щось робити. Так, пані Оксано, у нас є до вас телефонний дзвінок. Думаю, що викличите бурхливу дискусію. Добрий день слухаємо вас! Вітаю! Власне мене цікавить, чи не здається шановній пані, що дуже часто ті, хто розпочинають з мрій, зловживають і марнують дорогоцінній час? Я мав на увазі, не вважаете ви, що спочатку треба визначитись з пріорітетами в житті, тобто що головне, а що є другорядне, і згідно цього вже рухатись в тому напрямку. Тому що дуже часто, якщо людина живе в своє задоволення, навіть якщо вона просто подорожує, а не ставить за мету зробити якомога більше справ, щоб допомогти не тільки собі, а й тим хто їх оточує, хто зустрічається на його шляху, то можливо і потім, в кінці життя, він зрозуміє, що не марно прожив життя. Дуже цікаве запитання. Я дуже дякую Вам. Пані Оксано, тут я хочу щоб ви почали одразу - яким чином можна розподілити пріоритети? Дякую за запитання, тому що воно продовжує те, що я почала говорити. Слухач запитав, чи не марнують люди час і як  виставляти пріоритети. Мріяти я мала на увазі – ««взяти аркуш паперу, ручку і записати мінімум 41 бажання» в короткий час. Тобто не думати, буду в творчому процесі, бо це буде довго. І далі, коли є вже бажання, то виходячи з бажань якраз створюються цілі. І для того, щоб створити цілі, необхідно два ресурси –деталі та строк. Це не абстрактні якийсь речі, а треба реалістично ставити собі цілі. Так. І коли ви ті бажання перевели в цілі, описали деталі та перевели в час, то якраз в цей момент класно виставляти пріоритети. Ми рекомендуємо планувати в 6 ключових напрямках; це допомагає і виставити пріоритети, і зорієнтуватися швидше, і зрозуміти, де є якісь прогалини, куди треба більше звернути свою увагу: фізичний напрямок (це, все що стосується здоров’я, їжа, спорт, сон і т.д); особистісний напрямок (для розвитку, для самореалізації – хтось ходить на якийсь заходи, пізнає щось нове, хтось читає якийсь книжки, хтось другу вищу отримує і т.д.); третій напрямок – це сім’я; четвертий – це принциповий (те що принципово, важливо для людини); бізнес-напрямок (робочі задачи); і загальний напрямок (це те, що стосується всього світу та соціуму). І коли ти ті 41 бажання розкидав по ключовим напрямкам, тоді дуже легко ставити пріоритети. І правильно слухач замітив, що хтось буде сидіти нічого не робити , а потів і кінці життя думати про те, що зруйнував своє життя, але у кожного є свої цінності. І хтось буде сидіти і чекати, щоб йому подарували машину, якась дівчина вийде заміж, хтось візьме кредит, хтось буде працювати і в кожного, в залежності від його принципів і цінностей, будуть різні шляхи досягнення однакової цілі. Я правильно розумію, що всі ці цілі  і кожна із цієї мети потребує, як ми вже зазначили, часу, і їх просто треба розкласти аж до того, поки не робити це сьогодні? Абсолютно вірно. Успішне керування часом – це  розгортання цілей від майбутнього до сьогоднішнього, від глобального до локального. Спочатку ми закидаємо далеко цілі, які викликають в нас натхнення, і потім нібито вудочкою тягнемо їх до себе. Насправді, якщо ви цілі прописали, наприклад ”я хочу квартиру через 5 років” і прописали як йти до цієї цілі, то, як правило, вона стається раніше. Я впевнена, що серед глядачів найдеться підтвердження цього, при умові що ця ціль записана, людина постійно візуалізує її,  дивиться на неї, бачить, що він просувається в напрямку досягнення… Не просто записав і забув. Ні. Коли кожен день робиться якийсь, хоч маленький, крок для досягнення. Я хочу Вас запитати. Кажучи про сьогоднішній день. Уявимо, що людина вже визначила собі мету і розгорнула її аж до сьогоднішнього дня. З яких практичних частин тоді слід починати тоді день? З чого починають люди, які працюють за правилами тайм-менеджменту? Скільки часу потрібно планувати, знову ж таки, щоб потім заощаджувати той же час? Для планування буде достатньо 15 хвилин в день. Але слід розбити його на дві частини – 7-8 хвилин зранку і в вечері. Планувати треба з вечора на наступний день. Щоб ефективно спланувати на наступний день, перш за все, треба проаналізувати той день, що відбувся. Обов’язково підкреслити для себе ті дії, які були успішними. Похвалити себе. І обов’язково зробити роботу над помилками. Якщо щось не вдалося, треба виявити, чому це не вдалося. Є така схема із чотирьох питань: Що я хотів(ла)? Що я отримав(ла)? Як я це отримав(ла)? Що я буду робити тепер по-іншому? Це не спрацювало. Тепер треба щось поміняти і зробити по-іншому. І якщо є якийсь невиконанні завдання, треба їх обов’язково перенести. Але не обов’язково переносити їх на завтра. Тому що якщо одне завдання не зробив і переніс раз, переніс два, то на третій раз вже не переносимо, а робимо його чи викреслюємо. Треба приймати рішення щодо виконання цього завдання. Скоріше за все, воно або не потрібне, чи ми не розуміємо, що робити з цим завданням. Ще раз пробіжимося по основним правилам вечірньої оцінки: Підсумовуємо; Проводимо аналіз над помилками; Хвалимо себе за успішні дії; І «закидуємо» завдання на завтра (без конкретики, наприклад: ефір на телеканалі, перукар, магазин, робочі задачі. І навіть не має значення в якому порядку. Знаєте, як ми кажемо ”вигрузили зі свідомості”, щоб у вечорі спокійно лягти спати. Тому що дуже часто буває таке, що людина не може заснути саме через те, що в неї ті думки там  бігають. І це називається незавершені справи. І робота з ними є одним із етапів планування). Що потрібно зробити з незавершеними справами? Їх потрібно «вигрузити», записати і забути. І все. Не має значення  скільки часу на це піде, в який час це потрібно зробити, це не має значення ввечері взагалі. Має значення що ці завдання є і нікуди не дінуться. На жаль, підходить до кінця наш ефір. Тому декілька слів о ранішньому плануванні. Що стосується ранішнього планування, так само 7-8 хвилин. Але хочу зазначити, що перші два тижні це може бути не 7-8 хвилин. Якщо людина ніколи раніше не планувала і в неї немає такої звички, то це може спочатку 30-40 хвилин. У ранішньому плануванні вже є якісь завдання (з вечірньої оцінки дня), можна дописати ще якісь завдання. Якщо це жорсткі завдання – вони мають певний час, треба проставити цей час. Якщо це «плаваюче» завдання – просто кількість часу, яку потрібно витрати. Потім обов’язково треба порахувати час, щоб не вийшло 40 годин, бо в добі у нас 24 години. На жаль:) Я хочу сказати, що 25 не треба. Бо якщо буде ще одна година, знаєте що ви будете робити? Працювати. Кажуть, що відпочивати, насправді – працювати. Ось, і вранці  треба для себе візуалізувати, обов’язково подивитися в свої  цілі, отримати натхнення і класний настрій – ось для чого я роблю ці завдання сьогодні (бо я отримаю ці класні цілі). І йти працювати. Якщо вийшло так, що планів у вас на 40 годин, а не 24, то одразу перенесіть задачі на інші дні. Не намагайтесь їх зробити. Бо буде стрес, тривожність, занижена самооцінка  - «ой, я це не встиг»... Регулюйте ці моменти обов’язково. Пані Оксано, я Вам дуже дякую. Сподіваюсь, наші глядачі надихнулися, слухачи від Вас сьогодні. Дякую за нашу розмову. Я нагадаю, що про тайм-менеджмент ми говорили сьогодні з консультантом з управління часом компанії BogushTime пані Оксаною Долговою.

Автор: Оксана Долгова, сертифікований бізнес-тренер компанії BogushTime

Ми сьогодні говоримо про час і про те, чому нам насправді його так часто не вистачає. Що зробити для того, щоби він завжди був у нас під контролем. 

Кожного дня ми прокидаемося і кудись біжимо, спішимо, намагаємось робити купу справ одночасно, а часу зазвичай на це не вистачає. Однак правильний підхід до розподілу тих дорогоцінних 24 годин дозволить нам зберегти нерви і привести своє життя до ладу. Про тайм-менеджмент, та способи керування часом говорила на телеканалі Київ Life Оксана Долгова, консультат з управління часом, та ведуча програми.

Пані Оксано, добрий день! Дуже рада Вас вітати в нашій студії. Дякую, що завітали до нас сьогодні.

Доброго дня, Олено.

Отже, пані Оксано, я хочу вас запитати одразу – що взагалі є основою тайм менеджменту. Що таке «тайм-менеджмент»?

Ми часто говоримо про тайм-менеджмент. Часто говоримо про час. Але кожен розуміє його значення по різному. І для того, щоб розуміти далі, про ще йдеться, треба сформулювати одну думку. Тайм-менеджмент – це керування часом, тобто не коли час керує нами і ми робимо справи згідно годинника, а коли ми управляємо своїм часом. Якщо брати глобально – це керування своїм життям. І насправді все визначається з наших цілей та бажань.

Дуже часто люди кажуть «Ой, навіщо планувати?» , «Нащо цей тайм-менеджмент взагалі?», «Це так нудно»..

Постійно записувати щось…

Так, щось записувати. До речі, дякую, що Ви це зазначили. Хтось планує і зовсім не вважає, що треба для цього записувати. Планує в голові. До речі, ми  досить часто ми проводимо соцопитування серед громадян на вулиці і на питання «Чи плануєте?» відповідають «Так, планую». І на наступне запитання «А ввечері чи вранці?» відповідають «Що Ви маєте на увазі?» «Ну, Ві записуєте вранці чи ввечері?» «Що записую?» Тобто не планування…

І якщо казати про планування часом, то все починається з бажань.

Тобто це як перший крок. І тоді перше запитання – як правильно мріяти? Яким чином розпочинати і що має бути першим кроком? Мріяти – це досить глобально. Це ж досить філософська термінологія… Але це ж можна робити практично. Давайте розкриємо, яким чином можна мріяти практично.

Насправді, так. Мріяти практично – це коли береш аркуш паперу, ручку і починаєш писати свої бажання. Насправді, кожен з нас в дитинстві це робив. Це важливо і це потрібно робити і у дорослому житті. І згідно нашій технології на тренінгу учасники пишуть від 41 бажання. І часто дорослі запитують «А чому так багато?».

Дуже багато.

Так,  41 бажання. Тому що перші 15 соціум нав’язав. Батьки кажуть, що треба йти отримувати освіту, бабуся запитує, коли ти вже вийдеш заміж. І ось таким чином соціум впливає. Ми ніби-то хочемо вищу освіту, ми ніби-то хочемо вийти заміж. Але дуже часто виявляється, що якась дівчинка або хлопчик в свої 30 років зовсім не хоче ні заміж, ні одружуватися, ні вчитися. Він хоче просто собі подорожувати світом або десь поїхати на Тібет і там медитувати тощо.

Важливо записувати саме 41 бажання, тому ще десь з 15, 16-го,  коли вже важко стає писати.. І виписавши все, що є на поверхні,  тепер людина починає мріяти по-справжньому «Чого я хочу?». І починає із «середини» витягувати.  І часто буває далекі спогади із дитинства – колись хотів велосипед, чи вивчити іспанську мову чи ще щось, що забулося.

І ці справжні бажання мають дуже велике значення. І їх треба здійснювати. Бо якщо та увага там тримається, то це забирає силу та енергію. І в сьогоднішній момент немає у людини енергії. Чому не хочеться нічого робити? Це тому, що є у людини щось нездійсненне далеко .І управління часом починається з того, що ти ті «хвости» ніби підтягуєш у сьогодні і починаєш працювати. Якщо ти згадав про той велосипед, і тут так тепленько стало, і хочеться цього велосипеда..

Це є мотивація.

Так, точно. А що ж таке ціль? Чому починати треба з цілей? Тому що вони надихають, мотивують. Вони якраз є рушійною силою, яка заставляє нас щось робити.

Так, пані Оксано, у нас є до вас телефонний дзвінок. Думаю, що викличите бурхливу дискусію. Добрий день слухаємо вас!

Вітаю! Власне мене цікавить, чи не здається шановній пані, що дуже часто ті, хто розпочинають з мрій, зловживають і марнують дорогоцінній час? Я мав на увазі, не вважаете ви, що спочатку треба визначитись з пріорітетами в житті, тобто що головне, а що є другорядне, і згідно цього вже рухатись в тому напрямку. Тому що дуже часто, якщо людина живе в своє задоволення, навіть якщо вона просто подорожує, а не ставить за мету зробити якомога більше справ, щоб допомогти не тільки собі, а й тим хто їх оточує, хто зустрічається на його шляху, то можливо і потім, в кінці життя, він зрозуміє, що не марно прожив життя.

Дуже цікаве запитання.

Я дуже дякую Вам. Пані Оксано, тут я хочу щоб ви почали одразу – яким чином можна розподілити пріоритети?

Дякую за запитання, тому що воно продовжує те, що я почала говорити. Слухач запитав, чи не марнують люди час і як  виставляти пріоритети.

Мріяти я мала на увазі – ««взяти аркуш паперу, ручку і записати мінімум 41 бажання» в короткий час. Тобто не думати, буду в творчому процесі, бо це буде довго. І далі, коли є вже бажання, то виходячи з бажань якраз створюються цілі. І для того, щоб створити цілі, необхідно два ресурси –деталі та строк.

Це не абстрактні якийсь речі, а треба реалістично ставити собі цілі.

Так. І коли ви ті бажання перевели в цілі, описали деталі та перевели в час, то якраз в цей момент класно виставляти пріоритети. Ми рекомендуємо планувати в 6 ключових напрямках; це допомагає і виставити пріоритети, і зорієнтуватися швидше, і зрозуміти, де є якісь прогалини, куди треба більше звернути свою увагу:

  • фізичний напрямок (це, все що стосується здоров’я, їжа, спорт, сон і т.д);
  • особистісний напрямок (для розвитку, для самореалізації – хтось ходить на якийсь заходи, пізнає щось нове, хтось читає якийсь книжки, хтось другу вищу отримує і т.д.);
  • третій напрямок – це сім’я;
  • четвертий – це принциповий (те що принципово, важливо для людини);
  • бізнес-напрямок (робочі задачи);
  • і загальний напрямок (це те, що стосується всього світу та соціуму).

І коли ти ті 41 бажання розкидав по ключовим напрямкам, тоді дуже легко ставити пріоритети.

І правильно слухач замітив, що хтось буде сидіти нічого не робити , а потів і кінці життя думати про те, що зруйнував своє життя, але у кожного є свої цінності. І хтось буде сидіти і чекати, щоб йому подарували машину, якась дівчина вийде заміж, хтось візьме кредит, хтось буде працювати і в кожного, в залежності від його принципів і цінностей, будуть різні шляхи досягнення однакової цілі.

Я правильно розумію, що всі ці цілі  і кожна із цієї мети потребує, як ми вже зазначили, часу, і їх просто треба розкласти аж до того, поки не робити це сьогодні?

Абсолютно вірно. Успішне керування часом – це  розгортання цілей від майбутнього до сьогоднішнього, від глобального до локального. Спочатку ми закидаємо далеко цілі, які викликають в нас натхнення, і потім нібито вудочкою тягнемо їх до себе.

Насправді, якщо ви цілі прописали, наприклад ”я хочу квартиру через 5 років” і прописали як йти до цієї цілі, то, як правило, вона стається раніше. Я впевнена, що серед глядачів найдеться підтвердження цього, при умові що ця ціль записана, людина постійно візуалізує її,  дивиться на неї, бачить, що він просувається в напрямку досягнення… Не просто записав і забув. Ні. Коли кожен день робиться якийсь, хоч маленький, крок для досягнення.

Я хочу Вас запитати. Кажучи про сьогоднішній день. Уявимо, що людина вже визначила собі мету і розгорнула її аж до сьогоднішнього дня. З яких практичних частин тоді слід починати тоді день? З чого починають люди, які працюють за правилами тайм-менеджменту? Скільки часу потрібно планувати, знову ж таки, щоб потім заощаджувати той же час?

Для планування буде достатньо 15 хвилин в день. Але слід розбити його на дві частини – 7-8 хвилин зранку і в вечері. Планувати треба з вечора на наступний день. Щоб ефективно спланувати на наступний день, перш за все, треба проаналізувати той день, що відбувся. Обов’язково підкреслити для себе ті дії, які були успішними. Похвалити себе. І обов’язково зробити роботу над помилками. Якщо щось не вдалося, треба виявити, чому це не вдалося. Є така схема із чотирьох питань:

  • Що я хотів(ла)?
  • Що я отримав(ла)?
  • Як я це отримав(ла)?
  • Що я буду робити тепер по-іншому?

Це не спрацювало. Тепер треба щось поміняти і зробити по-іншому. І якщо є якийсь невиконанні завдання, треба їх обов’язково перенести. Але не обов’язково переносити їх на завтра. Тому що якщо одне завдання не зробив і переніс раз, переніс два, то на третій раз вже не переносимо, а робимо його чи викреслюємо. Треба приймати рішення щодо виконання цього завдання. Скоріше за все, воно або не потрібне, чи ми не розуміємо, що робити з цим завданням.

Ще раз пробіжимося по основним правилам вечірньої оцінки:

  • Підсумовуємо;
  • Проводимо аналіз над помилками;
  • Хвалимо себе за успішні дії;
  • І «закидуємо» завдання на завтра (без конкретики, наприклад: ефір на телеканалі, перукар, магазин, робочі задачі. І навіть не має значення в якому порядку. Знаєте, як ми кажемо ”вигрузили зі свідомості”, щоб у вечорі спокійно лягти спати. Тому що дуже часто буває таке, що людина не може заснути саме через те, що в неї ті думки там  бігають. І це називається незавершені справи. І робота з ними є одним із етапів планування).

Що потрібно зробити з незавершеними справами? Їх потрібно «вигрузити», записати і забути. І все. Не має значення  скільки часу на це піде, в який час це потрібно зробити, це не має значення ввечері взагалі. Має значення що ці завдання є і нікуди не дінуться.

На жаль, підходить до кінця наш ефір. Тому декілька слів о ранішньому плануванні.

Що стосується ранішнього планування, так само 7-8 хвилин. Але хочу зазначити, що перші два тижні це може бути не 7-8 хвилин. Якщо людина ніколи раніше не планувала і в неї немає такої звички, то це може спочатку 30-40 хвилин. У ранішньому плануванні вже є якісь завдання (з вечірньої оцінки дня), можна дописати ще якісь завдання. Якщо це жорсткі завдання – вони мають певний час, треба проставити цей час. Якщо це «плаваюче» завдання – просто кількість часу, яку потрібно витрати. Потім обов’язково треба порахувати час, щоб не вийшло 40 годин, бо в добі у нас 24 години.

На жаль:)

Я хочу сказати, що 25 не треба. Бо якщо буде ще одна година, знаєте що ви будете робити? Працювати. Кажуть, що відпочивати, насправді – працювати.

Ось, і вранці  треба для себе візуалізувати, обов’язково подивитися в свої  цілі, отримати натхнення і класний настрій – ось для чого я роблю ці завдання сьогодні (бо я отримаю ці класні цілі). І йти працювати.

Якщо вийшло так, що планів у вас на 40 годин, а не 24, то одразу перенесіть задачі на інші дні. Не намагайтесь їх зробити. Бо буде стрес, тривожність, занижена самооцінка  – «ой, я це не встиг»… Регулюйте ці моменти обов’язково.

Пані Оксано, я Вам дуже дякую. Сподіваюсь, наші глядачі надихнулися, слухачи від Вас сьогодні. Дякую за нашу розмову.

Я нагадаю, що про тайм-менеджмент ми говорили сьогодні з консультантом з управління часом компанії BogushTime пані Оксаною Долговою.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: