fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Ключові завдання від бізнесу до Парламенту

06/ 10/ 2020
  У вересні розпочала свою роботу четверта сесія Верховної Ради України. Для бізнес-спільноти ефективний діалог з українським Парламентом є надзвичайно важливим для вирішення проблемних питань, які ускладнюють діяльність компаній в Україні, та для створення сприятливого регуляторного середовища для розвитку бізнес-клімату. Світлана Михайловська. Заступник директора Європейської Бізнес Асоціації. Варто відмітити, що дана сесія Ради відзначається більшою оперативністю в роботі. У спільноти є можливість долучатись до робочих груп та спільно опрацьовувати законодавчі ініціативи, хоча при цьому питання до відкритості все ж є. Іноді бізнес надає свої пропозиції, але не розуміє, чи будуть вони включені до документу. Іноді якісний законопроєкт нівелюється кількома дивними нормами, або ж бізнес може роками чекати на прийняття необхідних змін. Чимало документів, що виносяться на перше читання є досить «сирими» та доопрацьовуються між першим та другим читанням. Тому, від бізнесу дякуємо за взаємодію, але все ж дещо більше системності та швидкості прийняття рішень, як на мене, не завадить. Так, експерти Європейської Бізнес Асоціації розглянули перелік законопроєктів, зареєстрованих у Верховній Раді, та виділили ті законодавчі ініціативи, прийняття яких матиме позитивний вплив на діяльність бізнесу вже у короткостроковій перспективі. Водночас багато з цих законопроєктів потребують доопрацювання та підтримуються Асоціацією тільки за умови внесення коментарів та правок від бізнесу. І поки Верховна Рада знаходиться на вимушеній перерві, ми закликаємо народних депутатів використати цей час для розгляду та доопрацювання пріоритетних для бізнесу законопроєктів з врахуванням пропозицій від Асоціації. 1) Законопроєкт №2289 – Розблокування доступу до інноваційних засобів захисту рослин Прийняття законопроєкту дозволить підвищити врожайність сільгоспкультур та набагато посилити рівень екологізації сільського господарства, а саме знизити кількість внесення ЗЗР на 30-40%, зменшити обсяг робочого розчину в два рази, значно підвищити безпековий профіль. 2) Законопроект №2207-1-д – Впровадження системи правління відходами за європейськими практиками Цей рамковий законопроєкт створює систему управління відходами в Україні у відповідності з кращими практиками ЄС шляхом впровадження заходів для запобігання або зменшення утворення відходів, сприяння підготовці їх до повторного використання і відновленню як вторинної сировини та енергетичних ресурсів. Водночас експерти Асоціації вважають за потрібне прибрати з законопроєкту можливість сплачувати екологічний податок як альтернативу до створення системи розширеної відповідальності виробника, вивести з-під дії Закону операції з управління металобрухтом, а також передбачити економічні стимули для повторного використання відходів. 3) Законопроєкт №3656 – Зниження ставки ПДВ для деяких видів аграрної продукції Зниження ставки ПДВ для аграрного сектору сприятиме детінізації аграрного виробництва. Завдяки прийняттю законопроєкту можуть в рази знизитись витрати бюджету та ризики втрат, пов’язаних із шахрайством з ПДВ та недоброчесними практиками мінімізації податкових зобов’язань, оскільки різко знижується ефективність таких схем. Водночас представники молочної галузі Асоціації вбачають у документі ризики подорожчання готової молочної продукції та зменшення її споживання українцями та просять виключити молоко незбиране із тексту законопроекту при підготовці до другого читання. 4) Законопроєкт №3848 - Скасування акцизних марок для тихих вин та можливість ввезення зразків алкогольної продукції У разі прийняття цього законопроєкту до переліку товарів, які не підлягають маркуванню марками акцизного податку будуть додані тестові зразки та виноробна продукція міцністю до 15%. Очікується, що такі податкові зміни створять податкові умови для розвитку бізнесу та стимулювання економіки, а також спростять адміністрування задля стимулювання легалізації бізнесу. 5) Законопроєкт №3906 – Посилення вимог до спиртзаводів щодо виробництва спирту Законопроєкт встановлює посилені вимоги до виготовлення та реалізації спирту, а також посилення відповідальності за злочини у цій сфері. Документом конкретизуються вимоги др ліцензування спирту та створюються умови для протидії його незаконному виготовленню та обігу. 6) Законопроєкт №1182-1-д – Запуск ринку внутрішнього водного транспорту Ринок внутрішніх водних шляхів давно потребує галузевого законопроєкту. Асоціація підтримує законопроєкт №1182-1-д за умови збереження принципових положень, напрацьованих за участі бізнесу перед другим читанням. Ключові напрацювання, які депутати врахували під час доопрацювання законопроєкту, та які мають важливе значення для розвитку внутрішніх водних шляхів, зокрема щодо залишення функцій реєстрації ліній закордонного плавання за Морською адміністрацією; встановлення ліцензування діяльності лише для перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів внутрішніми водними шляхами (а не ліцензування вантажних перевезень загалом); виключення положення щодо фінансування внутрішніх водних шляхів за рахунок портових зборів. 7) Законопроєкт №2740 – Маски-шоу Стоп - 3 Законопроєкт покликаний захистити права фізичних осіб та бізнесу від незаконних дій слідчих осіб під час проведення досудового розслідування кримінальних правопорушень. Ми сподіваємося, що його прийняття удосконалить методику проведення слідчих дій та урегулює питання з вилученням техніки для проведення розслідування. 8) Пакет законопроєктів для ІТ-індустрії: законопроєкти №3933 та №3933-1 та законопроєкт №3979 – Стимулювання розвитку IT-індустрії в Україні Також Асоціація наголошує на необхідності продовження та посилення розвитку ІТ-індустрії. Ми підтримуємо даний пакет законопроєктів за умови внесення правок від ІТ комітету Асоціації. Зауваження стосуються особливостей оподаткування, правового регулювання, трудових відносин, правил працевлаштування іноземних спеціалістів, ІТ освіти. 9) Законопроєкти №3543-1, №3631 і №3632 – Реформа екологічних фінансів Останні роки ставки екоподатку зростають в десятки разів, але отримані кошти використовуються неефективно і розчиняються у бюджеті. Ці законопроєкти спрямовані реформувати три основні складові – забезпечення цільового використання коштів, поетапного коригування ставок та сприяти подальшій гармонізації українського законодавства з європейськими нормами. 10) Законопроєкт №3318 – Запровадження нових правил на ринку ветеринарних ліків Законопроєкт посилює контроль за ринком ветеринарних лікарських засобів шляхом запровадження механізмів ліцензування та постреєстраційного нагляду за ветеринарними ліками. Водночас експерти Асоціації вважають за потрібне прибрати з законопроєкту вимогу проведення досліджень якості препаратів виключно в Україні та врегулювати питання функціонування офіційних представництв міжнародних компаній в Україні. Також даним законопроектом є можливість зберегти спрощену реєстрацію кормових добавок. 11) Законопроєкт №3672 – Розблокування ринку кормів Прийняття законопроєкту дозволить на тимчасовій основі розблокувати ситуацію на ринку кормів для тварин, яка склалась внаслідок того, що Україна ще не перейшла від реєстрації кормів, яка була раніше, до реєстрації кормових добавок, як це відбувається у ЄС. 12) Законопроєкт №3091 – Реформа державного екологічного контролю Законопроєкт пропонує сконцентрувати усі функції екологічного нагляду та контролю в одному органі, який замість суто контролюючої функції, зможе також займатись екологічним моніторингом та просвітництвом. Водночас, з метою балансу інтересів усіх стейкхолдерів, з документу слід прибрати суперечливі положення, що стосуються проведення перевірок та правоохоронного статусу органу.  Натомість, у законі слід чітко прописати алгоритм, терміни перевірок та повторних перевірок з урахуванням європейського досвіду, залишити за компаніями право оскаржувати рішення контролюючого органу та передбачити підвищення рівня кваліфікації та мотивації інспекторів, які приходять на перевірки. Водночас, бізнес дякує Парламенту за вже прийняті ініціативи на користь бізнесу та населенню. Асоціація сподівається на ефективну співпрацю з Верховною Радою над вищевказаними ініціативами задля покращення умов ведення бізнесу в Україні!   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine. 

У вересні розпочала свою роботу четверта сесія Верховної Ради України. Для бізнес-спільноти ефективний діалог з українським Парламентом є надзвичайно важливим для вирішення проблемних питань, які ускладнюють діяльність компаній в Україні, та для створення сприятливого регуляторного середовища для розвитку бізнес-клімату.

Світлана Михайловська Заступник директора Європейської Бізнес Асоціації
Варто відмітити, що дана сесія Ради відзначається більшою оперативністю в роботі. У спільноти є можливість долучатись до робочих груп та спільно опрацьовувати законодавчі ініціативи, хоча при цьому питання до відкритості все ж є. Іноді бізнес надає свої пропозиції, але не розуміє, чи будуть вони включені до документу. Іноді якісний законопроєкт нівелюється кількома дивними нормами, або ж бізнес може роками чекати на прийняття необхідних змін. Чимало документів, що виносяться на перше читання є досить «сирими» та доопрацьовуються між першим та другим читанням. Тому, від бізнесу дякуємо за взаємодію, але все ж дещо більше системності та швидкості прийняття рішень, як на мене, не завадить.

Так, експерти Європейської Бізнес Асоціації розглянули перелік законопроєктів, зареєстрованих у Верховній Раді, та виділили ті законодавчі ініціативи, прийняття яких матиме позитивний вплив на діяльність бізнесу вже у короткостроковій перспективі. Водночас багато з цих законопроєктів потребують доопрацювання та підтримуються Асоціацією тільки за умови внесення коментарів та правок від бізнесу. І поки Верховна Рада знаходиться на вимушеній перерві, ми закликаємо народних депутатів використати цей час для розгляду та доопрацювання пріоритетних для бізнесу законопроєктів з врахуванням пропозицій від Асоціації.

1) Законопроєкт №2289 – Розблокування доступу до інноваційних засобів захисту рослин

Прийняття законопроєкту дозволить підвищити врожайність сільгоспкультур та набагато посилити рівень екологізації сільського господарства, а саме знизити кількість внесення ЗЗР на 30-40%, зменшити обсяг робочого розчину в два рази, значно підвищити безпековий профіль.

2) Законопроект №2207-1-д – Впровадження системи правління відходами за європейськими практиками

Цей рамковий законопроєкт створює систему управління відходами в Україні у відповідності з кращими практиками ЄС шляхом впровадження заходів для запобігання або зменшення утворення відходів, сприяння підготовці їх до повторного використання і відновленню як вторинної сировини та енергетичних ресурсів. Водночас експерти Асоціації вважають за потрібне прибрати з законопроєкту можливість сплачувати екологічний податок як альтернативу до створення системи розширеної відповідальності виробника, вивести з-під дії Закону операції з управління металобрухтом, а також передбачити економічні стимули для повторного використання відходів.

3) Законопроєкт №3656 – Зниження ставки ПДВ для деяких видів аграрної продукції

Зниження ставки ПДВ для аграрного сектору сприятиме детінізації аграрного виробництва. Завдяки прийняттю законопроєкту можуть в рази знизитись витрати бюджету та ризики втрат, пов’язаних із шахрайством з ПДВ та недоброчесними практиками мінімізації податкових зобов’язань, оскільки різко знижується ефективність таких схем. Водночас представники молочної галузі Асоціації вбачають у документі ризики подорожчання готової молочної продукції та зменшення її споживання українцями та просять виключити молоко незбиране із тексту законопроекту при підготовці до другого читання.

4) Законопроєкт №3848 – Скасування акцизних марок для тихих вин та можливість ввезення зразків алкогольної продукції

У разі прийняття цього законопроєкту до переліку товарів, які не підлягають маркуванню марками акцизного податку будуть додані тестові зразки та виноробна продукція міцністю до 15%. Очікується, що такі податкові зміни створять податкові умови для розвитку бізнесу та стимулювання економіки, а також спростять адміністрування задля стимулювання легалізації бізнесу.

5) Законопроєкт №3906 – Посилення вимог до спиртзаводів щодо виробництва спирту

Законопроєкт встановлює посилені вимоги до виготовлення та реалізації спирту, а також посилення відповідальності за злочини у цій сфері. Документом конкретизуються вимоги др ліцензування спирту та створюються умови для протидії його незаконному виготовленню та обігу.

6) Законопроєкт №1182-1-д – Запуск ринку внутрішнього водного транспорту

Ринок внутрішніх водних шляхів давно потребує галузевого законопроєкту. Асоціація підтримує законопроєкт №1182-1-д за умови збереження принципових положень, напрацьованих за участі бізнесу перед другим читанням. Ключові напрацювання, які депутати врахували під час доопрацювання законопроєкту, та які мають важливе значення для розвитку внутрішніх водних шляхів, зокрема щодо залишення функцій реєстрації ліній закордонного плавання за Морською адміністрацією; встановлення ліцензування діяльності лише для перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів внутрішніми водними шляхами (а не ліцензування вантажних перевезень загалом); виключення положення щодо фінансування внутрішніх водних шляхів за рахунок портових зборів.

7) Законопроєкт №2740 – Маски-шоу Стоп – 3

Законопроєкт покликаний захистити права фізичних осіб та бізнесу від незаконних дій слідчих осіб під час проведення досудового розслідування кримінальних правопорушень. Ми сподіваємося, що його прийняття удосконалить методику проведення слідчих дій та урегулює питання з вилученням техніки для проведення розслідування.

8) Пакет законопроєктів для ІТ-індустрії: законопроєкти №3933 та №3933-1 та законопроєкт №3979 – Стимулювання розвитку IT-індустрії в Україні

Також Асоціація наголошує на необхідності продовження та посилення розвитку ІТ-індустрії. Ми підтримуємо даний пакет законопроєктів за умови внесення правок від ІТ комітету Асоціації. Зауваження стосуються особливостей оподаткування, правового регулювання, трудових відносин, правил працевлаштування іноземних спеціалістів, ІТ освіти.

9) Законопроєкти №3543-1, №3631 і №3632 – Реформа екологічних фінансів

Останні роки ставки екоподатку зростають в десятки разів, але отримані кошти використовуються неефективно і розчиняються у бюджеті. Ці законопроєкти спрямовані реформувати три основні складові – забезпечення цільового використання коштів, поетапного коригування ставок та сприяти подальшій гармонізації українського законодавства з європейськими нормами.

10) Законопроєкт №3318 – Запровадження нових правил на ринку ветеринарних ліків

Законопроєкт посилює контроль за ринком ветеринарних лікарських засобів шляхом запровадження механізмів ліцензування та постреєстраційного нагляду за ветеринарними ліками. Водночас експерти Асоціації вважають за потрібне прибрати з законопроєкту вимогу проведення досліджень якості препаратів виключно в Україні та врегулювати питання функціонування офіційних представництв міжнародних компаній в Україні. Також даним законопроектом є можливість зберегти спрощену реєстрацію кормових добавок.

11) Законопроєкт №3672 – Розблокування ринку кормів

Прийняття законопроєкту дозволить на тимчасовій основі розблокувати ситуацію на ринку кормів для тварин, яка склалась внаслідок того, що Україна ще не перейшла від реєстрації кормів, яка була раніше, до реєстрації кормових добавок, як це відбувається у ЄС.

12) Законопроєкт №3091 – Реформа державного екологічного контролю

Законопроєкт пропонує сконцентрувати усі функції екологічного нагляду та контролю в одному органі, який замість суто контролюючої функції, зможе також займатись екологічним моніторингом та просвітництвом. Водночас, з метою балансу інтересів усіх стейкхолдерів, з документу слід прибрати суперечливі положення, що стосуються проведення перевірок та правоохоронного статусу органу.  Натомість, у законі слід чітко прописати алгоритм, терміни перевірок та повторних перевірок з урахуванням європейського досвіду, залишити за компаніями право оскаржувати рішення контролюючого органу та передбачити підвищення рівня кваліфікації та мотивації інспекторів, які приходять на перевірки.

Водночас, бізнес дякує Парламенту за вже прийняті ініціативи на користь бізнесу та населенню. Асоціація сподівається на ефективну співпрацю з Верховною Радою над вищевказаними ініціативами задля покращення умов ведення бізнесу в Україні!

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine. 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: