fbpx

Про вбивчі тарифи залізниці та портів

06/ 09/ 2017

Бізнес відчуває суттєве зниження ефективності роботи Укрзалізниці.

Минулого тижня ЄБА зустрілася з міністром інфраструктури Володимиром Омеляном та головою Адміністрації морських портів (АМПУ) Райвісом Вецкагансом. І найболючішими питаннями дискусії стали тарифна політика на залізничні вантажоперевезення та портові збори.

У день зустрічі тарифний комітет Міністерства інфраструктури України погодив підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення всередині країни на 22,5% з 1 жовтня 2017 року. Відповідний проект наказу Мінінфраструктури оприлюднило для публічного громадського обговорення.

Позиція міністра полягає у тому, що лише ринковий тариф дасть можливість оновити рухомий склад, закупити нові локомотиви, модернізувати компанію. Проте що ми насправді маємо на сьогоднішній день? Міністр озвучив цифру у 10-15 млрд грн в рік збитків Укрзалізниці від корупції. На фоні цих суттєвих цифр особливо виділяється відсутність дійсно гучних справ по боротьбі з корупцією в Укрзалізниці.

Міністр також наголосив, що він так і не отримав відповіді від Укрзалізниці щодо 4 млрд грн, які отримали за рахунок підвищення на 15% тарифу на вантажні перевезення минулого року, що за даними компаній Асоціації спричинило значне зниження вантажообороту.

Бізнес теж відчуває суттєве зниження ефективності роботи Укрзалізниці: регулярний дефіцит палива, нестача вагонів, не виконання планів по капітальним інвестиціям, проблеми з тягою, корупція у системі розподілу вагонів та багато інших проблем.

Міністр закликав спільно знайти компромісне рішення Укрзалізницею, Міністерством інфраструктури та урядом України разом із бізнесом. Бізнес, у свою чергу, сподівається на вирішення першочергових проблем пов’язаних з корупцією в Укрзалізниці та на ефективну роботу компанії. Після виконання цих базових вимог щодо роботи Укрзалізниці може бути аргументований діалог перед прийняттям рішень про підвищення тарифів на перевезення.

Ще одним болючим питанням є портові збори, які у морських портах України перевищують збори у співставних морських портах інших держав у 2-3 рази. Беручи до уваги фінансову звітність АМПУ за 2016 рік, можна прийти до висновку, що організація акумулює досить високий прибуток – 3,85 млрд грн. При цьому, 75% прибутку підприємства йде в бюджет.

Під час зустрічі Райвіс Вецкаганс заявив, що логічним кроком буде зменшення розміру відрахувань до бюджету, а потім – зниження портових зборів і усунення їх оподаткування. Він додав, що при узгодженні з Мінфіном зниження відрахувань до бюджету з 75% до 50% це дасть можливість знизити портові збори лише на 15%, але не на очікуваний бізнесом рівень.

Бізнес підтримує позицію щодо зменшення розміру відрахувань до бюджету та закликає до перегляду ставок портових зборів, які не дають можливість українським портам бути конкурентоспроможними.

Разом з тим, важливо прийняти документи, що нададуть нормативне обґрунтування розрахунку ставок портових зборів – Методики розрахунку ставок портових зборів (Методика) та Порядку справляння та розміри ставок портових зборів (Порядок).

ЄБА сподівається на прозоре обговорення доопрацьованого варіанту Методики, яка на даний момент знаходиться у Міністерстві інфраструктури та яку найближчим часом презентують. На основі Методики прийматиметься Порядок, який визначить саму процедуру та безпосередньо встановить ставки портових зборів.

Зменшення кількості портових зборів та зниження ставок до економічно обґрунтованого рівня – це необхідність не стільки для судновласників, як для держави. Оскільки українські порти втрачають свій транзитний потенціал та конкурентноспроможність. А отже, і відрахування до бюджету разом із новими технологіями для модернізації портової інфраструктури, інвестиціями та робочими місцями.

На сьогоднішній день, підвищення залізничних тарифів в умовах сумнівної ефективності роботи Укрзалізниці може спричинити серйозні наслідки для промислових галузей та АПК. Адже це істотно вплине на їх конкурентоспроможність, що, у свою чергу, негативно вплине на економічне зростання України.

Що стосується тарифної політики у портах, то значно завищені ставки портових зборів спричиняють те, що з року в рік вантажопотік зменшується. При цьому портова інфраструктура не розвивається, а транзитний потенціал втрачається. У цій ситуації, значне покращення та якісні зміни можливі лише при перегляді та суттєвому зниженні ставок портових зборів.

Джерело: Новое время

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: