fbpx

ІТ-бізнес підтримує податкові ставки «Дія Сіті» в 5%+22% з мінімалки+1,5%

27/ 05/ 2021
  Враховуючи деструктивний вплив пандемії та посилення на його фоні глобальної конкуренції шляхом стимулювання розвитку власних ІТ-галузей сусідніми державами, в Україні тривають дискусії щодо пошуку правильного балансу для стимулювання успішного, вітчизняного ІТ, адже зараз всі розвинені країни світу борються за залучення талантів. Компромісний варіант усіх обговорень щодо оптимальних податкових ставок для ІТ-індустрії вилився у законопроєкт №5376 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», який майже два тижні тому на засіданні профільного комітету ВРУ було рекомендовано включити до порядку денного та прийняти за основу вцілому, за умови виправлення проблемного питання ЄСВ (тобто, встановити ЄСВ для гіг-контрактів у розмірі 22% з мінімальної зарплати, адже наразі через механічну помилку розмір ЄСВ не підв’язувався до «мінімалки»). Тобто, в фінальному, узгодженому варіанті, податкове навантаження з одного фахівця (за гіг-контрактом) виглядає наступним чином: 5% ПДФО + 1,5% військового збору + ЄСВ на рівні 22% з мінімальної зарплати.  ІТ Комітет Асоціації підтримував та підтримує зазначені податкові ставки, задекларовані у законопроєкті №5376, адже такий рівень навантаження, на думку експертів Асоціації, є оптимальним та має зберегти існуючі темпи росту індустрії, а також стимулювати її у подальшому розвитку.  Найбільше уваги до податкового питання слід приділяти в розрізі глобальної конкуренції на ІТ-ринках – адже багато країн по всьому світу створюють виключні, лагідні податкові режими для власного сектору інформаційних технологій – задля його масштабування та успішного конкурування на міжнародному полі. Варто розуміти, що наразі внутрішній попит України на ІТ-послуги складає не більше 10% того об’єму, який пропонується нашою індустрією, а інші 90% – якраз-таки залежать від глобальному ринку. А враховуючи вплив пандемії, як прямий так і опосередкований, конкуренція на міжнародній арені (не тільки в ІТ) значно посилилась, що впливає і на український ІТ-експорт.  Тож ІТ-спільнота Асоціації концептуально підтримує законопроєкт №5376 та сподівається на його включення до порядку денного в найближчі пленарні засідання ВРУ, оскільки його прийняття однозначно сприятиме посиленню конкурентоспроможності України на світовому ринку ІТ-послуг.  Тим не менш, у тексті податкового проєкту ще залишились окремі зауваження, які хотілось би включити в фінальний текст між 1 і 2 читанням, це зокрема: збільшення порогу з 1 млн грн до 7 млн грн для цілей обов’язкової реєстрації платниками ПДВ; встановлення 5%-оподаткування ПДФО не лише для заробітної плати, але й на інші виплати (наприклад премії, бонуси тощо). Окрім цього, ІТ Комітет Асоціації сподівається, що розміри зазначеного у проєкті №5376 податкового навантаження (5%+1,5%+22% з мін.ЗП) все ж буде збережено протягом задекларованих 15-ти років. Водночас, ми відкриті до концептуального доопрацювання усіх деталей як податкового, так і рамкового законопроєктів між першим та другим читанням аби у комплексі зі зазначеним привабливим для ІТ-спільноти податковим навантаженням індустрія змогла б отримати дійсно проривний продукт, який зможе повною мірою трансформувати України у ІТ-націю.    Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Враховуючи деструктивний вплив пандемії та посилення на його фоні глобальної конкуренції шляхом стимулювання розвитку власних ІТ-галузей сусідніми державами, в Україні тривають дискусії щодо пошуку правильного балансу для стимулювання успішного, вітчизняного ІТ, адже зараз всі розвинені країни світу борються за залучення талантів.

Компромісний варіант усіх обговорень щодо оптимальних податкових ставок для ІТ-індустрії вилився у законопроєкт №5376 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», який майже два тижні тому на засіданні профільного комітету ВРУ було рекомендовано включити до порядку денного та прийняти за основу вцілому, за умови виправлення проблемного питання ЄСВ (тобто, встановити ЄСВ для гіг-контрактів у розмірі 22% з мінімальної зарплати, адже наразі через механічну помилку розмір ЄСВ не підв’язувався до «мінімалки»). Тобто, в фінальному, узгодженому варіанті, податкове навантаження з одного фахівця (за гіг-контрактом) виглядає наступним чином: 5% ПДФО + 1,5% військового збору + ЄСВ на рівні 22% з мінімальної зарплати. 

ІТ Комітет Асоціації підтримував та підтримує зазначені податкові ставки, задекларовані у законопроєкті №5376, адже такий рівень навантаження, на думку експертів Асоціації, є оптимальним та має зберегти існуючі темпи росту індустрії, а також стимулювати її у подальшому розвитку. 

Найбільше уваги до податкового питання слід приділяти в розрізі глобальної конкуренції на ІТ-ринках – адже багато країн по всьому світу створюють виключні, лагідні податкові режими для власного сектору інформаційних технологій – задля його масштабування та успішного конкурування на міжнародному полі. Варто розуміти, що наразі внутрішній попит України на ІТ-послуги складає не більше 10% того об’єму, який пропонується нашою індустрією, а інші 90% – якраз-таки залежать від глобальному ринку. А враховуючи вплив пандемії, як прямий так і опосередкований, конкуренція на міжнародній арені (не тільки в ІТ) значно посилилась, що впливає і на український ІТ-експорт. 

Тож ІТ-спільнота Асоціації концептуально підтримує законопроєкт №5376 та сподівається на його включення до порядку денного в найближчі пленарні засідання ВРУ, оскільки його прийняття однозначно сприятиме посиленню конкурентоспроможності України на світовому ринку ІТ-послуг. 

Тим не менш, у тексті податкового проєкту ще залишились окремі зауваження, які хотілось би включити в фінальний текст між 1 і 2 читанням, це зокрема:

  • збільшення порогу з 1 млн грн до 7 млн грн для цілей обов’язкової реєстрації платниками ПДВ;
  • встановлення 5%-оподаткування ПДФО не лише для заробітної плати, але й на інші виплати (наприклад премії, бонуси тощо).

Окрім цього, ІТ Комітет Асоціації сподівається, що розміри зазначеного у проєкті №5376 податкового навантаження (5%+1,5%+22% з мін.ЗП) все ж буде збережено протягом задекларованих 15-ти років. Водночас, ми відкриті до концептуального доопрацювання усіх деталей як податкового, так і рамкового законопроєктів між першим та другим читанням аби у комплексі зі зазначеним привабливим для ІТ-спільноти податковим навантаженням індустрія змогла б отримати дійсно проривний продукт, який зможе повною мірою трансформувати України у ІТ-націю. 

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: