Історія компанії LNZ Group – бізнес під час війни
Українці надихають світ. У надзвичайно складних умовах країна протистоїть жосткій агресії ворога, і бізнес відіграє важливу роль у цій боротьбі. Компанії продовжують працювати в Україні, виплачують заробітні плати своїм співробітникам та податки у держбют, надають підтримку збройним силам та вразливим верствам населення та впроваджують нові проєкти і напрямки, продовжують інвестиції навіть в умовах надзвичайної невизначеності.
Про роботу, тренди і перспективи українського агросектору, подолання наслідків війни та готовність інвестувати, не чекаючи завершення бойових дій в Україні, ми поговорили з компанією LNZ Group, чиєю історією хотіли б з вами сьогодні поділитись.
Розкажіть трохи про історію LNZ Group. Що стало основою для формування агрохолдингу та які напрямки були для вас ключовими?
LNZ Group — український холдинг, що займається вертикально-інтегрованим агропромисловим виробництвом. Компанія спеціалізується на торгівлі посівним матеріалом та засобами захисту рослин, вирощуванні зернових та технічних культур, тваринництві та зернотрейдерській діяльності.
Історія компанії розпочинається з 1846 року із цукрового заводу. Після здобуття Незалежності був утворений Холдинг на базі Лебединського насіннєвого заводу.
Основні напрямки LNZ Group:
- LNZ Agro, де займаються вирощуванням зернових та технічних культур, а також овочів і фруктів;
- LNZ Market, спеціалізується на дистрибуції ЗЗР, насіння та добрив українських та мультинаціональних компаній;
- LNZ Trading, займається торгівлею зерном та насінням на міжнародному ринку.
LNZ Group обробляє 83 тис. га землі та має понад 3 тис. працівників у сезон. Компанія має 47 агрофірм, а також спеціалізований завод з виробництва кукурудзи та багатофункціональний завод з виробництва насіння пшениці, ячменю, гороху, сої, соняшнику, льону та спельти. Крім того, у склад LNZ Group входять 2 елеватори, розташовані в Черкаській та Сумській областях, 5 логістичних центрів та власний митний склад.
LNZ Group має власні бренди:
- бренд генеричних ЗЗР DEFENDA, що має у своєму портфелі 78 продуктів;
- бренд зернових та силосних гібридів кукурудзи UNIVERSEED (північноамериканської селекції);
- LEGEND — private label (власний бренд) компанії LNZ Group;
- Tevitta — бренд заморожених ягід, фруктів та овочів;
- LNZ web — інноваційна онлайн-платформа, де можна придбати посівний матеріал, засоби захисту рослин та добрива.
Які потужності агрохолдинг має станом на зараз? Чи вплинула на них повномасштабна війна?
Повномасштабна війна безперечно вплинула на всі сфери життя, в тому числі й на агропромисловий комплекс. Частина нашого земельного банку знаходилась на окупованих територіях і деякі з наших полів зостаються замінованіми після деокупації території. Однак, завдяки професійному підходу наших фахівців, LNZ Group зуміли зберегти в цілому свої потужності і розширити діяльність в окремих напрямках. Про один з яких ми незабаром розповімо.
Ми розуміємо, що аграрна галузь є однією з ключових для економіки країни, тому LNZ Group продовжує займатися розвитком своїх напрямків та робити внесок у українську економіку (це і робочі місця, і врожаї).
Як цього року проходитиме ваша посівна кампанія? Які ключові виклики можете назвати?
Цей рік, як і минулий, відзначиться економією на добривах як на одній із найбільш витратних статей у технології вирощування. Ми збираємось змінити наш підхід до розподілу добрив по полях. Щоб це зробити, ми провели аналіз урожайності культур на кожному полі протягом останніх п’яти років і поділили поля на три категорії: кращі, середні та гірші. Ми будемо планувати рівень урожайності та системи живлення відповідно до категорії, до якої належить кожне поле. Цей підхід дозволить нам підвищити ефективність витрачених на добрива коштів та досягти не лише економії, але і підвищення якості нашого врожаю.
Минулого року багато аграріїв економили на технології захисту і врешті недоотримали врожаї. Тож економити на технології ми не плануємо. В нашій компанії ми використовуємо технологію захисту від власного бренду генеричних ЗЗР DEFENDA. В портфелі бренду переважно є однокомпонентні продукти, які дозволяють підібрати ефективні рішення для кожного поля та дають можливість коригування норми внесення окремої діючої речовини залежно від ситуації. Це не потребує додаткових інвестицій у додаткові діючі речовини, що допоможе зекономити у технології захисту.
Вже бачимо, що погодні умови непрості: пізня, дощова весна й відставання по температурі на 10 днів від середньостатистичних показників. Що вплине в подальшому на строки посівів культур. Сівозміну змінювати не плануємо, як і минулі роки у сівозміні є озима пшениця, соняшник, кукурудза та соя.
Яка наразі ситуація в галузі насінництва? Насіння яких культур має попит у фермерів? Чи може LNZ Group в достатній кількості задовольнити попит?
На жаль, минулий рік видався збитковим для вирощування кукурудзи, тож цьогоріч багато хто з аграріїв вирішив відмовитися від цієї культури у сівозміні. Натомість найбільший попит відмічається на соняшник, подекуди сою. Посівні площі під соняшником у поточному сезоні прогнозуються на рівні 5-5,5 млн.
Щодо насіннєвого матеріалу соняшнику, то по загальним оцінкам, 80% українського ринку наразі забезпечені, але спостерігається дефіцит насіння під технологію Сульфо, або системи Clearfild чи Clearfild+.
Запити наших клієнтів ми готові задовольнити — продукція на нашому складі готова до відвантаження. LNZ Group активно співпрацює з провідними насіннєвими компаніями, що дозволяє забезпечувати високоякісним насінням наших клієнтів. Ми пропонуємо насіння соняшнику, кукурудзи, озимої пшениці. Так, вже 3 рік LNZ Group співпрацює з німецькою компанією Strube і є офіційним, ексклюзивним дистриб’ютором соняшнику Strube в Україні. В нашому портфелі є насіння гібридів під технології і Сульфо і системи Clearfild чи Clearfild+.
LNZ Group багато років співпрацює з такими міжнародними компаніями як Bayer, DEKALB, BASF, Corteva Agriscience, Syngenta, Limagrain тощо. В чому секрет ваших довгострокових партнерських відносин?
Відповідальне ставлення, а також відкритість та чесність взаємовідносин є ключовими факторами, які дозволяють LNZ Group зберігати довіру та розвивати довгострокові партнерські відносини зі своїми партнерами. Крім того, наша компанія завжди дотримується зобов’язань та робить все можливе для того, щоб забезпечити успішну співпрацю зі своїми партнерами.
Нещодавно LNZ Group запустила новий бренд заморожених ягід, овочів та фруктів - Tevitta. Чому ви вирішили цим зайнятися? Які перспективи у цього бренду?
Ягідний ринок ми бачимо дуже перспективним для розвитку в Україні і світі. Перспективи у Tevitta можуть бути дуже високі, оскільки зростаюча популярність здорового способу життя та правильного харчування призводить до збільшення попиту на ягоди, овочі та фрукти у всьому світі. Заморожені ягоди, фрукти та овочі мають багато переваг порівняно з свіжими, зокрема: довгий термін зберігання, простіша можливість транспортування та зручність використання для приготування різноманітних страв та напоїв.
Ми хочемо допомогти людям споживати якісний продукт у вигляді заморозки, саме тому ми використовуємо технологію IQF (шокової) заморозки, яка дозволяє зберегти всі корисні властивості продукту. Окрім того продукт не втрачає своєї форми і майже не містить льоду.
Як LNZ Group взаємодіє наразі з місцевими громадами? Якими соціальними чи волонтерськими проєктами ви пишаєтесь найбільше?
У нас, звичайно, існують соціальні та волонтерські проекти, проте ми не розглядаємо їх як щось виняткове. Натомість, ми вважаємо, що ці ініціативи є необхідними складовими кожної компанії. Саме тому, для нашої компанії освітлювати напрямок соціальної та волонтерської роботи не є головною задачею.
Чи готові ви надалі інвестувати в Україну навіть під час війни?
Так, ми вже інвестуємо в напрямок Tevitta та агро, і ми не плануємо зупинятися на досягнутому. Наша компанія розуміє важливість розвитку аграрного сектору в Україні, і ми готові продовжувати інвестувати в цей напрямок навіть під час війни. Вже незабаром презентуємо аграріям новий наш проєкт, який допоможе підвищити ефективність сільськогосподарського виробництва.
Які тренди в агро ви спостерігаєте у світі та в Україні?
За останні кілька років, аграрна галузь зазнала значних змін, які обумовлені технологічним прогресом, зміною споживчих вимог та зростанням населення в світі. На фоні цих змін можна виділити кілька трендів, які спостерігаються у світі та в Україні.
Першим трендом є використання точного землеробства. Сьогодні все більше фермерів використовують датчики, сівалки з GPS, дрони та інші технології, щоб збільшити врожайність та знизити витрати на вирощування.
Крім того, ми спостерігаємо зміну у споживчих вимогах. Сучасний покупець все більше відходить від брендів, які складаються в основному з маркетингових обіцянок, та починає надавати перевагу продуктам, які є більш ефективними й допомагають економити. Так вже кілька років ми спостерігаємо тенденцію переходу на генеричні продукти, які демонструють свою ефективність і, водночас, дозволяють економити кошти.
Як ви уявляєте собі майбутнє України та агросектору? Як LNZ Group долучатиметься до післявоєнного відновлення?
На сьогоднішній день, агросектор є важливим галуззю економіки України, яка матиме значний вплив на її розвиток і після війни. Одним з напрямків розвитку може бути збільшення виробництва та експорту якісної продукції за допомогою впровадження новітніх технологій та інноваційних рішень.
LNZ Group продовжить свою діяльність у галузі агропромисловості. Однією з задач буде активне сприяння розвитку сільських громад, забезпечуючи їх робочими місцями та допомагаючи вирішувати соціально-економічні проблеми.