fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Інсайти ведення бізнесу на Харківщині під час карантину

16/ 07/ 2020
  Інна Кірнос. Координато Харківського офісу Європейської Бізнес Асоціації . Запровадження карантину поставило бізнес у нові умови. Важко знайти компанію, що не відчула на собі його негативного впливу. Дехто, навіть, повністю зупинив діяльність. Підприємствам довелось швидко реагувати, адаптуватися й переглядати стратегії роботи з клієнтами і персоналом. Зараз бізнес поступово виходить з карантину і оглядається назад. Своїми надбаннями, досвідом і підсумками діляться компанії - представники Європейської Бізнес Асоціації в Харківському регіоні зі сфери видавництва, консалтингу, нерухомості та IT. Так, карантин зачепив усіх, і компанія Книжковий Клуб «Клуб сімейного дозвілля»  не стала винятком із правил. Роздрібна мережа КСД — найбільша мережа книгарень в Україні — зупинилася повністю. Загальмувалися гуртові продажі, а очікування стали стриманішими. «У період карантину часто доводилося чути думку, що тепер люди стануть більше читати книги. А ми не сподівалися на зростання продажів. Ми просто хотіли утримати своїх клієнтів і підтримати клієнтів наших клієнтів, — говорить Олена Соболева, директор із маркетингу компанії КСД. — На щастя, Клуб сімейного дозвілля — компанія мультиканальна. Наш e-commerce успішно працює з 2005 року, а стратегія online просування продумана на багато років уперед. У період карантину просто розширилася цільова аудиторія і змінилися посили. Якщо раніше ми «звали» клієнта купувати книги там, де він звик (в магазині, за телефоном, поштою або через інтернет), то в цей період нашою метою було допомогти клієнтам адаптуватися і відкрити для себе новий спосіб покупки — online. Наші клієнти підтримали нас у цей важкий момент, і з почуттям величезної подяки кажу: вони — наші супергерої». Маркетингова стратегія підприємства майже не зазнала радикальних змін: «Ми прийняли складне для себе рішення зменшити вартість доставки. Від клієнтів відчули потребу в спокої і стабільності, тому не турбували їх неймовірними знижками, пропозиціями, не посилювали комунікацію. Ми змінили посили, але залишили планові акції, чим відрізнялися від деяких конкурентів», — каже пані Олена. Штат роздрібної мережі КСД відправили на простій. Проте, офісні співробітники працювали у віддаленому режимі. Хоча видавничий план зазнав змін, основна маса проектів видавництва «Клуб сімейного дозвілля» має бути випущена вчасно. Нині, виходячи з карантину, у компанії бачать можливості оптимізувати витрати на оренду офісних приміщень і фонд оплати праці. Це дасть змогу й далі радувати читачів новими книжками за доступними цінами. Основний інсайт після карантину для КСД: «Якщо ключові принципи вашої бізнес-моделі працюють, не варто їх різко міняти в період тимчасової нестабільності. Потрібно залишатися собою. Завдяки цьому клієнти довіряють своє дозвілля Клубу ось уже 20 років». Наслідками карантину для видавництва Vivat, що входить до трійки найбільших видавництв України, стало вимушене скорочення випуску книг. Так, якщо раніше до друку здавали майже 30 книг на місяць, то в травні — тільки вісім. Далі планують випускати не більше 10 книг на місяць, що дуже мало для такого великого видавництва. Персонал у Vivat не скорочували. Ба більше, збереження повного штату стало стратегією. «Основні наші активи — це люди, їх енергія та знання, і скорочувати команду під час кризи нам здалося абсолютно програшною стратегією», — каже генеральна директорка видавництва Юлія Орлова. Видавничий сектор України не отримав жодної підтримки з боку держави, хоча це загально розповсюджена світова практика. Незважаючи на скрутні часи, у видавництві не готові економити на дизайні книг —відмовитися від твердих обкладинок, скоротити кількість ілюстрацій тощо. Вважають, що оптимізація витрат коштом дизайну може вдарити по репутації, а книжка має давати естетичну насолоду читачеві. У секторі нерухомості під час карантину ринок завмер в очікуванні. Панічні настрої та страх виходити з дому призвели до відкладання угод. У компанії «Крона», що займається житловою та комерційною нерухомістю, були вимушені відправити працівників у відпустку за власний кошт і звільнити частину персоналу. «Досвід попередніх криз довів, що реагувати треба якомога швидше. А часом, на жаль, аби вижити заходи мають бути жорсткими. Крім того, програму державної допомоги з часткового безробіття запровадили лише в травні, а нам було потрібно виживати упродовж березня і квітня. Загальне падіння обсягу угод за весь час карантину склало 8 разів», — ділиться власник компанії Ігор Балака. Були також і надбання. Так, в компанії активно використовували онлайн-технології в роботі та спілкуванні. Запровадили віртуальні тури та дистанційні покази, відвідування об’єктів без присутності ріелтора. Обмінювалися у ZOOM досвідом із іноземними партнерами щодо нових форматів роботи в умовах пандемії. У подальшому в планах - розширювати використання IT технологій та віртуальних майданчиків. Компаніям-представникам сектору консалтингу та аудиту було легше перейти до віддаленої роботи, проте й вони переглянули свої стратегії. Так, у компанії «Голдман Консалтинг» після карантину вирішили, що будь-які домовленості з персоналом щодо оплати праці мають включати опцію «затягування пасків». Крім того, через віддалену роботу відмовилися від стаціонарних комп’ютерів та розширили застосування хмарного офісного ПЗ. Також у компанії переглянули бізнес-стратегію і зосередилися на роботі з великими клієнтами, адже в них більше шансів вижити. Зараз скорочують частку клієнтів МСБ завдяки збільшенню частки великих замовників. «Ми надаємо перевагу розумній диверсифікації джерел доходів (клієнтів) та не розпорошуємо зусилля. Багато хто кинувся у сферу онлайн- навчання, семінарів, тощо. На мою думку, це марна трата часу», — вважає Андрій Ліманський, директор компанії. У «Голдман Консалтинг» не квапляться виходити в офіс. Незалежно від офіційної статистики й рішень чиновників, планують працювати  в дистанційному режимі до вересня, а якщо ситуація з коронавірусом посилиться, то й до кінця року.  У аудиторській компанії «Бізнес Елемент» ще до початку  карантину запустили  автоматизацію процесів. Це дало нагоду працювати з дому. Заробітну плату не скорочували, хоча регулярні надходження зменшилися через зупинку діяльності деяких клієнтів. Період соціальної ізоляції для «Бізнес Елемент» був  активним — відкрили чат-бот, через який консультували клієнтів із питань законодавчих змін щодо економічних наслідків COVID-19. Керівниця компанії Анна Чайка запровадила часи безоплатних онлайн-консультацій та розвивала YouTube канал із тематики бухобліку та аудиту. Це дало змогу розширити клієнтську базу навіть у складній економічній ситуації. Головний висновок після карантину: «Ми на правильному шляху в питаннях діджиталізації. Тому інвестиції в подальші удосконалення будуть обов’язково», — каже Анна Чайка. Компанії IT сектору також швидко адаптувалися і не сиділи без роботи. Хоча, залежність замовлень українських IT-компаній від стану справ контрагентів зі США та Європи викликає деяке занепокоєння. «Чимало бізнесів нині переходять у режим скорочення витрат. Наслідки цього відчуваються вже зараз, але пік, мабуть, припаде на кінець року. Компанії заморожують частину проектів, відмовляються від роботи з контракторами, скорочують співробітників. Безробіття починає бити всі рекорди. Для української ІТ-галузі це означає, що доволі відчутно зросте конкуренція з in-house фахівцями, адже ЄС і США насамперед зацікавлені в працевлаштуванні своїх людей і захисті внутрішнього ринку», — прогнозує Валерій Красовський, СЕО та співзасновник компанії Sigma Software. З введенням карантину фахівці Sigma Software безболісно перейшли на віддалену роботу. З тими, хто не звик працювати віддалено й відчував труднощі через перебування родичів і дітей вдома, працювали керівники та HR служба. У майбутнє в компанії дивляться з оптимізмом через зростання попиту та інвестицій на проєкти, пов’язані з дистанційною роботою, віддаленим навчанням та e-learning. Тож, досвід роботи компаній в умовах карантину доводить, що криза — це, з одного боку, стрес для бізнесу. Як і в кожній попередній кризі, мали місце падіння обсягів замовлень та грошових надходжень, часткове скорочення персоналу. З іншого боку, компаніям вдалося напрацювати нові підходи і стратегії, запровадити нові послуги, запустити процеси автоматизації та діджиталізації, які стануть точками зростання в майбутньому. Тож недаремно кажуть, криза — це ще й час можливостей для тих, хто швидко приймає рішення та готовий адаптуватися до змін. Джерело: Fin.Org.Ua
Інна Кірнос Координато Харківського офісу Європейської Бізнес Асоціації
Запровадження карантину поставило бізнес у нові умови. Важко знайти компанію, що не відчула на собі його негативного впливу. Дехто, навіть, повністю зупинив діяльність. Підприємствам довелось швидко реагувати, адаптуватися й переглядати стратегії роботи з клієнтами і персоналом.

Зараз бізнес поступово виходить з карантину і оглядається назад. Своїми надбаннями, досвідом і підсумками діляться компанії – представники Європейської Бізнес Асоціації в Харківському регіоні зі сфери видавництва, консалтингу, нерухомості та IT.

Так, карантин зачепив усіх, і компанія Книжковий Клуб «Клуб сімейного дозвілля»  не стала винятком із правил. Роздрібна мережа КСД — найбільша мережа книгарень в Україні — зупинилася повністю. Загальмувалися гуртові продажі, а очікування стали стриманішими.

«У період карантину часто доводилося чути думку, що тепер люди стануть більше читати книги. А ми не сподівалися на зростання продажів. Ми просто хотіли утримати своїх клієнтів і підтримати клієнтів наших клієнтів, — говорить Олена Соболева, директор із маркетингу компанії КСД. — На щастя, Клуб сімейного дозвілля — компанія мультиканальна. Наш e-commerce успішно працює з 2005 року, а стратегія online просування продумана на багато років уперед. У період карантину просто розширилася цільова аудиторія і змінилися посили. Якщо раніше ми «звали» клієнта купувати книги там, де він звик (в магазині, за телефоном, поштою або через інтернет), то в цей період нашою метою було допомогти клієнтам адаптуватися і відкрити для себе новий спосіб покупки — online. Наші клієнти підтримали нас у цей важкий момент, і з почуттям величезної подяки кажу: вони — наші супергерої».

Маркетингова стратегія підприємства майже не зазнала радикальних змін: «Ми прийняли складне для себе рішення зменшити вартість доставки. Від клієнтів відчули потребу в спокої і стабільності, тому не турбували їх неймовірними знижками, пропозиціями, не посилювали комунікацію. Ми змінили посили, але залишили планові акції, чим відрізнялися від деяких конкурентів», — каже пані Олена.

Штат роздрібної мережі КСД відправили на простій. Проте, офісні співробітники працювали у віддаленому режимі. Хоча видавничий план зазнав змін, основна маса проектів видавництва «Клуб сімейного дозвілля» має бути випущена вчасно. Нині, виходячи з карантину, у компанії бачать можливості оптимізувати витрати на оренду офісних приміщень і фонд оплати праці. Це дасть змогу й далі радувати читачів новими книжками за доступними цінами.

Основний інсайт після карантину для КСД: «Якщо ключові принципи вашої бізнес-моделі працюють, не варто їх різко міняти в період тимчасової нестабільності. Потрібно залишатися собою. Завдяки цьому клієнти довіряють своє дозвілля Клубу ось уже 20 років».

Наслідками карантину для видавництва Vivat, що входить до трійки найбільших видавництв України, стало вимушене скорочення випуску книг. Так, якщо раніше до друку здавали майже 30 книг на місяць, то в травні — тільки вісім. Далі планують випускати не більше 10 книг на місяць, що дуже мало для такого великого видавництва.

Персонал у Vivat не скорочували. Ба більше, збереження повного штату стало стратегією. «Основні наші активи — це люди, їх енергія та знання, і скорочувати команду під час кризи нам здалося абсолютно програшною стратегією», — каже генеральна директорка видавництва Юлія Орлова.

Видавничий сектор України не отримав жодної підтримки з боку держави, хоча це загально розповсюджена світова практика. Незважаючи на скрутні часи, у видавництві не готові економити на дизайні книг —відмовитися від твердих обкладинок, скоротити кількість ілюстрацій тощо. Вважають, що оптимізація витрат коштом дизайну може вдарити по репутації, а книжка має давати естетичну насолоду читачеві.

У секторі нерухомості під час карантину ринок завмер в очікуванні. Панічні настрої та страх виходити з дому призвели до відкладання угод. У компанії «Крона», що займається житловою та комерційною нерухомістю, були вимушені відправити працівників у відпустку за власний кошт і звільнити частину персоналу. «Досвід попередніх криз довів, що реагувати треба якомога швидше. А часом, на жаль, аби вижити заходи мають бути жорсткими. Крім того, програму державної допомоги з часткового безробіття запровадили лише в травні, а нам було потрібно виживати упродовж березня і квітня. Загальне падіння обсягу угод за весь час карантину склало 8 разів», — ділиться власник компанії Ігор Балака.

Були також і надбання. Так, в компанії активно використовували онлайн-технології в роботі та спілкуванні. Запровадили віртуальні тури та дистанційні покази, відвідування об’єктів без присутності ріелтора. Обмінювалися у ZOOM досвідом із іноземними партнерами щодо нових форматів роботи в умовах пандемії. У подальшому в планах – розширювати використання IT технологій та віртуальних майданчиків.

Компаніям-представникам сектору консалтингу та аудиту було легше перейти до віддаленої роботи, проте й вони переглянули свої стратегії. Так, у компанії «Голдман Консалтинг» після карантину вирішили, що будь-які домовленості з персоналом щодо оплати праці мають включати опцію «затягування пасків». Крім того, через віддалену роботу відмовилися від стаціонарних комп’ютерів та розширили застосування хмарного офісного ПЗ.

Також у компанії переглянули бізнес-стратегію і зосередилися на роботі з великими клієнтами, адже в них більше шансів вижити. Зараз скорочують частку клієнтів МСБ завдяки збільшенню частки великих замовників. «Ми надаємо перевагу розумній диверсифікації джерел доходів (клієнтів) та не розпорошуємо зусилля. Багато хто кинувся у сферу онлайн- навчання, семінарів, тощо. На мою думку, це марна трата часу», — вважає Андрій Ліманський, директор компанії. У «Голдман Консалтинг» не квапляться виходити в офіс. Незалежно від офіційної статистики й рішень чиновників, планують працювати  в дистанційному режимі до вересня, а якщо ситуація з коронавірусом посилиться, то й до кінця року.

 У аудиторській компанії «Бізнес Елемент» ще до початку  карантину запустили  автоматизацію процесів. Це дало нагоду працювати з дому. Заробітну плату не скорочували, хоча регулярні надходження зменшилися через зупинку діяльності деяких клієнтів. Період соціальної ізоляції для «Бізнес Елемент» був  активним — відкрили чат-бот, через який консультували клієнтів із питань законодавчих змін щодо економічних наслідків COVID-19. Керівниця компанії Анна Чайка запровадила часи безоплатних онлайн-консультацій та розвивала YouTube канал із тематики бухобліку та аудиту. Це дало змогу розширити клієнтську базу навіть у складній економічній ситуації.

Головний висновок після карантину: «Ми на правильному шляху в питаннях діджиталізації. Тому інвестиції в подальші удосконалення будуть обов’язково», — каже Анна Чайка.

Компанії IT сектору також швидко адаптувалися і не сиділи без роботи. Хоча, залежність замовлень українських IT-компаній від стану справ контрагентів зі США та Європи викликає деяке занепокоєння. «Чимало бізнесів нині переходять у режим скорочення витрат. Наслідки цього відчуваються вже зараз, але пік, мабуть, припаде на кінець року. Компанії заморожують частину проектів, відмовляються від роботи з контракторами, скорочують співробітників. Безробіття починає бити всі рекорди. Для української ІТ-галузі це означає, що доволі відчутно зросте конкуренція з in-house фахівцями, адже ЄС і США насамперед зацікавлені в працевлаштуванні своїх людей і захисті внутрішнього ринку», — прогнозує Валерій Красовський, СЕО та співзасновник компанії Sigma Software.

З введенням карантину фахівці Sigma Software безболісно перейшли на віддалену роботу. З тими, хто не звик працювати віддалено й відчував труднощі через перебування родичів і дітей вдома, працювали керівники та HR служба. У майбутнє в компанії дивляться з оптимізмом через зростання попиту та інвестицій на проєкти, пов’язані з дистанційною роботою, віддаленим навчанням та e-learning.

Тож, досвід роботи компаній в умовах карантину доводить, що криза — це, з одного боку, стрес для бізнесу. Як і в кожній попередній кризі, мали місце падіння обсягів замовлень та грошових надходжень, часткове скорочення персоналу. З іншого боку, компаніям вдалося напрацювати нові підходи і стратегії, запровадити нові послуги, запустити процеси автоматизації та діджиталізації, які стануть точками зростання в майбутньому. Тож недаремно кажуть, криза — це ще й час можливостей для тих, хто швидко приймає рішення та готовий адаптуватися до змін.

Джерело: Fin.Org.Ua

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: