fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Інфраструктурний день Асоціації

07/ 12/ 2020
    3 грудня запам’яталося не тільки довгоочікуваним прийняттям Закону «Про внутрішній водний транспорт», а й проведенням щорічного традиційного заходу Комітету з логістики Асоціації – Інфраструктурний день. Під час заходу ми презентували перше експертне дослідження Асоціації стану транспортної інфраструктури України «Інфраструктурний індекс 2020» у партнерстві з юридичними фірмами Agreca та Sayenko Kharenko. Також було підведено річні підсумки з питань розвитку залізничної інфраструктури, морського, річкового транспорту,  міжнародних автоперевезень, міжнародних вантажних авіа-перевезень та поштових відправлень. Коронокриза стала справжнім випробуванням для усього світу, вплинувши негативно на розвиток окремих країн та економік. Звичайно, в Україні також було відчутно вплив наслідків пандемії, яка, серед іншого, ускладнила та уповільнила реалізацію реформ в секторі інфраструктури. Довгоочікувана усіма подія трапилася у цьому році в залізничній галузі – започатковано пілотний проєкт із залучення приватної тяги на залізницю. Не в останню чергу, цей проєкт з’явився через те, що ми як країна маємо зобов’язання перед ЄС відкрити ринок залізничних перевезень з прозорими та рівними умовами, здоровою конкуренцією для бізнесу та якісними послугами для пасажирів. Наступним логічним та очікуваним кроком, після успішного завершення пілоту, має бути відкриття ринку приватної тяги, що обумовлено перспективою ухвалення Закону України «Про залізничний транспорт». Звичайно, кульмінацією роботи усього морського та річкового сектору стало прийняття законопроєкту «Про внутрішний водний транспорт» №1182-1-д. Більше 10 років бізнес очікував на галузевий законопроєкт для розвитку внутрішніх водних шляхів України. Наступним логічним кроком, який очікує бізнес, є прийняття проєкту Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо створення Державного фонду внутрішніх водних шляхів» №4168. Його положення спрямовані на сприяння розвитку берегової інфраструктури внутрішнього водного транспорту, покращення стану річкового господарства, сприяння розвитку на конкурентних засадах ринку послуг у сфері внутрішнього водного транспорту та залученню інвестицій, переорієнтації вантажопотоків на екологічний та економічний річковий транспорт. Водночас згідно з Інфраструктурним індексом,  головні реформи та зміни у морській галузі, на які очікує бізнес, це зниження портових зборів та відрахувань чистого прибутку ДП АМПУ до державного бюджету, створення незалежного регулятора – Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту. Це ті пріоритети, над втіленням  яких бізнес бачить необхідність сконцентруватись найбільше. Ми нарешті побачили зрушення у напрямку розвитку міжнародних вантажних авіаперевезень. Вже розпочались перші кроки щодо будівництва вантажного терміналу ДП МА «Бориспіль», для якого вже виділено додаткові земельні ділянки. Очікується, що протягом 2021-2023 років буде збудований новий вантажний термінал аеропорту «Бориспіль», після чого нинішній застарілий термінал буде реконструйовано та модернізовано, таким чином планується створення нових можливостей для розвитку потенціалу аеропорту та створення великого транспортного хабу. Що стосується міжнародних вантажних перевезень, то у 2020 році ситуація з нестачею автодозволів з боку Республіки Польща досягла критичної точки. Українські перевізники отримали 160 000 дозволів і станом на жовтень місяць повністю вичерпали цю квоту. Наприкінці цього року Міністерству інфраструктури вдалось домовитись про отримання ще додаткових 5000 дозволів для українських перевізників на 2020 рік. Це звісно хороша новина, але потрібно розуміти, що це не вирішує повністю проблемне питання, яке традиційно виникає наприкінці року. Тому бізнес сподівається, що до питання збільшення кількості дозволів на 2021 рік Міністерство інфраструктури України обов’язково повернеться, Асоціація готова надавати свою підтримку. Асоціація продовжить і надалі працювати над поліпшенням стану транспортної інфраструктури в Україні, зокрема над вдосконаленням регулювання та законодавства в інфраструктурній галузі. Сподіваємося, наступний 2021 рік буде більш сприятливим і нам вдасться надолужити реформи, що загальмувалися цього року через пандемію та отримати кращу оцінку Інфраструктурного індексу наприкінці 2021 року. Партнери             https://youtu.be/ZwJkiw6t0-I
01/

 

3 грудня запам’яталося не тільки довгоочікуваним прийняттям Закону «Про внутрішній водний транспорт», а й проведенням щорічного традиційного заходу Комітету з логістики Асоціації – Інфраструктурний день.

Під час заходу ми презентували перше експертне дослідження Асоціації стану транспортної інфраструктури України «Інфраструктурний індекс 2020» у партнерстві з юридичними фірмами Agreca та Sayenko Kharenko. Також було підведено річні підсумки з питань розвитку залізничної інфраструктури, морського, річкового транспорту,  міжнародних автоперевезень, міжнародних вантажних авіа-перевезень та поштових відправлень.

Коронокриза стала справжнім випробуванням для усього світу, вплинувши негативно на розвиток окремих країн та економік. Звичайно, в Україні також було відчутно вплив наслідків пандемії, яка, серед іншого, ускладнила та уповільнила реалізацію реформ в секторі інфраструктури.

Довгоочікувана усіма подія трапилася у цьому році в залізничній галузі – започатковано пілотний проєкт із залучення приватної тяги на залізницю. Не в останню чергу, цей проєкт з’явився через те, що ми як країна маємо зобов’язання перед ЄС відкрити ринок залізничних перевезень з прозорими та рівними умовами, здоровою конкуренцією для бізнесу та якісними послугами для пасажирів. Наступним логічним та очікуваним кроком, після успішного завершення пілоту, має бути відкриття ринку приватної тяги, що обумовлено перспективою ухвалення Закону України «Про залізничний транспорт».

Звичайно, кульмінацією роботи усього морського та річкового сектору стало прийняття законопроєкту «Про внутрішний водний транспорт» №1182-1-д. Більше 10 років бізнес очікував на галузевий законопроєкт для розвитку внутрішніх водних шляхів України. Наступним логічним кроком, який очікує бізнес, є прийняття проєкту Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо створення Державного фонду внутрішніх водних шляхів» №4168. Його положення спрямовані на сприяння розвитку берегової інфраструктури внутрішнього водного транспорту, покращення стану річкового господарства, сприяння розвитку на конкурентних засадах ринку послуг у сфері внутрішнього водного транспорту та залученню інвестицій, переорієнтації вантажопотоків на екологічний та економічний річковий транспорт.

Водночас згідно з Інфраструктурним індексом,  головні реформи та зміни у морській галузі, на які очікує бізнес, це зниження портових зборів та відрахувань чистого прибутку ДП АМПУ до державного бюджету, створення незалежного регулятора – Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту. Це ті пріоритети, над втіленням  яких бізнес бачить необхідність сконцентруватись найбільше.

Ми нарешті побачили зрушення у напрямку розвитку міжнародних вантажних авіаперевезень. Вже розпочались перші кроки щодо будівництва вантажного терміналу ДП МА «Бориспіль», для якого вже виділено додаткові земельні ділянки. Очікується, що протягом 2021-2023 років буде збудований новий вантажний термінал аеропорту «Бориспіль», після чого нинішній застарілий термінал буде реконструйовано та модернізовано, таким чином планується створення нових можливостей для розвитку потенціалу аеропорту та створення великого транспортного хабу.

Що стосується міжнародних вантажних перевезень, то у 2020 році ситуація з нестачею автодозволів з боку Республіки Польща досягла критичної точки. Українські перевізники отримали 160 000 дозволів і станом на жовтень місяць повністю вичерпали цю квоту.

Наприкінці цього року Міністерству інфраструктури вдалось домовитись про отримання ще додаткових 5000 дозволів для українських перевізників на 2020 рік. Це звісно хороша новина, але потрібно розуміти, що це не вирішує повністю проблемне питання, яке традиційно виникає наприкінці року. Тому бізнес сподівається, що до питання збільшення кількості дозволів на 2021 рік Міністерство інфраструктури України обов’язково повернеться, Асоціація готова надавати свою підтримку.

Асоціація продовжить і надалі працювати над поліпшенням стану транспортної інфраструктури в Україні, зокрема над вдосконаленням регулювання та законодавства в інфраструктурній галузі. Сподіваємося, наступний 2021 рік буде більш сприятливим і нам вдасться надолужити реформи, що загальмувалися цього року через пандемію та отримати кращу оцінку Інфраструктурного індексу наприкінці 2021 року.

Партнери

           

Звіти та фотогалереї

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: