Інфографічний довідник «Фармацевтика України 2019»

27/ 05/ 2019

Шановні пані та панове! Представляємо вам інфографічний довідник «Фармацевтика України 2019».

Він підготовлений компанією Top Lead за підтримки фармацевтичної компанiї «Дарниця», юридичної фірми Aequo та Торгово-промислової палати України. Довідник складається з трьох розділів: «Фармвиробництво в Україні», «Фармринок України», «Фармринок світу та зовнішня торгівля».

Фармацевтика в Україні – це галузь, яка розвиває національну економіку. В ній задіяні лише 0,15% працівників від загальної кількості зайнятих, але вони створюють 0,83% ВВП країни і забезпечують 24 млрд грн доданої вартості.

Можна стверджувати, що український фармацевтичний бiзнес подолав кризу 2014 року і стрімко відновлюється. Протягом останніх трьох років індустрія зростала в середньому на 11% в рік, що втричі швидше, ніж економіка України в цілому.

«Українська фарма має колосальний потенціал. Ринок зростатиме не лише кількісно, а й якісно. Ми шукаємо зарубіжних стратегічних партнерів, щоб отримати доступ до сучасних інноваційних технологій. Ведемо переговори з державою, щоб взяти участь в держпрограмах по розробці нових препаратів. За прогнозами, глобальний річний обсяг продажів лікарських засобів до 2024 року зросте з нинішніх $911 млрд до $1,25 трлн. Україна стане частиною цього зростання», – прокоментував голова виконавчої ради керуючої компанії ПрАТ «Фармацевтична фірма «Дарниця» Дмитро Шимків.

Фармацевтика входить в трійку галузей, що є лідерами за інвестиціями, неістотно поступаючись лише харчовій промисловості. На кожні 100 гривень створеної доданої вартості тут припадає 19 грн капітальних інвестицій. Обсяг інвестицій у фармвиробництво ще не досяг докризового рівня, але рівень їх інтенсивності є вищим, ніж в середньому по галузях економіки України.

У світовому рейтингу експортерів фармпродукції в 2017 році Україна займала 61-у сходинку з показником $0,18 млрд. Це свідчить про значний експортний потенціал української фарми, чиє виробництво сертифіковане за GMP.

У 2018 році українську фармпродукцію продавали до 81 країни світу, в той час як у 2017 році – лише до 50.  Обсяги експортних продажів у 2018 році склали $184 млн. Топ-напрямками для експорту фармацевтичної продукції залишаються органічні ринки країн близького зарубіжжя, проте гравці ринку активно освоюють інші регіони, зокрема Близькосхідний, Азійсько-Тихоокеанський та країни Євросоюзу. Протягом 2016-2018 років українські фармвиробники отримали дев’ять сертифікатів GMP від регуляторних органів країн-членів ЄС, що є передумовою виходу на європейські ринки.

Внутрішній ринок характеризується високим рівнем конкуренції і низьким рівнем споживання лікарських засобів на одну особу. Його зростання сповільнюють низькі доходи населення, висока зарегульованість та незавершеність реформування системи фінансування охорони здоров’я. 99% витрат на лікарські засоби в Україні фінансує безпосередньо населення, в той час як в країнах Європи суттєва частка витрат покривається за рахунок медичного страхування та державних програм. Обсяги споживання ліків на одну особу в Україні складають $73, що приблизно в 10 разів менше, ніж у США. В 2018 році Україна вийшла за цим показником на докризовий рівень 2014 року. Драйвером змін може стати розвиток медичного страхування та програми «Доступні ліки».

«Фармацевтичні ринки продовжують лишатись одними із найбільш контрольованих з боку державних органів. Особливу увагу розвитку ринків фармацевтики історично приділяє Антимонопольний комітет України. Серед найбільш актуальних питань розглянутих регулятором за останні декілька років, є дистрибуція та реклама лікарських засобів. Як свідчить практика, не всі претензії державних органів до гравців ринку можуть встояти перед перевіркою в судових інстанціях. Наявність позитивного досвіду в оскарженні гравцями ринку не обґрунтованих рішень регуляторних органів є однією із ознак розвитку правової держави і незалежності гілок влади», – коментує радник юридичної фірми Aequo Сергій Денисенко

Сильними сторонами української фарміндустрії є місткість внутрішнього ринку, значний досвід виготовлення лікарських засобів, наростаюча присутність на зовнішніх ринках, а також наявність усього асортименту основної фармацевтичної продукції, необхідної наукової освітньої бази та кваліфікованих кадрів.

87% ринку складають роздрібні продажі. В їх структурі майже третина ринку припадає на топ-10 компаній, з яких шість – українські виробники. Загалом в структурі роздрібної реалізації частка вітчизняних компаній складає 72% в натуральному виразі та 38% в грошовому.

Іноземні компанії домінують в сегментах, де вони мають захисні патенти на продукти, де існують технологічні бар’єри у виробництві препаратів, а також у випадках, коли для вітчизняних компаній відсутня економічна доцільність входу на ринок. Всі інші сегменти ринку з різною швидкістю опановуються вітчизняною індустрією.

Четвертий рік поспіль спостерігається ріст аптечного сегменту – як у натуральному, так і у грошовому виразах. За підсумками 2018 року аптечні продажі зросли на 17,5% у порівнянні з докризовим 2014 роком і досягли 1,14 млрд упаковок.

Станіслав Шум, CEO Top Lead: «Сьогодні всі цікавляться, якою має бути економіка України, щоб в країні покращився добробут? Фармацевтика — саме та індустрія, яка допомагає досягти цієї мети. Її зростання можна порівняти зі зростанням кращих економік світу – 11% на рік, тобто в три рази швидше, ніж економіка України. Зарплати в фармацевтиці одні з найвищих в країні.

Завдяки чому фармацевтика успішна? Розробка ліків — це високотехнологічна сфера, а сама галузь є інноваційною. Ця індустрія створює продукт з довгою value chain і високою доданою вартістю. У 2018 році індустрія створила 24,6 млрд грн ВВП. У деяких країнах (Ірландія, Сінгапур) вона є драйвером зростання економіки та займає істотну частку в ВВП. В Україні фармацевтика могла б бути ще більш помітною, якби держава зробила ставку на індустрії з високою доданою вартістю. Наразі ж є фактори, що стримують зростання галузі, зокрема, високе оподаткування. Податкове навантаження на галузь в 5 разів більше, ніж на видобувну промисловість і в 18 разів — ніж на сільське господарство.

Однак у фармацевтики є серйозні можливості для зростання. Поточні темпи зростання індустрії та прогнози зростання економіки дозволяють зробити висновок, що галузь продовжить рости. Крім того, відкритий ринок ЄС і націленість українських виробників на отримання сертифікатів GMP створюють можливості для експорту українських ліків в ЄС».

Завантажити інфографічний довідник «Фармацевтика України 2019» можна за посиланням: http://bit.ly/2QaB2Og

Про компанії

Top Lead – це контент-маркетингове агентство, яке пояснює складні речі простою мовою. Компанія допомагає клієнтам досягати своїх маркетингових цілей: показати експертизу, сформувати лояльну аудиторію і правильно спозиціонувати бренд.

Спеціалізація Top Lead – візуалізація даних: перетворюючи складні для розуміння дані в привабливу і зрозумілу інфографіку.

Компанія входить в рейтинг кращих контент-маркетингових агентств світу і єдина зі Східної Європи, що має міжнародну нагороду Content Marketing Awards.

ПрАТ «Фармацевтична фірма «Дарниця» – найбільший національний виробник лікарських засобів у натуральному об’ємі з часткою ринку 14,4%.

Компанія спеціалізується на виробництві твердих лікарських форм, розчинів для ін’єкцій в ампулах, крапель, м’яких лікарських форм, стерильних порошків для приготування розчинів для ін’єкцій та інфузійних розчинів.

Лідерство «Фармацевтичної фірми «Дарниця» забезпечується використанням інноваційних технологій та обладнанням провідних світових виробників Glatt, Fette, GEA, Marchesini, IMA, Uhlmann, Steris, Dagard. Виробництво лікарських засобів відбувається у контрольованих умовах, відповідно до стандартів GMP. Портфель «Фармацевтичної фірми «Дарниця» включає близько 250 найменувань готових лікарських засобів 15 форм.

Стратегічними напрямками досліджень для Компанії є кардіологія, неврологія та пошук рішень для подолання проблем болю. «Фармацевтична фірма “Дарниця» експортує продукцію до 15 країн. У 2018 році «Дарниця» збільшила чистий прибуток на 31,3%, до 449,134 млн грн.

AEQUO – прогресивна українська юридична фірма з індустріальною спеціалізацією, яка об’єднує висококваліфікованих визнаних адвокатів. Пріоритетом роботи фірми є досягнення бізнес цілей своїх клієнтів. Значний галузевий досвід і глибоке розуміння бізнесу дозволяють фірмі розробляти інноваційні стратегії та ефективні рішення найбільш складних питань.

AEQUO надає комплексний юридичний супровід у таких сферах, як антимонопольне і конкурентне право, банківське та фінансове право, інтелектуальна власність, корпоративне та комерційне право, злиття та поглинання, оподаткування, вирішення спорів та міжнародний арбітраж, а також ринки капіталу.

AEQUO названа найінноваційнішою юридичною фірмою року в Україні за версією IFLR Europe Awards 2018, юридичною фірмою року в Росії, Україні та СНД за версією The Lawyer European Awards 2017 та однією з найінноваційніших юридичних фірм у Європі згідно з FT Innovative Lawyers 2015-2018.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: