fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Як вивести український імпорт з тіні?

14/ 06/ 2017
  «Сірий» імпорт набирає обертів в Україні: зростає кількість пропозицій придбати різноманітні товари на численних Інтернет-ресурсах – від продуктів та одягу до складної побутової техніки та автомобілів. Відсутність в українському законодавстві чіткого трактування принципу вичерпання прав на торговельну марку призводить до використання на практиці міжнародного принципу та фактичної неможливості доведення факту контрабанди. В результаті від такої ситуації програють всі: виробники через насиченість ринку не можуть розвивати свою мережу та контролювати якість товару, що продається під їхнім брендом; споживачі ризикують зіштовхнутися з сумнівною якістю придбаного в Інтернет-магазині товару та відсутністю сервісного обслуговування; держава ж недоотримує кошти в бюджет від реалізації офіційної продукції, а інвестиційна привабливість країни значно знижується. Саме тому Європейська Бізнес Асоціація підтримує впровадження в Україні національного принципу вичерпання прав (НП)* та проект Закону 5419 авторства Вікторії Пташник та інших народних депутатів. Зазначений проект Закону серед багатьох позитивних нововведень в сфері інтелектуальної власності передбачає і закріплення в законодавстві НП, який на практиці означає необхідність одержання дозволу від правовласника для здійснення імпорту та продажу в Україні товару, який був введений в обіг на території іншої держави. Такої ж позиції дотримується низка українських та міжнародних інституцій, зокрема впровадження національного принципу в Україні та законопроект 5419 підтримує Європейська Комісія. Позиція Асоціації щодо підтримки НП базується на наступних аргументах: Використання НП – досвід кращих міжнародних практик Національний принцип вводять держави, які дбають про свій внутрішній ринок. Наприклад, в Сполучених Штатах Америки фактично існує національний принцип, а в Європейському Союзі використовується регіональний принцип, який є національним в контексті єдиного ринку ЄС. Тобто, можна сказати, що в ЄС діє національний принцип, але так як митні кордони між країнами-членами ЄС фактично відсутні, він діє на цілий регіон. НП допоможе боротися з контрабандою та покращить інвестиційну привабливість країни Рітейлери та імпортери, які чесно та прозоро ведуть бізнес в Україні, розглядають НП як дієвий інструмент для боротьби з контрабандою. Сьогодні сам факт контрабанди після перетину кордону майже неможливо довести, тому НП може стати інструментом пост-аудиту, коли представники легального бізнесу зможуть самостійно моніторити ринок, доводити факти контрабанди та боротись з ними в судовому порядку. І навпаки, міжнародним принципом можуть зловживати контрабандисти, стверджуючи, що їхній товар зайшов в Україну легально. НП сприятиме розвитку чесної конкуренції Перш за все конкуренція має бути чесною, коли всі працюють в однакових умовах. А не коли конкурентні переваги створюються за рахунок несплачених податків та митних платежів до державного бюджету. НП в перспективі призведе до зниження вартості товарів НП не призведе до збільшення вартості легально ввезених товарів, які реалізуються в Україні, про що не раз повідомляли як офіційні імпортери, так і рітейлери, які прозоро ведуть бізнес в Україні. У той же час, збільшення легального ринку товарів в Україні, навпаки, призведе до зменшення собівартості імпортних товарів за рахунок ефекту масштабу. Зважаючи на те, що на вартість одиниці продукції суттєво впливає величина ринку, можна стверджувати, що підтримуючи впровадження міжнародного принципу, ми створюємо передумови для того, щоб офіційний товар, який завозиться в Україну з необхідними сертифікатами якості та підлягає гарантійному обслуговуванню, коштував у нас дорожче, ніж у сусідніх державах. В свою чергу, чим більший ринок – тим більша зацікавленість виробників у ньому. Чим більша зацікавленість – тим більший асортимент, більше сервісних центрів, більше товарів та менша ціна. * НП - національний принцип вичерпання прав - передбачає, що в разі першого введення товару в обіг під певною торговою маркою за межами території України, необхідний дозвіл власника торгової марки для реалізації даного товару в Україні.

«Сірий» імпорт набирає обертів в Україні: зростає кількість пропозицій придбати різноманітні товари на численних Інтернет-ресурсах – від продуктів та одягу до складної побутової техніки та автомобілів. Відсутність в українському законодавстві чіткого трактування принципу вичерпання прав на торговельну марку призводить до використання на практиці міжнародного принципу та фактичної неможливості доведення факту контрабанди.

В результаті від такої ситуації програють всі: виробники через насиченість ринку не можуть розвивати свою мережу та контролювати якість товару, що продається під їхнім брендом; споживачі ризикують зіштовхнутися з сумнівною якістю придбаного в Інтернет-магазині товару та відсутністю сервісного обслуговування; держава ж недоотримує кошти в бюджет від реалізації офіційної продукції, а інвестиційна привабливість країни значно знижується.

Саме тому Європейська Бізнес Асоціація підтримує впровадження в Україні національного принципу вичерпання прав (НП)* та проект Закону 5419 авторства Вікторії Пташник та інших народних депутатів. Зазначений проект Закону серед багатьох позитивних нововведень в сфері інтелектуальної власності передбачає і закріплення в законодавстві НП, який на практиці означає необхідність одержання дозволу від правовласника для здійснення імпорту та продажу в Україні товару, який був введений в обіг на території іншої держави. Такої ж позиції дотримується низка українських та міжнародних інституцій, зокрема впровадження національного принципу в Україні та законопроект 5419 підтримує Європейська Комісія.

Позиція Асоціації щодо підтримки НП базується на наступних аргументах:

  1. Використання НП – досвід кращих міжнародних практик

Національний принцип вводять держави, які дбають про свій внутрішній ринок. Наприклад, в Сполучених Штатах Америки фактично існує національний принцип, а в Європейському Союзі використовується регіональний принцип, який є національним в контексті єдиного ринку ЄС. Тобто, можна сказати, що в ЄС діє національний принцип, але так як митні кордони між країнами-членами ЄС фактично відсутні, він діє на цілий регіон.

  1. НП допоможе боротися з контрабандою та покращить інвестиційну привабливість країни

Рітейлери та імпортери, які чесно та прозоро ведуть бізнес в Україні, розглядають НП як дієвий інструмент для боротьби з контрабандою. Сьогодні сам факт контрабанди після перетину кордону майже неможливо довести, тому НП може стати інструментом пост-аудиту, коли представники легального бізнесу зможуть самостійно моніторити ринок, доводити факти контрабанди та боротись з ними в судовому порядку. І навпаки, міжнародним принципом можуть зловживати контрабандисти, стверджуючи, що їхній товар зайшов в Україну легально.

  1. НП сприятиме розвитку чесної конкуренції

Перш за все конкуренція має бути чесною, коли всі працюють в однакових умовах. А не коли конкурентні переваги створюються за рахунок несплачених податків та митних платежів до державного бюджету.

  1. НП в перспективі призведе до зниження вартості товарів

НП не призведе до збільшення вартості легально ввезених товарів, які реалізуються в Україні, про що не раз повідомляли як офіційні імпортери, так і рітейлери, які прозоро ведуть бізнес в Україні. У той же час, збільшення легального ринку товарів в Україні, навпаки, призведе до зменшення собівартості імпортних товарів за рахунок ефекту масштабу. Зважаючи на те, що на вартість одиниці продукції суттєво впливає величина ринку, можна стверджувати, що підтримуючи впровадження міжнародного принципу, ми створюємо передумови для того, щоб офіційний товар, який завозиться в Україну з необхідними сертифікатами якості та підлягає гарантійному обслуговуванню, коштував у нас дорожче, ніж у сусідніх державах. В свою чергу, чим більший ринок – тим більша зацікавленість виробників у ньому. Чим більша зацікавленість – тим більший асортимент, більше сервісних центрів, більше товарів та менша ціна.

* НП – національний принцип вичерпання прав – передбачає, що в разі першого введення товару в обіг під певною торговою маркою за межами території України, необхідний дозвіл власника торгової марки для реалізації даного товару в Україні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: