fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Гаряча податкова осінь 2021 (законопроект 5600 перспективи та реальність)

14/ 09/ 2021
  Законопроєкт №5600 щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень викликав неабиякий резонанс у суспільстві.  Так, представники Європейської Бізнес Асоціації та інших бізнес-спільнот неодноразово зверталися з численними листами й заявами до народних депутатів та органів державної влади з проханням не підтримувати законопроєкт №5600 та провести ґрунтовні обговорення з бізнесом. Адже на переконання бізнесу, запропоновані Урядом заходи у період економічної кризи здатні лише поглибити кризові явища в економіці України, сприяють посиленню фіскального тиску на сумлінний бізнес і створюють підґрунтя для свавілля податкових органів. 14 вересня 2021 року під час зустрічі Фінансово-податкового комітету з Асоціацією в Одесі задля того, аби підготувати наші компанії ми поговорили про головні нововведення законопроекту №5600. Так,  спікерами та експертами ми запросили спеціалістів з податкового законодавства AC Crowe Ukraine. Зокрема, Леонід Карпов, партнер AC Crowe Ukraine, податки та ТЦУ та Тетяна Потопальська,  Асоційований партнер AC Crowe Ukraine, експерт-аналітик з питань оподаткування розповіли про кардинальні зміни в адмініструванні податків, податковий  борг та наслідки його наявності, повноваження контролюючих органів, штрафи та інші важливі нюанси, що торкнулися податку на прибуток, податку на додану вартість та акцизного податку. Також окрему увагу приділили змінам у ліцензуванні відповідно до Закону № 481, дізналися про розширення підстав для анулювання ліцензій, податок на доходи фізичних осіб, обговорили податкові зміни у сфері екології. Проєкт №5600 переповнений розширенням повноважень і прав контролюючих органів та збільшенням штрафів для бізнесу, зокрема: контролюючі органи отримують право на письмовий запит про подання інформації не за умови виявлення фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства (чинна норма), а лише за наявності фактів, що можуть свідчити про такі порушення. На будь-які підозри податківців платникам податків потрібно буде відповідати письмово та нести адміністративний тягар; процедури встановлення місцевих податків і зборів з боку сільських, селищних, міських рад і рад об’єднаних територіальних громад виводяться з-під дії базового закону 1160 щодо регуляторної політики та регуляторної діяльності; приховане збільшення штрафів за порушення строків реєстрації податкових накладних (ПН/РК) у Єдиному реєстрі податкових накладних шляхом утискання строків, за які передбачено найбільші розміри штрафів (40% і 50% від суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/РК): у першому випадку строки змінено в діапазоні від 61 до 180 календарних днів (чинна норма – до 365 днів), у другому – при порушенні більше ніж на 180 днів (чинна норма – на 366 і більше календарних днів); скарга платника податку щодо визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-рішення про донарахування податків і штрафів стає підставою для податкової застави. Тобто хоча податкові зобов’язання є неузгодженими, а платник вважає свої права порушеними та захищається, податківці отримують право на блокування його активів. Дякуємо спікерам за змістовні виступи, які допоможуть компаніям краще розібратися у новелах податкового законодавства і підготуватися до цих змін!

Законопроєкт №5600 щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень викликав неабиякий резонанс у суспільстві.  Так, представники Європейської Бізнес Асоціації та інших бізнес-спільнот неодноразово зверталися з численними листами й заявами до народних депутатів та органів державної влади з проханням не підтримувати законопроєкт №5600 та провести ґрунтовні обговорення з бізнесом. Адже на переконання бізнесу, запропоновані Урядом заходи у період економічної кризи здатні лише поглибити кризові явища в економіці України, сприяють посиленню фіскального тиску на сумлінний бізнес і створюють підґрунтя для свавілля податкових органів.

14 вересня 2021 року під час зустрічі Фінансово-податкового комітету з Асоціацією в Одесі задля того, аби підготувати наші компанії ми поговорили про головні нововведення законопроекту №5600. Так,  спікерами та експертами ми запросили спеціалістів з податкового законодавства AC Crowe Ukraine.

Зокрема, Леонід Карпов, партнер AC Crowe Ukraine, податки та ТЦУ та Тетяна Потопальська,  Асоційований партнер AC Crowe Ukraine, експерт-аналітик з питань оподаткування розповіли про кардинальні зміни в адмініструванні податків, податковий  борг та наслідки його наявності, повноваження контролюючих органів, штрафи та інші важливі нюанси, що торкнулися податку на прибуток, податку на додану вартість та акцизного податку. Також окрему увагу приділили змінам у ліцензуванні відповідно до Закону № 481, дізналися про розширення підстав для анулювання ліцензій, податок на доходи фізичних осіб, обговорили податкові зміни у сфері екології.

Проєкт №5600 переповнений розширенням повноважень і прав контролюючих органів та збільшенням штрафів для бізнесу, зокрема:

  • контролюючі органи отримують право на письмовий запит про подання інформації не за умови виявлення фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства (чинна норма), а лише за наявності фактів, що можуть свідчити про такі порушення. На будь-які підозри податківців платникам податків потрібно буде відповідати письмово та нести адміністративний тягар;
  • процедури встановлення місцевих податків і зборів з боку сільських, селищних, міських рад і рад об’єднаних територіальних громад виводяться з-під дії базового закону 1160 щодо регуляторної політики та регуляторної діяльності;
  • приховане збільшення штрафів за порушення строків реєстрації податкових накладних (ПН/РК) у Єдиному реєстрі податкових накладних шляхом утискання строків, за які передбачено найбільші розміри штрафів (40% і 50% від суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/РК): у першому випадку строки змінено в діапазоні від 61 до 180 календарних днів (чинна норма – до 365 днів), у другому – при порушенні більше ніж на 180 днів (чинна норма – на 366 і більше календарних днів);
  • скарга платника податку щодо визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-рішення про донарахування податків і штрафів стає підставою для податкової застави. Тобто хоча податкові зобов’язання є неузгодженими, а платник вважає свої права порушеними та захищається, податківці отримують право на блокування його активів.

Дякуємо спікерам за змістовні виступи, які допоможуть компаніям краще розібратися у новелах податкового законодавства і підготуватися до цих змін!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: