fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

ЕВА виступає проти штучного регулювання зовнішньоекономічної діяльності

25/ 06/ 2020
  У травні у Верховній Раді було зареєстровано законопроєкт № 3444[1], яким пропонується уповноважити Уряд здійснювати регулювання зовнішньоекономічної діяльності аж до її обмеження або повної заборони. Такі ініціативи викликають занепокоєння серед спільноти Асоціації, зокрема компаній-імпортерів, які сплачують сотні мільйонів податків та створюють тисячі робочих місць в Україні. У січні-квітні 2020 року через вплив пандемії коронавірусу падіння імпорту склало 9,3%[2]. На цьому фоні спроби ще більше обмежити діяльність імпортерів, виглядають, як мінімум, недоречно та суперечать принципу рівності правил гри на ринку. Можливість заборони чи обмеження імпорту, яка встановлюється законопроєктом, фактично нівелює основний принцип свободи зовнішньоекономічного підприємництва, який гарантується основним Законом України – Конституцією, а також Законом України «Про зовнішньоекономічну діяльність». Законопроєкт № 3444 не обмежує перелік таких санкцій, що можуть застосовуватись Урядом, а також не встановлює чіткі умови та підстави їх введення, строки дії, порядок продовження чи скасування. Так наразі незрозуміло, серед цих заходів буде квотування, встановлення додаткового мита, ліцензування чи якісь інші нетарифні обмеження, на які сфери можуть поширюватись ці регуляції та з яких причин, тощо. Більше того, можливість оскаржити рішення Уряду у судовому порядку для компаній не передбачена. Все це надає Кабінету Міністрів суттєві повноваження щодо впливу на зовнішньоекономічну діяльність. Також представники бізнесу переконані, що перед застосуванням будь-яких обмежень необхідно проаналізувати потенціал вітчизняного виробництва та можливість імпортозаміщення без завдання шкоди для інших суб’єктів господарювання. Світлана Михайловська. Заступник директора Європейської Бізнес Асоціації. Найбільшу стурбованість викликає відсутність конкретики у даному законопроєкті. Бізнес не розуміє, що саме, наскільки та з яких причин зможе забороняти чи обмежувати Кабмін у контексті зовнішньоекономічної діяльності. До того ж, як учасник СОТ, Україна зобов’язана дотримуватись положень багатосторонніх торгових угод, які дають чіткий вичерпний перелік обставин для введення державою обмежувальних заходів. Отже, необхідно ставитись дуже виважено як з точки зору наших зовнішніх зобов’язань, так і з точки зору внутрішньої економічної ситуації. Варто не забувати про національних виробників, які залежать від певної імпортної продукції й сировини, та про ряд іноземних компаній, які вже збудували в Україні власні виробничі потужності і паралельно також продовжують і імпортну діяльність. Тож необдумані рішення щодо її обмеження можуть негативно відобразитися на настроях іноземних інвесторів. Європейська Бізнес Асоціація закликає народних депутатів не ставити під загрозу свободу підприємництва в Україні та не підтримувати законопроєкт №3444,  реалізація якого може суттєво ускладнити діяльність компаній-імпортерів та нанести шкоду економіці України. Водночас, якщо, на думку влади, деякі сфери потребують додаткового регулювання, бізнес готовий сідати за стіл переговорів та дискутувати про можливі варіанти врегулювання ситуації, однак, маючи конкретну аналітику та дані від органів влади, чого також бракує законопроєкту. Наразі ж недопустимо вводити жорсткі обмеження, які не мають під собою міцного фундаменту, проте суттєво вплинуть на розвиток бізнесу в країні.   [1] http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=68769 [2] http://www.ukrstat.gov.ua/express/expr2020/06/70.pdf  

У травні у Верховній Раді було зареєстровано законопроєкт № 3444[1], яким пропонується уповноважити Уряд здійснювати регулювання зовнішньоекономічної діяльності аж до її обмеження або повної заборони.

Такі ініціативи викликають занепокоєння серед спільноти Асоціації, зокрема компаній-імпортерів, які сплачують сотні мільйонів податків та створюють тисячі робочих місць в Україні. У січні-квітні 2020 року через вплив пандемії коронавірусу падіння імпорту склало 9,3%[2]. На цьому фоні спроби ще більше обмежити діяльність імпортерів, виглядають, як мінімум, недоречно та суперечать принципу рівності правил гри на ринку.

Можливість заборони чи обмеження імпорту, яка встановлюється законопроєктом, фактично нівелює основний принцип свободи зовнішньоекономічного підприємництва, який гарантується основним Законом України – Конституцією, а також Законом України «Про зовнішньоекономічну діяльність».

Законопроєкт № 3444 не обмежує перелік таких санкцій, що можуть застосовуватись Урядом, а також не встановлює чіткі умови та підстави їх введення, строки дії, порядок продовження чи скасування. Так наразі незрозуміло, серед цих заходів буде квотування, встановлення додаткового мита, ліцензування чи якісь інші нетарифні обмеження, на які сфери можуть поширюватись ці регуляції та з яких причин, тощо. Більше того, можливість оскаржити рішення Уряду у судовому порядку для компаній не передбачена. Все це надає Кабінету Міністрів суттєві повноваження щодо впливу на зовнішньоекономічну діяльність.

Також представники бізнесу переконані, що перед застосуванням будь-яких обмежень необхідно проаналізувати потенціал вітчизняного виробництва та можливість імпортозаміщення без завдання шкоди для інших суб’єктів господарювання.

Світлана Михайловська Заступник директора Європейської Бізнес Асоціації
Найбільшу стурбованість викликає відсутність конкретики у даному законопроєкті. Бізнес не розуміє, що саме, наскільки та з яких причин зможе забороняти чи обмежувати Кабмін у контексті зовнішньоекономічної діяльності. До того ж, як учасник СОТ, Україна зобов’язана дотримуватись положень багатосторонніх торгових угод, які дають чіткий вичерпний перелік обставин для введення державою обмежувальних заходів. Отже, необхідно ставитись дуже виважено як з точки зору наших зовнішніх зобов’язань, так і з точки зору внутрішньої економічної ситуації. Варто не забувати про національних виробників, які залежать від певної імпортної продукції й сировини, та про ряд іноземних компаній, які вже збудували в Україні власні виробничі потужності і паралельно також продовжують і імпортну діяльність. Тож необдумані рішення щодо її обмеження можуть негативно відобразитися на настроях іноземних інвесторів.

Європейська Бізнес Асоціація закликає народних депутатів не ставити під загрозу свободу підприємництва в Україні та не підтримувати законопроєкт №3444,  реалізація якого може суттєво ускладнити діяльність компаній-імпортерів та нанести шкоду економіці України. Водночас, якщо, на думку влади, деякі сфери потребують додаткового регулювання, бізнес готовий сідати за стіл переговорів та дискутувати про можливі варіанти врегулювання ситуації, однак, маючи конкретну аналітику та дані від органів влади, чого також бракує законопроєкту. Наразі ж недопустимо вводити жорсткі обмеження, які не мають під собою міцного фундаменту, проте суттєво вплинуть на розвиток бізнесу в країні.

 

[1] http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=68769

[2] http://www.ukrstat.gov.ua/express/expr2020/06/70.pdf

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: