fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Європейська Бізнес Асоціація просить відхилити законопроект №7115

03/ 10/ 2017
  Народні депутати України пропонують внести ряд змін до перехідних положень ПКУ, що стосуються порядку зупинення реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування. Ці зміни закріплені у законопроекті №7115, зареєстрованому у ВРУ 15 вересня 2017 року. Компанії-члени Асоціації високо цінують зусилля Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики, спрямовані на покращення умов ведення бізнесу, а також захист інтересів добросовісних платників податків. Комітет неодноразово демонстрував свою наполегливість та своєчасність реагування у напрямку адресування проблемних питань, з якими стикаються представники бізнесу. Однак, проаналізувавши документ, вважаємо, що його прийняття не є доцільним через низку причин. Дійсно, проблема з блокуванням реєстрації податкових накладних мала місце, і особливо гостро про це повідомляли наші компаній влітку. Разом з тим, варто зазначити, що проблема здебільшого вже вирішена, тому актуальність законопроекту, на нашу думку, сьогодні вже невисока. Ряд компаній, не дивлячись на певні складнощі процесу, все одно заявляють про те, що запроваджена система дає їм прозорий механізм реалізації законного права на відшкодування ПДВ, і вони не бажають повертатися до «ручного» механізму. До того ж, законопроект порушує принцип стабільності податкового законодавства, згідно з яким зміни, котрі стосуються порядку обчислення і сплати податків, не можуть вноситися пізніше як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду. У пояснювальній записці законопроекту йдеться про застосовування тестового режиму зупинки реєстрації податкових накладних до прийняття законопроекту, розробленого Урядом. Таким чином, законопроект №7115 не сприятиме покращенню процедури адміністрування ПДВ, а лише тимчасово змінить чинні норми податкового законодавства. Платники податку вимушені будуть двічі адаптуватися до змін (перший раз – у разі прийняття законопроекту №7115, другий раз – після розробки нових норм Урядом). До того ж, автори законопроекту не надають належне економічне обґрунтування необхідності внесення таких змін, зокрема не досліджено можливий негативний вплив на обсяги сплати податків. Призупинення дії норм щодо безумовності податкового кредиту означатиме фактично повернення солідарної відповідальності платників податків за будь-які порушення по ланцюгу постачання, що може призвести до збільшення випадків невідшкодування ПДВ добросовісним платникам податків та адміністративних і судових оскаржень. Експерти Асоціації висловлюють занепокоєння, що надання ДФС повноважень щодо зупинки податкових накладних без урахування встановлених законодавством критеріїв ризику фактично повертає механізм, який несе значні корупційні ризики. Зміни до порядку реєстрації податкових накладних призведуть до необхідності документальних перевірок заявлених до відшкодування сум, що несе ризики зловживань зі сторони контролюючих органів та фактично скасовує автоматичне відшкодування. За даними ДФС, надходження ПДВ з моменту запровадження СМКОР збільшилися приблизно на 3 млрд гривень, що може свідчити про зменшення обсягів ухилення від оподаткування завдяки роботі нової системи. Саме тому ми вважаємо, що замість повернення до роботи системи в тестовому режимі, як пропонує законопроект №7115, варто доопрацьовувати механізм роботи СМКOР в режимі реального часу. Асоціація готова активно долучатися до роботи над удосконаленням системи, щоб забезпечити її повноцінне та більш ефективне функціонування. Асоціація вже направила відповідне офіційне звернення з проханням відхилити законопроект №7115 та сподівається, що народні депутати прислухаються до думки бізнесу.

Народні депутати України пропонують внести ряд змін до перехідних положень ПКУ, що стосуються порядку зупинення реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування. Ці зміни закріплені у законопроекті №7115, зареєстрованому у ВРУ 15 вересня 2017 року.

Компанії-члени Асоціації високо цінують зусилля Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики, спрямовані на покращення умов ведення бізнесу, а також захист інтересів добросовісних платників податків. Комітет неодноразово демонстрував свою наполегливість та своєчасність реагування у напрямку адресування проблемних питань, з якими стикаються представники бізнесу.

Однак, проаналізувавши документ, вважаємо, що його прийняття не є доцільним через низку причин. Дійсно, проблема з блокуванням реєстрації податкових накладних мала місце, і особливо гостро про це повідомляли наші компаній влітку. Разом з тим, варто зазначити, що проблема здебільшого вже вирішена, тому актуальність законопроекту, на нашу думку, сьогодні вже невисока. Ряд компаній, не дивлячись на певні складнощі процесу, все одно заявляють про те, що запроваджена система дає їм прозорий механізм реалізації законного права на відшкодування ПДВ, і вони не бажають повертатися до «ручного» механізму.

До того ж, законопроект порушує принцип стабільності податкового законодавства, згідно з яким зміни, котрі стосуються порядку обчислення і сплати податків, не можуть вноситися пізніше як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду.

У пояснювальній записці законопроекту йдеться про застосовування тестового режиму зупинки реєстрації податкових накладних до прийняття законопроекту, розробленого Урядом. Таким чином, законопроект №7115 не сприятиме покращенню процедури адміністрування ПДВ, а лише тимчасово змінить чинні норми податкового законодавства. Платники податку вимушені будуть двічі адаптуватися до змін (перший раз – у разі прийняття законопроекту №7115, другий раз – після розробки нових норм Урядом). До того ж, автори законопроекту не надають належне економічне обґрунтування необхідності внесення таких змін, зокрема не досліджено можливий негативний вплив на обсяги сплати податків.

Призупинення дії норм щодо безумовності податкового кредиту означатиме фактично повернення солідарної відповідальності платників податків за будь-які порушення по ланцюгу постачання, що може призвести до збільшення випадків невідшкодування ПДВ добросовісним платникам податків та адміністративних і судових оскаржень.

Експерти Асоціації висловлюють занепокоєння, що надання ДФС повноважень щодо зупинки податкових накладних без урахування встановлених законодавством критеріїв ризику фактично повертає механізм, який несе значні корупційні ризики. Зміни до порядку реєстрації податкових накладних призведуть до необхідності документальних перевірок заявлених до відшкодування сум, що несе ризики зловживань зі сторони контролюючих органів та фактично скасовує автоматичне відшкодування.

За даними ДФС, надходження ПДВ з моменту запровадження СМКОР збільшилися приблизно на 3 млрд гривень, що може свідчити про зменшення обсягів ухилення від оподаткування завдяки роботі нової системи. Саме тому ми вважаємо, що замість повернення до роботи системи в тестовому режимі, як пропонує законопроект №7115, варто доопрацьовувати механізм роботи СМКOР в режимі реального часу. Асоціація готова активно долучатися до роботи над удосконаленням системи, щоб забезпечити її повноцінне та більш ефективне функціонування.

Асоціація вже направила відповідне офіційне звернення з проханням відхилити законопроект №7115 та сподівається, що народні депутати прислухаються до думки бізнесу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: