fbpx

Відкритий лист Асоціації щодо напрацювання механізмів референтного ціноутворення та реімбурсації

09/ 02/ 2017

Бізнес-спільнота з розумінням ставиться до складної ситуації із забезпеченням безперервного постачання ліків, що склалася у зв’язку із запровадженням в Україні механізму референтного ціноутворення на лікарські засоби з 1 січня 2017 року, та відповідні дії щодо її врегулювання.

Наразі залишається менше двох місяців для напрацювання та затвердження якісних механізмів референтного ціноутворення та реімбурсації, аби їх впровадження призвело до збільшення економічної доступності ліків для пацієнтів, за умови відсутності ризиків щодо їх фізичної доступності. Розроблений та затверджений до 1 квітня 2017 року механізм реімбурсації має гарантувати ефективні витрати коштів у сумі 500 млн грн, виділених з державного бюджету , яких має вистачити до кінця року для відшкодування вартості певних ліків населенню України за трьома нозологіями (серцево-судинні захворювання, цукровий діабет II типу, бронхіальна астма) відповідно до встановленого переліку, що складається з 21 МНН (міжнародної непатентованої назви) (надалі – Перелік 21 МНН).

Вважаємо, що започатковуючи в Україні нове державне цінове регулювання та реімбурсацію певних ліків, доцільно враховувати механізми і досвід їх запровадження в країнах ЄС, де відшкодування вартості ліків населенню є стандартною багаторічною практикою. Зокрема, ми вважаємо, що:

  1. Реферування цін на лікарські засоби має здійснюватися за торговою назвою, формою випуску, дозуванням та розміром упаковки, що передбачено Stock Keeping Unit та запроваджено в 5 обраних для України референтних країнах.
  2. Повинна бути забезпечена добровільна участь виробників у програмі реімбурсації. Державне регулювання цін має поширюватись лише на ті лікарські засоби з Переліку 21 МНН, що включені в програму реімбурсації за рішенням виробника.
  3. Має бути забезпечена можливість придбання пацієнтами будь-яких лікарських засобів з Переліку 21 МНН також і за власний кошт, у разі, якщо їх вартість не відшкодовуватиметься державою. Повинна бути забезпечена наявність лікарських засобів у вільному обігу, якщо їх ціна перевищує рівень відшкодування.

Бізнес-спільнота наголошує на необхідності розробки якісних механізмів референтного ціноутворення та реімбурсації із залученням професійної спільноти на платформі Міністерства охорони здоров’я України. Крім того, ми вважаємо за потрібне внести зміни до Постанови КМУ №862 та Постанови КМУ «Про запровадження відшкодування вартості лікарських засобів» №863 від 9 листопада 2016 року, якими передбачити добровільну участь суб’єктів ринку в реімбурсації та можливість вільного обігу лікарських засобів.

Представники Комітету з охорони здоров’я Асоціації сподіваються на щонайшвидше опрацювання цього важливого для України питання, аби до 1 квітня 2017 року державні органи і суб’єкти ринку були впевнені у відсутності перешкод для запровадження відшкодування амбулаторного споживання ліків для пацієнтів та негативних наслідків щодо їх відсутності на полицях аптек.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: