fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Електронний підпис як один з інструментів діджиталізації роботи МСБ

02/ 11/ 2021
  Уве Поом. Операційний директор в SupplierPlus Group - естонська компанія, що розробила факторингову B2B платформу та на даний час почала свою роботу в Україні. Діджиталізація в наш час - це вже не майбутнє, а реальність, яка стає все більш популярною і допомагає спростити наше життя. По суті діджиталізація - це цифрова трансформація різноманітних процесів в житті та роботі людини. Наразі всі наші щоденні справи ми можемо здійснити онлайн, наприклад зробити покупки в інтернеті, отримати консультацію лікаря онлайн, і дуже багато інших справ, які ми можемо здійснити, маючи при собі свій ноутбук, або телефон та підключення до інтернету. 2020 рік разом з кризою COVID-19 змусив багатьох змістити свій бізнес онлайн - важливі перемовини тепер відбуваються за допомогою онлайн сервісів (Zoom, Google Meets і т.д), в той час, як різні документи, від інвойсів до багатомільйонних контрактів тепер можуть бути підписані за допомогою електронних підписів. У цій статті я б хотів більш детально розповісти про електронні підписи та як вони можуть оптимізувати роботу малих та середніх підприємств в Україні. Наприклад, в Естонії, де я живу, цифровий підпис - це невідємна частина життя кожної людини. Уряд сертифікує цифрові підписи майже 20 років, і такий підпис живе у вашому мобільному телефоні, а також у вашому посвідченні особи. Ви можете підписати абсолютно будь-що в інтернеті (окрім свідоцтв про шлюб та розлучення, що, як правило, не потрібно вашим діловим партнерам). В Україні таке поняття, як електронний підпис, зявилося не так давно. У 2018 році вийшов Закон Про електронний цифровий підпис, який започаткував нову еру електронних підписів, допомагаючи при цьому спростити роботу багатьом бізнесам. В Україні наразі існує два види електронного підпису: удосконалений електронний підпис (УЕП) та кваліфікований електронний підпис (КЕП). УЕП безпечно використовувати у довгострокових ділових відносинах, де підписанти вже перевірені фізично чи цифровим способом, і ризик крадіжки особистих даних низький. Його можна “носити з собою” - наприклад на флешці. Однак, одним великим недоліком УЕП в Україні є питання єдиного контролю над ключем - якщо хтось скопіює файл приватного ключа і якось дізнається ваш пароль до підпису - така людина зможе використати ваш підпис, тобто підробити його. Це головна причина, чому більшість приватних ключів, виданих в Україні, не можна назвати кваліфікованими електронними підписами. Кваліфікований електронний підпис - це next level. Такий підпис вважається більш захищеним, і  використовується в ситуаціях, які потребують підвищеного захисту. Він видається на спеціальних хмарах або токенах. Сам підпис повинен бути створений за допомогою пристрою створення кваліфікованого підпису, який своєю чергою відповідає за кваліфікацію цифрового підпису спеціальним програмним та апаратним забезпеченням. Найважливіший аспект кваліфікованого електронного підпису полягає в тому, що він юридично дорівнює живому підпису, і суди в разі будь-яких суперечок зможуть признати такий підпис. Різні інші типи електронних підписів мають подібну юридичну силу, але лише за умови, що контрагенти чітко погодились використовувати такі підписи у рамковій угоді. Як МСБ може оптимізувати свою роботу за допомогою КЕП?. Почнемо від найпростішого - вам потрібно дуже швидко підписати контракт, але ваш партнер знаходиться на іншому кінці світу. Реальність 2021 - кордони закриті,  відправлення поштою займе 3-5 днів, а контракт має бути підписаний сьогодні, бо інакше угоди не буде. На щастя, є КЕП: 5 хвилин і контракт підписаний обидвома сторонами! За допомогою КЕП організації та компанії можуть налагодити обмін юридично важливими електронними документами. Такий обмін має істотні переваги перед паперовою формою: Це в першу чергу швидкий обмін документами, що дозволяє прискорити бізнес-процеси компаній, що в свою чергу збільшує швидкість обороту грошових коштів, тобто дозволяє більше заробити за той же самий період часу - тобто не потрібно чекати всі ці папірці, які необхідно підписати та надіслати назад; електронна форма документів полегшує процедуру їх обробки і дозволяє її істотно автоматизувати, що позитивно впливає на швидкість цих робіт в цілому. Сподіваюсь, що Україна буде далі розвиватись в цьому напрямку та багато нових стартапів та бізнесів, що розвиваються зможуть відчути на собі всі переваги цього напрямку діджиталізації.

Уве Поом

Операційний директор в SupplierPlus Group - естонська компанія, що розробила факторингову B2B платформу та на даний час почала свою роботу в Україні.

Діджиталізація в наш час – це вже не майбутнє, а реальність, яка стає все більш популярною і допомагає спростити наше життя. По суті діджиталізація – це цифрова трансформація різноманітних процесів в житті та роботі людини. Наразі всі наші щоденні справи ми можемо здійснити онлайн, наприклад зробити покупки в інтернеті, отримати консультацію лікаря онлайн, і дуже багато інших справ, які ми можемо здійснити, маючи при собі свій ноутбук, або телефон та підключення до інтернету. 2020 рік разом з кризою COVID-19 змусив багатьох змістити свій бізнес онлайн – важливі перемовини тепер відбуваються за допомогою онлайн сервісів (Zoom, Google Meets і т.д), в той час, як різні документи, від інвойсів до багатомільйонних контрактів тепер можуть бути підписані за допомогою електронних підписів.

У цій статті я б хотів більш детально розповісти про електронні підписи та як вони можуть оптимізувати роботу малих та середніх підприємств в Україні. Наприклад, в Естонії, де я живу, цифровий підпис – це невід’ємна частина життя кожної людини. Уряд сертифікує цифрові підписи майже 20 років, і такий підпис “живе” у вашому мобільному телефоні, а також у вашому посвідченні особи. Ви можете підписати абсолютно будь-що в інтернеті (окрім свідоцтв про шлюб та розлучення, що, як правило, не потрібно вашим діловим партнерам).

В Україні таке поняття, як електронний підпис, з’явилося не так давно. У 2018 році вийшов Закон Про електронний цифровий підпис, який започаткував нову еру електронних підписів, допомагаючи при цьому спростити роботу багатьом бізнесам. В Україні наразі існує два види електронного підпису: удосконалений електронний підпис (УЕП) та кваліфікований електронний підпис (КЕП). УЕП безпечно використовувати у довгострокових ділових відносинах, де підписанти вже перевірені фізично чи цифровим способом, і ризик крадіжки особистих даних низький. Його можна “носити з собою” – наприклад на флешці. Однак, одним великим недоліком УЕП в Україні є питання єдиного контролю над ключем – якщо хтось скопіює файл приватного ключа і якось дізнається ваш пароль до підпису – така людина зможе використати ваш підпис, тобто “підробити” його. Це головна причина, чому більшість приватних ключів, виданих в Україні, не можна назвати кваліфікованими електронними підписами.

Кваліфікований електронний підпис – це next level. Такий підпис вважається більш захищеним, і  використовується в ситуаціях, які потребують підвищеного захисту. Він видається на спеціальних хмарах або токенах. Сам підпис повинен бути створений за допомогою пристрою створення кваліфікованого підпису, який своєю чергою відповідає за кваліфікацію цифрового підпису спеціальним програмним та апаратним забезпеченням.

Найважливіший аспект кваліфікованого електронного підпису полягає в тому, що він юридично дорівнює “живому” підпису, і суди в разі будь-яких суперечок зможуть признати такий підпис. Різні інші типи електронних підписів мають подібну юридичну силу, але лише за умови, що контрагенти чітко погодились використовувати такі підписи у рамковій угоді.

Як МСБ може оптимізувати свою роботу за допомогою КЕП?

Почнемо від найпростішого – вам потрібно дуже швидко підписати контракт, але ваш партнер знаходиться на іншому кінці світу. Реальність 2021 – кордони закриті,  відправлення поштою займе 3-5 днів, а контракт має бути підписаний сьогодні, бо інакше угоди не буде. На щастя, є КЕП: 5 хвилин і контракт підписаний обидвома сторонами! За допомогою КЕП організації та компанії можуть налагодити обмін юридично важливими електронними документами. Такий обмін має істотні переваги перед паперовою формою:

  • Це в першу чергу швидкий обмін документами, що дозволяє прискорити бізнес-процеси компаній, що в свою чергу збільшує швидкість обороту грошових коштів, тобто дозволяє більше заробити за той же самий період часу – тобто не потрібно чекати всі ці папірці, які необхідно підписати та надіслати назад;
  • електронна форма документів полегшує процедуру їх обробки і дозволяє її істотно автоматизувати, що позитивно впливає на швидкість цих робіт в цілому.

Сподіваюсь, що Україна буде далі розвиватись в цьому напрямку та багато нових стартапів та бізнесів, що розвиваються зможуть відчути на собі всі переваги цього напрямку діджиталізації.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: