fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

EBA оприлюднила Білі книги в портовій та залізничній галузях

24/ 09/ 2019
  Стратегічні документи, що містять комплекс рішень та необхідних змін у портовій та залізничній галузях було підготовлено Комітетом з логістики та опубліковано на сайті Європейської Бізнес Асоціації. Ознайомитися з документами можна за посиланнями:  🚆 Біла книга залізничної галузі 🚢 Біла книга портової галузі Із часу підписання Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом в 2014 році у сфері інфраструктури було зроблено критично мало для цілей наближення законодавства України до відповідних норм ЄС з метою лібералізації, взаємного доступу на ринки та руху вантажів, що негативно впливає на розвиток галузі. Відтак, очікування бізнесу щодо роботи Верховної Ради нового скликання є дуже високими, перш за все, в частині прийняття ключових для розвитку вітчизняного транспорту та інфраструктури законів: «Про внутрішній водний транспорт», «Про залізничний транспорт», «Про концесію» та ряд інших. Окремої уваги потребує прийняття Закону та створення державного регулятора у сфері транспорту – Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту, існування якого передбачено законодавством, проте створення якого так і не було забезпечено. Залізнична галузь вже тривалий час потребує структурного реформування, імплементації норм відповідно до Угоди про Асоціацію, нової тарифної політики, вирішення проблемних питань операційної діяльності, а також державної підтримки. В першу чергу, бізнес-спільнота давно чекає на прийняття комплексного актуального нового закону про залізничний транспорт, який зокрема, має передбачати недискримінаційний доступ приватним локомотивам та вагонам до інфраструктури загального користування, а також виключення фактичного крос-субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних. Для портової галузі наразі існує гостра необхідність чіткого розмежування функцій ДП «АМПУ», Державної служби морського та річкового транспорту та Міністерства інфраструктури України. До того ж, Уряд має продовжити подальше приведення ставок портових зборів до економічно обґрунтованого рівня, співставного з іншими провідними країнами світу. За розрахунками Світового банку, портові збори в Україні повинні знизитися ще на 54% для приведення їх до конкурентного рівня з іншими портами, і цього буде достатньо для підтримки портової інфраструктури в належному стані. Бізнес також наполягає на цільовому використанні портових зборів, адже це чітко визначено Законом України «Про морські порти». Проте сьогодні це не завжди так, як-то спрямування частини канального збору на внутрішні водні шляхи або перерахування 10% корабельного збору на фінансування Морської пошуково-рятувальної служби України. В екологічній сфері було досягнуто ряд позитивних змін, як-то виключення контролю баластних вод та затвердження Порядку взаємодії ДП «АМПУ» та Державної екологічної інспекції в морських портах. Однак цих кроків не достатньо для визначення чітких правил гри як для бізнесу, так і для контролюючих органів. У цій сфері лишається ще багато завдань, включаючи необхідність докорінної зміни та реформування Державної екологічної інспекції. Ці та інші питання внесені до Білих книг, з описом проблеми, зазначенням її актуальності, шляхів вирішення та відповідальним органом. Сподіваємося, що опублікування даних документів потягне за собою подальшу результативну співпрацю з Урядом та Парламентом щодо прийняття важливих змін.

Стратегічні документи, що містять комплекс рішень та необхідних змін у портовій та залізничній галузях було підготовлено Комітетом з логістики та опубліковано на сайті Європейської Бізнес Асоціації. Ознайомитися з документами можна за посиланнями: 

🚆 Біла книга залізничної галузі

🚢 Біла книга портової галузі

Із часу підписання Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом в 2014 році у сфері інфраструктури було зроблено критично мало для цілей наближення законодавства України до відповідних норм ЄС з метою лібералізації, взаємного доступу на ринки та руху вантажів, що негативно впливає на розвиток галузі.

Відтак, очікування бізнесу щодо роботи Верховної Ради нового скликання є дуже високими, перш за все, в частині прийняття ключових для розвитку вітчизняного транспорту та інфраструктури законів: «Про внутрішній водний транспорт», «Про залізничний транспорт», «Про концесію» та ряд інших. Окремої уваги потребує прийняття Закону та створення державного регулятора у сфері транспорту – Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту, існування якого передбачено законодавством, проте створення якого так і не було забезпечено.

Залізнична галузь вже тривалий час потребує структурного реформування, імплементації норм відповідно до Угоди про Асоціацію, нової тарифної політики, вирішення проблемних питань операційної діяльності, а також державної підтримки.

В першу чергу, бізнес-спільнота давно чекає на прийняття комплексного актуального нового закону про залізничний транспорт, який зокрема, має передбачати недискримінаційний доступ приватним локомотивам та вагонам до інфраструктури загального користування, а також виключення фактичного крос-субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних.

Для портової галузі наразі існує гостра необхідність чіткого розмежування функцій ДП «АМПУ», Державної служби морського та річкового транспорту та Міністерства інфраструктури України.

До того ж, Уряд має продовжити подальше приведення ставок портових зборів до економічно обґрунтованого рівня, співставного з іншими провідними країнами світу. За розрахунками Світового банку, портові збори в Україні повинні знизитися ще на 54% для приведення їх до конкурентного рівня з іншими портами, і цього буде достатньо для підтримки портової інфраструктури в належному стані.

Бізнес також наполягає на цільовому використанні портових зборів, адже це чітко визначено Законом України «Про морські порти». Проте сьогодні це не завжди так, як-то спрямування частини канального збору на внутрішні водні шляхи або перерахування 10% корабельного збору на фінансування Морської пошуково-рятувальної служби України.

В екологічній сфері було досягнуто ряд позитивних змін, як-то виключення контролю баластних вод та затвердження Порядку взаємодії ДП «АМПУ» та Державної екологічної інспекції в морських портах. Однак цих кроків не достатньо для визначення чітких правил гри як для бізнесу, так і для контролюючих органів. У цій сфері лишається ще багато завдань, включаючи необхідність докорінної зміни та реформування Державної екологічної інспекції.

Ці та інші питання внесені до Білих книг, з описом проблеми, зазначенням її актуальності, шляхів вирішення та відповідальним органом. Сподіваємося, що опублікування даних документів потягне за собою подальшу результативну співпрацю з Урядом та Парламентом щодо прийняття важливих змін.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: