fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Європейська Бізнес Асоціація проаналізувала підвищення тарифів УЗ

21/ 09/ 2017
  Кабінетом Міністрів України було затверджено фінансовий план ПАТ «Укрзалізниця» на 2017 рік, в якому враховане підвищення тарифів на вантажні перевезення.  Лейтмотивом індексації є програма капітальних інвестицій. Відповідний проект наказу є на сайті Міністерства інфраструктури України та до 30 вересня триває публічне обговорення. Представники бізнесу - члени Європейської Бізнес Асоціації - проаналізували заявлені показники у фінплані УЗ та пропозиції довгострокової індексації тарифів. Висновки наступні: По-перше, потрібно брати до уваги економічні умови, в яких здійснюється підвищення тарифів. А саме, фінплан УЗ на 2017 рік затвердили лише в вересні 2017, коли фінансовий рік вже закінчується і підвищення тарифів не закладено до бюджетів компаній. Тому, зміни тарифів вбачаються реальними лише в новому звітному році після детального та прозорого обговорення. Тим більше, що проаналізувавши показники чистого прибутку прогнозованого на 3-й та 4-й квартали 2017 року, доходи від перевезень, операційні результати сегменту вантажних перевезень, можна зробити висновок, що виконання відповідного фінплану можливе за рахунок власних ресурсів УЗ, без підвищення тарифів. Окреме питання - це дотація пасажирських перевезень, збитки від яких складають приблизно 11 мільярдів гривень на рік та компенсуються виключно за рахунок вантажних перевезень. Норми ЗУ «Про ціни та ціноутворення» та ЗУ «Про залізничний транспорт», які передбачають відшкодування збитків за рахунок державного або місцевих бюджетів по факту не виконуються. Додатково, існує непрозорість певних процесів –  дані фінплану по собівартості тарифів не дають повного обсягу інформації для аналізу формування собівартості та витрат УЗ. Крім того, важливим питанням для власників приватних вагонів є дискримінаційні тарифи. А саме, коефіцієнт порожнього пробігу вагонів та вагонна складова, які мають бути однакові для всіх власників для виключення корупційної складової при розподілі вагонів. Що стосується довгострокової індексації тарифів, то будь-яка із запропонованих УЗ моделей може привести в окремі періоди до росту тарифів на 40% і більше. У разі їх схвалення, підвищення тарифів буде щороку автоматично закладатись до бюджету без жодного економічного обґрунтування. Бізнес наголошує на необхідності прозорого діалогу стосовно кожної пропозиції УЗ щодо підвищення тарифів. Отже, Європейська Бізнес Асоціація звертається до МІУ та УЗ з проханням не підвищувати тарифи на вантажні перевезення та розглянути і врахувати пропозиції представників бізнесу щодо врегулювання тарифів та довгострокової індексації.

Кабінетом Міністрів України було затверджено фінансовий план ПАТ «Укрзалізниця» на 2017 рік, в якому враховане підвищення тарифів на вантажні перевезення.  Лейтмотивом індексації є програма капітальних інвестицій. Відповідний проект наказу є на сайті Міністерства інфраструктури України та до 30 вересня триває публічне обговорення.

Представники бізнесу – члени Європейської Бізнес Асоціації – проаналізували заявлені показники у фінплані УЗ та пропозиції довгострокової індексації тарифів. Висновки наступні:

По-перше, потрібно брати до уваги економічні умови, в яких здійснюється підвищення тарифів. А саме, фінплан УЗ на 2017 рік затвердили лише в вересні 2017, коли фінансовий рік вже закінчується і підвищення тарифів не закладено до бюджетів компаній. Тому, зміни тарифів вбачаються реальними лише в новому звітному році після детального та прозорого обговорення. Тим більше, що проаналізувавши показники чистого прибутку прогнозованого на 3-й та 4-й квартали 2017 року, доходи від перевезень, операційні результати сегменту вантажних перевезень, можна зробити висновок, що виконання відповідного фінплану можливе за рахунок власних ресурсів УЗ, без підвищення тарифів.

Окреме питання – це дотація пасажирських перевезень, збитки від яких складають приблизно 11 мільярдів гривень на рік та компенсуються виключно за рахунок вантажних перевезень. Норми ЗУ «Про ціни та ціноутворення» та ЗУ «Про залізничний транспорт», які передбачають відшкодування збитків за рахунок державного або місцевих бюджетів по факту не виконуються.

Додатково, існує непрозорість певних процесів –  дані фінплану по собівартості тарифів не дають повного обсягу інформації для аналізу формування собівартості та витрат УЗ. Крім того, важливим питанням для власників приватних вагонів є дискримінаційні тарифи. А саме, коефіцієнт порожнього пробігу вагонів та вагонна складова, які мають бути однакові для всіх власників для виключення корупційної складової при розподілі вагонів.

Що стосується довгострокової індексації тарифів, то будь-яка із запропонованих УЗ моделей може привести в окремі періоди до росту тарифів на 40% і більше. У разі їх схвалення, підвищення тарифів буде щороку автоматично закладатись до бюджету без жодного економічного обґрунтування. Бізнес наголошує на необхідності прозорого діалогу стосовно кожної пропозиції УЗ щодо підвищення тарифів.

Отже, Європейська Бізнес Асоціація звертається до МІУ та УЗ з проханням не підвищувати тарифи на вантажні перевезення та розглянути і врахувати пропозиції представників бізнесу щодо врегулювання тарифів та довгострокової індексації.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: