fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Дискусія Асоціації у Дніпрі: COVID-19: Нова реальність для бізнесу

15/ 04/ 2020
  Вже місяць світ, країна та зокрема Дніпропетровський регіон живуть у нових умовах, з якими ми ніколи ще не стикались. COVID-19 має найсильніший вплив на світову економіку з часів світової кризи 2008 року, і до нової реальності має пристосовуватись кожен: від пересічного громадянина до могутньої корпорації. Компанії повідомляють про наступні фінансові наслідки обмежувальних заходів для їхнього бізнесу. Так, в Україні більшість компаній, а саме 70% опитаних ЕВА зазнали до 50% втрат від доходів, ще 18% повідомляють про 50-75% втрат, а 2% взагалі розглядають варіант закриття. Про збільшення ж доходів повідомляють 10% опитаних. У Дніпрі наразі бізнес також переживає нові умови для роботи. Компанії вже пристосувалися та мають свої стратегії та успішні практики. Артем Атанасов, топ-менеджер компанії Centravis Production Ukraine, провідного постачальника безшовних нержавіючих труб, прогнозує подальші серйозні випробування для сфери та спад замовлень на 20%. Це відбудеться через прямий вплив невизначеності, яка повязана з епідемією, а також падінням цін на нафту, що призведе до зниження інвестицій в нафтопереробну і нафтовидобувні галузі. На даний момент компанія працює в штатному режимі, завантаження – 90% від докризового. Підприємство максимально зберігає склад співробітників, для цього на деякий період знижує заробітну плату ТОП-менеджменту на 20-30% та приймає ряд рішень для скорочення поточних витрат. Співробітникам надано додаткове медичне страхування від COVID-19, на виробництві введено високий рівень захисту та санітарної безпеки. Суттєвою підтримкою стала фінансова допомога від торгових офісів Centravis у Швейцарії та Німеччині – близько 1 млн євро безвідсоткового безстрокового кредиту під державні гарантії. Ринок рітейл також переживає складні часи. Так, Дмитро Деревицький, Голова ради директорів Allo Group, з огляду на виклики та тенденції сьогодення, такі як обмеження свободи та пересування громадян, зміна соціальних навичок, розумне споживання, обережне витрачання грошей, зауважив, для того, аби збільшити ринкові перспективи компанії, гравці ринку мають адаптовувати свої товари до такого споживання та переглянути свої стратегії. «Алло»  вже потерпіли зміни: відбулось збільшення вартості операцій компанії у зв’язку з додатковими витратами на нові санітарні норми та транспортування співробітників до роботи, зниження середнього чеку. Виручка знизились швидше, ніж витрати. Планується скорочення 25% офісних співробітників і на 25% скорочення зарплати тим, які залишилися. При цьому, персоналу, який задіяний в роботі мережі, скорочення заробітної плати не стосуватиметься. Між тим, компанія прийняла рішення виплати кожному співробітнику 10 000 грн у разі захворювання на COVID-19. Серед усього, позитивним Дмитро Деревицький відмічає розвиток онлайн продажів та безконтактних платежів. Компанія запускає ряд ініціатив, які відповідають новим потребам споживачів: власний сервіс доставки до дому «Алло-Експрес», безкоштовна дезінфекція смартфонів клієнтів в магазинах, відео- консультація клієнтів Алло та інше. Алла Савченко, президент BDO Ukraine: «В BDO в Україні практика щорічного сценарного планування року, де ми розглядаємо принаймні 3 різних варіанти розвитку ситуації. Зараз ми вимушені робити перегляд сценаріїв іноді щотижня, в залежності від ситуації, що складається. Рекомендувала б орієнтуватися на якісні всесвітні джерела, наприклад, такі як звіт світового банку - World Economic Outlook. Їх прогнози досить оптимістичні. Базовий прогноз світової економіки в 2020: падіння на 3%, але при цьому планується зростання в 2021. Розвинені економіки впадуть на 6%, а Європа, що розвивається, на 5.2%. По Україні прогнозують падіння на 7,7% в цьому році і 3,6% в наступному за умови встановлення контролю над пандемією і співпраці з МВФ. Ризик, який ще варто розглянути особливо для середніх та великих підприємств – це питання кібербезпеки, кількість атак на критично важливі підприємства та їх наслідки». «Чи являється карантин форс-мажорною обставиною?» – питання, яке найчастіше задають клієнти юристам, відмічає Олександр Бондарчук, співвласник юридичного агентства «Абсолют». Визнання карантину форс-мажорною обставиною – дієвий механізм захисту бізнесу від сплати зайвих штрафів, що вимагає обов’язкового зв’язку між заходами щодо введення карантину і в конкретних випадках порушенням зобов’язання за конкретним договором. Карантин автоматично не звільняє від обов’язків та їх виконання. З моменту ж зняття карантину договір виконується у звичайному порядку і штрафні санкції будуть застосовуватись. Не дивлячись на карантин, компанія змогла розподілити роботу. З одного боку є різке уповільнення судової системи, що призвело до скорочення зайнятості судових юристів, а з іншого – чимало роботи, пов’язаної з активною роботою правоохоронних органів. Загалом активно ведуться он-лайн консультації. Тренди майбутнього в юридичній практиці: Розробка планів санації, не виключаючи банкрутство Прорахунок ризиків недружнього поглинання на основі прогнозованого поглинання та агресивних поглинань. Та є сфери, які, незважаючи на всі обставини, почуваються добре та навіть показують ріст. Так, Андрій Здесенко, власник корпорації «Біосфера», найбільшого в Україні виробника і дистриб’ютора товарів для дому та гігієни, відмітив певні позитивні зміни для свого бізнесу. Наразі «Біосфера» почала ще активніше, ніж коли-небудь, працювати на експорт. Все, що раніше було в планах та напрацюваннях, стало реалізовуватись: корпорація виробляє вкрай затребуваний сьогодні продукт, якого зараз не вистачає в світі – антибактеріальні серветки. З’явилась можливість заходити в балтійські, німецькі, італійські, британські мережі, частково на ринок США. З огляду на нові обставини, виробництво перебудовано відповідно до нових умов та потреб, з’явились нові продукти. Компанія випустила «Фрекен БОКс» - набір найнеобхідніших продуктів для дому та гігієни, який можна замовити онлайн на Rozеtka з безкоштовно юдоставкою до дверей завдяки «Новій пошті». Для корпорації  цінними є власні спеціалісти і втрачати їх вона не планує. Тим, хто працює «на передовій», заробітну плату збільшено до 50%. В той же час, є проблеми з сировиною, адже 80% її імпортується, й у зв’язку з карантинними заходами в світі, є великі перебої з постачанням. Дмитро Кисилевський, депутат ВР України, говорив про діяльність фонду «Відродження регіону», заснованого за ініціативи компанії «Інтерпайп» та за підтримки Дніпропетровської ОДА. Вже більше 6 млн грн зібрано за рахунок внесків від бізнесу, окрім виділених компанією «Інтерпайп» 2 млн дол та 35 млн грн, і на ці кошти постійно закуповують необхідне для медичних установ регіону. Також Дмитро говорив про заходи боротьби держави з COVID-19. Так, після затвердження бюджету створено фонд боротьби з коронавірусом в розмірі 65 млрд грн, виділено 30 млрд грн – для індексації пенсій та додаткових виплат пенсіонерам. Видозмінилась кредитна програма 579, її мета – продовжити видачу кредитів та рефінансування видачі кредитів мікро та малому бізнесу під 0%. Також в розробці ініціативи підтримки середнього бізнесу і промисловості. Від імені Дніпровського офісу Європейської Бізнес Асоціації дякуємо спікерам за цікавий діалог та корисні інсайти роботи бізнесу!

Вже місяць світ, країна та зокрема Дніпропетровський регіон живуть у нових умовах, з якими ми ніколи ще не стикались. COVID-19 має найсильніший вплив на світову економіку з часів світової кризи 2008 року, і до нової реальності має пристосовуватись кожен: від пересічного громадянина до могутньої корпорації.

Компанії повідомляють про наступні фінансові наслідки обмежувальних заходів для їхнього бізнесу. Так, в Україні більшість компаній, а саме 70% опитаних ЕВА зазнали до 50% втрат від доходів, ще 18% повідомляють про 50-75% втрат, а 2% взагалі розглядають варіант закриття. Про збільшення ж доходів повідомляють 10% опитаних.

У Дніпрі наразі бізнес також переживає нові умови для роботи. Компанії вже пристосувалися та мають свої стратегії та успішні практики.

Артем Атанасов, топ-менеджер компанії Centravis Production Ukraine, провідного постачальника безшовних нержавіючих труб, прогнозує подальші серйозні випробування для сфери та спад замовлень на 20%. Це відбудеться через прямий вплив невизначеності, яка пов’язана з епідемією, а також падінням цін на нафту, що призведе до зниження інвестицій в нафтопереробну і нафтовидобувні галузі.

На даний момент компанія працює в штатному режимі, завантаження – 90% від докризового. Підприємство максимально зберігає склад співробітників, для цього на деякий період знижує заробітну плату ТОП-менеджменту на 20-30% та приймає ряд рішень для скорочення поточних витрат. Співробітникам надано додаткове медичне страхування від COVID-19, на виробництві введено високий рівень захисту та санітарної безпеки. Суттєвою підтримкою стала фінансова допомога від торгових офісів Centravis у Швейцарії та Німеччині – близько 1 млн євро безвідсоткового безстрокового кредиту під державні гарантії.

Ринок рітейл також переживає складні часи. Так, Дмитро Деревицький, Голова ради директорів Allo Group, з огляду на виклики та тенденції сьогодення, такі як обмеження свободи та пересування громадян, зміна соціальних навичок, розумне споживання, обережне витрачання грошей, зауважив, для того, аби збільшити ринкові перспективи компанії, гравці ринку мають адаптовувати свої товари до такого споживання та переглянути свої стратегії.

«Алло»  вже потерпіли зміни: відбулось збільшення вартості операцій компанії у зв’язку з додатковими витратами на нові санітарні норми та транспортування співробітників до роботи, зниження середнього чеку. Виручка знизились швидше, ніж витрати. Планується скорочення 25% офісних співробітників і на 25% скорочення зарплати тим, які залишилися. При цьому, персоналу, який задіяний в роботі мережі, скорочення заробітної плати не стосуватиметься. Між тим, компанія прийняла рішення виплати кожному співробітнику 10 000 грн у разі захворювання на COVID-19.

Серед усього, позитивним Дмитро Деревицький відмічає розвиток онлайн продажів та безконтактних платежів. Компанія запускає ряд ініціатив, які відповідають новим потребам споживачів: власний сервіс доставки до дому «Алло-Експрес», безкоштовна дезінфекція смартфонів клієнтів в магазинах, відео- консультація клієнтів Алло та інше.

Алла Савченко, президент BDO Ukraine: «В BDO в Україні практика щорічного сценарного планування року, де ми розглядаємо принаймні 3 різних варіанти розвитку ситуації. Зараз ми вимушені робити перегляд сценаріїв іноді щотижня, в залежності від ситуації, що складається.

Рекомендувала б орієнтуватися на якісні всесвітні джерела, наприклад, такі як звіт світового банку – World Economic Outlook. Їх прогнози досить оптимістичні. Базовий прогноз світової економіки в 2020: падіння на 3%, але при цьому планується зростання в 2021. Розвинені економіки впадуть на 6%, а Європа, що розвивається, на 5.2%. По Україні прогнозують падіння на 7,7% в цьому році і 3,6% в наступному за умови встановлення контролю над пандемією і співпраці з МВФ.

Ризик, який ще варто розглянути особливо для середніх та великих підприємств – це питання кібербезпеки, кількість атак на критично важливі підприємства та їх наслідки».

«Чи являється карантин форс-мажорною обставиною?» – питання, яке найчастіше задають клієнти юристам, відмічає Олександр Бондарчук, співвласник юридичного агентства «Абсолют». Визнання карантину форс-мажорною обставиною – дієвий механізм захисту бізнесу від сплати зайвих штрафів, що вимагає обов’язкового зв’язку між заходами щодо введення карантину і в конкретних випадках порушенням зобов’язання за конкретним договором. Карантин автоматично не звільняє від обов’язків та їх виконання.

З моменту ж зняття карантину договір виконується у звичайному порядку і штрафні санкції будуть застосовуватись.

Не дивлячись на карантин, компанія змогла розподілити роботу. З одного боку є різке уповільнення судової системи, що призвело до скорочення зайнятості судових юристів, а з іншого – чимало роботи, пов’язаної з активною роботою правоохоронних органів. Загалом активно ведуться он-лайн консультації.

Тренди майбутнього в юридичній практиці:

  • Розробка планів санації, не виключаючи банкрутство
  • Прорахунок ризиків недружнього поглинання на основі прогнозованого поглинання та агресивних поглинань.

Та є сфери, які, незважаючи на всі обставини, почуваються добре та навіть показують ріст. Так, Андрій Здесенко, власник корпорації «Біосфера», найбільшого в Україні виробника і дистриб’ютора товарів для дому та гігієни, відмітив певні позитивні зміни для свого бізнесу.

Наразі «Біосфера» почала ще активніше, ніж коли-небудь, працювати на експорт. Все, що раніше було в планах та напрацюваннях, стало реалізовуватись: корпорація виробляє вкрай затребуваний сьогодні продукт, якого зараз не вистачає в світі – антибактеріальні серветки. Зявилась можливість заходити в балтійські, німецькі, італійські, британські мережі, частково на ринок США. З огляду на нові обставини, виробництво перебудовано відповідно до нових умов та потреб, з’явились нові продукти. Компанія випустила «Фрекен БОКс» – набір найнеобхідніших продуктів для дому та гігієни, який можна замовити онлайн на Rozеtka з безкоштовно юдоставкою до дверей завдяки «Новій пошті».

Для корпорації  цінними є власні спеціалісти і втрачати їх вона не планує. Тим, хто працює «на передовій», заробітну плату збільшено до 50%.

В той же час, є проблеми з сировиною, адже 80% її імпортується, й у зв’язку з карантинними заходами в світі, є великі перебої з постачанням.

Дмитро Кисилевський, депутат ВР України, говорив про діяльність фонду «Відродження регіону», заснованого за ініціативи компанії «Інтерпайп» та за підтримки Дніпропетровської ОДА. Вже більше 6 млн грн зібрано за рахунок внесків від бізнесу, окрім виділених компанією «Інтерпайп» 2 млн дол та 35 млн грн, і на ці кошти постійно закуповують необхідне для медичних установ регіону.

Також Дмитро говорив про заходи боротьби держави з COVID-19. Так, після затвердження бюджету створено фонд боротьби з коронавірусом в розмірі 65 млрд грн, виділено 30 млрд грн – для індексації пенсій та додаткових виплат пенсіонерам. Видозмінилась кредитна програма 579, її мета – продовжити видачу кредитів та рефінансування видачі кредитів мікро та малому бізнесу під 0%. Також в розробці ініціативи підтримки середнього бізнесу і промисловості.

Від імені Дніпровського офісу Європейської Бізнес Асоціації дякуємо спікерам за цікавий діалог та корисні інсайти роботи бізнесу!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: