fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Дослідження аналізу ринку праці та пошуку роботи в Україні

17/ 11/ 2023
  Європейська Бізнес Асоціація, в партнерстві з Анастасією Онищук, студенткою 3 курсу економічного факультету КНУ ім. Т.Г. Шевченка, провела дослідження аналізу ринку праці та пошуку роботи в Україні серед студентів 3-6 курсів. Переглянути презентацію Згідно з результатами дослідження, переважна більшість студентів (67%) вже мають досвід роботи та 25% мають досвід стажування. Лише 8% респондентів зазначили, що не мають відповідного досвіду роботи або стажування. Серед найбільших проблем, з якими респонденти стикаються при поданні заявки на стажування або працевлаштування є те, що компанії не наймають студентів без досвіду роботи чи стажування (64%), мають складну та незрозумілу систему відбору кандидатів (23%). Також, 26% студентів написали, що мають обмежений доступ до інформації про вакансії, а 21% не знають, де саме шукати актуальні вакансії. Критерії, які важливі студентам при виборі роботодавця При виборі місця стажування\інтернатури чи працевлаштування, студенти звертають увагу на такі ключові фактори як: Рівень заробітної плати (81%) Гнучкий графік роботи (68%) Баланс роботи та особистого життя (54%) Серед інших факторів було також зазначено дистанційну роботу, роботу за спеціальністю та можливість повноцінного працевлаштування та побудови кар’єри, навчання та наставництво. Важливо відмітити, що лише для чверті опитаних необхідним є офіційне працевлаштування та соціальних захист. Які ресурси Ви використовуєте для пошуку вакансій? Серед найбільш популярних ресурсів з пошуку вакансій було названо сайти з пошуку роботи (Work.ua, Robota.ua, DOU, Jooble та ін.), студентські групи в Telegram/ інші телеграм-канали, LinkedIn. Менш популярними є Facebook, Instagram та фріланс біржі. Які форми комунікації та звязку Ви очікуєте отримати від бізнесу? На думку студентів, найбільш популярними формами комунікації та звязку від бізнесу є офлайн/онлайн зустрічі та відкриті форуми для обміну ідеями, дискусійні панелі (74%), соціальні мережі та онлайн-спільнота (63%), лекції та виступи провідних фахівців (47%), відкриті комунікаційні канали для запитань та звернень (37%). Які ініціативи у сфері сталого розвитку та корпоративної соціальної відповідальності Ви очікуєте від компанії-роботодавця? Необхідно зазначити, що у 2023 році для студентів 3-6 курсу важливу роль відіграє корпоративна соціальна відповідальність бізнесу. Так, 86% студентів зазначили, що при виборі роботодавця вони звертають увагу на те, чи впроваджує компанія соціальні проекти та чи бере участь у волонтерських ініціативах. Також студенти звертають увагу на те, чи є у компанії програми з енергоефективності та відновлюваної енергетики (36%), та чи впроваджує компанія зелені технології та екологічні проекти (30%). Які форми співпраці з компанією-роботодавцем Ви очікуєте для практичного навчання та застосування теоретичних знань? Для практичного навчання та застосування теоретичних знань, студентам важливі такі форми співпраці з роботодавцем: реальні кейси та симуляційні тренінги; залучення до консультативної роботи з реальними клієнтами; спільні проєкти та дослідження. На що Ви першочергово звертаєте увагу при подачі заявки на стажування/інтернатуру або працевлаштування? При подачі заявки на стажування/інтернатуру або працевлаштування студенти звертають увагу на можливість розвитку навичок та профільного портфоліо, розмір оплати, можливість подальшого розвитку в компанії та на репутацію і престиж самої компанії. Освітні програми, які цікавлять студентів На сьогоднішній день студентам цікаві такі теми тренінгів та вебінарів: Особистий бренд (60%) Фінансовий менеджмент (56%) Лідерство та стилі лідерства (51%) Проектний менеджмент (49%) HR менеджмент (46%) Як створити стартап (44%) Інвестиційний менеджмент (42%) Публічні виступи (40%) PR та маркетинг ( 38%) Штучний інтелект (37%) Емоційний інтелект (35%) Етика ділового спілкування (35%) Які форми залучення до навчальних проєктів були б для Вас більш цікавими? 83% студентів зазначили, що командна робота є важливою формою залучення до навчальних проєктів, 59% студентів відмітили важливість індивідуальних завдань та 27% написали про участь у хакатонах або конкурсах. Після участі в освітніх програмах студентам важливо отримати пропозиції з працевлаштування, рекомендації та підтримку у пошуку роботи та отримати можливості для подальшого навчання та розвитку. Довідково: Мета даного дослідження – виявлення основних тенденцій у пошуку роботи та працевлаштуванні студентів. Дослідження тривало у період з 3 серпня по 3 жовтня 2023 року. Участь у дослідженні була анонімною. В дослідженні взяли участь 90 студентів провідних ВНЗ України, а саме: КНУ ім. Т. Г. Шевченка, КНЕУ, КПІ, НАУКМА, НАУ та інші.

Європейська Бізнес Асоціація, в партнерстві з Анастасією Онищук, студенткою 3 курсу економічного факультету КНУ ім. Т.Г. Шевченка, провела дослідження аналізу ринку праці та пошуку роботи в Україні серед студентів 3-6 курсів.

Переглянути презентацію

Згідно з результатами дослідження, переважна більшість студентів (67%) вже мають досвід роботи та 25% мають досвід стажування. Лише 8% респондентів зазначили, що не мають відповідного досвіду роботи або стажування.

Серед найбільших проблем, з якими респонденти стикаються при поданні заявки на стажування або працевлаштування є те, що компанії не наймають студентів без досвіду роботи чи стажування (64%), мають складну та незрозумілу систему відбору кандидатів (23%). Також, 26% студентів написали, що мають обмежений доступ до інформації про вакансії, а 21% не знають, де саме шукати актуальні вакансії.

Критерії, які важливі студентам при виборі роботодавця

При виборі місця стажування\інтернатури чи працевлаштування, студенти звертають увагу на такі ключові фактори як:

  • Рівень заробітної плати (81%)
  • Гнучкий графік роботи (68%)
  • Баланс роботи та особистого життя (54%)

Серед інших факторів було також зазначено дистанційну роботу, роботу за спеціальністю та можливість повноцінного працевлаштування та побудови кар’єри, навчання та наставництво. Важливо відмітити, що лише для чверті опитаних необхідним є офіційне працевлаштування та соціальних захист.

Які ресурси Ви використовуєте для пошуку вакансій?

Серед найбільш популярних ресурсів з пошуку вакансій було названо сайти з пошуку роботи (Work.ua, Robota.ua, DOU, Jooble та ін.), студентські групи в Telegram/ інші телеграм-канали, LinkedIn. Менш популярними є Facebook, Instagram та фріланс біржі.

Які форми комунікації та зв’язку Ви очікуєте отримати від бізнесу?

На думку студентів, найбільш популярними формами комунікації та зв’язку від бізнесу є офлайн/онлайн зустрічі та відкриті форуми для обміну ідеями, дискусійні панелі (74%), соціальні мережі та онлайн-спільнота (63%), лекції та виступи провідних фахівців (47%), відкриті комунікаційні канали для запитань та звернень (37%).

Які ініціативи у сфері сталого розвитку та корпоративної соціальної відповідальності Ви очікуєте від компанії-роботодавця?

Необхідно зазначити, що у 2023 році для студентів 3-6 курсу важливу роль відіграє корпоративна соціальна відповідальність бізнесу. Так, 86% студентів зазначили, що при виборі роботодавця вони звертають увагу на те, чи впроваджує компанія соціальні проекти та чи бере участь у волонтерських ініціативах. Також студенти звертають увагу на те, чи є у компанії програми з енергоефективності та відновлюваної енергетики (36%), та чи впроваджує компанія зелені технології та екологічні проекти (30%).

Які форми співпраці з компанією-роботодавцем Ви очікуєте для практичного навчання та застосування теоретичних знань?

Для практичного навчання та застосування теоретичних знань, студентам важливі такі форми співпраці з роботодавцем:

  • реальні кейси та симуляційні тренінги;
  • залучення до консультативної роботи з реальними клієнтами;
  • спільні проєкти та дослідження.

На що Ви першочергово звертаєте увагу при подачі заявки на стажування/інтернатуру або працевлаштування?

При подачі заявки на стажування/інтернатуру або працевлаштування студенти звертають увагу на можливість розвитку навичок та профільного портфоліо, розмір оплати, можливість подальшого розвитку в компанії та на репутацію і престиж самої компанії.

Освітні програми, які цікавлять студентів

На сьогоднішній день студентам цікаві такі теми тренінгів та вебінарів:

  • Особистий бренд (60%)
  • Фінансовий менеджмент (56%)
  • Лідерство та стилі лідерства (51%)
  • Проектний менеджмент (49%)
  • HR менеджмент (46%)
  • Як створити стартап (44%)
  • Інвестиційний менеджмент (42%)
  • Публічні виступи (40%)
  • PR та маркетинг ( 38%)
  • Штучний інтелект (37%)
  • Емоційний інтелект (35%)
  • Етика ділового спілкування (35%)

Які форми залучення до навчальних проєктів були б для Вас більш цікавими?

83% студентів зазначили, що командна робота є важливою формою залучення до навчальних проєктів, 59% студентів відмітили важливість індивідуальних завдань та 27% написали про участь у хакатонах або конкурсах. Після участі в освітніх програмах студентам важливо отримати пропозиції з працевлаштування, рекомендації та підтримку у пошуку роботи та отримати можливості для подальшого навчання та розвитку.

Довідково:

Мета даного дослідження – виявлення основних тенденцій у пошуку роботи та працевлаштуванні студентів. Дослідження тривало у період з 3 серпня по 3 жовтня 2023 року. Участь у дослідженні була анонімною. В дослідженні взяли участь 90 студентів провідних ВНЗ України, а саме: КНУ ім. Т. Г. Шевченка, КНЕУ, КПІ, НАУКМА, НАУ та інші.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: