fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Чого чекає бізнес: топ-3 інфраструктурних законопроекти 2019 року

28/ 01/ 2019
  Ярина Скороход. Координатор Комітету з логістики Традиційно початок року – час встановлювати цілі і складати плани, а також аналізувати, що було зроблено у попередній період. Озираючись на 2018 рік, маємо констатувати, що за цей час не було прийнято жодного євроінтеграційного законопроекту зі сфери інфраструктури, що, безперечно, стримувало розвиток галузі. Отже, очікування бізнесу щодо роботи нової сесії парламенту дуже високі, оскільки у Верховній Раді знаходяться ключові для українського транспорту та інфраструктури закони: «Про концесії», «Про внутрішній водний транспорт», і новий проект «Про залізничний транспорт», який буде внесений в січні-лютому 2019. Координатор Комітету з логістики ЕВА Ярина Скороход розповіла Mind, у чому суть кожного з цих документів та чому не варто зволікати з їхнім прийняттям.   «Про концесії». У морській галузі бізнес чекає на друге читання законопроекту «Про концесії». Ми підтримуємо проект закону і сподіваємося на його прийняття найближчим часом, проте з урахуванням запропонованих Асоціацією змін. Прийняття закону є важливим кроком для бізнесу, оскільки зараз існує низка неврегульованих на законодавчому рівні питань у сфері державно-приватного партнерства. Частина пропозицій до першого читання була врахована, але у нас все ще є зауваження до визначення обєктів концесії, оцінці впливу на навколишнє середовище, укладення договору концесії з орендарем державного майна, державну підтримку концесійних проектів і ряду заключних і перехідних положень. Сподіваємося, що вони будуть враховані, щоби в кінцевому підсумку законопроект мав очікуваний позитивний ефект для бізнесу та економіки країни в цілому. «Про внутрішній водний транспорт». Підписавши Угоду про асоціацію з ЄС, Україна взяла на себе низку зобов’язань щодо розвитку внутрішніх водних шляхів, одне з яких – розробка стратегії розвитку річкового транспорту на основі національної транспортної політики, ухваленої урядом. Річковий транспорт має бути включений в систему мультимодальних перевезень та мережу пріоритетних транспортних маршрутів. Водночас Угодою передбачена імплементація до національного законодавства 6 основних директив в галузі внутрішнього водного транспорту. Безперечно, для відродження річкової галузі необхідний закон «Про внутрішній водний транспорт». Регуляторне поле з перевезень внутрішнім водним транспортом має багато дефектів і вимагає перегляду, адже основним правовим актом наразі є Закон України «Про транспорт». У поточному законодавстві є ряд невизначеностей базових термінів, таких як річковий порт, територія і акваторія річкового порту та інші. До того ж, у сфері досі керуються морально застарілим «Статутом внутрішнього водного транспорту СРСР» 1963 року. Відсутність налагодженого водного сполучення призводить серед іншого до того, що автошляхи, які почали відновлювати внаслідок реформування дорожньої галузі, перевантажені транспортом. На залізниці – нестача вагонів та локомотивів, ситуація з ними досягає критичної точки у «пікові» періоди. Закон, що «відкриває» річковий транспорт, який має великий потенціал та ресурсні можливості, повинен стати альтернативою. Саме тому новому закону «Про внутрішній водний транспорт» відводиться стільки уваги, адже за останні 26 років річкові перевезення знаходяться на мінімальному рівні, зокрема, через відсутність закону. Додатково, Міністерство інфраструктури планує почати підготовку «конституції морського і річкового транспорту» – нового Кодексу торговельного мореплавства України. «Про залізничний транспорт». Залізнична галузь чекає на нову проєвропейську модель ринку перевезень. Закон «Про залізничний транспорт» має закріпити нову структуру взаємовідносин у цій сфері, зокрема – права та обов’язки операторів, перевізників, пасажирів, а також норми щодо управління об’єктами інфраструктури, основні вимоги до залізничного рухомого складу та основи діяльності операторів залізничного рухомого складу. Новий закон повинен дати старт системі державного управління у сфері безпеки на залізниці відповідно до вимог законодавства ЄС, імплементація яких передбачена Угодою про асоціацію, що дозволить підвищити рівень безпеки перевезень. Європейська Бізнес Асоціація активно долучалася до роботи над законопроектом і готова продовжувати його обговорення, тож чекаємо на його якнайшвидше опублікування. Адже бізнес з нетерпінням чекає лібералізації ринку залізничних вантажних перевезень, що створить можливості для перевезення вантажів власними локомотивами приватних компаній. Впровадження пілотних проектів «приватної тяги» ще до прийняття відповідного законопроекту було найбільшим очікуванням у 2018 році і в 2019-му стане просто нагальним рішенням для вивезення власної продукції. Джерело: Mind.UA

Ярина Скороход

Координатор Комітету з логістики

Традиційно початок року – час встановлювати цілі і складати плани, а також аналізувати, що було зроблено у попередній період. Озираючись на 2018 рік, маємо констатувати, що за цей час не було прийнято жодного євроінтеграційного законопроекту зі сфери інфраструктури, що, безперечно, стримувало розвиток галузі.

Отже, очікування бізнесу щодо роботи нової сесії парламенту дуже високі, оскільки у Верховній Раді знаходяться ключові для українського транспорту та інфраструктури закони: «Про концесії», «Про внутрішній водний транспорт», і новий проект «Про залізничний транспорт», який буде внесений в січні-лютому 2019. Координатор Комітету з логістики ЕВА Ярина Скороход розповіла Mind, у чому суть кожного з цих документів та чому не варто зволікати з їхнім прийняттям.  

«Про концесії»

У морській галузі бізнес чекає на друге читання законопроекту «Про концесії». Ми підтримуємо проект закону і сподіваємося на його прийняття найближчим часом, проте з урахуванням запропонованих Асоціацією змін. Прийняття закону є важливим кроком для бізнесу, оскільки зараз існує низка неврегульованих на законодавчому рівні питань у сфері державно-приватного партнерства. Частина пропозицій до першого читання була врахована, але у нас все ще є зауваження до визначення об’єктів концесії, оцінці впливу на навколишнє середовище, укладення договору концесії з орендарем державного майна, державну підтримку концесійних проектів і ряду заключних і перехідних положень. Сподіваємося, що вони будуть враховані, щоби в кінцевому підсумку законопроект мав очікуваний позитивний ефект для бізнесу та економіки країни в цілому.

«Про внутрішній водний транспорт»

Підписавши Угоду про асоціацію з ЄС, Україна взяла на себе низку зобов’язань щодо розвитку внутрішніх водних шляхів, одне з яких – розробка стратегії розвитку річкового транспорту на основі національної транспортної політики, ухваленої урядом. Річковий транспорт має бути включений в систему мультимодальних перевезень та мережу пріоритетних транспортних маршрутів. Водночас Угодою передбачена імплементація до національного законодавства 6 основних директив в галузі внутрішнього водного транспорту.

Безперечно, для відродження річкової галузі необхідний закон «Про внутрішній водний транспорт». Регуляторне поле з перевезень внутрішнім водним транспортом має багато дефектів і вимагає перегляду, адже основним правовим актом наразі є Закон України «Про транспорт». У поточному законодавстві є ряд невизначеностей базових термінів, таких як річковий порт, територія і акваторія річкового порту та інші. До того ж, у сфері досі керуються морально застарілим «Статутом внутрішнього водного транспорту СРСР» 1963 року.

Відсутність налагодженого водного сполучення призводить серед іншого до того, що автошляхи, які почали відновлювати внаслідок реформування дорожньої галузі, перевантажені транспортом. На залізниці – нестача вагонів та локомотивів, ситуація з ними досягає критичної точки у «пікові» періоди. Закон, що «відкриває» річковий транспорт, який має великий потенціал та ресурсні можливості, повинен стати альтернативою. Саме тому новому закону «Про внутрішній водний транспорт» відводиться стільки уваги, адже за останні 26 років річкові перевезення знаходяться на мінімальному рівні, зокрема, через відсутність закону. Додатково, Міністерство інфраструктури планує почати підготовку «конституції морського і річкового транспорту» – нового Кодексу торговельного мореплавства України.

«Про залізничний транспорт»

Залізнична галузь чекає на нову проєвропейську модель ринку перевезень. Закон «Про залізничний транспорт» має закріпити нову структуру взаємовідносин у цій сфері, зокрема – права та обов’язки операторів, перевізників, пасажирів, а також норми щодо управління об’єктами інфраструктури, основні вимоги до залізничного рухомого складу та основи діяльності операторів залізничного рухомого складу. Новий закон повинен дати старт системі державного управління у сфері безпеки на залізниці відповідно до вимог законодавства ЄС, імплементація яких передбачена Угодою про асоціацію, що дозволить підвищити рівень безпеки перевезень.

Європейська Бізнес Асоціація активно долучалася до роботи над законопроектом і готова продовжувати його обговорення, тож чекаємо на його якнайшвидше опублікування. Адже бізнес з нетерпінням чекає лібералізації ринку залізничних вантажних перевезень, що створить можливості для перевезення вантажів власними локомотивами приватних компаній. Впровадження пілотних проектів «приватної тяги» ще до прийняття відповідного законопроекту було найбільшим очікуванням у 2018 році і в 2019-му стане просто нагальним рішенням для вивезення власної продукції.

Джерело: Mind.UA

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: