fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Business Central та Odoo. Погляд на дві популярні ERP-системи

20/ 12/ 2023
  Багато українських бізнесів, на етапі вибору ERP-системи для впровадження, аналізують найбільш популярні рішення, як з точки зору вартості, так і виходячи з наявності фахівців і успішних прикладів впровадження. В Україні найчастіше розглядають наступні рішення: міжнародні SAP Business One, Odoo, Microsoft Dynamics 365 Business Central, та місцевий IT.enterprise. Ми сподіваємося, BAS вже ніхто не розглядає в якості ERP для впровадження, адже кінцевим бенефіціаром даного рішення є російські власники.  В даному матеріалі ми приділимо увагу порівнянню Business Central та Odoo. Платформа Business Central створювалася з урахуванням потреб малих і середніх підприємств, хоча її масштабованість робить її чудовим рішенням і для великого бізнесу. Попередні назви системи – Dynamics NAV та Navision. Історія системи почалася у 1983 році. За різними джерелами кількість організацій, що користується цим рішенням складає коливається від 200 до 300 тисяч. З них більше 30 000 працюють в хмарній версії, і ця цифра зростає приблизно на 500 компаній в місяць. Odoo має цікаву історію походження, яка відрізняє її від багатьох інших ERP-платформ. Це рішення, раніше відоме, як OpenERP та TinyERP, розпочало своє становлення у 2005 році як проект з відкритим вихідним кодом, що пропонував доступну альтернативу в ERP-ландшафті, що легко кастомізується. З роками проєкт перетворився на повноцінне рішення, зберігаючи при цьому відкритий вихідний код та зручність створення надбудов. Це робить його привабливим вибором для компаній, для яких важливим є доступ до ядра і які готові включатися в розробку і створення власних рішень. За різними джерелами кількість компаній, що користуються Odoo – близько 20 000. З точки зору того, що компанія зможе очікувати від стандартної базової поставки рішення, Business Central і Odoo доволі схожі. Основні модулі покривають потреби управління фінансами (з врахуванням обліку групи компаній і консолідації), управління ланцюжком постачань, проєктним обліком. Дещо більший функціонал запропонує Business Central у плануванні виробництва, а саме планування виробничих потужностей. Але слід сприймати обидві системи також через призму доступу додаткового функціоналу у вигляді додаткових рішень, створених партнерською мережею. Для кожної з систем їх створено тисячі. Порівняння Business Central та Odoo за ключовими показниками. Нижче наведемо перелік основних аспектів, які має сенс проаналізувати для отримання зваженої картини порівняння двох рішень.  1. Користувацький інтерфейс Business Central використовує орієнтований на користувача підхід у своєму дизайні, що призводить до візуально цілісного та інтуїтивно організованого інтерфейсу, який буде знайомим користувачам продуктів Microsoft. Підвищення ефективності робочого процесу та зменшення когнітивного навантаження.  Все це сприяє покращенню користувацького досвіду, пропонуючи просту взаємодію для виконання повсякденних завдань. Odoo також пишається зручним для користувача інтерфейсом з інтуїтивно зрозумілими елементами дизайну. Наприклад, Odoo використовує легко впізнавані іконки та чітку ієрархію в структурі меню, що допомагає користувачам швидко знаходити потрібні їм функції.  Певну перевагу може надати Business Central з функцією інтелектуального пошуку (What To Do?), який дозволяє користувачу знаходити фактично будь-які дані по вільному набору введених літер. Крім того, з весни 2024 вже анонсований вихід функції Chat with Copilot, який є асистентом на базі AI (в стилі ChatGPT) і спрямований на формування відповідей на будь-які питання користувачів Business Central. 2. Легкість адаптації Завдяки Business Central процес адаптації до системи відбувається за допомогою деталізованих освітніх ресурсів Microsoft, які включають відеоуроки, поширені запитання та інструкції для користувачів. Цей структурований навчальний шлях забезпечує новачкам поступовий набір знань, полегшуючи їхнє знайомство зі складнощами системи. Це актуально для компаній, що прагнуть впроваджувати систему самостійно.  Впровадженню Odoo значною мірою сприяє його велика спільнота, де доступні численні форуми, блоги та вікі. Хоча це пропонує безліч точок зору і реальних рішень, це може вимагати більш проактивного підходу від нових користувачів. Вам потрібно буде активно шукати інформацію, яка може бути розпорошена на різних платформах, що додає складності до процесу навчання. 3. Гнучкість та кастомізація Інструменти кастомізації Business Central є досить широкими для більшості компаній. Завдяки вбудованим опціям для налаштування функціональних можливостей та елементів інтерфейсу, компанії можуть пристосувати BC до своїх конкретних операційних потреб. Багато налаштувань доступні навіть для тих, хто має обмежені технічні навички. Якщо ж з’являється потреба у розробці нових функцій, то Business Central надає розробникам можливість для створення так званих Extensions, новостворених модулів, які взаємодіють з ядром системи і в результаті компанія отримує новий, до того неіснуючій функціонал. Розробка ведеться у середовищі Visual Studio Code, де присутні бібліотеки AL, власної мови Business Central. Також потрібно зауважити, що все більше додаткових сценаріїв щодо розширення можливостей системи з’являється у взаємодії Business Central з Microsoft Power Platform. Odoo – це майданчик для кастомізації, що пропонує платформу з відкритим вихідним кодом, яка може бути модифікована в своїй основі. Однак цей широкий потенціал кастомізації часто вимагає більш високого рівня технічної підготовки. Якщо ваша організація має спеціалізовані потреби або має в штаті ІТ-спеціалістів, Odoo пропонує майже безмежне поле для розробки власних рішень. Розробка системи ведеться на мовах програмування Java Script та Python. 4. Фінансові інвестиції Однією з особливостей Business Central є передбачувана модель ціноутворення на основі підписки. Це дозволяє більш ефективно планувати бюджет, оскільки компанії можуть передбачити свої щомісячні або річні витрати, не турбуючись про неочікувані платежі. Така прозорість ціноутворення сприяє чіткому бюджетуванню та контролю проєкту впровадження.  Odoo починається з моделі freemium, яка може здатися економічно вигідною на перший погляд. Однак, коли ваші потреби зростатимуть і ви обирете додаткові модулі, ці витрати можуть експонентно зрости. Тому те, що починається як бюджетне рішення, може перетворитися на більш дороге по мірі масштабування вашого бізнесу. 5. Екосистема та мережа підтримки Прихованою перлиною в пропозиції Business Central є можливість безперешкодної інтеграції з іншими продуктами Microsoft. Ця інтеграція виходить за рамки простого обміну даними і забезпечує гармонійний робочий процес між різними платформами, такими як Microsoft 365, Power Platfrom, Azure та іншими додатками Dynamics 365. Для тих, хто вже працює у всесвіті Microsoft, це може значно спростити різні бізнес-процеси. Спільнота Odoo є одним з найсильніших активів, багатим на учасників та сторонні розширення. Однак, їй може бракувати однорідності професійної підтримки, яку можна знайти в екосистемі Business Central, що є більш структурованою, завдяки участі Microsoft. 6. Безпека даних та регуляторна відповідність Безпека – один із наріжних каменів Business Central, підкріплений багаторічною репутацією корпорації Microsoft у сфері корпоративного програмного забезпечення.  Вона відповідає широкому спектру галузевих стандартів і правил, від шифрування даних до сертифікатів відповідності, забезпечуючи додатковий рівень безпеки для підприємств, які турбуються про цілісність даних. Хоча Odoo також серйозно ставиться до безпеки, маючи вбудовані засоби захисту та відповідність GDPR, його сфера застосування може бути не такою широкою, як у Business Central. Організації, які вимагають дотримання безлічі нормативних актів, можуть вважати можливості Business Central вирішальним фактором. Business Central чи Odoo?. Business Central вирізняється своїми широкими можливостями, а також надійною і звичною екосистемою Microsoft, що робить її чудовим вибором для тих, хто вже працює в середовищі Microsoft. Odoo, завдяки гнучкості та масштабованості з відкритим вихідним кодом, пропонує альтернативу, що надає нелімітований простір для експериментів. Роздумуючи над вибором, візьміть до уваги комплекс факторів – це і користувацький досвід, сукупна вартість володіння, безпека даних, план розвитку продукту від постачальника.  Памятайте, що ідеальний вибір повинен відповідати вашим конкретним бізнес-потребам і стратегії розвитку компанії.  Останній, але дуже вирішальний аспект у виборі рішення може полягати в тому, чи вважаєте Ви надійним і досвідченим того партнера, який буде допомагати Вам у впровадженні тієї або іншої системи. Адже, якою б не була гарною технологія, допомогти зробити перші важливі кроки по впровадженню досить складно без надійного партнера. Для себе ми, в Clarity Ukraine, фіксуємо наступні важливі елементи у Вusiness Central, порівняно з іншими ERP-системами: Зручність роботи в браузері, не потрібно встановлювати додаток. Зручний  наскрізний пошук  по всій програмі. Зручність  персоналізації користувача (не потребує залучення програміста, як в 1С,  щоб щось вивести в інтерфейс користувача). Багато можливостей по налаштуванню аналітичних розрізів для довідників, плану рахунків, контроль заповнення при обліку документів. Можливість будувати різні аналітичні звіти по розрізах та самому налаштовувати фінансові звіти. Потужний функціонал планування ланцюжка постачань і виробництва (MRP I та MRP II). Вбудований функціонал управління внутрішньоскладськими операціями (WMS). Можливість  здійснити попередній перегляд  документу перед реальним обліком. Наявність аудиторського сліду. Природнє поєднання системи зі всіма додатками Microsoft. Можливість перегляду і обміну даними з Business Central між користувачами Microsoft Teams без використання додаткових ліцензій. Доступ до бібліотеки із понад 4000 готових додатків до системи для будь-яких бізнес-потреб. Наскрізне застосування штучного інтелекту. Фінансово та репутаційно стабільний вендор з прозорим шляхом ровитку системи. Можливість включатися у розробку ядра системи разом з командою Microsoft. Кілька десятків тисяч фахівців по всьому світу для впровадження та кастомізації системи. Оптимальна вартість володіння на ринку. Завдячуємо у підготовці матеріалу нашому партнеру – Шеннон Мюлінс, CEO компанії ABC Consulting Group.

Багато українських бізнесів, на етапі вибору ERP-системи для впровадження, аналізують найбільш популярні рішення, як з точки зору вартості, так і виходячи з наявності фахівців і успішних прикладів впровадження. В Україні найчастіше розглядають наступні рішення: міжнародні SAP Business One, Odoo, Microsoft Dynamics 365 Business Central, та місцевий IT.enterprise. Ми сподіваємося, BAS вже ніхто не розглядає в якості ERP для впровадження, адже кінцевим бенефіціаром даного рішення є російські власники. 

В даному матеріалі ми приділимо увагу порівнянню Business Central та Odoo.

Платформа Business Central створювалася з урахуванням потреб малих і середніх підприємств, хоча її масштабованість робить її чудовим рішенням і для великого бізнесу. Попередні назви системи – Dynamics NAV та Navision. Історія системи почалася у 1983 році. За різними джерелами кількість організацій, що користується цим рішенням складає коливається від 200 до 300 тисяч. З них більше 30 000 працюють в хмарній версії, і ця цифра зростає приблизно на 500 компаній в місяць.

Odoo має цікаву історію походження, яка відрізняє її від багатьох інших ERP-платформ. Це рішення, раніше відоме, як OpenERP та TinyERP, розпочало своє становлення у 2005 році як проект з відкритим вихідним кодом, що пропонував доступну альтернативу в ERP-ландшафті, що легко кастомізується. З роками проєкт перетворився на повноцінне рішення, зберігаючи при цьому відкритий вихідний код та зручність створення надбудов. Це робить його привабливим вибором для компаній, для яких важливим є доступ до ядра і які готові включатися в розробку і створення власних рішень. За різними джерелами кількість компаній, що користуються Odoo – близько 20 000.

З точки зору того, що компанія зможе очікувати від стандартної базової поставки рішення, Business Central і Odoo доволі схожі. Основні модулі покривають потреби управління фінансами (з врахуванням обліку групи компаній і консолідації), управління ланцюжком постачань, проєктним обліком. Дещо більший функціонал запропонує Business Central у плануванні виробництва, а саме планування виробничих потужностей. Але слід сприймати обидві системи також через призму доступу додаткового функціоналу у вигляді додаткових рішень, створених партнерською мережею. Для кожної з систем їх створено тисячі.

Порівняння Business Central та Odoo за ключовими показниками

Нижче наведемо перелік основних аспектів, які має сенс проаналізувати для отримання зваженої картини порівняння двох рішень. 

1. Користувацький інтерфейс

Business Central використовує орієнтований на користувача підхід у своєму дизайні, що призводить до візуально цілісного та інтуїтивно організованого інтерфейсу, який буде знайомим користувачам продуктів Microsoft. Підвищення ефективності робочого процесу та зменшення когнітивного навантаження. 

Все це сприяє покращенню користувацького досвіду, пропонуючи просту взаємодію для виконання повсякденних завдань.

Odoo також пишається зручним для користувача інтерфейсом з інтуїтивно зрозумілими елементами дизайну. Наприклад, Odoo використовує легко впізнавані іконки та чітку ієрархію в структурі меню, що допомагає користувачам швидко знаходити потрібні їм функції. 

Певну перевагу може надати Business Central з функцією інтелектуального пошуку (What To Do?), який дозволяє користувачу знаходити фактично будь-які дані по вільному набору введених літер. Крім того, з весни 2024 вже анонсований вихід функції Chat with Copilot, який є асистентом на базі AI (в стилі ChatGPT) і спрямований на формування відповідей на будь-які питання користувачів Business Central.

2. Легкість адаптації

Завдяки Business Central процес адаптації до системи відбувається за допомогою деталізованих освітніх ресурсів Microsoft, які включають відеоуроки, поширені запитання та інструкції для користувачів. Цей структурований навчальний шлях забезпечує новачкам поступовий набір знань, полегшуючи їхнє знайомство зі складнощами системи. Це актуально для компаній, що прагнуть впроваджувати систему самостійно. 

Впровадженню Odoo значною мірою сприяє його велика спільнота, де доступні численні форуми, блоги та вікі. Хоча це пропонує безліч точок зору і реальних рішень, це може вимагати більш проактивного підходу від нових користувачів. Вам потрібно буде активно шукати інформацію, яка може бути розпорошена на різних платформах, що додає складності до процесу навчання.

3. Гнучкість та кастомізація

Інструменти кастомізації Business Central є досить широкими для більшості компаній. Завдяки вбудованим опціям для налаштування функціональних можливостей та елементів інтерфейсу, компанії можуть пристосувати BC до своїх конкретних операційних потреб. Багато налаштувань доступні навіть для тих, хто має обмежені технічні навички. Якщо ж з’являється потреба у розробці нових функцій, то Business Central надає розробникам можливість для створення так званих Extensions, новостворених модулів, які взаємодіють з ядром системи і в результаті компанія отримує новий, до того неіснуючій функціонал. Розробка ведеться у середовищі Visual Studio Code, де присутні бібліотеки AL, власної мови Business Central.

Також потрібно зауважити, що все більше додаткових сценаріїв щодо розширення можливостей системи з’являється у взаємодії Business Central з Microsoft Power Platform.

Odoo – це майданчик для кастомізації, що пропонує платформу з відкритим вихідним кодом, яка може бути модифікована в своїй основі. Однак цей широкий потенціал кастомізації часто вимагає більш високого рівня технічної підготовки. Якщо ваша організація має спеціалізовані потреби або має в штаті ІТ-спеціалістів, Odoo пропонує майже безмежне поле для розробки власних рішень. Розробка системи ведеться на мовах програмування Java Script та Python.

4. Фінансові інвестиції

Однією з особливостей Business Central є передбачувана модель ціноутворення на основі підписки. Це дозволяє більш ефективно планувати бюджет, оскільки компанії можуть передбачити свої щомісячні або річні витрати, не турбуючись про неочікувані платежі. Така прозорість ціноутворення сприяє чіткому бюджетуванню та контролю проєкту впровадження. 

Odoo починається з моделі freemium, яка може здатися економічно вигідною на перший погляд. Однак, коли ваші потреби зростатимуть і ви обирете додаткові модулі, ці витрати можуть експонентно зрости. Тому те, що починається як бюджетне рішення, може перетворитися на більш дороге по мірі масштабування вашого бізнесу.

5. Екосистема та мережа підтримки

Прихованою перлиною в пропозиції Business Central є можливість безперешкодної інтеграції з іншими продуктами Microsoft. Ця інтеграція виходить за рамки простого обміну даними і забезпечує гармонійний робочий процес між різними платформами, такими як Microsoft 365, Power Platfrom, Azure та іншими додатками Dynamics 365. Для тих, хто вже працює у всесвіті Microsoft, це може значно спростити різні бізнес-процеси.

Спільнота Odoo є одним з найсильніших активів, багатим на учасників та сторонні розширення. Однак, їй може бракувати однорідності професійної підтримки, яку можна знайти в екосистемі Business Central, що є більш структурованою, завдяки участі Microsoft.

6. Безпека даних та регуляторна відповідність

Безпека – один із наріжних каменів Business Central, підкріплений багаторічною репутацією корпорації Microsoft у сфері корпоративного програмного забезпечення. 

Вона відповідає широкому спектру галузевих стандартів і правил, від шифрування даних до сертифікатів відповідності, забезпечуючи додатковий рівень безпеки для підприємств, які турбуються про цілісність даних.

Хоча Odoo також серйозно ставиться до безпеки, маючи вбудовані засоби захисту та відповідність GDPR, його сфера застосування може бути не такою широкою, як у Business Central.

Організації, які вимагають дотримання безлічі нормативних актів, можуть вважати можливості Business Central вирішальним фактором.

Business Central чи Odoo?

Business Central вирізняється своїми широкими можливостями, а також надійною і звичною екосистемою Microsoft, що робить її чудовим вибором для тих, хто вже працює в середовищі Microsoft. Odoo, завдяки гнучкості та масштабованості з відкритим вихідним кодом, пропонує альтернативу, що надає нелімітований простір для експериментів.

Роздумуючи над вибором, візьміть до уваги комплекс факторів – це і користувацький досвід, сукупна вартість володіння, безпека даних, план розвитку продукту від постачальника. 

Пам’ятайте, що ідеальний вибір повинен відповідати вашим конкретним бізнес-потребам і стратегії розвитку компанії. 

Останній, але дуже вирішальний аспект у виборі рішення може полягати в тому, чи вважаєте Ви надійним і досвідченим того партнера, який буде допомагати Вам у впровадженні тієї або іншої системи. Адже, якою б не була гарною технологія, допомогти зробити перші важливі кроки по впровадженню досить складно без надійного партнера.

Для себе ми, в Clarity Ukraine, фіксуємо наступні важливі елементи у Вusiness Central, порівняно з іншими ERP-системами:

  • Зручність роботи в браузері, не потрібно встановлювати додаток.
  • Зручний  наскрізний пошук  по всій програмі.
  • Зручність  персоналізації користувача (не потребує залучення програміста, як в 1С,  щоб щось вивести в інтерфейс користувача).
  • Багато можливостей по налаштуванню аналітичних розрізів для довідників, плану рахунків, контроль заповнення при обліку документів.
  • Можливість будувати різні аналітичні звіти по розрізах та самому налаштовувати фінансові звіти.
  • Потужний функціонал планування ланцюжка постачань і виробництва (MRP I та MRP II).
  • Вбудований функціонал управління внутрішньоскладськими операціями (WMS).
  • Можливість  здійснити попередній перегляд  документу перед реальним обліком.
  • Наявність аудиторського сліду.
  • Природнє поєднання системи зі всіма додатками Microsoft.
  • Можливість перегляду і обміну даними з Business Central між користувачами Microsoft Teams без використання додаткових ліцензій.
  • Доступ до бібліотеки із понад 4000 готових додатків до системи для будь-яких бізнес-потреб.
  • Наскрізне застосування штучного інтелекту.
  • Фінансово та репутаційно стабільний вендор з прозорим шляхом ровитку системи.
  • Можливість включатися у розробку ядра системи разом з командою Microsoft.
  • Кілька десятків тисяч фахівців по всьому світу для впровадження та кастомізації системи.
  • Оптимальна вартість володіння на ринку.

Завдячуємо у підготовці матеріалу нашому партнеру – Шеннон Мюлінс, CEO компанії ABC Consulting Group.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: