fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес зустрівся з новим очільником Адміністрації морських портів України Олександром Семиргою

28/ 03/ 2025
  26 березня компанії-члени Комітету з логістики та Транспортної робочої групи в Одесі Європейської Бізнес Асоціації взяли участь у робочій зустрічі з головою ДП «Адміністрація морських портів України» Олександром Семиргою. За словами Голови АМПУ, 2024 рік став продуктивним для портової галузі, значною мірою завдяки зусиллям Збройних Сил України, а також активній позиції бізнесу та державних органів. Загальний обсяг перевалки досяг 97 млн тонн, з яких 80 млн припали на Одесу, а 17 млн – на Дунайський регіон. Проте, у порівнянні з попереднім роком, обсяги перевалки на Дунаї зменшилися вдвічі. Основними викликами, що вплинули на роботу портів, стали безпекові загрози. Серед ключових пріоритетів у роботі, Олександр Семирга виокремив наступні: Розвиток інфраструктури Реконструкція та модернізація портової інфраструктури є одним із ключових завдань. У 2024 році вдалося реалізувати лише 31% запланованих проєктів. У 2025 році планується значне збільшення цього показника завдяки міжнародній підтримці та державному фінансуванню. Основні програми: Проєкт RELINC Світового банку – розвиток Дунайського кластеру (закупівля обладнання, модернізація портів, оновлення флоту, лоцманські комплекти). Програма ЄС – відновлення пошкоджених портових об’єктів, закупівля обладнання для днопоглиблення, встановлення безпекових загороджень. Безпека портів Головне завдання – підвищення рівня захисту портів. Планується впровадження додаткових систем захисту та удосконалення наявних механізмів безпеки. Цифровізація процесів Впровадження електронних систем сприятиме оптимізації портових операцій: Проєкт «DocPort» – автоматизація процесу заїзду автомобільного транспорту (впроваджено у Дунайських портах та Чорноморську, наступний етап – Одеса у травні 2025 року). «Морське вікно» – цифровізація оформлення приходу та відходу суден (завершення пілотного проєкту – літо 2025 року). ERP-система для АМПУ – уніфікована цифрова платформа для оптимізації внутрішніх процесів. Залучення міжнародних партнерів Розширення міжнародної співпраці та залучення інвестицій є пріоритетними напрямами. Особливу увагу буде приділено розвитку Дунайських портів та інтеграції з європейськими транспортними системами. Перспективи відкриття портів Питання розблокування портів залишається відкритим і залежить від політичних домовленостей. Основні завдання: гарантування безпеки судноплавства; зниження страхових тарифів для суден; зростання вантажопотоку. «Ми бачимо своє завдання в тому, щоб створити передбачувані та справедливі умови для всіх учасників ринку. Над усіма викликами ми працюємо не в теорії, а в практичному вимірі, і розраховуємо на підтримку та зворотний зв’язок з боку бізнесу», — додав Олександр Семирга.

26 березня компанії-члени Комітету з логістики та Транспортної робочої групи в Одесі Європейської Бізнес Асоціації взяли участь у робочій зустрічі з головою ДП «Адміністрація морських портів України» Олександром Семиргою.

За словами Голови АМПУ, 2024 рік став продуктивним для портової галузі, значною мірою завдяки зусиллям Збройних Сил України, а також активній позиції бізнесу та державних органів. Загальний обсяг перевалки досяг 97 млн тонн, з яких 80 млн припали на Одесу, а 17 млн – на Дунайський регіон. Проте, у порівнянні з попереднім роком, обсяги перевалки на Дунаї зменшилися вдвічі. Основними викликами, що вплинули на роботу портів, стали безпекові загрози.

Серед ключових пріоритетів у роботі, Олександр Семирга виокремив наступні:

Розвиток інфраструктури

Реконструкція та модернізація портової інфраструктури є одним із ключових завдань. У 2024 році вдалося реалізувати лише 31% запланованих проєктів. У 2025 році планується значне збільшення цього показника завдяки міжнародній підтримці та державному фінансуванню.

Основні програми:

  • Проєкт RELINC Світового банку – розвиток Дунайського кластеру (закупівля обладнання, модернізація портів, оновлення флоту, лоцманські комплекти).
  • Програма ЄС – відновлення пошкоджених портових об’єктів, закупівля обладнання для днопоглиблення, встановлення безпекових загороджень.

Безпека портів

Головне завдання – підвищення рівня захисту портів. Планується впровадження додаткових систем захисту та удосконалення наявних механізмів безпеки.

Цифровізація процесів

Впровадження електронних систем сприятиме оптимізації портових операцій:

  • Проєкт «DocPort» – автоматизація процесу заїзду автомобільного транспорту (впроваджено у Дунайських портах та Чорноморську, наступний етап – Одеса у травні 2025 року).
  • «Морське вікно» – цифровізація оформлення приходу та відходу суден (завершення пілотного проєкту – літо 2025 року).
  • ERP-система для АМПУ – уніфікована цифрова платформа для оптимізації внутрішніх процесів.

Залучення міжнародних партнерів

Розширення міжнародної співпраці та залучення інвестицій є пріоритетними напрямами. Особливу увагу буде приділено розвитку Дунайських портів та інтеграції з європейськими транспортними системами.

Перспективи відкриття портів

Питання розблокування портів залишається відкритим і залежить від політичних домовленостей. Основні завдання:

  • гарантування безпеки судноплавства;
  • зниження страхових тарифів для суден;
  • зростання вантажопотоку.

«Ми бачимо своє завдання в тому, щоб створити передбачувані та справедливі умови для всіх учасників ринку. Над усіма викликами ми працюємо не в теорії, а в практичному вимірі, і розраховуємо на підтримку та зворотний зв’язок з боку бізнесу», — додав Олександр Семирга.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: