fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес зустрівся з Головою Держекоінспекції України

11/ 08/ 2020
  Сьогодні, 11 серпня, Європейська Бізнес Асоціація провела онлайн-зустріч з Андрієм Мальованим, Головою державної екологічної інспекції України. За годинну розмову нам вдалося розглянути ряд важливих для бізнесу питань стосовно реформування системи екологічного контролю та відповідні законодавчі ініціативи в цьому напрямку. Так, пан Мальований вбачає модернізацію системи екологічного контролю в трьохсторонній відкритій комунікації між державою, бізнесом та суспільством. Голова Держекоінспекції акцентував на тому, що завданням відомства є підвищення ефективності процедури екологічного контролю, а не перешкоджання виробничої діяльності підприємств. Водночас, на думку експертів Асоціації, розширення повноважень інспекторів державного екологічного контролю, що передбачене законопроєктом №3091, може призвести до посилення тиску на представників бізнесу. Для уникнення цих ризиків планується запровадження структурних реформ, націлених на цифровізацію усіх контрольних процедур. Зокрема, створення електронного кабінету інспектора, налаштування автоматизованого опрацювання запитів та можливість переглянути у відкритому доступі результати та плани перевірок, тощо. Загалом, Держекоінспекція  разом з профільними державними органами активно розглядають пропозиції та зауваження від бізнесу для доопрацювання законопроєкту №3091. Нагадаємо, що Європейська Бізнес Асоціація наголосила на важливості 10 ключових напрямків у реформуванні екологічного контролю. Очікується, що  оновлений текст законопроєкту №3091 з урахуванням коментарів усіх стейкхолдерів, буде представлений у жовтні цього року. Водночас, за словами голови, заходи з реформування системи екологічної інспекції розробляються на основі європейських практик в цій сфері, наприклад, залучення громадських організацій в обговоренні випадків екологічних порушень підприємствами. Наразі, на період карантину заборонено проведення державних планових заходів з контролю, однак, після його завершення перевірки відбуватимуться у встановленому порядку. Так, планові перевірки підприємств здійснюються за ризик-орієнтованим підходом. В контексті екологічного ризику існують три групи підприємств. Для компаній високого ризику планова перевірка проводиться раз в 2 роки, для середнього ризику - раз в 3 роки, для низького ризику - раз на 5 років. Приналежність до певної групи визначається бальною системою, процес нарахування балів є відкритим. Підприємство може за власною ініціативою запросити у Держекоінспекції проведення позапланової перевірки для перегляду свого ризик-статусу. Багато питань у бізнесу виникало щодо кадрової політики Держекоінспекції та професійних вимог до інспекторів. Зокрема, представники бізнесу занепокоєні тим, що держекоінспектори не мають достатньої кваліфікації для здійснення перевірок у портових зонах. У відповідь, пан Мальований  підтвердив, що дійсно існує проблема дефіциту компетентних кадрів, однак Держекоінспекція готова набирати нових фахівців та проводити відповідні тренінги та навчання для підвищення кваліфікації. На його думку, держекоінспектор повинен ґрунтовно володіти законодавчою та нормативно-правовою базою з різних сфер дотичних до екології, зокрема, знаннями з морського та річкового права. Також, для роботи в портових зонах з суднами іноземних юрисдикцій необхідним є володіння іноземною мовою та обізнаність в основах міжнародного права.  З ліквідацією двох морських екологічних інспекцій зменшилась присутність представників екологічного контролю в портах.  Проте, в бізнесу ще є занепокоєння щодо необхідності відновлення безперешкодного доступу інспекторів до портових зон для здійснення контролю забруднення акваторій. Проблема діяльності Держекоінспекції в портах, зокрема, неправомірних перевірок суден, порушувалася представниками портової галузі неодноразово протягом останніх кількох років. Враховуючи ситуацію з безпідставним втручанням морських екоінспекторів, що відбувалася довгий час у портах України, численних позовів з боку бізнесу щодо необґрунтованих стягнень з суден, бізнес-спільнота сподівається, що її буде почуто та не буде допущено повернення додаткових повноважень інспекторам на територіях порту. В ході обговорення також згадували проблему дублювання функцій контролюючих органів. За словами пана Мальованого, зараз ведеться узгоджувальний процес між профільними відомствами щодо розмежування повноважень та процесів державного контролю задля усунення ризику подвійних перевірок, які є обтяжливими для бізнесу. Під час зустрічі також розглянули питання розширення функцій Держекоінспекції в сфері моніторингу та управління відходами. Пан Мальований пояснив, що за Держекоінспекцією законодавчо не закріплені такі обов’язки, однак відомство тісно співпрацює з місцевими суб’єктами моніторингу та удосконалює технології, до прикладу, збору матеріалів для оцінки стану довкілля. Відомство також долучається до розробки превентивних заходів та законодавчих ініціатив щодо переробки відходів. Від імені Європейської Бізнес Асоціації хочемо подякувати пану Мальованому за готовність до відкритого діалогу та експертного обговорення! Сподіваємось, реформування системи державного екологічного контролю сприятиме більш збалансованій взаємодії бізнесу та держави в питаннях екології та захисту довкілля.    Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.  

Сьогодні, 11 серпня, Європейська Бізнес Асоціація провела онлайн-зустріч з Андрієм Мальованим, Головою державної екологічної інспекції України. За годинну розмову нам вдалося розглянути ряд важливих для бізнесу питань стосовно реформування системи екологічного контролю та відповідні законодавчі ініціативи в цьому напрямку.

Так, пан Мальований вбачає модернізацію системи екологічного контролю в трьохсторонній відкритій комунікації між державою, бізнесом та суспільством. Голова Держекоінспекції акцентував на тому, що завданням відомства є підвищення ефективності процедури екологічного контролю, а не перешкоджання виробничої діяльності підприємств. Водночас, на думку експертів Асоціації, розширення повноважень інспекторів державного екологічного контролю, що передбачене законопроєктом №3091, може призвести до посилення тиску на представників бізнесу. Для уникнення цих ризиків планується запровадження структурних реформ, націлених на цифровізацію усіх контрольних процедур. Зокрема, створення електронного кабінету інспектора, налаштування автоматизованого опрацювання запитів та можливість переглянути у відкритому доступі результати та плани перевірок, тощо.

Загалом, Держекоінспекція  разом з профільними державними органами активно розглядають пропозиції та зауваження від бізнесу для доопрацювання законопроєкту №3091. Нагадаємо, що Європейська Бізнес Асоціація наголосила на важливості 10 ключових напрямків у реформуванні екологічного контролю. Очікується, що  оновлений текст законопроєкту №3091 з урахуванням коментарів усіх стейкхолдерів, буде представлений у жовтні цього року. Водночас, за словами голови, заходи з реформування системи екологічної інспекції розробляються на основі європейських практик в цій сфері, наприклад, залучення громадських організацій в обговоренні випадків екологічних порушень підприємствами.

Наразі, на період карантину заборонено проведення державних планових заходів з контролю, однак, після його завершення перевірки відбуватимуться у встановленому порядку. Так, планові перевірки підприємств здійснюються за ризик-орієнтованим підходом. В контексті екологічного ризику існують три групи підприємств. Для компаній високого ризику планова перевірка проводиться раз в 2 роки, для середнього ризику – раз в 3 роки, для низького ризику – раз на 5 років. Приналежність до певної групи визначається бальною системою, процес нарахування балів є відкритим. Підприємство може за власною ініціативою запросити у Держекоінспекції проведення позапланової перевірки для перегляду свого ризик-статусу.

Багато питань у бізнесу виникало щодо кадрової політики Держекоінспекції та професійних вимог до інспекторів. Зокрема, представники бізнесу занепокоєні тим, що держекоінспектори не мають достатньої кваліфікації для здійснення перевірок у портових зонах. У відповідь, пан Мальований  підтвердив, що дійсно існує проблема дефіциту компетентних кадрів, однак Держекоінспекція готова набирати нових фахівців та проводити відповідні тренінги та навчання для підвищення кваліфікації. На його думку, держекоінспектор повинен ґрунтовно володіти законодавчою та нормативно-правовою базою з різних сфер дотичних до екології, зокрема, знаннями з морського та річкового права. Також, для роботи в портових зонах з суднами іноземних юрисдикцій необхідним є володіння іноземною мовою та обізнаність в основах міжнародного права. 

З ліквідацією двох морських екологічних інспекцій зменшилась присутність представників екологічного контролю в портах.  Проте, в бізнесу ще є занепокоєння щодо необхідності відновлення безперешкодного доступу інспекторів до портових зон для здійснення контролю забруднення акваторій. Проблема діяльності Держекоінспекції в портах, зокрема, неправомірних перевірок суден, порушувалася представниками портової галузі неодноразово протягом останніх кількох років. Враховуючи ситуацію з безпідставним втручанням морських екоінспекторів, що відбувалася довгий час у портах України, численних позовів з боку бізнесу щодо необґрунтованих стягнень з суден, бізнес-спільнота сподівається, що її буде почуто та не буде допущено повернення додаткових повноважень інспекторам на територіях порту.

В ході обговорення також згадували проблему дублювання функцій контролюючих органів. За словами пана Мальованого, зараз ведеться узгоджувальний процес між профільними відомствами щодо розмежування повноважень та процесів державного контролю задля усунення ризику подвійних перевірок, які є обтяжливими для бізнесу.

Під час зустрічі також розглянули питання розширення функцій Держекоінспекції в сфері моніторингу та управління відходами. Пан Мальований пояснив, що за Держекоінспекцією законодавчо не закріплені такі обов’язки, однак відомство тісно співпрацює з місцевими суб’єктами моніторингу та удосконалює технології, до прикладу, збору матеріалів для оцінки стану довкілля. Відомство також долучається до розробки превентивних заходів та законодавчих ініціатив щодо переробки відходів.

Від імені Європейської Бізнес Асоціації хочемо подякувати пану Мальованому за готовність до відкритого діалогу та експертного обговорення! Сподіваємось, реформування системи державного екологічного контролю сприятиме більш збалансованій взаємодії бізнесу та держави в питаннях екології та захисту довкілля. 

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: