fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес зустрівся з Головою Антимонопольного комітету України

08/ 12/ 2020
  Сьогодні Європейська Бізнес Асоціація зустрілася з Ольгою Піщанською, Головою Антимонопольного комітету України, та її командою. Представники бізнесу вбачають в АМКУ роль незалежного регулятора, діяльність якого націлена на забезпеченні рівних правил гри для підприємницької діяльності. Тому багато питань виникало з приводу процедури прийняття рішень членами Антимонопольного комітету. Також ми обговорили з Комітетом ряд питань щодо захисту конкуренції у сфері транспорту, електронних платежів, тощо. Стосовно організації роботи відомства, нам було роз’яснено, що під час голосування при прийнятті рішення Міжвідомчою комісією представник АМКУ висловлює насамперед позицію Антимонопольного комітету. При тому, перед засіданням Комісії представник має зібрати необхідний матеріал для підготовки обґрунтованої позиції щодо питання та керуватися відповідними документами від Мінекономіки. Позиції проходять відповідну оцінку та оговорюються з державними уповноваженими. У разі відсутності інформації для прийняття обєктивного виваженого рішення, представник утримується від голосування. Також було поінформовано, що у Комітеті очікують на доопрацювання законопроєкту щодо конкурентно-антимонопольної реформи, який був розроблений з урахуванням провідних практик ЄС у цій сфері. Цей документ передбачає підвищення порогу концентрації та пропонує чіткіший алгоритм застосування антимонопольних перевірок. Мова йшла також про проєкт Постанови КМУ про державне регулювання цін на певні групи товарів. Експерти АМКУ  вважають, що такий підхід спотворює  ринкове ціноутворення, тому вони виступають проти такого контролю. У Антимонопольному комітеті також  заявили, що вони не будуть перетягувати на себе повноваження НКРТ щодо регулювання природних монополій, та наразі АМКУ активно опрацьовує запити компаній стосовно порушень у транспортній галузі. Базуючись на інформації від бізнесу, АМКУ направило до АТ «Укрзалізниці» свої рекомендації щодо Єдиного Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом. Так, в Укрзалізниці в свою чергу відповіли, що готові впроваджувати надані рекомендаційні заходи поступово. Тож на цей час немає підстав для відкриття масштабної справи, якщо тільки компанії не наведуть точних доказів щодо впливу порушень з боку Укрзалізниці на них як вантажоперевізників. Те ж саме стосується питання зменшення корабельного збору пропорційно до величини невикористаної осадки. До Міністерства інфраструктури був направлений лист, але він не є обов’язковим для них до виконання. Так, аби в АМКУ були підстави для жорсткішого реагування, необхідна допомога бізнесу у створенні доказової бази від учасників ринку. ЕВА також завжди наголошувала на тому, що плата за лоцманське проведення значно переоцінена. Відкриття ринку для надання приватних лоцманських послуг, за оцінками представників бізнесу, дозволило б знизити відповідні збори, здешевити вартість судозаходів, і в результаті - збільшивши привабливість терміналів портів. Також доцільно зазначити, що здорова конкуренція призведе до підвищення якості надання лоцманських послуг. Рекомендації АМКУ щодо цього питання Мінінфраструктури не виконало, тому, як було озвучено під час зустрічі, АМКУ планує розпочати справу. Крім того, компанії зверталися до АМКУ для розслідування порушень законодавства про захист економічної конкуренції у сфері еквайрингових послуг. Так,  розмір банківських комісій за еквайринг в Україні стрімко зростає останніми роками і на даний момент є у 7 – 8 разів дорожчим ніж розмір цих плат в  ЄС. Пані Піщанська запевнила, що аналіз цього ринку та оцінка прозорості методик розрахунку вже проводиться на базі Антимонопольного комітету. Результати цих досліджень очікуються на початку 2021 року і будуть направлені до зацікавлених компаній. Водночас, Комітет не може підтримати законодавче обмеження максимального розміру банківських комісій за еквайринг в контексті законопроєктів № 4178 та № 4179, які перебувають на розгляді у Верховній Раді. Під час дискусії ми також торкнулися проблем тіньового ринку, конкуренції у сфері лікарських засобів, тютюнових виробів, нафтопродуктів та інше. На жаль, розслідування АМКУ в цих напрямках дуже часто пригальмовується через дії судових органів, що свідчить про недосконалість української системи судочинства. Від імені Європейської Бізнес Асоціації дякуємо пані Піщанській та її колегам за цей відкритий діалог та оперативну реакцію на запити бізнесу. В свою чергу спільнота Асоціації висловлює готовність долучитися до ініціатив АМКУ, що сприяють становленню більш позитивного інвестиційного клімату в країні!

Сьогодні Європейська Бізнес Асоціація зустрілася з Ольгою Піщанською, Головою Антимонопольного комітету України, та її командою. Представники бізнесу вбачають в АМКУ роль незалежного регулятора, діяльність якого націлена на забезпеченні рівних правил гри для підприємницької діяльності. Тому багато питань виникало з приводу процедури прийняття рішень членами Антимонопольного комітету. Також ми обговорили з Комітетом ряд питань щодо захисту конкуренції у сфері транспорту, електронних платежів, тощо.

Стосовно організації роботи відомства, нам було роз’яснено, що під час голосування при прийнятті рішення Міжвідомчою комісією представник АМКУ висловлює насамперед позицію Антимонопольного комітету. При тому, перед засіданням Комісії представник має зібрати необхідний матеріал для підготовки обґрунтованої позиції щодо питання та керуватися відповідними документами від Мінекономіки. Позиції проходять відповідну оцінку та оговорюються з державними уповноваженими. У разі відсутності інформації для прийняття об’єктивного виваженого рішення, представник утримується від голосування.

Також було поінформовано, що у Комітеті очікують на доопрацювання законопроєкту щодо конкурентно-антимонопольної реформи, який був розроблений з урахуванням провідних практик ЄС у цій сфері. Цей документ передбачає підвищення порогу концентрації та пропонує чіткіший алгоритм застосування антимонопольних перевірок.

Мова йшла також про проєкт Постанови КМУ про державне регулювання цін на певні групи товарів. Експерти АМКУ  вважають, що такий підхід спотворює  ринкове ціноутворення, тому вони виступають проти такого контролю.

У Антимонопольному комітеті також  заявили, що вони не будуть перетягувати на себе повноваження НКРТ щодо регулювання природних монополій, та наразі АМКУ активно опрацьовує запити компаній стосовно порушень у транспортній галузі.

Базуючись на інформації від бізнесу, АМКУ направило до АТ «Укрзалізниці» свої рекомендації щодо Єдиного Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом. Так, в Укрзалізниці в свою чергу відповіли, що готові впроваджувати надані рекомендаційні заходи поступово. Тож на цей час немає підстав для відкриття масштабної справи, якщо тільки компанії не наведуть точних доказів щодо впливу порушень з боку Укрзалізниці на них як вантажоперевізників. Те ж саме стосується питання зменшення корабельного збору пропорційно до величини невикористаної осадки. До Міністерства інфраструктури був направлений лист, але він не є обов’язковим для них до виконання. Так, аби в АМКУ були підстави для жорсткішого реагування, необхідна допомога бізнесу у створенні доказової бази від учасників ринку.

ЕВА також завжди наголошувала на тому, що плата за лоцманське проведення значно переоцінена. Відкриття ринку для надання приватних лоцманських послуг, за оцінками представників бізнесу, дозволило б знизити відповідні збори, здешевити вартість судозаходів, і в результаті – збільшивши привабливість терміналів портів. Також доцільно зазначити, що здорова конкуренція призведе до підвищення якості надання лоцманських послуг. Рекомендації АМКУ щодо цього питання Мінінфраструктури не виконало, тому, як було озвучено під час зустрічі, АМКУ планує розпочати справу.

Крім того, компанії зверталися до АМКУ для розслідування порушень законодавства про захист економічної конкуренції у сфері еквайрингових послуг. Так,  розмір банківських комісій за еквайринг в Україні стрімко зростає останніми роками і на даний момент є у 7 – 8 разів дорожчим ніж розмір цих плат в  ЄС. Пані Піщанська запевнила, що аналіз цього ринку та оцінка прозорості методик розрахунку вже проводиться на базі Антимонопольного комітету. Результати цих досліджень очікуються на початку 2021 року і будуть направлені до зацікавлених компаній. Водночас, Комітет не може підтримати законодавче обмеження максимального розміру банківських комісій за еквайринг в контексті законопроєктів № 4178 та № 4179, які перебувають на розгляді у Верховній Раді.

Під час дискусії ми також торкнулися проблем тіньового ринку, конкуренції у сфері лікарських засобів, тютюнових виробів, нафтопродуктів та інше. На жаль, розслідування АМКУ в цих напрямках дуже часто пригальмовується через дії судових органів, що свідчить про недосконалість української системи судочинства.

Від імені Європейської Бізнес Асоціації дякуємо пані Піщанській та її колегам за цей відкритий діалог та оперативну реакцію на запити бізнесу. В свою чергу спільнота Асоціації висловлює готовність долучитися до ініціатив АМКУ, що сприяють становленню більш позитивного інвестиційного клімату в країні!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: