fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес закликає зробити перший крок до реформування екоподатку

30/ 06/ 2020
  Завтра, 1 липня, має відбутись засідання профільного Комітету ВР з питань екологічної політики та природокористування, де передбачено обговорення питань щодо реформування екоподатку. Так, в переліку питань до розгляду Комітету є серія законопроєктів, спрямованих на стимулювання зменшення обсягів скидів забруднюючих речовин у водні обєкти, викидів в атмосферне повітря та розміщення відходів. Йдеться про законопроєкти № 3543-1, №3631 та №3632. Даними документами передбачено ряд змін до Податкового та Бюджетного кодексів, а також інших законодавчих актів України, які, власне, і мають на меті реформування механізму збору та використання екоподатку. Зокрема, важливими є 4 наступні складові: компенсація витрат підприємств на заходи з екомодернізації та захисту довкілля до 70% (таким чином, екологічні кошти буде спрямовано на конкретні проєкти підприємств в таких регіонах, що дозволить покращити ситуацію там, де це дійсно необхідно) скасування податку на викиди СО (відповідно до Угоди про Асоціацію, варто також зауважити, що даного податку немає в Європі); поступове збільшення ставок екоподатку, окрім податку на СО2 та розміщення відходів, на 20% поступово протягом кількох років починаючи з 2021 року (адже податок на СО2 минулого року вже було збільшено майже в 25 разів, тож важливо забезпечити цільове використання коштів, а податок на розміщення відходів буде регулюватись іншим законопроєктом); забезпечення спрямування надходжень від екоподатку до спеціального фонду Держбюджету, отримані кошти від якого будуть спрямовані виключно на природоохоронні заходи. Ольга Бойко. Координатор Комітету промислової екології та сталого розвитку Європейської Бізнес Асоціації. Бізнес «за» комплексний підхід до реформування екоподатку, який має виконувати не лише фіскальну, але й стимулюючу та компенсаційну функції. На початку травня ми вже надали Уряду та Парламенту свої пропозиції, адже наразі ставки зростають в десятки разів, а кошти використовуються неефективно і розчиняються у бюджеті. На переконання бізнесу, ці три законопроєкти досить якісно прописують регулювання екологічного оподаткування. Так як наразі важливо реформувати три складові – поетапно відкоригувати екоподаток, сприяти цільовому використанню коштів, гармонізувати українське законодавство з європейськими нормами. Тож бізнес закликає профільний Комітет ВРУ рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроєкти № 3543-1, №3631 та №3632, які допоможуть забезпечити ефективне та реальне покращення стану довкілля, аби на найближчому ж засідання Верховна Рада змогла їх розглянути та проголосувати.

Завтра, 1 липня, має відбутись засідання профільного Комітету ВР з питань екологічної політики та природокористування, де передбачено обговорення питань щодо реформування екоподатку. Так, в переліку питань до розгляду Комітету є серія законопроєктів, спрямованих на стимулювання зменшення обсягів скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти, викидів в атмосферне повітря та розміщення відходів. Йдеться про законопроєкти № 3543-1, №3631 та №3632.

Даними документами передбачено ряд змін до Податкового та Бюджетного кодексів, а також інших законодавчих актів України, які, власне, і мають на меті реформування механізму збору та використання екоподатку. Зокрема, важливими є 4 наступні складові:

  1. компенсація витрат підприємств на заходи з екомодернізації та захисту довкілля до 70% (таким чином, екологічні кошти буде спрямовано на конкретні проєкти підприємств в таких регіонах, що дозволить покращити ситуацію там, де це дійсно необхідно)
  2. скасування податку на викиди СО (відповідно до Угоди про Асоціацію, варто також зауважити, що даного податку немає в Європі);
  3. поступове збільшення ставок екоподатку, окрім податку на СО2 та розміщення відходів, на 20% поступово протягом кількох років починаючи з 2021 року (адже податок на СО2 минулого року вже було збільшено майже в 25 разів, тож важливо забезпечити цільове використання коштів, а податок на розміщення відходів буде регулюватись іншим законопроєктом);
  4. забезпечення спрямування надходжень від екоподатку до спеціального фонду Держбюджету, отримані кошти від якого будуть спрямовані виключно на природоохоронні заходи.
Ольга Бойко Координатор Комітету промислової екології та сталого розвитку Європейської Бізнес Асоціації
Бізнес «за» комплексний підхід до реформування екоподатку, який має виконувати не лише фіскальну, але й стимулюючу та компенсаційну функції. На початку травня ми вже надали Уряду та Парламенту свої пропозиції, адже наразі ставки зростають в десятки разів, а кошти використовуються неефективно і розчиняються у бюджеті. На переконання бізнесу, ці три законопроєкти досить якісно прописують регулювання екологічного оподаткування. Так як наразі важливо реформувати три складові – поетапно відкоригувати екоподаток, сприяти цільовому використанню коштів, гармонізувати українське законодавство з європейськими нормами.

Тож бізнес закликає профільний Комітет ВРУ рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроєкти № 3543-1, №3631 та №3632, які допоможуть забезпечити ефективне та реальне покращення стану довкілля, аби на найближчому ж засідання Верховна Рада змогла їх розглянути та проголосувати.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: