fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес закликає утриматись від підвищення тарифів на контейнерні залізничні перевезення

05/ 06/ 2025
  Компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації висловлюють занепокоєння у зв’язку з ініціативою Укрзалізниці підвищити тарифи на перевезення вантажів у контейнерах вагою брутто понад 26 тонн. За оцінками експертів Комітету з логістики Асоціації, встановлення зазначеної тарифної межі охопить переважну більшість контейнерних відправок залізницею. Компанії-члени Комітету вважають за потрібне провести обговорення такої тарифної ініціативи, зокрема обґрунтованості запропонованої вагової норми у 26 тонн, із вантажовласниками, спеціалізованими транспортними підприємствами та морськими контейнерними лініями. Підвищення тарифів може знизити обсяги контейнерних перевезень залізницею та переорієнтувати вантажопотоки на автомобільний транспорт. Це створить навантаження на автомобільні дороги та збільшить витрати на їх утримання, а також призведе до втрати доходів залізниці та низки задіяних у контейнерних перевезеннях підприємств. Варто зазначити, що контейнерні перевезення автотранспортом у низці випадків вже є більш привабливими для вантажовласників порівняно із залізничним сполученням. Компанії-члени Асоціації звертають увагу на те, що країни Європейського Союзу, навпаки, заохочують контейнерні перевезення, надаючи знижки на доступ до інфраструктури, що можуть сягати 25%-75%. Перехід на контейнерні перевезення є складовою транспортної стратегії ЄС, відповідно до якої не менше 30% вантажів має перевозитися залізничним або водним транспортом, зокрема у контейнерах. На відміну від країн ЄС, в Україні сегмент залізничних контейнерних перевезень ще формується і потребує інвестицій та державної підтримки. На переконання експертів Асоціації, розвиток галузі залізничних контейнерних перевезень сприятиме: Збільшенню обсягів експортно-імпортних перевезень завдяки мультимодальності, відстежуваності вантажів та прогнозованості доставки; Забезпеченню екологічності таких перевезень; Збереженню автомобільної інфраструктури, зокрема зменшенню навантаження на автомобільні дороги, та розвитку суміжних галузей надання послуг, зокрема термінальної, портової, транспортної та машинобудівної Відповідно, експерти Асоціації вважають, що підвищення тарифів на контейнерні перевезення є недоцільним та таким, що може мати негативні наслідки для експорту та не узгоджуватися з цілями транспортної інтеграції з ЄС. Асоціація звернулась з офіційним листом до Міністерства розвитку громад та територій України, Державної регуляторної служби України та Укрзалізниці. У своєму зверненні бізнес закликає переглянути рішення щодо запровадження підвищених тарифів на залізничні контейнерні перевезення та ініціювати обговорення цього питання з бізнес-спільнотою найближчим часом. На думку бізнесу, це дозволить уникнути негативного впливу на ринок залізничних контейнерних перевезень, залізничну галузь та економіку країни в цілому.

Компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації висловлюють занепокоєння у зв’язку з ініціативою Укрзалізниці підвищити тарифи на перевезення вантажів у контейнерах вагою брутто понад 26 тонн.

За оцінками експертів Комітету з логістики Асоціації, встановлення зазначеної тарифної межі охопить переважну більшість контейнерних відправок залізницею. Компанії-члени Комітету вважають за потрібне провести обговорення такої тарифної ініціативи, зокрема обґрунтованості запропонованої вагової норми у 26 тонн, із вантажовласниками, спеціалізованими транспортними підприємствами та морськими контейнерними лініями.

Підвищення тарифів може знизити обсяги контейнерних перевезень залізницею та переорієнтувати вантажопотоки на автомобільний транспорт. Це створить навантаження на автомобільні дороги та збільшить витрати на їх утримання, а також призведе до втрати доходів залізниці та низки задіяних у контейнерних перевезеннях підприємств. Варто зазначити, що контейнерні перевезення автотранспортом у низці випадків вже є більш привабливими для вантажовласників порівняно із залізничним сполученням.

Компанії-члени Асоціації звертають увагу на те, що країни Європейського Союзу, навпаки, заохочують контейнерні перевезення, надаючи знижки на доступ до інфраструктури, що можуть сягати 25%-75%. Перехід на контейнерні перевезення є складовою транспортної стратегії ЄС, відповідно до якої не менше 30% вантажів має перевозитися залізничним або водним транспортом, зокрема у контейнерах.

На відміну від країн ЄС, в Україні сегмент залізничних контейнерних перевезень ще формується і потребує інвестицій та державної підтримки. На переконання експертів Асоціації, розвиток галузі залізничних контейнерних перевезень сприятиме:

  • Збільшенню обсягів експортно-імпортних перевезень завдяки мультимодальності, відстежуваності вантажів та прогнозованості доставки;
  • Забезпеченню екологічності таких перевезень;
  • Збереженню автомобільної інфраструктури, зокрема зменшенню навантаження на автомобільні дороги, та розвитку суміжних галузей надання послуг, зокрема термінальної, портової, транспортної та машинобудівної

Відповідно, експерти Асоціації вважають, що підвищення тарифів на контейнерні перевезення є недоцільним та таким, що може мати негативні наслідки для експорту та не узгоджуватися з цілями транспортної інтеграції з ЄС.

Асоціація звернулась з офіційним листом до Міністерства розвитку громад та територій України, Державної регуляторної служби України та Укрзалізниці. У своєму зверненні бізнес закликає переглянути рішення щодо запровадження підвищених тарифів на залізничні контейнерні перевезення та ініціювати обговорення цього питання з бізнес-спільнотою найближчим часом.

На думку бізнесу, це дозволить уникнути негативного впливу на ринок залізничних контейнерних перевезень, залізничну галузь та економіку країни в цілому.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: