Бізнес закликає Президента підписати закон про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів

26/ 12/ 2018

Європейська Бізнес Асоціація звернулась до Президента із закликом підписати ЗУ «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Він, з одного боку, допоможе споживачам отримати високий рівень захисту здоров’я та інтересів шляхом отримання всієї необхідної інформації для здійснення свідомого вибору харчових продуктів. З іншого, Україні виконати взяті на себе зобов’язання в рамках Угоди про Асоціацію.

Так, для споживачів законопроект містить багато важливих аспектів. Разом з тим, хочемо акцентувати ті, які останнім часом використовуються як негативні зміни, які матимуть нищівний вплив на споживача.

По-перше, введено 2 поняття щодо терміну придатності. «Вжити до» для продукції, що за своїми мікробіологічними властивостями може ставати небезпечною наступного дня після спливу зазначеної дати. А також «мінімальний термін придатності» для продукції, яка без явних ознак, наприклад, осаду в напоях, ще може споживатись без шкоди для здоров’я. Для деяких продуктів зазначення терміну придатності взагалі не є обов’язковим через їх специфіку. Йдеться про сіль, цукор, жувальну гумку тощо.

По-друге, міститься норма щодо маркування продукції з або без ГМО згідно діючого законодавства. Так, нещодавно позначкою «Без ГМО» маркувалась уся продукція, яка навіть апріорі не містила ГМО, наприклад вода. Згідно діючої норми позначка «з ГМО» обов’язково має бути на продукції, яка містить понад 0.9% генетично модифікованих організмів у будь-якому зі своїх інгредієнтів. Тобто, тепер потрібно буде вказувати на наявність ГМО, а не його відсутність, наявність алергенів, які можуть викликати непереносимість.

По-третє, відсутня необхідність зазначення інгредієнтів, які не виконують технологічну функцію.  Тобто це ті інгредієнти, які наприклад використовуються як інгредієнти окремих складових, або розчиняються при виробництві основного продукту.

По-четверте, для продукції, яка складається із зрозумілих для рецептури інгредієнтів відсутня необхідність зазначати ці інгредієнти. Наприклад, продукції лише з молока та заквасочних культур. Дана норма була взята з відповідного технічного регламенту (п.10).

Також збільшено в 4 рази відповідальність операторів ринку харчових продуктів, що відповідають за інформацію про харчові продукти, за введення споживачів в оману. 

Крім того, передбачено, що будь-які зміни щодо маркування набуватимуть чинності через 2 роки. Це дає можливість та час бізнесу якісно внести відповідні зміни в маркування і не створюватиме колапсів у роботі.

Законопроект розроблено за участі експертів ЄС, громадськості та бізнес-спільноти, а за основу взято Регламент ЄС, обов’язковий щодо маркування та інформація про харчові продукти.

Сподіваємось, законопроект буде найближчим часом підписано Президентом. Це стане прогресивним кроком в питанні гармонізації законодавства України із законодавством ЄС та допоможе споживачам робити свідомий вибір продукції для харчування – маючи необхідну важливу зрозумілу інформацію, без заплутаної та технічної термінології.

Ознайомитись з листом-зверненням Асоціації 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: