fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес закликає повноцінно розблокувати роботу Чорноморських портів для усіх видів вантажів

28/ 03/ 2023
  Морська блокада українських морських портів зробила недоступними ринки, доставка до яких здійснюється морським транспортом. Внаслідок чого негативний ефект на економіці позначається втратою валютної виручки, неможливістю відновлення промислового виробництва та зменшенням ВВП України. Більше того, пливу зазнали ключові експортні напрямки – агро-промисловий комплекс, гірничо-металургійний комплекс, тощо. Безумовно, «зерновий коридор» відіграє важливу роль для підтримання світової продовольчої безпеки. Так, за час роботи зернової угоди Україна поставила 25 мільйонів тон агропродукції на потреби світу. 18 березня угоду було подовжено. Водночас, до цього подовження бізнес повідомляв, що, на жаль, російська сторона систематично затримує перевірку суден. Протягом тижня після подовження Ініціативи бізнес повідомляє, що зерновий коридор продовжує працювати, але питання щодо перевірок все ще є. Тож щиро сподіваємось на подальше пришвидшення і очікуємо на підтримку міжнародних партнерів в цьому контексті, зокрема, ООН та Уряд Турецької Республіки. Однак, важливо акцентувати не лише на повноцінній роботі «зернової ініціативи», але і домогтися встановлення єдиних умов для перевезення усіх вантажів в Азово-Чорноморському басейні для України. І, звісно, найкращим рішенням буде повне розблокування морських комерційних перевезень в Чорному морі та відкриття українських портів для усіх видів вантажів. Для експортних індустрій вкрай важливо продовжити повноцінну роботу та розблокувати логістичні ланцюги. Адже станом на зараз деякі експортні індустрії переважають ледь не найважчі часи за історію незалежної України. Так, наприклад, це стосується гірничо-металургійного комплексу. Ключовими причинами є: морська блокада, недостатня пропускна спроможність на західних прикордонних переходах України, переповненість європейських портів вантажами та обмежена можливість їх інфраструктури приймати вантажі з України в повному обсязі. Більше того, стрімке падіння цін на продукцію ГМК - в середньому на третину за останні кілька місяців порівняно з середніми цінами за минулий рік, що фактично унеможливлює експорт на віддалені ринки логістичними маршрутами через порти Європейського Союзу. Енергетичний терор зі сторони російської федерації, що призводить до пошкодження обладнання на комбінатах, обмеженості споживання електроенергії, необхідності використання альтернативних джерел живлення та, відповідно, зростання собівартості виробництва. Як наслідок, за інформацією представників бізнесу, завантаженість більшості підприємств впала більш ніж на 50% від довоєнного рівня, підприємства працюють у збиток лише для того, щоб зберегти виробничий потенціал, робочі місця, підтримати працівників та їх сім’ї, допомагати армії та найбільш постраждалому населенню. Хоча, за даними компаній-членів Комітету Асоціації, у 2021 році: ГМК експортував ~60-80% виробленої продукції (переважно через морські порти) та забезпечував ~33% загального експорту України (>$22 млрд); ГМК формував ~10% ВВП України (основна стаття у структурі ВВП Дніпропетровської, Донецької, Полтавської та Запорізької областей). Не повноцінно використаним залишається і агро потенціал. Так, близько 10 млн тон лише сільськогосподарської продукції не було відвантажено на міжнародні ринки. Повне розблокування морських комерційних перевезень в Чорному морі та відкриття українських портів для усіх видів вантажів не лише дозволить Україні створити умови для зростання промислового виробництва та ВВП України, але і зберегти/відновити тисячі робочих місць, забезпечити сплату податків та зборів до бюджету, що вкрай важливо для виконання державою соціальних, гуманітарних та оборонних функцій у цей складний для нашої країни час. Крім того, відкриття портів стане потужним фактором стабілізації курсу гривні, оскільки забезпечить додаткові значні надходження валютної виручки. Бізнес рішуче налаштований підтримувати та розвивати економіку України. Такої ж рішучості в діях очікує і від міжнародних партнерів! Тож Європейська Бізнес Асоціація звертається до Організації об’єднаних націй (ООН) та Туреччину, Міністерства закордонних справ та Віце-премєр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександра Кубракова з пропозицією об’єднати зусилля і сприяти реалізації стратегії повного розблокування українських морських портів Чорного моря для комерційних перевезень усіх видів вантажів та реалізації гарантій безпеки та свободи судноплавства торговельних суден в акваторії Чорного моря відповідно до норм сучасного міжнародного права!

Морська блокада українських морських портів зробила недоступними ринки, доставка до яких здійснюється морським транспортом. Внаслідок чого негативний ефект на економіці позначається втратою валютної виручки, неможливістю відновлення промислового виробництва та зменшенням ВВП України. Більше того, пливу зазнали ключові експортні напрямки – агро-промисловий комплекс, гірничо-металургійний комплекс, тощо.

Безумовно, «зерновий коридор» відіграє важливу роль для підтримання світової продовольчої безпеки. Так, за час роботи зернової угоди Україна поставила 25 мільйонів тон агропродукції на потреби світу. 18 березня угоду було подовжено. Водночас, до цього подовження бізнес повідомляв, що, на жаль, російська сторона систематично затримує перевірку суден. Протягом тижня після подовження Ініціативи бізнес повідомляє, що зерновий коридор продовжує працювати, але питання щодо перевірок все ще є. Тож щиро сподіваємось на подальше пришвидшення і очікуємо на підтримку міжнародних партнерів в цьому контексті, зокрема, ООН та Уряд Турецької Республіки.

Однак, важливо акцентувати не лише на повноцінній роботі «зернової ініціативи», але і домогтися встановлення єдиних умов для перевезення усіх вантажів в Азово-Чорноморському басейні для України. І, звісно, найкращим рішенням буде повне розблокування морських комерційних перевезень в Чорному морі та відкриття українських портів для усіх видів вантажів. Для експортних індустрій вкрай важливо продовжити повноцінну роботу та розблокувати логістичні ланцюги.

Адже станом на зараз деякі експортні індустрії переважають ледь не найважчі часи за історію незалежної України. Так, наприклад, це стосується гірничо-металургійного комплексу. Ключовими причинами є: морська блокада, недостатня пропускна спроможність на західних прикордонних переходах України, переповненість європейських портів вантажами та обмежена можливість їх інфраструктури приймати вантажі з України в повному обсязі. Більше того, стрімке падіння цін на продукцію ГМК – в середньому на третину за останні кілька місяців порівняно з середніми цінами за минулий рік, що фактично унеможливлює експорт на віддалені ринки логістичними маршрутами через порти Європейського Союзу. Енергетичний терор зі сторони російської федерації, що призводить до пошкодження обладнання на комбінатах, обмеженості споживання електроенергії, необхідності використання альтернативних джерел живлення та, відповідно, зростання собівартості виробництва.

Як наслідок, за інформацією представників бізнесу, завантаженість більшості підприємств впала більш ніж на 50% від довоєнного рівня, підприємства працюють у збиток лише для того, щоб зберегти виробничий потенціал, робочі місця, підтримати працівників та їх сім’ї, допомагати армії та найбільш постраждалому населенню. Хоча, за даними компаній-членів Комітету Асоціації, у 2021 році: ГМК експортував ~60-80% виробленої продукції (переважно через морські порти) та забезпечував ~33% загального експорту України (>$22 млрд); ГМК формував ~10% ВВП України (основна стаття у структурі ВВП Дніпропетровської, Донецької, Полтавської та Запорізької областей).

Не повноцінно використаним залишається і агро потенціал. Так, близько 10 млн тон лише сільськогосподарської продукції не було відвантажено на міжнародні ринки.

Повне розблокування морських комерційних перевезень в Чорному морі та відкриття українських портів для усіх видів вантажів не лише дозволить Україні створити умови для зростання промислового виробництва та ВВП України, але і зберегти/відновити тисячі робочих місць, забезпечити сплату податків та зборів до бюджету, що вкрай важливо для виконання державою соціальних, гуманітарних та оборонних функцій у цей складний для нашої країни час.

Крім того, відкриття портів стане потужним фактором стабілізації курсу гривні, оскільки забезпечить додаткові значні надходження валютної виручки. Бізнес рішуче налаштований підтримувати та розвивати економіку України. Такої ж рішучості в діях очікує і від міжнародних партнерів!

Тож Європейська Бізнес Асоціація звертається до Організації об’єднаних націй (ООН) та Туреччину, Міністерства закордонних справ та Віце-прем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександра Кубракова з пропозицією об’єднати зусилля і сприяти реалізації стратегії повного розблокування українських морських портів Чорного моря для комерційних перевезень усіх видів вантажів та реалізації гарантій безпеки та свободи судноплавства торговельних суден в акваторії Чорного моря відповідно до норм сучасного міжнародного права!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: