fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес закликає оновити законодавство щодо енегоефективності 30-ти річної давнини

21/ 10/ 2021
  Сьогодні на позачерговому євроінтеграційному засіданні народні депутати розглянуть законопроєкт №4507 про енергетичну ефективність. Це – рамковий документ, покликаний оновити застаріле законодавство щодо енергозбереження від 1994 року та сприяти впровадженню кращих європейських практик у сфері забезпечення енергоефективності, в тому числі, під час виробництва, транспортування, передачі, розподілу, постачання та споживання енергії. Асоціація в цілому висловлювала підтримку проєкту закону, проте звертала увагу на необхідність доопрацювання деяких його моментів, які з’явились у робочій версії документу між першим та другим читанням. Так, були враховані такі принципові для бізнесу зауваження: Враховано пропозицію щодо відповідності вимогами законодавства про захист персональних даних та забезпечення комерційної таємниці інформації про обсяг поставленої та спожитої енергії для населення, яку енергопостачальні організації мають надавати на запит місцевих органів влади. Виключено пропозицію, що виконати вимоги щодо щорічного скорочення споживання енергії, встановлені схемою зобов’язань з енергоефективності, можна виключно за рахунок сплати внеску до Фонду енергоефективності чи іншого державного фонду. Таким положенням встановлювались додаткові фінансові витрати для постачальників електричної енергії та природного газу, які в подальшому могли бути перекладені на споживачів. Відхилено пропозицію щодо надання Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) повноважень здійснювати моніторинг та оцінку результатів досягнення цільового показника щорічного скорочення споживання енергії. Адже для цього вже є відповідний орган – Держенергоефективності. Не увійшла у фінальну редакцію пропозиція про надання НКРЕКП повноваження щодо здійснення видачі гарантій походження електроенергії, виробленої високоефективними когенераційними установками. Таке положення, на переконання експертів Асоціації, могло призвести до неоднозначності застосування, колізій та плутанини стосовно того, що саме має посвідчувати такий документ та який орган його видає. Окрім цього, це не в повній мірі узгоджувалось із Директивою 2009/28/ЄС про заохочення до використання енергії, виробленої з відновлюваних джерел та Директивою 2012/27/ЄС щодо енергоефективності. Окрім цього, законопроєкт №4507 містить інші позитивні нововведення, як-от: залучення інших центральних органів виконавчої влади до забезпечення енергоефективності та визначення обов’язків кожного з них; можливість розробки місцевих енергетичних планів поряд з Національним планом дій з енергоефективності, що допоможе врахувати специфіку потреб та можливостей кожного окремого регіону; встановлення вимог щодо рівня (класу) енергетичної ефективності товарів/послуг при проведенні публічних закупівель енергоспоживчої продукції (товарів) або послуг та у разі придбання чи укладення договорів найму (оренди) будівель органами державної влади і органами місцевого самоврядування; встановлення рамкових вимог щодо екологічного маркування та екодизайну енергоспоживчої продукції, в тому числі створення бази даних енергоспоживчої продукції для товарів, що вводяться в обіг та на які поширюються вимоги технічних регламентів з енергетичного маркування енергоспоживчої продукції; обмеження цільового призначення використання коштів, які вдається зекономити на місцях після впровадження заходів з енергоефективності; доопрацьовано вимоги до проведення енергетичного аудиту та кваліфікації енергетичних аудиторів; доопрацьовано положення щодо встановлення інтелектуальних систем обліку енергії; стимулювання споживачів до впровадження енергоефективних заходів, зокрема, через включення до платіжних документів (квитанцій) на оплату послуг з розподілу природного газу порівняння обсягів споживання у поточному розрахунковому періоді з обсягами споживання за аналогічний період минулого року (в розрізі місячного споживання), а також інформації про енергоефективні заходи або адреси веб-сайтів, де такі дані розміщено, тощо. Європейська Бізнес Асоціація дякує Енергетичному комітету ВРУ за врахування позиції бізнесу та сподівається на підтримку проєкту закону №4507 депутатами у залі.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Сьогодні на позачерговому євроінтеграційному засіданні народні депутати розглянуть законопроєкт №4507 про енергетичну ефективність. Це – рамковий документ, покликаний оновити застаріле законодавство щодо енергозбереження від 1994 року та сприяти впровадженню кращих європейських практик у сфері забезпечення енергоефективності, в тому числі, під час виробництва, транспортування, передачі, розподілу, постачання та споживання енергії.

Асоціація в цілому висловлювала підтримку проєкту закону, проте звертала увагу на необхідність доопрацювання деяких його моментів, які з’явились у робочій версії документу між першим та другим читанням. Так, були враховані такі принципові для бізнесу зауваження:

  • Враховано пропозицію щодо відповідності вимогами законодавства про захист персональних даних та забезпечення комерційної таємниці інформації про обсяг поставленої та спожитої енергії для населення, яку енергопостачальні організації мають надавати на запит місцевих органів влади.
  • Виключено пропозицію, що виконати вимоги щодо щорічного скорочення споживання енергії, встановлені схемою зобов’язань з енергоефективності, можна виключно за рахунок сплати внеску до Фонду енергоефективності чи іншого державного фонду. Таким положенням встановлювались додаткові фінансові витрати для постачальників електричної енергії та природного газу, які в подальшому могли бути перекладені на споживачів.
  • Відхилено пропозицію щодо надання Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) повноважень здійснювати моніторинг та оцінку результатів досягнення цільового показника щорічного скорочення споживання енергії. Адже для цього вже є відповідний орган – Держенергоефективності.
  • Не увійшла у фінальну редакцію пропозиція про надання НКРЕКП повноваження щодо здійснення видачі гарантій походження електроенергії, виробленої високоефективними когенераційними установками. Таке положення, на переконання експертів Асоціації, могло призвести до неоднозначності застосування, колізій та плутанини стосовно того, що саме має посвідчувати такий документ та який орган його видає. Окрім цього, це не в повній мірі узгоджувалось із Директивою 2009/28/ЄС про заохочення до використання енергії, виробленої з відновлюваних джерел та Директивою 2012/27/ЄС щодо енергоефективності.

Окрім цього, законопроєкт №4507 містить інші позитивні нововведення, як-от:

  1. залучення інших центральних органів виконавчої влади до забезпечення енергоефективності та визначення обов’язків кожного з них;
  2. можливість розробки місцевих енергетичних планів поряд з Національним планом дій з енергоефективності, що допоможе врахувати специфіку потреб та можливостей кожного окремого регіону;
  3. встановлення вимог щодо рівня (класу) енергетичної ефективності товарів/послуг при проведенні публічних закупівель енергоспоживчої продукції (товарів) або послуг та у разі придбання чи укладення договорів найму (оренди) будівель органами державної влади і органами місцевого самоврядування;
  4. встановлення рамкових вимог щодо екологічного маркування та екодизайну енергоспоживчої продукції, в тому числі створення бази даних енергоспоживчої продукції для товарів, що вводяться в обіг та на які поширюються вимоги технічних регламентів з енергетичного маркування енергоспоживчої продукції;
  5. обмеження цільового призначення використання коштів, які вдається зекономити на місцях після впровадження заходів з енергоефективності;
  6. доопрацьовано вимоги до проведення енергетичного аудиту та кваліфікації енергетичних аудиторів;
  7. доопрацьовано положення щодо встановлення інтелектуальних систем обліку енергії;
  8. стимулювання споживачів до впровадження енергоефективних заходів, зокрема, через включення до платіжних документів (квитанцій) на оплату послуг з розподілу природного газу порівняння обсягів споживання у поточному розрахунковому періоді з обсягами споживання за аналогічний період минулого року (в розрізі місячного споживання), а також інформації про енергоефективні заходи або адреси веб-сайтів, де такі дані розміщено, тощо.

Європейська Бізнес Асоціація дякує Енергетичному комітету ВРУ за врахування позиції бізнесу та сподівається на підтримку проєкту закону №4507 депутатами у залі.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: