fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес з України закликає польський бізнес до діалогу задля розблокування польсько-українського кордону

08/ 11/ 2023
  Повномасштабна війна в Україні суттєво вплинула на ланцюги постачання товарів. Закриття повітряного простору України, блокування частини морських та річкових портів України, значні пошкодження залізничної мережі та інфраструктури країни призвели до того, що автомобільні вантажні перевезення через західні автомобільні пункти пропуску (зокрема, з Польщею) стали практично єдиним шляхом для міжнародних перевезень товарів. Водночас, 6 листопада Держприкордонслужба поінформувала, що перевізники з Польщі розпочали страйк на польсько-українських пунктах пропуску. Безумовно, бізнес-спільнота України розуміє право польських працівників на колективне обговорення та вираз власних позицій. Разом з тим, враховуючи складні геополітичні обставини та потреби наших країн у взаємодії , бізнес-спільнота України вважає, що вирішення конфлікту через страйки може призвести до негативних наслідків для обох сторін, як загалом і для ЄС та світу. Адже страйки польських перевізників на кордоні призведуть лише до порушення важливих постачальних ланцюгів, які вже піддаються випробуванню через війну не тільки в середині країни, але й на міжнародному рівні. А наслідком будуть зриви термінів постачання продукції, порушення договірних зобов’язань з партнерами, псування продукції, котра має обмежені терміни придатності і, як наслідок, прямі фінансові та репутаційні втрати. Так, на прикладі однієї компаній-експортера, за тиждень затримки вантажу компанія не змогла вчасно завантажити у європейських постачальників більше одного десятка замовлень на загальну суму 500 000 євро. Тож вкрай незрозумілим є, хто виграє від таких страйків. Тому, бізнес-спільнота України, об’єднана Європейською Бізнес Асоціацією, Американською торговельною палатою в Україні, Торгово-промисловою палатою України, Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників, Українським союзом промисловців та підприємців, Спілкою українських підприємців закликає сторони, включаючи представників перевізників з Польщі та органи влади України і Польщі, до дотримання Договору між Україною і Республікою Польщею про добросусідство, дружні відносини і співробітництво від 30.12.1992 року (де сторони: «зобовязались в нових політичних умовах розвивати відносини в дусі дружби, співробітництва, взаємної поваги, взаєморозуміння, довіри і добросусідства на основі міжнародного права, в тому числі принципів суверенної рівності, незастосування сили або погрози силою, непорушності кордонів, територіальної цілісності, мирного врегулювання спорів, невтручання у внутрішні справи, самовизначення народів, поваги прав людини і основних свобод, сумлінного виконання міжнародно-правових зобовязань») та вирішувати усі спірні питання шляхом відкритого та конструктивного діалогу. Важливо підкреслити, що співробітництво і діалог є ключовими для підтримки стабільності та росту обох наших країн. А спільними зусиллями можна знайти рішення, яке враховуватиме інтереси перевізників і забезпечить стабільність та добробут обох сторін. Не менш важливим  є і те, що подібні акції непорозуміння між нашими країнами можуть діяти в інтересах спільних ворогів, які прагнуть поділу та розбрату між державами Європи. Це підкреслює необхідність швидкого та конструктивного вирішення питання. А з метою стимулювання скорочення черг на кордонах і тривалості перевірок (і, як наслідок, зниження витрат бізнесу на простій та уникнення штрафних санкцій за несвоєчасне виконання міжнародних контрактів), пропонуємо зосередитись на кількох аспектах в роботі. По-перше, забезпечити митними та прикордонними органами обох держав виконання меморандумів щодо пропускної спроможності українсько-польських пунктів пропуску. По-друге, зосередитись на розбудові існуючих та спорудженні нових спільних пунктів пропуску на українсько-польському кордоні, використовуючи доступні інструменти міжурядової взаємодії та механізми багатосторонньої дипломатії. По-третє, сприяти зближенню митних процедур на польсько-українських пунктах контролю та виробленні відповідних рекомендацій для змін митного законодавства та практик митних відомств обох країн. І, по-четверте, підписати Угоду про спільний кордон між Україною та Республікою Польща.  Щиро сподіваємось, ситуація буде якомога швидше врегульована, допоки втрати з обох сторін не досягли ще більших позначок.

Повномасштабна війна в Україні суттєво вплинула на ланцюги постачання товарів. Закриття повітряного простору України, блокування частини морських та річкових портів України, значні пошкодження залізничної мережі та інфраструктури країни призвели до того, що автомобільні вантажні перевезення через західні автомобільні пункти пропуску (зокрема, з Польщею) стали практично єдиним шляхом для міжнародних перевезень товарів.

Водночас, 6 листопада Держприкордонслужба поінформувала, що перевізники з Польщі розпочали страйк на польсько-українських пунктах пропуску.

Безумовно, бізнес-спільнота України розуміє право польських працівників на колективне обговорення та вираз власних позицій. Разом з тим, враховуючи складні геополітичні обставини та потреби наших країн у взаємодії , бізнес-спільнота України вважає, що вирішення конфлікту через страйки може призвести до негативних наслідків для обох сторін, як загалом і для ЄС та світу. Адже страйки польських перевізників на кордоні призведуть лише до порушення важливих постачальних ланцюгів, які вже піддаються випробуванню через війну не тільки в середині країни, але й на міжнародному рівні. А наслідком будуть зриви термінів постачання продукції, порушення договірних зобов’язань з партнерами, псування продукції, котра має обмежені терміни придатності і, як наслідок, прямі фінансові та репутаційні втрати.

Так, на прикладі однієї компаній-експортера, за тиждень затримки вантажу компанія не змогла вчасно завантажити у європейських постачальників більше одного десятка замовлень на загальну суму 500 000 євро. Тож вкрай незрозумілим є, хто виграє від таких страйків.

Тому, бізнес-спільнота України, об’єднана Європейською Бізнес Асоціацією, Американською торговельною палатою в Україні, Торгово-промисловою палатою України, Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників, Українським союзом промисловців та підприємців, Спілкою українських підприємців закликає сторони, включаючи представників перевізників з Польщі та органи влади України і Польщі, до дотримання Договору між Україною і Республікою Польщею про добросусідство, дружні відносини і співробітництво від 30.12.1992 року (де сторони: «зобов’язались в нових політичних умовах розвивати відносини в дусі дружби, співробітництва, взаємної поваги, взаєморозуміння, довіри і добросусідства на основі міжнародного права, в тому числі принципів суверенної рівності, незастосування сили або погрози силою, непорушності кордонів, територіальної цілісності, мирного врегулювання спорів, невтручання у внутрішні справи, самовизначення народів, поваги прав людини і основних свобод, сумлінного виконання міжнародно-правових зобов’язань») та вирішувати усі спірні питання шляхом відкритого та конструктивного діалогу.

Важливо підкреслити, що співробітництво і діалог є ключовими для підтримки стабільності та росту обох наших країн. А спільними зусиллями можна знайти рішення, яке враховуватиме інтереси перевізників і забезпечить стабільність та добробут обох сторін.

Не менш важливим  є і те, що подібні акції непорозуміння між нашими країнами можуть діяти в інтересах спільних ворогів, які прагнуть поділу та розбрату між державами Європи. Це підкреслює необхідність швидкого та конструктивного вирішення питання. А з метою стимулювання скорочення черг на кордонах і тривалості перевірок (і, як наслідок, зниження витрат бізнесу на простій та уникнення штрафних санкцій за несвоєчасне виконання міжнародних контрактів), пропонуємо зосередитись на кількох аспектах в роботі. По-перше, забезпечити митними та прикордонними органами обох держав виконання меморандумів щодо пропускної спроможності українсько-польських пунктів пропуску. По-друге, зосередитись на розбудові існуючих та спорудженні нових спільних пунктів пропуску на українсько-польському кордоні, використовуючи доступні інструменти міжурядової взаємодії та механізми багатосторонньої дипломатії. По-третє, сприяти зближенню митних процедур на польсько-українських пунктах контролю та виробленні відповідних рекомендацій для змін митного законодавства та практик митних відомств обох країн. І, по-четверте, підписати Угоду про спільний кордон між Україною та Республікою Польща. 

Щиро сподіваємось, ситуація буде якомога швидше врегульована, допоки втрати з обох сторін не досягли ще більших позначок.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: