fbpx

Бізнес та Міндовкілля обговорили напрямки ефективної кліматичної співпраці

29/ 04/ 2021
  27 квітня представники Комітету промислової екології та сталого розвитку Європейської Бізнес Асоціації зустрілись з Іриною Ставчук, заступницею Міністра захисту навколишнього середовища та природних ресурсів, та Олексієм Рябчиним, радником Віце-Премєр Міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України, радником Міністра захисту навколишнього середовища та природних ресурсів. Так, серед основних важелів ефективного виконання цілей в рамках Другого національно визначеного внеску України до Паризької угоди (НВВ2) можна виділити: Реформу екологічних фінансів, зокрема, в частині розблокування механізмів державної допомоги бізнесу. Так, чинним законом №1555-VII передбачена можливість надання державної підтримки бізнесу на заходи із захисту навколишнього природного середовища. Водночас, незважаючи на те, що закон вступив у силу ще у 2017 році, критеріїв допустимості такої допомоги та, власне, її форм, до сих пір не розроблено.  Розробку плану реалізації кліматичних зобов’язань в рамках НВВ2. Наразі, НВВ2 має здебільшого декларативний характер і досягнути поставлених в рамках нього цілей буде можливо виключно після розробки дорожньої карти шляхом залучення усіх стейкхолдерів. Запуск наукової співпраці та тестування наукових розробок, передбачених програмою Horizon. Створення умов для доступу до ефективних кліматичних технологій сторонам, що розвиваються – один із ключових елементів Паризької угоди. Зважаючи на роль ЄС як глобального лідера в досягненні вуглецевої нейтральності, найкращим інструментом, що сприяв би декарбонізації визначених секторів економік, які розвиваються, було б сприяння доступу до сталого фінансування та забезпечення переходу (або доступу до досліджень і розробок) до чистих технологій. У випадку України такий інструмент міг би також координуватись з практичною роботою над залученням українських компаній та галузей до проєктів ЄС, спрямованих на створення водневої економіки до 2030 року, що значно прискорило б, наприклад, перехід до ВДЕ. Кореляцію корпоративних стратегій з декарбонізації з загальнодержавними планами. Останнім часом все більше українських приватних та державних компаній презентують свої стратегії досягнення вуглецевої нейтральності з чітко визначеними термінами. Зважаючи на те, що саме реальний сектор економіки вважається базовим для реалізації кліматичних амбіцій країни, досить важливим є своєчасне забезпечення зрозумілого та прогнозованого державного регулювання. Мова йде про синергетичний підхід різних державних органів до прийняття політичних рішень, а також сприятливі умови для залучення іноземних інвестицій в Україну.  Представники Асоціації та Міндовкілля домовились продовжити обговорення вищезазначених питань та шляхів їх реалізації найближчим часом.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

27 квітня представники Комітету промислової екології та сталого розвитку Європейської Бізнес Асоціації зустрілись з Іриною Ставчук, заступницею Міністра захисту навколишнього середовища та природних ресурсів, та Олексієм Рябчиним, радником Віце-Прем’єр Міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України, радником Міністра захисту навколишнього середовища та природних ресурсів.

Так, серед основних важелів ефективного виконання цілей в рамках Другого національно визначеного внеску України до Паризької угоди (НВВ2) можна виділити:

  1. Реформу екологічних фінансів, зокрема, в частині розблокування механізмів державної допомоги бізнесу. Так, чинним законом №1555-VII передбачена можливість надання державної підтримки бізнесу на заходи із захисту навколишнього природного середовища. Водночас, незважаючи на те, що закон вступив у силу ще у 2017 році, критеріїв допустимості такої допомоги та, власне, її форм, до сих пір не розроблено. 
  2. Розробку плану реалізації кліматичних зобов’язань в рамках НВВ2. Наразі, НВВ2 має здебільшого декларативний характер і досягнути поставлених в рамках нього цілей буде можливо виключно після розробки дорожньої карти шляхом залучення усіх стейкхолдерів.
  3. Запуск наукової співпраці та тестування наукових розробок, передбачених програмою Horizon. Створення умов для доступу до ефективних кліматичних технологій сторонам, що розвиваються – один із ключових елементів Паризької угоди. Зважаючи на роль ЄС як глобального лідера в досягненні вуглецевої нейтральності, найкращим інструментом, що сприяв би декарбонізації визначених секторів економік, які розвиваються, було б сприяння доступу до сталого фінансування та забезпечення переходу (або доступу до досліджень і розробок) до чистих технологій. У випадку України такий інструмент міг би також координуватись з практичною роботою над залученням українських компаній та галузей до проєктів ЄС, спрямованих на створення водневої економіки до 2030 року, що значно прискорило б, наприклад, перехід до ВДЕ.
  4. Кореляцію корпоративних стратегій з декарбонізації з загальнодержавними планами. Останнім часом все більше українських приватних та державних компаній презентують свої стратегії досягнення вуглецевої нейтральності з чітко визначеними термінами. Зважаючи на те, що саме реальний сектор економіки вважається базовим для реалізації кліматичних амбіцій країни, досить важливим є своєчасне забезпечення зрозумілого та прогнозованого державного регулювання. Мова йде про синергетичний підхід різних державних органів до прийняття політичних рішень, а також сприятливі умови для залучення іноземних інвестицій в Україну. 

Представники Асоціації та Міндовкілля домовились продовжити обговорення вищезазначених питань та шляхів їх реалізації найближчим часом.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: