fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес-спільнота закликає Парламент підтримати урядову версію законопроєкту №11090 в частині підходу до механізму визначення та розміру ставок

27/ 11/ 2024
  Бізнес-спільнота, обєднана Європейською Бізнес Асоціацією та Американською торговельною палатою в Україні закликає Парламент підтримати в другому читанні урядову версію проєкту Закону №11090 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби», в частині підходу до механізму визначення та розміру ставок, зокрема щодо незмінності адвалорної ставки.   Бізнес наголошує, що підняття, навіть поступове, адвалорної ставки, призведе до збільшення нелегального ринку та меншої передбачуваності бюджетних надходжень, а також до загальних негативних наслідків для всього легального ринку тютюнових виробів. В Україні імплементовано європейську модель оподаткування акцизом тютюнових виробів. Згідно з Директивою 2011/64 застосовується змішана система, суть якої полягає у застосуванні одночасно специфічної ставки до одиниці продукції та адвалорної ставки до максимальної роздрібної ціни. Якщо поглянути на європейську практику, з 2010 до 2024 років 22 з 28 країн ЄС знизили ставку адвалору і відповідно підвищили специфічну ставку. Зокрема, у Нідерландах адвалор знизили до 5%, а у Данії, Португалії, Швеції до 1%. Показовим є те, що у Франції, де найвищий рівень адвалорної ставки (55%), залишається один з найвищих рівнів нелегальної торгівлі в Європі.  Крім того, збільшення адвалорної ставки призведе до недоотримання запланованих надходжень Державного та місцевих бюджетів за рахунок скорочення пропозиції і попиту саме на дорогу продукцію.  Європейське законодавство не має жорстких рамок щодо розмірів адвалорної ставки. Угода про асоціацію України та ЄС та інші міжнародні зобов’язання не вимагають від України підвищувати адвалорну складову. Більше того, підвищення адвалорної ставки не наближує Україну до виконання зобов‘язання щодо мінімальної ставки акцизного податку в 90 євро/1000 штук. З метою збереження позитивної динаміки зниження рівня нелегального ринку тютюнових виробів, яке показало останнє дослідження КАНТАР Україна, та яке вдалося досягти надзвичайними зусиллями, просимо врахувати позицію об’єднаної бізнес-спільноти при ухваленні остаточного рішення щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби в рамках подальшого розгляду та прийняття законопроєкту №11090.

Бізнес-спільнота, об’єднана Європейською Бізнес Асоціацією та Американською торговельною палатою в Україні закликає Парламент підтримати в другому читанні урядову версію проєкту Закону №11090 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби», в частині підходу до механізму визначення та розміру ставок, зокрема щодо незмінності адвалорної ставки.  

Бізнес наголошує, що підняття, навіть поступове, адвалорної ставки, призведе до збільшення нелегального ринку та меншої передбачуваності бюджетних надходжень, а також до загальних негативних наслідків для всього легального ринку тютюнових виробів. В Україні імплементовано європейську модель оподаткування акцизом тютюнових виробів. Згідно з Директивою 2011/64 застосовується змішана система, суть якої полягає у застосуванні одночасно специфічної ставки до одиниці продукції та адвалорної ставки до максимальної роздрібної ціни. Якщо поглянути на європейську практику, з 2010 до 2024 років 22 з 28 країн ЄС знизили ставку адвалору і відповідно підвищили специфічну ставку. Зокрема, у Нідерландах адвалор знизили до 5%, а у Данії, Португалії, Швеції до 1%. Показовим є те, що у Франції, де найвищий рівень адвалорної ставки (55%), залишається один з найвищих рівнів нелегальної торгівлі в Європі. 

Крім того, збільшення адвалорної ставки призведе до недоотримання запланованих надходжень Державного та місцевих бюджетів за рахунок скорочення пропозиції і попиту саме на дорогу продукцію. 

Європейське законодавство не має жорстких рамок щодо розмірів адвалорної ставки. Угода про асоціацію України та ЄС та інші міжнародні зобов’язання не вимагають від України підвищувати адвалорну складову. Більше того, підвищення адвалорної ставки не наближує Україну до виконання зобов‘язання щодо мінімальної ставки акцизного податку в 90 євро/1000 штук.

З метою збереження позитивної динаміки зниження рівня нелегального ринку тютюнових виробів, яке показало останнє дослідження КАНТАР Україна, та яке вдалося досягти надзвичайними зусиллями, просимо врахувати позицію об’єднаної бізнес-спільноти при ухваленні остаточного рішення щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби в рамках подальшого розгляду та прийняття законопроєкту №11090.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: