fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес-спільнота наголошує на необхідності запровадження електронного реєстру листків непрацездатності

07/ 08/ 2018
  Європейська Бізнес Асоціація наголошує на важливості створення електронного реєстру листків непрацездатності. Бізнес-спільнота звернулась до Мінсоцполітики, Міністерства охорони здоров’я та Фонду соціального страхування з відповідним листом. Так, пропонується передбачити в режимі реального часу в реєстрі доступ для компаній до інформації про перебування працівника на лікарняному. Як варіант, завантажувати таку інформацію до системи фінансового обліку підприємства. Це допоможе розуміти чи дійсно працівник хворіє, чи він є не чесним по відношенню до роботодавця, а також полегшити адміністрування і облік непрацездатних осіб. Ключова мета створення такої системи – зробити відносини роботодавця та працівника максимально прозорими, а інформацію – відкритою. Асоціація протягом тривалого часу наголошує на необхідності більш гнучкого регулювання відносин працівника та роботодавця, а саме – надання широких можливостей для договірних відносин. «За оцінками експертів, понад 7 млн паперових лікарняних видають в Україні щороку. Якщо хоча б 10% видається з порушеннями, можна тільки уявити, яких втрат несе бізнес та держава в цілому», - наголосили в Комітеті управління персоналом Європейської Бізнес Асоціації. Реєстр допоможе оптимізувати діяльність всіх учасників процесу – роботодавця, лікаря і пацієнта, а також побороти корупційну складову — видачу фіктивних довідок. «Ні для кого не секрет, що зараз за 100-400 грн є можливість придбати довідку. А якщо промоніторити пошукову систему, то на запит «купити лікарняний лист в Києві» видає більше 100 тис варіантів», - додали в Комітеті. Бізнес закликає зробити процес максимально автоматизованим та зручним для чесних користувачів - як це працює в багатьох країнах Європи та підтримує впровадження вище згаданого реєстру. А для того, щоб контролювати відповідність інформації, а саме: суму виплат по листку непрацездатності та розрахунок трудового стажу – пропонується проводити аналіз даних лікарняного листа, звітів компаній про суми нарахованої заробітної плати (доходи, допомоги, компенсації) та внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Імовірно, це має бути функціоналом Мінсоцполітики або МОЗ. Бізнес-спільнота сподівається, що до кінця року систему вдасться запустити і Україна отримає сучасний та зручний сервіс, який допоможе свідомим платникам податків працювати ще ефективніше, а нечесні дії – мінімізувати. Довідкова інформація: 30 січня 2018 року набрав чинності Закон України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», яким передбачено запровадження електронної системи охорони здоров’я. Також було анонсовано запровадження електронного реєстру листків непрацездатності.

Європейська Бізнес Асоціація наголошує на важливості створення електронного реєстру листків непрацездатності.

Бізнес-спільнота звернулась до Мінсоцполітики, Міністерства охорони здоров’я та Фонду соціального страхування з відповідним листом. Так, пропонується передбачити в режимі реального часу в реєстрі доступ для компаній до інформації про перебування працівника на лікарняному. Як варіант, завантажувати таку інформацію до системи фінансового обліку підприємства. Це допоможе розуміти чи дійсно працівник хворіє, чи він є не чесним по відношенню до роботодавця, а також полегшити адміністрування і облік непрацездатних осіб.

Ключова мета створення такої системи – зробити відносини роботодавця та працівника максимально прозорими, а інформацію – відкритою. Асоціація протягом тривалого часу наголошує на необхідності більш гнучкого регулювання відносин працівника та роботодавця, а саме – надання широких можливостей для договірних відносин.

«За оцінками експертів, понад 7 млн паперових лікарняних видають в Україні щороку. Якщо хоча б 10% видається з порушеннями, можна тільки уявити, яких втрат несе бізнес та держава в цілому», – наголосили в Комітеті управління персоналом Європейської Бізнес Асоціації.

Реєстр допоможе оптимізувати діяльність всіх учасників процесу – роботодавця, лікаря і пацієнта, а також побороти корупційну складову — видачу фіктивних довідок. «Ні для кого не секрет, що зараз за 100-400 грн є можливість придбати довідку. А якщо промоніторити пошукову систему, то на запит «купити лікарняний лист в Києві» видає більше 100 тис варіантів», – додали в Комітеті.

Бізнес закликає зробити процес максимально автоматизованим та зручним для чесних користувачів – як це працює в багатьох країнах Європи та підтримує впровадження вище згаданого реєстру.

А для того, щоб контролювати відповідність інформації, а саме: суму виплат по листку непрацездатності та розрахунок трудового стажу – пропонується проводити аналіз даних лікарняного листа, звітів компаній про суми нарахованої заробітної плати (доходи, допомоги, компенсації) та внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Імовірно, це має бути функціоналом Мінсоцполітики або МОЗ.

Бізнес-спільнота сподівається, що до кінця року систему вдасться запустити і Україна отримає сучасний та зручний сервіс, який допоможе свідомим платникам податків працювати ще ефективніше, а нечесні дії – мінімізувати.

Довідкова інформація:

30 січня 2018 року набрав чинності Закон України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», яким передбачено запровадження електронної системи охорони здоров’я. Також було анонсовано запровадження електронного реєстру листків непрацездатності.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: