fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес, що працює в Україні, звернувся до ООН із закликом продовжити термін дії «зернової угоди» та включити туди Миколаївський морський портовий вузол

11/ 10/ 2022
  Європейська Бізнес Асоціація звертається до ООН та Посольства Туреччини в Україні з наполегливим проханням зробити все можливе для продовження дії Зернової ініціативи (зернового коридору), включаючи приєднання до цього коридору Миколаївського морського портового вузла, а також збільшення кількості перевірок на добу суден з українською сільськогосподарською продукцією.  Лист із офіційним зверненням нижче.  За даними Міністерства аграрної політики та продовольства України, в 2021 році Україна забезпечила світовий ринок обсягом продовольства, який є достатнім для харчування близько чотирьохсот мільйонів людей, не враховуючи населення України. Минулого року Україна була одним з провідних постачальників продовольства на світовий ринок. У 2021 році ми експортували аграрну продукцію до 191 країни світу. За підсумками 2020/2021 маркетингового року Україна посіла провідні позиції серед експортерів соняшникової олії, проса, соняшникового шроту, кукурудзи, ячменю, ріпаку та пшениці. Експорт української аграрної продукції є пріоритетним не лише для України, а насамперед для всього світу, особливо тих країн, де вирує голод. З 24 лютого 2022 року на всій території України введено воєнний стан. Військове вторгнення російської федерації на територію України та введення воєнного стану вплинуло на всі сфери життєдіяльності та всі державні, соціальні та економічні процеси в Україні. Економіка нашої держави зазнала значних втрат. Значно порушена можливість експорту товарів, у тому числі зернових та олійних культур. Варто відзначити важливу підтримку України з боку Організації Обєднаних Націй та Туреччини щодо відновлення експорту українського зерна через порти Чорного моря в рамках Зернової ініціативи з безпечного транспортування зерна та продовольства з трьох українських портів (далі – Зернова ініціатива). Розблокування українських портів посприяло покращенню гуманітарної ситуації в Африці та Азії, а також протидії дефіциту продовольства у світі та зниженню цін на зерно. Станом на 6 жовтня 2022 року зерновим коридором вже відвантажено понад 280 суден з більш ніж 6 млн тонн сільськогосподарської продукції на борту до країн Азії, Африки та Європи. Це свідчить про те, що представники бізнесу довіряють Зерновій ініціативі та готові збільшувати обсяги перевалки вантажів. Водночас, на жаль, станом на зараз бізнес бачить деякі логістичні труднощі, які перешкоджають українському експорту аграрної продукції. Зокрема, за інформацією Комітету зернових та олійних культур Європейської Бізнес Асоціації, на початку жовтня кількість перевірок суден з українською аграрною продукцією вже зменшилась до 15 на добу. Це означає, що у чорноморських портів Великої Одеси (Одеси, Чорноморськ та Південний) вдвічі скоротиться завантаженість, а час простою суден збільшиться. Судновласники та експортери зерна понесуть серйозні витрати через затримки суден. За підрахунками експертів Комітету Асоціації, на обробку одного судна витрачається 25 днів, з яких 9 днів – перевірка Спільного координаційного центру на шляху до України, 3 дні – перехід до порту завантаження, 3 дні – завантаження, 2 дні – перехід назад до Босфору, 9 днів – перевірка Спільного координаційного центру у зворотному напрямку. Як наслідок, зростуть ціни на українське зерно. На думку зернової бізнес-спільноти Європейської Бізнес Асоціації, щоб уникнути великого скупчення суден, необхідно здійснювати не менше 25 перевірок на добу. Крім того, є занепокоєння, що при існуючій затримці з перевірками Спільного координаційного центру, багато суден можуть застрягти в Босфорі в очікуванні цієї перевірки, яка може взагалі не відбутися, якщо Зернова ініціатива не буде продовжена. Для ефективного подолання продовольчої кризи, перш за все, у всьому світі, особливо в країнах, де страждають від голоду, важливо також розширити географію Зернової ініціативи, а саме включити до неї зернові ворота України – Миколаївський морський портовий вузол, через який у 2021 році пройшла майже третина від загального обсягу експорту зернових з портів України. За підсумками 2021 року порт досяг обсягів обігу вантажів на рівні приблизно 30 млн тонн. Враховуючи вищезазначене, Європейська Бізнес Асоціація звернулась до ООН та Посольства Республіки Туреччина в Україні з проханням зробити все можливе для продовження дії Зернової ініціативи, включаючи розгляд питання Миколаївського морського портового вузла, а також збільшення на добу кількості перевірок суден з українською сільськогосподарською продукцією.  Це рішення має вирішальне значення для підтримки України та забезпечення безперервності продовольчої безпеки у світі!

Європейська Бізнес Асоціація звертається до ООН та Посольства Туреччини в Україні з наполегливим проханням зробити все можливе для продовження дії Зернової ініціативи (зернового коридору), включаючи приєднання до цього коридору Миколаївського морського портового вузла, а також збільшення кількості перевірок на добу суден з українською сільськогосподарською продукцією. 

Лист із офіційним зверненням нижче. 

За даними Міністерства аграрної політики та продовольства України, в 2021 році Україна забезпечила світовий ринок обсягом продовольства, який є достатнім для харчування близько чотирьохсот мільйонів людей, не враховуючи населення України. Минулого року Україна була одним з провідних постачальників продовольства на світовий ринок. У 2021 році ми експортували аграрну продукцію до 191 країни світу. За підсумками 2020/2021 маркетингового року Україна посіла провідні позиції серед експортерів соняшникової олії, проса, соняшникового шроту, кукурудзи, ячменю, ріпаку та пшениці. Експорт української аграрної продукції є пріоритетним не лише для України, а насамперед для всього світу, особливо тих країн, де вирує голод.

З 24 лютого 2022 року на всій території України введено воєнний стан. Військове вторгнення російської федерації на територію України та введення воєнного стану вплинуло на всі сфери життєдіяльності та всі державні, соціальні та економічні процеси в Україні. Економіка нашої держави зазнала значних втрат. Значно порушена можливість експорту товарів, у тому числі зернових та олійних культур.

Варто відзначити важливу підтримку України з боку Організації Об’єднаних Націй та Туреччини щодо відновлення експорту українського зерна через порти Чорного моря в рамках Зернової ініціативи з безпечного транспортування зерна та продовольства з трьох українських портів (далі – Зернова ініціатива). Розблокування українських портів посприяло покращенню гуманітарної ситуації в Африці та Азії, а також протидії дефіциту продовольства у світі та зниженню цін на зерно. Станом на 6 жовтня 2022 року “зерновим коридором” вже відвантажено понад 280 суден з більш ніж 6 млн тонн сільськогосподарської продукції на борту до країн Азії, Африки та Європи. Це свідчить про те, що представники бізнесу довіряють Зерновій ініціативі та готові збільшувати обсяги перевалки вантажів.

Водночас, на жаль, станом на зараз бізнес бачить деякі логістичні труднощі, які перешкоджають українському експорту аграрної продукції. Зокрема, за інформацією Комітету зернових та олійних культур Європейської Бізнес Асоціації, на початку жовтня кількість перевірок суден з українською аграрною продукцією вже зменшилась до 15 на добу. Це означає, що у чорноморських портів “Великої Одеси” (Одеси, Чорноморськ та Південний) вдвічі скоротиться завантаженість, а час простою суден збільшиться. Судновласники та експортери зерна понесуть серйозні витрати через затримки суден. За підрахунками експертів Комітету Асоціації, на обробку одного судна витрачається 25 днів, з яких 9 днів – перевірка Спільного координаційного центру на шляху до України, 3 дні – перехід до порту завантаження, 3 дні – завантаження, 2 дні – перехід назад до Босфору, 9 днів – перевірка Спільного координаційного центру у зворотному напрямку.

Як наслідок, зростуть ціни на українське зерно. На думку зернової бізнес-спільноти Європейської Бізнес Асоціації, щоб уникнути великого скупчення суден, необхідно здійснювати не менше 25 перевірок на добу. Крім того, є занепокоєння, що при існуючій затримці з перевірками Спільного координаційного центру, багато суден можуть застрягти в Босфорі в очікуванні цієї перевірки, яка може взагалі не відбутися, якщо Зернова ініціатива не буде продовжена.

Для ефективного подолання продовольчої кризи, перш за все, у всьому світі, особливо в країнах, де страждають від голоду, важливо також розширити географію Зернової ініціативи, а саме включити до неї “зернові ворота” України – Миколаївський морський портовий вузол, через який у 2021 році пройшла майже третина від загального обсягу експорту зернових з портів України. За підсумками 2021 року порт досяг обсягів обігу вантажів на рівні приблизно 30 млн тонн.

Враховуючи вищезазначене, Європейська Бізнес Асоціація звернулась до ООН та Посольства Республіки Туреччина в Україні з проханням зробити все можливе для продовження дії Зернової ініціативи, включаючи розгляд питання Миколаївського морського портового вузла, а також збільшення на добу кількості перевірок суден з українською сільськогосподарською продукцією. 

Це рішення має вирішальне значення для підтримки України та забезпечення безперервності продовольчої безпеки у світі!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: